Welke laptop voor bewerkingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 01:13

Hoi iedereen!

Ik weet dat hier heel veel goede fotografen zitten.. Dus hoop jullie mij kunnen helpen!

Ik heb op het moment een hele oude maar hele snelle HP ProBook, maar de kleuren kloppen
gewoon niet van het beeldscherm... Ik moet alles op mijn telefoon en een andere laptop
checken voordat ik iets online zet of opstuur naar klanten, dat is behoorlijk irritant! :P

Mijn vraag is dus welke laptop jullie gebruiken en fijn vinden voor het bewerken van foto's?
Ik koop het liefst geen mac... Mijn bankrekening kan dat niet aan :+

Alvast erg bedankt!


Telpeva

Berichten: 14668
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:21

Niet het antwoord op je vraag maar misschien prettig om te weten voordat je veel geld uit gaat geven, heb je wel eens gekeken of je je beeldscherm kan aanpassen?

Configuratiescherm -> Vormgeving en persoonlijke instellingen -> Beeldscherm -> kleuren kalibreren.

Misschien dat dat nog iets voor je kan betekenen :)

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101625
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:43

En anders kan je ook een kalibratie setje kopen, die hang je dan tegen je laptop aan en dan gaat ie kalibreren. Zo'n setje wil ik ook nog es aanschaffen maar die zijn niet goedkoop geloof ik.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

8nnemiek

Berichten: 43368
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:55

Is een tweedehands/refurbished macbook een idee?
Ze zijn echt geweldig qua kleurweergave <3 En verder natuurlijk specifiek ontworpen voor grafisch werk, en met een ontzettend lange levensduur, stabiel en gebruiksvriendelijk besturingssysteem en zeer waardevast.. maar er hangt idd wel een prijskaartje aan.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:16

Mijn laptop is sinds vorige week kappt en na veel navraag te doen bij verschillende fotografen is het hier ook een Imac geworden. Schijnt echt het beste te zijn voor fotobewerkingen, grafisch werk en prijs/kwaliteit. En een veel langere levensduur dan andere.

Emily, 23/05/2016
Milan, 14/06/2018

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:47

Tip voor thuis, koppelen een tweede beeldscherm aan je laptop. Heb ik ook gedaan. Mijn laptop werkt nog goed, mac is ook boven mijn budget, dus heb ik er een goede monitor aan gekoppeld.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:29

Je kunt je scherm kalibreren met een apparaatje idd.

Als je een nieuwe wil kopen: Apple.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:14

Ik heb nu een apple laptop maar als ik mijn fotos check op mijn laptop en dan die van mijn moeder (oudere HP) dan ziet het er bij haar echt niet uit.. ligt het dan aan haar laptop of is het scherm van een Macbook Pro zo anders?
(Op m’n zus d’r mobiel ziet ie er ook prima uit, huawei)

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:18

NYC2B schreef:
Ik heb nu een apple laptop maar als ik mijn fotos check op mijn laptop en dan die van mijn moeder (oudere HP) dan ziet het er bij haar echt niet uit.. ligt het dan aan haar laptop of is het scherm van een Macbook Pro zo anders?
(Op m’n zus d’r mobiel ziet ie er ook prima uit, huawei)


MacBook pro's hebben tegenwoordig bijna allemaal retina schermen. Daar kan een oudere HP niet tegenop.

I am because you were

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:35

prugelpiet schreef:
NYC2B schreef:
Ik heb nu een apple laptop maar als ik mijn fotos check op mijn laptop en dan die van mijn moeder (oudere HP) dan ziet het er bij haar echt niet uit.. ligt het dan aan haar laptop of is het scherm van een Macbook Pro zo anders?
(Op m’n zus d’r mobiel ziet ie er ook prima uit, huawei)


MacBook pro's hebben tegenwoordig bijna allemaal retina schermen. Daar kan een oudere HP niet tegenop.



Oké, ik kan dus wel gewoon van mijn MacBook uitgaan? Er staat dat hij gekalibreerd is :)


Zo ja, TS ga dan voor Mac! Ik twijfelde eerst ook en wou het geld er eigenlijk niet aan kwijt maar ben zo blij dat ik het heb gedaan.

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 19:07

hehe ja ik ben stiekem dus al aan het zoeken. Nog een Mac die ik echt NIET moet kopen trouwens?

8nnemiek

Berichten: 43368
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:39

Als je geen super zware video gaat bewerken dan kun je eigenlijk voor elke mac gaan. Zelfs de goedkope macbook air kan een fotobewerking prima aan als die geen tig lagen bevat op giga formaat.
Ik zou wel voor eentje van 2013 of nieuwer gaan, als je voor tweedehands kiest.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:26

8nnemiek schreef:
Als je geen super zware video gaat bewerken dan kun je eigenlijk voor elke mac gaan. Zelfs de goedkope macbook air kan een fotobewerking prima aan als die geen tig lagen bevat op giga formaat.
Ik zou wel voor eentje van 2013 of nieuwer gaan, als je voor tweedehands kiest.

Wat is nou een goede site voor refurbished MacBooks?

C'est la vie ♥

8nnemiek

Berichten: 43368
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:58

Leapp is sowieso heel betrouwbaar en staat goed bekend, maar is vaak ook weer net iets duurder dan andere sites die refurbished spul verkopen.
Van Leapp weet je wel zeker dat ze nog lang blijven bestaan en die twee jaar garantie dus ook gewoon twee jaar blijft.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:47

8nnemiek schreef:
Als je geen super zware video gaat bewerken dan kun je eigenlijk voor elke mac gaan. Zelfs de goedkope macbook air kan een fotobewerking prima aan als die geen tig lagen bevat op giga formaat.
Ik zou wel voor eentje van 2013 of nieuwer gaan, als je voor tweedehands kiest.


Dat raad ik ook aan. Maar mocht je nou echt een goede tegenkomen en hij is van voor 2013 zou ik me daar niet zo druk om maken. Bij mij op de opleiding (grafisch) zijn er nog genoeg mensen met een oudere Mac Pro, en die gaan net zo snel mee als de macbooks van de eerstejaars en die hebben de alleraller nieuwste.

Je kan naar leapp gaan, maar je kan ook een erkende apple reseller opzoeken. Alhoewel ik niet weet of die bij jou in de buurt te vinden zijn :=

I am because you were

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:01

Ik heb de Mac Pro 13” is de nieuwste en bij coolblue €1349 in het zilver, grijs is duurder.

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welke laptop voor bewerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 22:30

haha ja hier in de middle of nowhere Frankrijk zal ik die niet in de buurt vinden. Maar ben sowieso van plan de laptop in Nederland te kopen aangezien ik anders met een azerty toetsenbord zit... vind ik zo naar werken! Bedankt voor de tips allemaal :D Ik ga even zoeken! En door sparen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers