[FOTO] natuur door de lens mijn samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[FOTO] natuur door de lens mijn samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 22:48

Samsung telefoon dus :+ ik vind het heerlijk om te joggen maar neem eigenlijk nooit de moeite mijn camera mee te nemen en heb nooit geleerd om te werken met de ISO en whateverelse. (Staat overigens wel op mijn bucketlist hoor). Feedback is fijn maar dan voornamelijk m.b.t. compositie. De waarden e.d. ben ik dus nog niet zo mee bezig! Photoshop ben ik bekent mee maar deze foto's komen regelrecht van mijn telefoon en zijn dus onbewerkt m.u.v. het contrast zoals bijvoorbeeld deze eerste:

Afbeelding
Gewoon zonsondergang vanaf mijn terras.

Afbeelding
Glare van de zon is een issue als ik de zon niet exact centreer zoals bij deze foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou van veel contrast en ben weg van de lichtval van de zon... maar dit is erg lastig te fotograferen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog onderstaande twee foto's, heel bijzonder voor mij omdat dit de dag was dat mijn opa overleed.
Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] natuur door de lens mijn samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:20

Ik vind je composities allemaal erg centraal wat dus niet lekker weg kijkt. Ik kan met mijn camera op verschillende punten scherpstellen. Dan zet ik het onderwerp bijvoorbeeld rechts in mijn scherm en stel daarop scherp. Maar ik neem aan dat dat niet kan bij een telefoon?

Verder kan je zoals je dus weet meer uit je foto's halen met nabewerking. Wat voor andere camera heb je? Als je echt verder wil met fotografie zou ik mij dus wel gaan verdiepen in ISO en sluitertijd en scherpstellen...