Camera mee op reis naar Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 20:05

In januari ga ik op reis naar Afrika voor 2 weken. Ik ga daar 2 nachten naar een safari park en voor de rest ga ik vrijwilligers werk doen.

Maar nu is dus mijn vraag of er mensen zijn die tips hebben voor het mee nemen van je camera op zo'n reis. Ik heb een spiegelreflex camera met 2 lenzen en wil deze ook beide mee nemen.
Maar door dat ik ook vrijwilligers werk ga doen kan ik bijvoorbeeld niet altijd mijn camera mee nemen.
Ik wil dus sowieso m'n camera goed laten verzekeren. En een slotje kopen zodat ik mijn tas eventueel dicht kan maken.
Maar zijn er mensen die nog meer tips hebben?


xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:10

Wat super dat je twee weken op reis gaat naar Afrika. Naast het goed verzekeren, zou ik er ook aan denken, om het kaartje bij je te houden, als je de camera niet mee neemt. Mocht er dan iets gebeuren met de camera, om wat voor een reden dan ook, dan heb je altijd de foto's nog. :)


BSMPSGA♥♥

♥♥ Michael
als leven lijden wordt, wordt houden van, loslaten. Amigo, Ashley.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:20

Ik zou informeren waar je je camera kunt opbergen.
Kaartje apart houden is sowieso een goed advies.

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:24

Vooral goed kijken naar je voorwaarden van de verzekering. Vaak is diefstal alleen verzekerd bij braak. Ik weet niet waar je naar toe gaat qua verblijf en of je iets hebt wat je kan afsluiten?

Uit bijv. een gezamenlijke ruimte of een tent zal het niet verzekerd zijn.

Je hebt wel speciale kabelsloten die je aan je tas kan doen. Die wil ik ook meenemen en dan bijv. je tas locken aan het frame van je bed (en een slot op de tas zelf). Veel meer dan dat kan je niet doen ben ik bang.

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 16:26

Bedankt al iedereen voor de tips.

Qua verblijf verschilt het een beetje per organisatie waar we zitten. Want we gaan naar verschillende projecten. Maar meestal zitten we wel in iets van een gebouw.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:30

Heel eerlijk?
Ik zou het niet doen :n
Mijn nichtje is een half jaar in Afrika geweest en is meerdere malen haar camera verloren aan diefstal.
En dan maakte het niet uit of ze haar camera in een tas had met een slot, in een kluisje of iets anders. Zij was ze kwijt.
Ze is zelfs 2 keer overvallen en daarbij onder schot gehouden en heeft daarbij ook haar camera moeten afstaan.

Dus ik zou het echt afraden.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 16:42

Wat verveld voor je nicht :n Dat zijn zeker geen fijne ervaringen.

Maar mijn besluit ok mijn camera mee te nemen staat al vast. En ben dus vooral opzoek naar extra tips. Ik maak deze reis vanuit school en ieder jaar zijn er wel mensen die hun camera mee nemen. En dit is tot nu toe altijd goed gegaan.

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:12

Waar ga je heen en met wat voor organisatie?

Ik ben ook overvallen en onder schot gehouden in Afrika en m'n nieuwe gear gaat echt gewoon weer mee hoor.

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Camera mee op reis naar Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 21:10

We gaan met school met de organisatie be more. En we zitten ook nooit echt in steden. We gaan alleen maar naar kleine dorpjes. En slapen daar ook altijd bij de organisaties waar we vrijwilligers werk gaan doen. Alleen een keer slapen we bij een safari park.

Ja ik wil m'n camera ook heel graag mee nemen. Ondanks dat ik weet dat er een risico is dat hij kapot gaat of gestolen wordt. Want het is gewoon een hele gave ervaring en die wil ik graag vastleggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers