[FOTO] Geboorte fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

[FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 23:29

Niet voor iedereen weggelegd en zeker nog niet gebruikelijk zoals trouwfoto's en familiefoto's.
Maar steeds meer mensen geven aan dat ze foto's willen van de bijzondere, emotionele en mooie gebeurtenissen in hun leven.

Een van die gebeurtenissen kan de geboorte van een kind zijn.

De volgende reportage is een kleine greep van foto's die ik gemaakt heb voor, tijdens en na de bevalling.
In overleg met het koppel mag ik de volgende foto's gebruiken voor mijn portfolio.
Graag deel ik deze dan ook met jullie.

1)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0028 by Femke Linders, on Flickr

2)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0029 by Femke Linders, on Flickr

3)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0047 by Femke Linders, on Flickr

4)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0050 by Femke Linders, on Flickr

5)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0065 by Femke Linders, on Flickr

6)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0073 by Femke Linders, on Flickr

7)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0082 by Femke Linders, on Flickr

8)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0087 by Femke Linders, on Flickr

9)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0097 by Femke Linders, on Flickr

10)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0098 by Femke Linders, on Flickr

11)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0105 by Femke Linders, on Flickr

12)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0112 by Femke Linders, on Flickr

13)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0117 by Femke Linders, on Flickr

14)
Afbeelding10022018-Bevalling-Irma-ZwartWit-0134 by Femke Linders, on Flickr

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:34

Wat een mooie bijzondere ervaring moet dat geweest zijn ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:40

Wat tof!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:24

Mooie fotoserie en bijzonder om mee te mogen maken.
Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het er in kleur uit zou zien. :j

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:31

Wat een prachtige foto's, ze stralen echt de emoties uit!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:40

Geboortefotografie is echt een prachtig iets. Zwart wit foto s vind ik ook bijzonder mooi gezien je geen bloed en andere viezigheid ziet. Ik werk op de verloskamers en als ik even de mogelijkheid heb pak ik graag de camera van de ouders even over. Er komen niet heel veel geboortefotograven nog mee. Wel regelmatig fotograven die het kind na geboorte op de foto willen zetten. Die willen het kind dan modeleren. Daar ben ik geen fan van want de eerste dag heeft een kind gewoon rust nodig. 1 geboortefotograaf zien we vast nooit meer terug. Zij deed haar eerste shoot en viel flauw

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:23

Zo mooi Femke <3 Je bent zo goed in het vastleggen van de emoties! Dit is ook weer een prachtige serie _/-\o_

Vooral foto 4 spreekt mij persoonlijk heel erg aan. Het figuurlijke contrast is geweldig. De vrouw die haar pijn weg zit te puffen en dan haar partner die zo lief haar hand vasthoudt en bezorgd kijkt, met zijn Homer Simpson t-shirt aan. Niet op een lollige manier, maar zo gewoon en bijzonder tegelijk! Ik houd daarvan.

Je weet al dat ik erg fan ben van jouw kunnen in dit onderwerp, maar echt: _/-\o_ _/-\o_

Jespri

Berichten: 9634
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:50

Prachtige foto’s Femke! Vind deze “tak” van fotografie jou echt heel goed liggen, je weet elke keer weer de emotie prachtig vast te leggen. :)

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 13:16

NAIWHL schreef:
Mooie fotoserie en bijzonder om mee te mogen maken.
Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het er in kleur uit zou zien. :j



Kleur, ik heb er bewust niet voor gekozen, maar het koppel wilde graag wel alle foto's in kleur, dus uiteraard heb ik ze ook in kleur geleverd.
Ik zal je laten zien waarom ik zelf vind dat zwartwit het versterkt.

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Napie schreef:
Geboortefotografie is echt een prachtig iets. Zwart wit foto s vind ik ook bijzonder mooi gezien je geen bloed en andere viezigheid ziet. Ik werk op de verloskamers en als ik even de mogelijkheid heb pak ik graag de camera van de ouders even over. Er komen niet heel veel geboortefotograven nog mee. Wel regelmatig fotograven die het kind na geboorte op de foto willen zetten. Die willen het kind dan modeleren. Daar ben ik geen fan van want de eerste dag heeft een kind gewoon rust nodig. 1 geboortefotograaf zien we vast nooit meer terug. Zij deed haar eerste shoot en viel flauw


Klopt, zwartwit zorgt inderdaad voor een stuk meer rust, een stuk minder afleiding door o.a. vieze taferelen zoals bloed, huidvet, etc.
Nee, daar ben ik ook geen fan van, je hoort zo'n kindje helemaal niet lastig te vallen in de eerste uren.
Een Newborn shoot doe je maar lekker naar een weekje en dan nog ben ik geen fan van de Anne Geddes Taferelen. Ik ben nogal van het naturel, zoals het is.

Haha, nee ik kan wel iets hebben, ik werk als bijbaan ook nog in de gehandicaptenzorg. Maar toen ze gingen hechten moest ik wel even een paar keer wegkijken, ik was erg nieuwsgierig, maar toch zei mijn lichaam "Nope!"



Dankjewel voor alle andere lieve berichtjes.


Niobe schreef:
Zo mooi Femke <3 Je bent zo goed in het vastleggen van de emoties! Dit is ook weer een prachtige serie _/-\o_

Vooral foto 4 spreekt mij persoonlijk heel erg aan. Het figuurlijke contrast is geweldig. De vrouw die haar pijn weg zit te puffen en dan haar partner die zo lief haar hand vasthoudt en bezorgd kijkt, met zijn Homer Simpson t-shirt aan. Niet op een lollige manier, maar zo gewoon en bijzonder tegelijk! Ik houd daarvan.

Je weet al dat ik erg fan ben van jouw kunnen in dit onderwerp, maar echt: _/-\o_ _/-\o_



Je hebt helemaal gelijk hoor. Het was een heel surrealistisch beeld soms, juist door dat Homer Simpson shirt, haha!
Maar de band tussen beide was heel mooi en omdat je dan in een ziekenhuis zit, probeer je vooral te focussen op de emoties, de handelingen en niet de omgeving.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:39

Mooi om te zien.
Toch vind ik in kleur een aantal foto’s we mooier. :)

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 19:42

Is natuurlijk ook een stukje smaak. Zelf vind ik de kleuren elkaar gruwelijk tegenwerken, dat maïs/okergeel en dat bordeauxrode.

Maar uiteraard is de mening van de klant hierin belangrijk en daarom zijn alle kleuren ook in kleur geleverd.
Zij hadden ook de voorkeur voor kleur, dit vooral omdat de fotoboeken van de andere kinderen ook in kleur waren van de geboorte. :)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:15

In zo een reeks zie ik zelf graag meer scherptediepte :)
Nu valt er soms informatie weg en geeft het al snel een romantischer beeld

Zwart wit is hier ook meer mijn ding, kleuren gaan al snel storend worden..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Geboorte fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:32

Leuke ervaring! Ik vind zelf de zwart wit omzettingen niet zo heel mooi, vind ze eigenlijk vrij grijs geworden. Denk dat je er nog veel meer zou kunnen uithalen!