Camera werkt niet goed meer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 13:32

Hoi!

Ik heb een Canon 1000D al sinds 2009/2010 in mijn bezit. Altijd erg voorzichtig mee gedaan en mooie scherpe foto's kunnen maken. Maar sinds ik denk een jaartje maakt hij foto's die op het scherpje scherp lijkt, maar als ik hem op mijn macbook open is hij niet scherp. Dit doet ie bij alle lenzen, manual scherpstellen en automatisch scherpstellen, het is niet meer zo scherp als die ooit was.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

All magic comes with a price, dearie


Anoniem

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:36

Mijn camera had dit ook, 4x naar de reparateur geweest en dan komt hij tijdelijk goed terug en is het weer mis.
In mijn geval is het een focusprobleem van de body en is de reparateur je eerste stap. :)

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 13:43

KoudbloedKim schreef:
Mijn camera had dit ook, 4x naar de reparateur geweest en dan komt hij tijdelijk goed terug en is het weer mis.
In mijn geval is het een focusprobleem van de body en is de reparateur je eerste stap. :)


Ik denk dat het bij mij ook aan de body ligt.. Waar laat je zo'n camera repareren?

All magic comes with a price, dearie

Anoniem

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:50

Bijvoorbeeld bij de winkel waar je hem hebt gekocht of waar ze het merk verkopen. :)

Anoniem

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:00

Ik zou een nieuwe body kopen. De 1000D van Canon is al een oudere en ik denk dat je met reparaties een stuk duurder uit zult komen. Je kan kijken voor een body 1300D. Die zijn niet heel 'duur'.

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:21

Hoe veel clicks heeft hij al?

Anoniem

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:00

Misschien kun je een aantal voorbeelden (op origineel formaat) in een link plaatsen.
1 Zoals hij "vroeger" was, een scherpe foto dus.
En minimaal 1 zoals hij nu is.

Houd er ook rekening mee dat je in zo'n lange periode ook anders naar je foto's gaat kijken.
Je wordt kritischer, je krijgt een beter oog. En wellicht heb je inmiddels een beeldscherm dat een betere fotoweergave heeft, waardoor je fouten ook sneller "ziet" dan vroeger.

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 11:13

Anoniem schreef:
Ik zou een nieuwe body kopen. De 1000D van Canon is al een oudere en ik denk dat je met reparaties een stuk duurder uit zult komen. Je kan kijken voor een body 1300D. Die zijn niet heel 'duur'.


Daar ben ik dus bang voor, dat het de reparatiekosten niet waard is.


steefvicky schreef:
Hoe veel clicks heeft hij al?

Geen idee, met zo'n website kon ik het niet ontdekken. Bij de images zelf staat als nummer 6000+ maar ik weet niet of hij al een keer opnieuw is gaan tellen.


Femke schreef:
Misschien kun je een aantal voorbeelden (op origineel formaat) in een link plaatsen.
1 Zoals hij "vroeger" was, een scherpe foto dus.
En minimaal 1 zoals hij nu is.

Houd er ook rekening mee dat je in zo'n lange periode ook anders naar je foto's gaat kijken.
Je wordt kritischer, je krijgt een beter oog. En wellicht heb je inmiddels een beeldscherm dat een betere fotoweergave heeft, waardoor je fouten ook sneller "ziet" dan vroeger.


Dat is inderdaad ook waar, ik heb op stage met een hele dure goede camera mogen werken, en die was echt 100x beter ahah. Ik zal eens zoeken naar twee foto's!

All magic comes with a price, dearie

thirteenn

Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Camera werkt niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 16:46

In de winkel is er naar gekeken en het is een focusprobleem van de body. Ik ga deze ook niet laten repareren omdat dat de camera niet meer waard is.. Dat word weer zoeken en sparen voor een nieuwe!

All magic comes with a price, dearie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers