[FOTO]Madagaskar

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

[FOTO]Madagaskar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 14:23

Ik ben in mei vorig jaar naar Madagascar geweest en nu ben ik al wel inmiddels zo'n beetje klaar met de foto's en het reisverlsag :) Dus ik wilde wat van de foto's delen!

Madagaskar is een bekend land, maar toch laten heel erg veel mensen het links liggen als toeristische bestemming en dat is eeuwig zonde. Madagaskar is, als je het op de juiste manier doet, een vriendelijk, veilig, goedkoop en waanzinnig spectaculair land. Buiten het seizoen kom je nauwelijks tot geen toeristen tegen, buiten de gebaande paden al helemaal niet. Een gavere vakantiebestemming ga je niet snel vinden.

Wij hebben het dan ook nog eens wat anders aangepakt: Geen auto/bus/gids (die laatste moet je wel echt doen!), maar gewoon 2 motoren gehuurd, geen plan gemaakt en 4 weken gegaan. Dat was spectaculair, met als hoogtepunt 3 dagen zonder mobiel bereik, zonder asfalt, zonder auto's, geen toeristen, de wegen stonden niet op de kaart en geen bruggen (gewon door de rivieren heen). Een reis waar je de rest van je leven op terugkijkt dus.

Met de motor heb je beperkte ruimte voor bagage. Ik had een drone en spiegelrefex mee, de laatste vond ik vaak te veel werk om te pakken. Een deel is dus met telefoon gemaakt. De eerste leverde zulke gave beelden op dat een beetje extra moeite geen probleem was.

Allereerst, het filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=svAwIFxFtZw

Op willekeurige volgorde:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://i.imgur.com/vygfmRn.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://i.imgur.com/MkWttPi.jpg

https://i.imgur.com/UHBX3pz.jpg

https://i.imgur.com/6hKa0Xv.jpg

https://i.imgur.com/jEVXS08.jpg



De vervoersmiddelen:

https://i.imgur.com/MCxinY3.jpg
Laatst bijgewerkt door Warboel op 12-02-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd en een aantal foto's in link gezet; max 15 zichtbaar volgens regels FK


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Madagaskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:04

Heel gaaf om eens foto's te zien van dit prachtige eiland!
Ik wil er ook al tijden naar toe, maar mn vriend is wat huiverig vanwege de Pest. Kan je mij vertellen hoe je hiermee om bent gegaan?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 15:11

Iriscope schreef:
Heel gaaf om eens foto's te zien van dit prachtige eiland!
Ik wil er ook al tijden naar toe, maar mn vriend is wat huiverig vanwege de Pest. Kan je mij vertellen hoe je hiermee om bent gegaan?



Niet. De pest is echt geen enkel probleem. Over het algemeen komt die alleen maar voor in bepaalde seizoenen en op afgelegen plekken. Dit jaar was het iets heftiger dan normaal (het komt jaarlijks, toen wij er waren was er sowieso niets aan de hand). Dit jaar was de uitbraak tussen augustus en november waarbij er waarschijnlijk nogal fors gerommeld is met het cijfer van het aantal zieken (flink te hoog ingeschat) om extra geld los te weken.

Ik wilde zeggen dat het verkeer in Madagaskar een groter risico is, maar ik heb dat (juist op de motor) als extreem veilig ervaren omdat er bijna geen gemotoriseerd verkeer is en iedereen erg beleefd is in het verkeer. Madagskar is zeker niet minder veilig dan vrijwel elk ander vakantieland (Spanje is gevaarlijker). Zeker als je met een gids reist.

Kortom: Zeker gaan!!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Madagaskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:41

Echt super vet! Ik ging "vroeger" altijd bij mijn ouders achterop de motor. Maar nu ik dit zo zie, zou ik zelf toch ook wel graag leren motor rijden! Dat extra gevoel van vrijheid, de extra indrukken die je onderweg op doet die je mist als je met de auto gaat (geuren, wind, geluiden). Ik moest wel even lachen toen de plas toch iets dieper bleek dat verwacht.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:06

Prachtig! Wat een ontzettend mooie foto's, ik kijk mijn ogen uit :wow:
En wat een mooi en divers eiland om zo te zien.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO]Madagaskar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:29

Stuk voor stuk schitterende foto's. Echt heel mooi vastgelegd!
Wel vind ik sommige foto's wat te heftig bewerkt waardoor de kleuren niet mooi meer tonen, te verzadigd. Ik had de foto's iets neutraler gehouden.

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 19:48

Gracezellaa schreef:
Echt super vet! Ik ging "vroeger" altijd bij mijn ouders achterop de motor. Maar nu ik dit zo zie, zou ik zelf toch ook wel graag leren motor rijden! Dat extra gevoel van vrijheid, de extra indrukken die je onderweg op doet die je mist als je met de auto gaat (geuren, wind, geluiden). Ik moest wel even lachen toen de plas toch iets dieper bleek dat verwacht.



Vooral de geuren!! In tegenstelling tot veel arme landen rook Madagascar over het algemeen heerlijk! Maar daar is de motor ook echt vrijheid. Elk voetpad kan je nemen en ook de bariere tussen jou en de bevolking is véél kleiner dan wanneer je vanuit een luxe, hoge 4wd door het raam iemand aansprak.

Tot slot werd er (terecht) met heel verbazing gereageerd dat we dit met zijn tweeën zonder gids deden en werden we vaak extra in de watten gelegd bij hotels :)

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 19:50

NikkiDeKerf schreef:
Prachtig! Wat een ontzettend mooie foto's, ik kijk mijn ogen uit :wow:
En wat een mooi en divers eiland om zo te zien.



Dankjewel! Madagskar is een supergaaf eiland om te bezoeken. Je leest altijd van alles over de bloemen en de planten, maar voral de landschappen zijn echt waanzinnig!! (en de mensen ook)

Ik heb er voor gekozen het land echt te beleven en ben zeker voor de foto's weinig gestopt, maar voor een fotograaf is het een droombestemming. En echt niet duur (het vliegticket is vergelijkbaar met Thailand, het verblijf VEEL goedkoper).

Ik kan het land niet genoeg aanbevelen als bestemming :)

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 19:52

Goof schreef:
Stuk voor stuk schitterende foto's. Echt heel mooi vastgelegd!
Wel vind ik sommige foto's wat te heftig bewerkt waardoor de kleuren niet mooi meer tonen, te verzadigd. Ik had de foto's iets neutraler gehouden.



Dank je! En ik snap je opmerking, wel een kleine aantekening: Het is ene heel kleurrijk land, ik denk dat ik minder verzadigd heb dan jij verwacht :)

(maar ik kan me goed in je kritiek vinden, soms is het een beetje veel)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:03

Suuuuuper gaaf zeg! :oo <3

Ik vind die kameleon erg bijzonder (in kleur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers