[FOTO] Kudde wilde paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
robinxfellow

Berichten: 804
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

[FOTO] Kudde wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 15:53

Hoi,
Dit word mijn eerste FK-topic en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik fotografeer met een canon 1000D met een 75-300 lens.
Ik fotografeer al wat jaren als hobby maar wil er nu wat serieuze mee bezig gaan dus wil ik graag tips/opbouwend kritiek.
Tijdens de vakantie kwam ik een kudde 'wilde' paarden tegen bij een natuurgebied en wilde deze op de foto zetten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding


6. ook kwam ik een koe tegen.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ik ben nogal een beginner dus ik ben benieuwd naar jullie reacties! :o

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Kudde wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:44

Zo te zien bewerk je niet na? Dat zou ik wel gaan doen, dan kan je zoveel meer uit je foto's halen.

1. Deze had ik zw/w omgezet met lekker veel contrast. Dan spettert de foto echt van je scherm. Hij is nu kleurloos en vlak.

2. Deze was bij mij de prullenbak ingegaan omdat je geen oog ziet. De foto is zo niet interessant genoeg om naar te kijken.

3. Bij deze foto was ik zo gaan staan dat ik het andere paard niet op beeld zag. Compositie is niet spannend maar wel de oortjes naar voren.

4. Gewoon een oog foto, mis scherpte.

5. Deze had ik verticaal gemaakt, vind hem nu te krap van onder. Let ook op je achtergrond.

6. De koe is op zich wel okee. Mis wel scherpte.

7. Ook hier was ik zo gaan staan dat er geen ander paard op de achtergrond te zien was (of deze in nabewerking weggehaald) en weer een storende achtergrond.

In principe komt het erop neer dat ik veel nabewerking mis. Je kan je foto's zoveel spannender en interessanter maken daarmee. Ik mis kleur, helderheid en scherpte. Let op je achtergrond en op de houding van het paard.

Lekker doorgaan met fotograferen en bekijk gewoon veel FK topics en de reacties...daar leer je weer van.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

robinxfellow

Berichten: 804
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 16:55

Bellatrix schreef:
Zo te zien bewerk je niet na? Dat zou ik wel gaan doen, dan kan je zoveel meer uit je foto's halen.

1. Deze had ik zw/w omgezet met lekker veel contrast. Dan spettert de foto echt van je scherm. Hij is nu kleurloos en vlak.

2. Deze was bij mij de prullenbak ingegaan omdat je geen oog ziet. De foto is zo niet interessant genoeg om naar te kijken.

3. Bij deze foto was ik zo gaan staan dat ik het andere paard niet op beeld zag. Compositie is niet spannend maar wel de oortjes naar voren.

4. Gewoon een oog foto, mis scherpte.

5. Deze had ik verticaal gemaakt, vind hem nu te krap van onder. Let ook op je achtergrond.

6. De koe is op zich wel okee. Mis wel scherpte.

7. Ook hier was ik zo gaan staan dat er geen ander paard op de achtergrond te zien was (of deze in nabewerking weggehaald) en weer een storende achtergrond.

In principe komt het erop neer dat ik veel nabewerking mis. Je kan je foto's zoveel spannender en interessanter maken daarmee. Ik mis kleur, helderheid en scherpte. Let op je achtergrond en op de houding van het paard.

Lekker doorgaan met fotograferen en bekijk gewoon veel FK topics en de reacties...daar leer je weer van.


Bedankt voor de tips!
Ik doe inderdaad geen nabewerking omdat ik niet zo handig ben met bewerkingsprogramma's & niet betalen kan/wil voor photoshop.

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Kudde wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:02

Photofiltre is gratis en daar kan je ook al veel mee!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

robinxfellow

Berichten: 804
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 17:27

Bellatrix schreef:
Photofiltre is gratis en daar kan je ook al veel mee!

Dankjee, heb 't meteen ff gedownload.

Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Fotografie Instagram

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Kudde wilde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:28

Goed zo! :) Lekker gaan oefenen met fotograferen en bewerken. Het hoeft ook niet allemaal zo overdreven, net wat je smaak is.

Ik ben gek op zw/w omzettingen en vooral met veel contrast. Maar dat is mijn smaak, dat vindt niet iedereen mooi en dat is prima natuurlijk. :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers