[FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

[FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 11:08

Vorige week was het dan zo ver, mijn styled shoot!
Alles was geregeld, het weer leek eindelijk mee te zitten en dus kon het door gaan! Op een prachtige locatie, waarbij ik als de dood was dat ze alles weg zouden maaien ( :+ ), hebben we de hele middag geshoot.

Volgende week start mijn eerste bruiloftsseizoen, en die foto's wil ik allemaal deze sfeer mee geven. Licht, fris, romantisch en aandacht voor details. Ik hoop dat dat gelukt is :D Ik ben zelf best wel tevreden, al ben ik zo ongelooflijk stom geweest om mijn sluitertijd niet in te gaten te houden. Ik was zo enthousiast dat ik bij het wisselen van locatie vergeten ben mijn sluitertijd opnieuw te checken. Als blogger kan ik het anderen heel leuk vertellen, maar zelf ernaar luisteren, ho maar :') Dus meer onscherpe foto's dan zouden moeten, helaas. Maar goed, die zien jullie lekker niet :D

Op mijn blog kun je backstage videobeelden vinden van de fotoshoot, voor wie dat leuk vindt om te zien!
http://mhilariustutorials.nl/fotografie ... he-scenes/

Apparatuur gebruikt:
Canon 6D
Canon 24-70mm f/2.8
Canon 50mm f/1.8
Canon 70-200mm f/2.8

Team:
Model: Anne Wolbert
Haar: Linda Kleiberg
Make-up: Linda Kleiberg
Video beelden: Leonie de Waard

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie mening is over de foto's!




Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:20

Hele mooie foto's. *-:) Je hebt natuurlijk niets aan zo'n opmerking...maar ik dacht, ik schrijf het toch! :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 15:07

Nou die reacties zijn ook heel welkom hoor! :D Dankjewel! *\o/*



Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:09

Wow. Die sfeer is zo mooi. Ik vind jou stijl echt zo mooi :p

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 20:27

Kimmie1995 schreef:
Wow. Die sfeer is zo mooi. Ik vind jou stijl echt zo mooi :p


Dankjewel!



Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:50

Wauw echt mooi en een heel fijn zacht sfeertje!!

https://www.facebook.com/BrendaBronkhorstFotografie
http://www.brendabronkhorstfotografie.nl

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:54

Heel mooi gedaan, TS! Misschien een idee om dezelfde (of een zelfde) shoot te doen in natural look of natural make-up? Vaak vind ik meiden zonder make-up of zonder nep wimpers mooier dan met. Maar al met al een heel geslaagde shoot!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 20:59

Brenda_85 schreef:
Wauw echt mooi en een heel fijn zacht sfeertje!!


Dankjewel!


Shenavallie schreef:
Heel mooi gedaan, TS! Misschien een idee om dezelfde (of een zelfde) shoot te doen in natural look of natural make-up? Vaak vind ik meiden zonder make-up of zonder nep wimpers mooier dan met. Maar al met al een heel geslaagde shoot!


Ik doe niet zo vaak styled shoots en zoiets opzetten is ook echt heel erg veel geregel dus als ik het doe dan wil ik ook echt all out :D In mijn dagelijkse werk als fotograaf werk ik vaak met meiden die er meer naturel uit zien, dus bij zo'n shoot vond ik het dan juist leuk om echt uit te pakken!



Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:59

Het zachte sfeertje zit wel goed, echter vind ik sommige beelden in de witte hoeken echt te ver naar het overbelichte neigen (foto 3, linker beeld in de kroon, 7 links maar ook 6). Ik vind de kleuren over het algemeen wel wat 'vlak', je werk spreekt naar mijn idee normaliter wat meer op de kleur tonen en die vind ik hier wat tegen vallen. Voelt wat koud, iets teveel blauw naar mijn smaak voor zo'n dromerig gevoel :)

Niet perse op de beelden maar die nepwimpers had ik persoonlijk wel wel gelaten, zeker voor zo'n 'luchtige' shoot vallen ze nu echt teveel op en daar breekt je beeld bij 6 (rechts) enorm op. Het haar oogt ook wat rommelig, vooral bij de beelden van 4 komt het niet helemaal lekker uit. Persoonlijk voor een compleet gestylde shoot had het wat strakker gemogen, zeker als ik kijk naar de rest van je werk. Het oogt nu allemaal een beetje 'net niet helemaal af'. :)

Veel plezier in ieder geval met de komende bruiloften :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 14:12

Bedankt voor je feedback! Ik wil mijn werk eigenlijk langzaam wat volwassener maken en wil juist een beetje af van de mega hoeveelheid kleur, ik wil het allemaal wat zachter en rustiger. Ook het overbelichte is een bewuste keus!

De make-up en haar.. Ja ik kan me wel vinden in wat je zegt. De krullen zakten sneller uit dan we hadden gehoopt en daarom had de MUAH het wat getoupeerd zodat het niet zo slap hing. Maar ik ben het met je eens dat dat wel zonde is inderdaad.. De nepwimpers vind ik in de totale shots super mooi maar bij de echte close-ups zie je ze inderdaad wel goed zitten.. Aandachtspuntje voor de volgende keer :D



Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:29

Ik vind de sfeer in je foto's echt prachtig! En ben nog steeds echt fan van je werk.

Qua styling ga ik mee met de rest. Maar ook mis ik de ongedwongenheid in de foto's. Op sommige foto's lijkt je model een beetje verdwaald en verveeld in haar blik. Ik mis het plezier en een beetje het vrije wat bij de stijl hoort.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:01

Hele mooie foto's. Zelf vind ik van de fullbody foto's je compositie een beetje vreemd gekozen. Je laat steeds bij de voeten erg weinig ruimte over en een zee van ruimte aan de bovenkant. Ook heb je (het hoofd van) je model vaak in het midden. Je kent vast de regel van derden?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 19:18

Jaa die ken ik :D

Ik vind het mooi om boven in meer ruimte te laten omdat er onderin vaak weinig gebeurd. Zeker in zo'n bos met hoge bomen!

Hoe had jij het liever gezien?



Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:34

Meer ruimte bij de voeten in ieder geval. Voeten zitten vaak nét niet tegen de rand aan. Dat vind ik niet zo mooi in verhouding. Het komt een beetje over als net geluk hebben dat de voeten er net aan op staan.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:35

Ik vind ze prachtig! <3

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 20:18

Shiloh schreef:
Meer ruimte bij de voeten in ieder geval. Voeten zitten vaak nét niet tegen de rand aan. Dat vind ik niet zo mooi in verhouding. Het komt een beetje over als net geluk hebben dat de voeten er net aan op staan.


Oh oke! Nou ja, ik plaats ze bewust zo in elk geval :D Ik ga er even over na denken. Ik weet niet zeker of ik het ga veranderen, omdat ik het zelf wel mooi vind, maar ik ga in elk geval even proberen hoe het anders kan!



Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 20:18

KoudbloedKim schreef:
Ik vind ze prachtig! <3


Dankjewel! :D



Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:36

Ik vind het hele mooie foto's, maar toch wil ik ook een eerlijke reactie ergens over geven. Ik ben al heel lang fan van je foto's, ik vind je echt een super goede fotograaf :D Maar persoonlijk vind ik het jammer dat je een andere kant op gaat met je stijl, en dan bedoel ik dat met name in de bewerking. Natuurlijk is nieuwe dingen proberen altijd goed, en ik vind dat je ook zeker meer durft te doen wat betreft je composities en dergelijke. Maar ik mis de gekleurde/warme stijl die je altijd had, dat vond ik veel aansprekender dan het 'koude/lichte' qua bewerking.

Niet dat je nu geen mooie foto's meer maakt, maar het is wel ineens een hele andere stijl. Mag ik vragen wat de reden is dat je een beetje van het warme/gekleurde bent afgestapt? :) Want ik had niet het idee dat dat niet werkte ofzo.

Misschien is het gewoon jouw persoonlijke voorkeur, en van mij is het ook maar 1 mening van vele andere meningen :) Dus als jij dit mooier vindt, wie ben ik dan :D Ik wil je in ieder geval veel succes wensen bij je 1e bruiloftseizoen (super knap dat je dit gaat doen)!! En deze reactie is absoluut niet gemeen bedoeld of zo!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-17 17:00

Ik snap je reactie zeker, en ik denk dat je ook echt niet de enige bent! Ik vind het juist goed dat je het opmerkt.

Ik heb deze stap langzaam gemaakt het afgelopen jaar en dit is de eerste keer dat ik het echt zo laat zien.
Ik wilde mijn stijl wat meer volwassen laten worden. Ik merkte dat al mijn klanten onder de 20 waren, mijn stijl sprak vooral jonge mensen aan. Waar niets mis mee is, want het werkte inderdaad top, alleen wilde ik die kant niet meer op.

Ik wil meer gezinnen vast leggen, loveshoots en bruiloften doen. Die doelgroep is wat ouder, en dus heb ik mijn stijl ook iets volwassener gemaakt.

Daarnaast, de bewerkingen die ik altijd deed kosten een kwartier per foto. Dat is geen doen met bruiloften. :+ Dus daar moest ik sowieso iets mee.

Al die dingen hebben er dus voor gezorgd dat ik langzaam mijn stijl wat heb aangepast naar wat rustiger en frisser, maar hopelijk nog steeds romantisch en fijn om naar te kijken! :D De paarden en honden foto's hou ik nog wat meer in mijn oude stijl, maar bij portretten vind ik dit nu wel erg fijn.



Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:20

Oke, begrijpelijke keuze, inderdaad! Toch grappig dat meer kleur, een jongere doelgroep aanspreekt. :) Maar ik kan me er wel in vinden; in (volwassenen-) tijdschriften zie je vaak ook foto's met een wat neutralere/frissere bewerking (of tenminste meer in 1 kleurtoon, ipv allemaal felle kleuren).

Maar ik vind het erg goed dat je kiest voor iets waar jij zelf ook plezier in hebt, en niet alleen voor het publiek. (neem ik aan iig :D ). Dat je passie toch meer ligt bij gezinnen/loveshoots/bruiloften.

En nee, dat is absoluut niet te doen, voor een complete bruiloft zolang bewerken per foto, hahaha

Fijn om naar te kijken is het zeker nog hoor! Maar het is wel anders ja. :) Hoe dan ook vind ik je alsnog inspirerend zowel als fotografe en als blogger, zeker nog meer blijven posten :D

Spoiler:
Ik hoop dat ik zelf ook weer iets kan vinden dat ik weer leuk vind (qua fotografie). De artikelen die je in je laatste blogs hebt geschreven zijn ook erg op mij van toepassing. (Bijv: waarvoor fotografeer je etc.). Ben zelf helaas langzaamaan mijn plezier in het fotograferen compleet verloren, waardoor ik het laatste halfjaar/jaar bijna geen shoots meer heb gedaan.. maar ik hoop misschien net als jij ook iets qua stijl/onderwerp te vinden wat ik wel weer leuk vind :)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-17 17:43

Wat jammer! Ik had dit ook een beetje voor ik naar Zweden ging. Voor mij hielp het heel goed om alles even af te sluiten. Even een pauze inlassen, geen mailtjes beantwoorden, echt alles even stop zetten. Dan zul je de eerste weken echt even moeten wennen, maar na een tijdje zul je merken dat je bepaalde dingen helemaal niet mist, en andere onderdelen juist wel weer. Ik heb daardoor echt gemerkt wat ik wel en niet leuk vind om te doen. Ik kreeg allemaal weer nieuwe ideeën en het begon weer helemaal te kriebelen.

Is dat niet een optie voor jou? Gewoon even de boel de boel te laten, een pauze inlassen, en dan wel zien wat het je brengt? Het is zonde om nu door te gaan, 'gewoon omdat'. Het is je passie en het zou super zonde zijn als dat straks niet meer zo is.



Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:06

Marit, je blijft een leuke en goede fotografe. Wat mij alleen opvalt in de foto's is dat ik niet goed kan achterhalen wat nou de exacte kleur van de jurk is. Op de ene foto komt die over als wat viezig/grauwig, de andere oogt het paars, en weer een andere foto grijzig. En tot slot heb ik babyblauw ook al ontdekt.
Lijkt mij niet dat er zoveel kleuren in de jurk zaten en dat dit ontstaan is door de toegepaste bewerkingen.
En vind de foto's ansich wat flets overkomen, lang niet zo sprekend als dat ik van je ken. :)

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:56

Ik ben nog altijd even groot fan van je stijl! Vind dit frisse prachtig.

Ben het wel eens met Revanches dat de kleur van de jurk niet goed te bepalen is. Maar met een spierwitte trouwjurk zijn de foto's imo helemaal af.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:34

Wow wat een prachtige locatie! Misschien gewoon smaak.. Maar ik vind het jammer dat het model zo'n 'soepjurk' aangeeft. Er zit totaal geen model aan of dat het romantisch oogt. Ze is net uit bed gestapt daarmee zeg maar :=
Een mooi lint om het middel in een kleur die her en der terugkomt in de foto's qua kleur had ik mooier gevonden. Of iets meer taille erin gemaakt of iets.. Ik weet niet, het klopt net niet :+

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Romantic Bohemian Styled Shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 11:43

Bedankt voor de stijl weer!

Wat jullie over de jurk zeggen, ja daar kan ik me opzich wel in vinden.. We zijn op het allerlaatste moment van model geswitcht omdat het model waarvoor de jurk was ineens niet meer kon. Dus de jurk was niet op haar lichaam gekocht zegmaar. We hadden dus ook geen idee hoe de jurk zou staan dus het was nog heel veel mazzel dat ze de jurk paste. De voorbereidingen gingen gewoon echt totaal niet zoals gepland :+

Maar misschien had ik de jurk toch anders moeten bewerken, wat minder licht, zodat je de kleur beter kan zien.




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers