Ik heb een wens....

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 15:06

Ik had trouwens al wel een tutorial gelezen, maar ik heb bv enkel een stal (waar bovenin het dak lichtplaten zitten (dus niet echt donker) en het is een stal met een oversteek waardoor het paard niet echt in de zon kan staan in de inloop van de stal...

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

nine1987

Re: Ik heb een wens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:17

Een GOEDE (dus geen "ik doe een fotoshoot voor €10.-) fotograaf bellen.. Bijv hypo focus/fucussed/jullietefotografie (ik noem maar wat) en de foto's laten maken.. Kwaliteit gegarandeerd.. :)

<3 Wiebe & Sneakers <3

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:54

Ik kan me gezien jouw verhaal helemaal voorstellen dat je graag een mooie foto zou hebben van jouw Fries :) Zeker met zo'n zwarte achtergrond! Ik heb ooit een uitleg geschreven hoe je dat doet door een paard voor of in een stalopening te zetten: http://www.fotogenikki.nl/tutorial-blac ... maken.html
Dan krijg je vaak een mooi portret:
Afbeelding
Deze stond bijvoorbeeld zelf echt in de zon, de achtergrond was het stalgebouw.
De lichtplaten in jouw geval kunnen wel last geven, maar dat hoeft niet, dat is een kwestie van uitproberen. Soms kan je het paard ook 'in' de opening zetten in plaats van ervoor, maar alles staat en valt met hoe het licht op dat moment en op die plek precies is.

Mocht je wat meer willen afwijken van het meer 'standaard' portret, dus iets creatiefs qua belichting of met beweging erin, dan zou ik zelf wel aanraden een fotograaf te zoeken. Dat is toch lastiger. Of zelf experimenteren ermee natuurlijk! Ik doe het zelf regelmatig, en kijk heel goed naar mijn licht versus het licht en schaduwspel van de achtergrond, en dan bewerk ik nog wat na. Je mag altijd contact met me opnemen als je interesse hebt. Ik zal hieronder nog een portret van een Fries in beweging plaatsen als voorbeeld, deze is buiten geschoten, op de wei, maar door goed te kijken naar het licht en het stuk nabewerking onder de knie te hebben.

Afbeelding

Mijn 2021 paardenkalender nu hier te koop <3
Niet mijn standaard paardenfoto's, maar 12 kleine 'kunstwerkjes'!

8nnemiek

Re: Ik heb een wens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:06

Waar woon je precies in Noord-Limburg? Als het niet té ver is wil ik best eens langs komen om wat te proberen :D
Er is ook een Limburg-fotomeeting topic waar meer fotografen zitten die zo’n uitdaging met zo’n mooi model wel willen aannemen :j
Dan moet er inderdaad wel een donkere/schaduw achtergrond/stal zijn en de zon vanaf de goede richting komen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 11:22

8nnemiek schreef:
Waar woon je precies in Noord-Limburg? Als het niet té ver is wil ik best eens langs komen om wat te proberen :D
Er is ook een Limburg-fotomeeting topic waar meer fotografen zitten die zo’n uitdaging met zo’n mooi model wel willen aannemen :j
Dan moet er inderdaad wel een donkere/schaduw achtergrond/stal zijn en de zon vanaf de goede richting komen.

Dankjewel!
Hij is zo heel knap niet meer, best een vroeg oudwordend koppie heeft hij, maar voor mij is het de mooiste die er is.

Ik woon in een dorpje in de gemeente Horst aan de Maas.

Ik ga me ook verdiepen in de uitleg van Nikki, en erover brainstormen met mijn man omdat de situatie hier verre van ideaal lijkt voor zo'n foto's....

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie