Dilemma, nieuwe camera maar alles moeten vervangen of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Dilemma, nieuwe camera maar alles moeten vervangen of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 16:52

Een adapter kopen zodat ik het huidige spul kan blijven gebruiken?

Voor jullie uiteraard niet duidelijk zo, dus ik zal het even uitleggen.

Ik heb een Sony A58 in mijn bezit en met de tijd heb ik een aantal hele fijne lenzen aan mijn verzameling toegevoegd. Helaas heb ik gemerkt dat ik te kort kom met deze camera.

Graag wil ik bij dit merk blijven. Ik ben tevreden met Sony en ben gewent aan de manier hoe ik met de camera moet werken.

Nu kwam ik uit bij de Sony A7 mark II. Kwam goed uit want mijn huidige lenzen passen hierop! Uiteraard lekker gaan sparen en inmiddels het bedrag bij elkaar om de camera te kunnen kopen. Toch nog even goed uitgezocht of het allemaal wel paste. Maar helaas heeft deze camera een E-mount, en mijn huidige een A-mount. Daarnaast is de A7 een full frame camera en mijn huidige niet.

Nu mijn dilemma. Ik kan een adapter kopen waarmee ik mijn A lenzen op de A7 kan gebruiken. Maar ik vraag me af in hoeverre dit goed werkt. Dat het iets langzamer werkt geeft wat dat betreft niet zolang ik maar wel fijn kan fotograferen. Ik kan dan in de loop der tijd lenzen met een E-mount kopen die op de full frame kunnen.

Andere optie is; alle lenzen proberen zelf te verkopen met het risico dat ik hier niet voldoende geld uit haal om een leuke lens van te kopen waar ik toch wel flink bereik mee heb. Full frame is sowieso duurder in lenzen dus dat is een risico. In de tussentijd zou mijn eigen keuze aan lenzen dan of heel erg inkrimpen omdat ik wil blijven fotograferen, of ik heb een camera waar ik geen lenzen voor heb :+

Op dit moment vraag ik me echt af waar ik goed aan doe. Toch nog flink doorsparen om er 1 goede lens bij te kunnen kopen? Extra geld uitgeven aan een adapter zodat ik mijn huidige lenzen kan gebruiken en rustig door kan sparen? Alle lenzen proberen kwijt te raken via marktplaats?

Iemand ervaring met zo'n mount adapter? Waren de resultaten daarvan goed of ging de kwaliteit ontzettend achteruit? Ik neig ernaar om toch de adapter erbij te nemen en dan rustig door te sparen maar ik weet op het moment niet waar ik goed aan doe en zou graag jullie ervaringen horen :)

Wie kan mij uit dit dilemma helpen? :+

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Dilemma, nieuwe camera maar alles moeten vervangen of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:35

En de A77markII ? Ik heb pas mijn A58 door deze vervangen, of naja eigenlijk gebruik ik mijn A58 als second body op bruiloften en.d.

De A7 is een systeemcamera he? Ik vind het jammere daaraan dat er minder lenzen zijn of heeeeel duur. Ook mijn 70-200f2.8 zou enorm uit verhouding zijn, ook met een adapter. En sowieso tja... Hoe gaat adapters werken weet ik ook niet.m

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:43

Suuszels schreef:
En de A77markII ? Ik heb pas mijn A58 door deze vervangen, of naja eigenlijk gebruik ik mijn A58 als second body op bruiloften en.d.

De A7 is een systeemcamera he? Ik vind het jammere daaraan dat er minder lenzen zijn of heeeeel duur. Ook mijn 70-200f2.8 zou enorm uit verhouding zijn, ook met een adapter. En sowieso tja... Hoe gaat adapters werken weet ik ook niet.m


Idd minder lenzen maar zoveel beter dan de a58.

Die A77, ben je daar tevreden over? Is hij qualitatief beter dan de a58? Want dan is hij zeker interessant. Ik zoek een camera die ook de hogere ISO kan hendelen :+ nu loop ik met ISO 800 tegen problemen aan terwijl de a7 met een ISO van 1600 nog vrij weinig ruis vertoond.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Dilemma, nieuwe camera maar alles moeten vervangen of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:20

Het is wel de mark2 waar ik het over heb, die schijnt weer beter te zijn als de gewone a77.
ISO schijnt beter te zijn, maar nog niet goed uitgeprobeerd. Er zijn wel meer opstappen. Ook 80 en 125 bijvoorbeeld uit mijn hoofd. Autofocus is wel een stuk beter, ook met Actiefotos :j