[FOTO] Dagje tussen de dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

[FOTO] Dagje tussen de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 15:21

Ik ben gister spontaan een dagje naar de dierentuin geweest toen ik erachter kwam dat er eentje in de buurt zit op maar een kleine 30 minuutjes fietsen. Dus, de camera gepakt en vertrokken! :):)

De foto's hieronder zijn een zeer kleine collectie, het zijn de foto's die mij het meest aanspreken.
Zelf merk ik een aantal dingen die ik nog erg lastig vind en dat zijn:
1. Fotograferen met weinig licht zonder ruis te krijgen. (Zie foto 2)
2. Zien wanneer een foto nou echt scherp is. Op mijn schermpje lijkt een foto vaak perfect scherp, maar zodra ik 'm op mijn computer zet blijkt dat niet zo te zijn. Ik wil nog eens mijn lenzen laten testen hiervoor.
3. Weten hoe ver ik moet gaan met bewerken. Het komt nog wel eens voor dat ik bij een foto een bepaalde sfeer wil creëren, maar dat ik daar te ver in doorsla waardoor het nep overkomt. In deze serie heb ik alleen foto 2 en 3 nabewerkt.

Ik ben nog niet heel lang serieuzer bezig met fotograferen en ik ben al blij met de vooruitgang die ik nu al heb geboekt, maar er is altijd ruimte voor verbetering.
Een kritische blik op mijn foto's w.b.t. fotograferen en/of nabewerken wordt dan ook zeer gewaardeerd :j

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Volgens mij is voornamelijk bij deze foto de kwaliteit achteruit gegaan met uploaden... :(
Afbeelding


SdaphneS

Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Dagje tussen de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:20

Wat een leuke foto's!
Vooral foto één vind ik erg leuk. Wel jammer dat de borst van de vogel niet scherp is. Ik heb verder geen tips, gewoon lekker zo door gaan. :)

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 17:51

SdaphneS schreef:
Wat een leuke foto's!
Vooral foto één vind ik erg leuk. Wel jammer dat de borst van de vogel niet scherp is. Ik heb verder geen tips, gewoon lekker zo door gaan. :)


Dankjewel! :)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: [FOTO] Dagje tussen de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:06

Leuk! Met welke instellingen fotografeer je? Je hebt erg veel ruis. Probeer je ISO zo laag mogelijk te houden :)

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 22:11

Tribunals schreef:
Leuk! Met welke instellingen fotografeer je? Je hebt erg veel ruis. Probeer je ISO zo laag mogelijk te houden :)


Dankje! Ik zal eerlijk toegeven dat ik geen kei ben met instellingen. Ik heb mijn camera op AV staan, dus ik pas in principe alleen mijn diafragma aan. Ik zal wat meer met ISO moeten gaan oefenen inderdaad, bedankt voor de tip! :)
Zou het ook aan de diafragma kunnen liggen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers