[Info]1 foto, 10 bewerkingen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

[Info]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:36

1 foto, 10 bewerkingen!

Om te zien wat verschillende mensen van dezelfde RAW-foto maken heb ik deze challenge aangemaakt.
Het is hierbij de bedoeling dat we elke week 1 of 2 nieuwe RAW-foto's gaan bewerken. De RAW-foto's worden beschikbaar gesteld door diverse fotografen, en dat wordt vervolgens op volgorde (maximaal per 2) gerouleerd. De fotograaf bepaald het onderwerp van de foto, al zijn suggesties/ verzoekjes altijd welkom!


Citaat:
Bij deze de fotografen die foto's beschikbaar willen stellen.

1. Shanna Jongkind (Shanna op bokt)
http://www.shannajongkind.nl

2. Sera Roth Photography (YentlShots op bokt)
https://lifeofseraroth.wordpress.com/po ... otography/

3. Hannah van Klompenburg (Captain op bokt)
https://www.instagram.com/hannahmennooo/

4. Shauni Stolsz (Shauniraquel op bokt)
http://shaunistolsz.wixsite.com/fotografie

5. Marit Hilarius (Marit op bokt)
http://www.mhilariusfotografie.nl/

6. Kelly Donckers fotografie (k_m op bokt)
http://kellydonckers.weebly.com

7. Monique Slegers Fotografie (MoonWencke op bokt)
http://moniqueslegers.webs.com

8. Alisha (_Summerly_ op bokt)
instagram.com/smmerly

9. [naam] (MillyH op bokt)
[link]



Verzoek-foto's

Om het nog uitdagender te maken kunnen we ook kijken of een foto op verzoek gemaakt kan worden.
Hierbij stel ik voor dat het verzoek door de 2e fotograaf in de rij verwerkt wordt. Zo heb je als fotograaf 2 weken de tijd om de foto te maken.
- Zie je dit als fotograaf niet zitten dan is een archief foto, of je eigen input ook van harte welkom! Geef dit wel aan zodra je aan de beurt bent, dan kan de volgende fotograaf alvast bekijken of die het verzoek wel aan durft.
- Wordt een verzoek door 2 fotografen geweigerd dan komt het op de vrije-keuze verzoeklijst, en wordt het volgende nieuwe verzoek in behandeling genomen. Bij de vrije keuze verzoekjes is aan de fotografen zelf of ze het aan willen pakken of niet. Bij geen nieuwe verzoekjes ligt de foto-keuze ook geheel bij de fotograaf.

Citaat:
Foto-verzoekjes

1.
2.
3.

Vrije keuze verzoekjes
-


Spelregels;

1. Deelname aan een nieuwe ronde start elke woensdag. Je kan dus bewerkingen plaatsen van woensdag tot en met dinsdag om het overzichtelijk te houden. Op woensdag wordt er weer een nieuwe foto als download beschikbaar gesteld. Red je dit als fotograaf niet, geef dit dan tijdig aan aan de volgende in de lijst!

2. Maximaal 1 bewerking per foto per persoon, de foto dient als afbeelding te worden geplaatst.

3. De bewerkte foto moet duidelijk leesbaar voorzien zijn van de naam van de fotograaf, en naam van de beeldbewerker.

Fotograaf;
Bewerking;

Indien er ook een model op de foto staat moet deze vooraf toestemming hebben geven voor het gebruik van de foto door derden (de beeldbewerker in dit geval). FOTOGRAFEN, CONTROLEER DIT DUS!

4. De bewerkte foto mag enkel hier in dit topic geplaatst worden.
Wil je de foto toch elders tonen (zoals in je eigen portfolio/ op je facebook pagina of andere social media kanalen/ plaatsen) dan mag dit enkel na schriftelijke toezegging van de fotograaf. Ook dient in dit geval expliciet vermeld te worden wie de fotograaf van de originele foto is (inclusief vermelding naar website van de fotograaf) en wie de bewerking heeft gedaan.

Andersom geldt dit uiteraard ook, wil je als fotograaf de bewerking van iemand anders gebruiken/ tonen dan mag dit enkel na schriftelijke toezegging van de beeldbewerker, en met expliciete vermelding naar de beeldbewerker, voorzien van een link naar diens website.

Plaats je de foto zonder toestemming van de fotograaf/ beeldbewerker dan is dat een schending van het auteursrecht. Hier staat een financiële boete/ compensatie aan de fotograaf tegenover.

5. Alles is toegestaan aan bewerkingen, mits de originele foto nog wel herkenbaar is.

______

Omdat we met een on-even aantal zijn zal de samenstelling van de fotografen ook wat wisselen. De eerste ronde zijn nr 1+2 samen, wanneer nr 9 aan de beurt is komt nr 1 erbij, en wordt de volgende combinatie dus 2+3. Wil je als fotograaf ook RAW-beelden beschikbaar stellen? Dat kan, plaats jezelf dan onderaan de lijst!

Voor nu wil ik zeggen aan iedereen, leef je uit!! :D


Afbeelding
Onbewerkte Raw-foto door Shanna Jongkind
Ik zal mijn eigen bewerking later plaatsen om jullie niet te beïnvloeden :D


Bij deze de eerste download-link;

https://transferxl.com/08vPSb2tRs8pVy
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-04-21 15:38, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Naam en link verwijderd op verzoek


Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:56

Leuk! Ik doe mee! :D

Second to the right, and straight on till morning

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:57

Leuk! Heb eerder ook al meegedaan aan een soortgelijke topic! Ik ga zodalijk een poging wagen!

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:59

Ik doe mee!

KittyDylan

Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:01

Ik wil ook meedoen! Dus t/m woensdag as. om deze foto te bewerken? Ik heb nu namelijk helemaal geen tijd :P (proefwerkweek) maar zaterdag kan ik me uitleven. Anders sla ik deze ronde even over.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:07

Tot met dinsdag de tijd, woensdag begint de volgende ronde! :D
Fotograaf 2 mag ook voor deze week een foto plaatsen. Dus dan zijn er deze week 2 foto's te bewerken. :)

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:17

Goh wat een leuk idee! Zou ik mee mogen doen?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Anoniem

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:18

Uiteraard, iedereen mag mee doen!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:23

Ik zou ook graag mee doen af en toe

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:24

Wat leuk :D
Ik doe ook graag af en toe mee wanneer ik tijd heb :D
Ik weet nog niet of deze ronde gaat lukken maar de foto vind ik iig al erg leuk!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:27

Ik zou ook heel erg graag mee willen doen, maar ik ben helaas niet in staat om RAW foto's of uberhaupt zelfs foto's te leveren, in verband met mn camera die aan de andere kant van het land ligt. Is het dan wel eerlijk om mee te doen?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:27

Goh ik ben al klaar :')

Afbeelding

Ik weet niet of er tips mogen gegeven? Zo ja: Graag! Ik ben nog niet lang bezig met echt bewerken en wil altijd bijleren! Het 'zonnetje' had ik liever weggelaten zie ik nu.
Ik probeerde er een herfstachtige sfeer aan te geven want het bos is momenteel zo koud... Ik hou er niet van.

Second to the right, and straight on till morning

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:37

Leuk, ik doe ook mee. Of ik het elke week red, weet ik niet.

Tips geven lijkt mij wel het leukst en handig, zo leer je ook weer verder.

Neverland: zoals je zelf al zegt had ik het zonnetje weggelaten, of iets minder aanwezig gemaakt. Hij lijkt nu heel geel/oranje.
De warmte in de achtergrond daarintegen vind ik wel mooi gedaan! :)

I am because you were

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:41

Ja inderdaad. Het is lastig want mijn laptop heeft hele slechte kleuren en op mijn laptop ziet het er nog wel redelijk uit. Maar toen keek ik op een ander scherm en schrok ik wel een beetje. :')

Second to the right, and straight on till morning

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:02

Ik was te enthousiast, ik was vergeten de namen erop te zetten.
Ik plaats te foto straks :)

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:07

Super leuk! Momenteel fotografeer ik weinig, maar hoop in de toekomst ook zo nu en dan wat aan te kunnen leveren (van concertfotografie tot gebouwen, dus wel van alles). Voor nu houd ik het bij mee lezen en genieten, en misschien af en toe eens een ronde mee bewerken. Ben ook nog niet zo super handig met bewerken.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:16

Hier is mijn foto dan, vandaag voor de 3e keer met lightroom gewerkt. Ik ben opzich wel tevreden :)
Tips zijn welkom!

Afbeelding

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:23

Oh wat leuk !
Vaste meelezer in het andere topic maar nu ga ik ook eens een poging wagen

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:03

Wat leuk! Het is dat ik het te laat heb gezien, maar mochten er in de toekomst nog raw foto's nodig zijn ben ik ook bereid de mijne aan te leveren :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:05

Heel leuk, ik doe ook mee! :D

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:08

Tigress schreef:
Wat leuk! Het is dat ik het te laat heb gezien, maar mochten er in de toekomst nog raw foto's nodig zijn ben ik ook bereid de mijne aan te leveren :j


Volgens mij kan je je nog gewoon opgeven voor foto's te leveren :D

Second to the right, and straight on till morning

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:11

Jeeeeeeeeej! *\o/* Ik doe ook weer mee! Kan ik eindelijk weer all out :')

Afbeelding



Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:19

Het zal wel aan mij liggen en dat ik niet zo helder ben vandaag, maar ik vind het nogal ingewikkeld.
Zijn al die regels echt nodig? Het vorige topic was vrij helder en ik kan me niet herinneren dat er ooit moeilijkheden geweest zijn, maar misschien heb ik dat niet meegekregen ofzo.

En van dat stuk met verzoekjes begrijp ik ook niet zoveel van. Wie verzoekt er wat aan wie en wanneer? En zijn het nou 1 of 2 foto's per week of wanneer/door wie wordt bepaald dat er 2 foto's zijn?

Het zijn oprechte vragen, ik zou best graag mee willen doen want ik vind het hartstikke leuk (vond ik van het vorige topic ook) en ik heb meerdere keren de OP gelezen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:26

Superleuk! Ik doe mee :D *gaat aan de slag*

Edit: kan de foto ook in JPG gedeeld worden? Mijn lightroom en photoshop kunnen sommige RAW bestanden niet openen -O-

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:35

Leuk, dit wil ik ook wel proberen.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers