[FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

[FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 14:18

*\o/*Halloo allemaal

Gister heb ik een onwijs leuke lieve shoot gehad met een duitse herder pup <3 wat een leuk dier.

Dit is het resultaat geworden.
Graag ontvang ik tips op iets wat beter of anders kan ;)

Zelf ben ik blij met het resultaat


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101672
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:43

Foto 2 vind ik blauwig...ik had de blauw tint eruit gehaald.

Verder vind ik ze wat flets, mag wat meer contrast in naar mijn smaak.

Probeer ook te spelen met je compositie, pup staat nu veel centraal in het midden.

Wel een schatje zeg!! <3

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 22:12

Bellatrix schreef:
Foto 2 vind ik blauwig...ik had de blauw tint eruit gehaald.

Verder vind ik ze wat flets, mag wat meer contrast in naar mijn smaak.

Probeer ook te spelen met je compositie, pup staat nu veel centraal in het midden.

Wel een schatje zeg!! <3


Dankje ;)
Het weer was ook erg grauw vandaar iets flets vind zelf nog meevallen ;)
Kzie idd wat je bedoeld met de blauwe waas bij 2. Verder kwa positie zag ik bij jou zelf ook dat het veel centraal is ;) hihi maar stoor me daar niet aan verder. En jaa pup is echt een schatje :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:18

Het is echt een schattige pup, maar de foto's 'spreken' totaal niet.

Ze zijn niet allemaal even scherp en de kleuren zijn dof en mat. Het is net of er een doffe filter overheen zit, maar ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen.

Foto 2 vind ik zelf erg leuk qua plaat, maar de pup is niet scherp en wederom erg dof. Terwijl de bladeren wel wat van kleur hebben.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:35

Wat ontzettens leuke schattige pup! Ik vind foto 2 het mooist. Prachtig zo die kleuren, daar vind ik de pup het mooist uit komen.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:19

De laatste foto vind ik het mooist. <3 Het onderwerp in het midden, dat is een kwestie van smaak. Wat ik wel erg jammer vind is dat bij de laatste 2 foto's een oog niet helemaal schoon is. Zandkorrels in een vacht storen me niet, maar een vies oogje,(of oor) dan weer wel. EN het is een kleine moeite dit weg te vegen, of weg te shoppen. (Bij menselijke modellen heb ik dat met vieze nagels, of ongekamd haar. kan de foto nog zo mooi zijn...dat stoort me.)
Maar ik vind ze prettig wegkijken.Leuk dat je ze geplaatst hebt.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 18:57

KimD schreef:
Het is echt een schattige pup, maar de foto's 'spreken' totaal niet.

Ze zijn niet allemaal even scherp en de kleuren zijn dof en mat. Het is net of er een doffe filter overheen zit, maar ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen.

Foto 2 vind ik zelf erg leuk qua plaat, maar de pup is niet scherp en wederom erg dof. Terwijl de bladeren wel wat van kleur hebben.


Okee iets vriendelijker beginnen mocht wel ;) dit kwam erg hard over.

Maar nee zit geen filter over heen het was gewoon grauw weer dus dan krijg je dat een beetje, vind het altijd mooi om de foto zo natuurlijk mogelijk te houden.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 18:57

vibabu schreef:
Wat ontzettens leuke schattige pup! Ik vind foto 2 het mooist. Prachtig zo die kleuren, daar vind ik de pup het mooist uit komen.


THANKYOUUUU :)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 18:59

Ersina schreef:
De laatste foto vind ik het mooist. <3 Het onderwerp in het midden, dat is een kwestie van smaak. Wat ik wel erg jammer vind is dat bij de laatste 2 foto's een oog niet helemaal schoon is. Zandkorrels in een vacht storen me niet, maar een vies oogje,(of oor) dan weer wel. EN het is een kleine moeite dit weg te vegen, of weg te shoppen. (Bij menselijke modellen heb ik dat met vieze nagels, of ongekamd haar. kan de foto nog zo mooi zijn...dat stoort me.)
Maar ik vind ze prettig wegkijken.Leuk dat je ze geplaatst hebt.


Ohw wow dat het ik serieus niet gezien gewoon want heb het bij andere foto.s wel gedaan maar die staan hier niet ;) haha stom zal er nog beter op gaan letten. Snap wat je bedoeld met dat net niet verzorgde look. Thankss verder :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:03

R_emkee schreef:
KimD schreef:
Het is echt een schattige pup, maar de foto's 'spreken' totaal niet.

Ze zijn niet allemaal even scherp en de kleuren zijn dof en mat. Het is net of er een doffe filter overheen zit, maar ik kan er niet helemaal mijn vinger op leggen.

Foto 2 vind ik zelf erg leuk qua plaat, maar de pup is niet scherp en wederom erg dof. Terwijl de bladeren wel wat van kleur hebben.


Okee iets vriendelijker beginnen mocht wel ;) dit kwam erg hard over.

Maar nee zit geen filter over heen het was gewoon grauw weer dus dan krijg je dat een beetje, vind het altijd mooi om de foto zo natuurlijk mogelijk te houden.



Je kunt ze ook natuurlijk houden en toch het een en ander bewerken. Deze kiekjes kan iedereen maken, omdat ze zo uit de camera komen rollen. Het is vaak de kunst om die finishing touch eraan te geven waardoor de foto's gaan spreken.

Maar oefening baart kunst!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:51

Super schattige pup!! De 2de en de laatste foto vind ik het mooist! :)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 22:19

het is vaak de kunst om die finishing touch eraan te geven waardoor de foto's gaan spreken.

okeee wacht het is juist de kunst om al een goeie foto te maken zodat je er juist weinig aan hoeft te doen.. En dat de foto van zichzelf al spreekt.

Maar goed Bedankt voor je reacties ben het er alleen totaal niet mee eens ;) ieder zijn ding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:16

Ik ga mee met Kim.

R_emkee schreef:
het is vaak de kunst om die finishing touch eraan te geven waardoor de foto's gaan spreken.

okeee wacht het is juist de kunst om al een goeie foto te maken zodat je er juist weinig aan hoeft te doen.. En dat de foto van zichzelf al spreekt.

Maar goed Bedankt voor je reacties ben het er alleen totaal niet mee eens ;) ieder zijn ding

Maar dan moeten ze al wel spreken, en dat zie ik hier inderdaad ook niet zozeer. Enkel de eerste vind ik wel leuk. Nummer 2 en 4 vallen te blauw uit, en nummer 3 vind ik wat te onrustig.
Je geeft aan dat het erg grauw was. Dan is het aan de fotograaf om de camera zo in te stellen (voor zover mogelijk, of met het nabewerken wat bij te trekken) zodat je geen ''last'' hebt van het grauwe weer. Er wordt natuurlijk niet verwacht dat je met nepzonnetjes in de weer gaat (om maar een veel gebruikt voorbeeld te noemen :)) ) Maar een finishing touch om de puntjes op de i te zetten kan een waardevolle aanvulling zijn.
Het schattigheidsgehalte zit hem in de pup, maar met een volwassen hond zouden deze foto's vermoedelijk al een stuk minder aanspreken.
Zoals gezegd, je foto's staan allemaal centraal, maar wellicht is het dan wel handig om er rekening mee te houden dat je model niet de foto uit kijkt. In de laatste foto is, naar mijn mening, te weinig kijkruimte.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt in volgende projecten. Succes! :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:07

Alsnog ga je dus met mij mee tigress ;) dat voor jullie deze niet spreken is ieder voor zich gelukkig. :)

De laatste foto was puur op een mazzeltje daarna lukte het niet meer om hem zo rustig zo te zetten haha :p

Trouwens ik fotografeer nog geen jaar ;) doe nu voornamelijk nog veel via auto. Wil zelf ook graag meer de basis onder de knie krijgen maar al die workshops zijn zo belachelijk duur. :(

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:39

Nee, ik zie niet in waar ik alsnog met je mee ga?
Ik vind de foto's te centraal, niet lekker van kleur en niet overal lekker scherp. Daarmee ga ik allemaal mee met Kim.
Net zoals dat je meer kan halen uit de nabewerking om de finishing touch te geven. Het enige waar ik het mee eens ben, is dat je een goede foto al uit de camera dient te halen. Dat de foto aanspreekt, dat er iets interessants is om naar te kijken :j In dit geval is dat interessante enkel een puppy (want dat is schattig, en in dat geval zullen de mensen vaak over de pup een opmerking geven). Daarom ook mijn opmerking dat het met een volwassen hond al een heel ander verhaal kon zijn geweest :)
De rest gebeurd in het nabewerken. Kleuren correct maken waar nodig, vuiltjes wegwerken, misschien wat bijsnijden zodat een foto lekkerder weg kijkt. Dat zijn de puntjes op de i die ik hier mis.

Verder heb ik ook niet helemaal het idee dat je open staat voor kritiek als dit. Dat je nog geen jaar fotografeert zou juist, in mijn ogen, een reden zijn om nog een kritischer naar je foto's te kijken met het commentaar wat je er op krijgt. Dit zijn leermomenten die je in volgende projecten mee kan nemen.
Workshops zijn erg duur inderdaad, maar gelukkig zijn er ook veel websites en youtube filmpjes met uitleg :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:11

Met dat punt waar ik het over had ;)

Verder sta ik er wel voor open om tips te krijgen maar sta niet open om afgezeken te worden ;) en sommige dingen werden kwamen best hard over.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101672
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:14

Ik vind niets wat ik lees hard eerlijk gezegd. :o

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:16

Ik smelt. <3

Ik vind het wel leuke foto's! Gewoon door blijven fotograferen TS. :D

Second to the right, and straight on till morning

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:26

Waar wordt jij afgezeken dan? :?
Ik zie niks wat hard overkomt of wat als afzeiken beschouwd kan worden. Ik zie onderbouwde feedback waar je wat mee kan doen.

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:32

Neverland schreef:
Ik smelt. <3

Ik vind het wel leuke foto's! Gewoon door blijven fotograferen TS. :D


Thankss zal ik ook zeker doen ;)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:34

Nou dat van sprekeb totaal niet komt bij mij best hard over.. het is voornamelijk alleen kritiek en niet geheel onderbouwend hoe ik het amders moet doen plus er kan bij sommige geen goed woordje af behalve dat de pup schattig is. Bedoel zooo bar slecht zijn de foto's niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101672
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:50

Hoe wil je dat we 'foto's spreken niet' anders formuleren??

De foto's zijn imo nog niet af. Nabewerking doet zoveel voor je foto's. Natuurlijk probeer je de foto al zo goed mogelijk te maken maar je maakt hem af dmv nabewerking.

Het commentaar is niet hard. Is gewoon normaal gebracht.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:57

wat een schatje!!

Leef: neem en geef!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 10:08

Knakker schreef:
wat een schatje!!


Dankjee ;) zal het de eigenaar zeggen ;)

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: [FOTO] Fluffy puppy MADE BY R.K Photograpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:07

Leuke schattige foto's. Die oren haha.
Als ik de eigenaar zou zijn van deze hond, zou ik blij zijn met deze platen.
Mooie herfstkleuren ook. Op de eerste foto na, mis ik wel hier en daar wat contrast.

Lekker blijven spelen met je camera en probeer een volgende keer eens anders te kaderen. In het midden is vaak veilig. Een foto kan nog meer spreken door je onderwerp uit het midden te halen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers