[FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

[FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 20:17

Hallo bokkers!

Ondanks dat we alweer vijf dagen mogen genieten van 2017, wil ik toch nog graag wat hoogtepunten uit 2016 delen!

Onder andere heb ik dit jaar me helemaal kunnen uitleven met mijn aankoop die ik december 2015 heb aangeschaft; namelijk de Canon 70-200 f2.8 <3
Maar ik zal verder niet te lang aan het woord zijn in de inleiding. Eerst de foto's! :D

J a n u a r i

In januari had ik een betaalde shoot: een cadeau voor moeder met haar hondje van dochter. Koud, maar wel een zonnetje en daarbij zelfs nog een beetje sneeuw!

Afbeelding


Daarnaast heb ik studiomateriaal te leen van een neefje van mij.
Heel fijn natuurlijk en daarom had ik na een oproepje op Facebook een aantal modellen ingepland staan, waaronder deze mooie kat Fay en haar vriendje!

Afbeelding

F e b r u a r i

Deze maand had ik een fotodag georganiseerd op de manege waar ik ooit gereden hebt.
Het was een drukke dag en het was koud, soms miezerig en grijs, maar ik heb veel positieve reacties ontvangen! Een geslaagde dag dus :)

Afbeelding

M a a r t

Ook in maart had ik een leuke dieren in de studio, namelijk een mooie spaniël en zelfs konijntjes!

Afbeelding


A p r i l

In april had ik mijn eerste echte evenement met de studio; een chihuahua evenement!
Mijn zusje heeft me geweldig geassisteerd en samen hebben we ervoor gezorgd dat er heel veel hondjes op de foto konden!

Afbeelding


M e i

In mei heb ik veel gefotografeerd!

Als eerste was er een klant die een fotoshoot gewonnen had op het chihuahua evenement.
We hadden op een mooie dag afgesproken in het park bij mij in de buurt.

Afbeelding

Ook had ik me opgegeven voor een meeting op het strand bij Egmond aan Zee.
Een paarden en jurken meeting, waarbij dit twee van de vier modellen waren!

Afbeelding

Daarnaast was ik weer te vinden bij mijn oude manege, Reuring op Stal, voor de open dag die ze hadden georganiseerd.
Er werden clinics en workshops georganiseerd en mensen konden zelf meedoen met hun paard.
Erg leuk om al die enthousiaste deelnemers te fotograferen!

Afbeelding

J u n i

In juni had de vader van mijn vriendin een nieuwe kitten en die heb ik in de studio gefotografeerd!
Dit was nog net voor ik negen weken weg ging.

Afbeelding

J u l i

En toen was het zover.
Ik mocht negen weken naar de Sun Dance Ranch in Zweden voor de stage van mijn studie.
Wat een geweldige tijd, veel paard gereden, hele mooie tijd gehad in een nog mooiere omgeving!
Ik heb hier lekker los kunnen gaan met mijn camera; paarden gefotografeerd, maar ook veel landschap wat ik heel erg interessant vond!

En daarnaast heb ik geprobeerd ook wat 'out of the box' te denken en niet meteen op safe te spelen qua bewerkingen.

Afbeelding


A g u s t u s

En op 23 augustus heb ik het Noorderlicht gezien en gewoon drie kwartier de tijd gehad om dit op de foto te zetten!
Lastig, maar voor de eerste keer toch leuk om mee naar huis te nemen!

Afbeelding

S e p t e m b e r

Na 9 weken was ik weer thuis na een geweldige tijd!
Deze maand stond er weer een fotoshoot gepland met meid die ik ken van school en vorig jaar ook een fotoshoot heeft gedaan met haar vorige paard.
Nu heeft ze dus een nieuw paard én die moest natuurlijk ook op de foto!

Afbeelding

O k t o b e r

Het tweede officiële chihuahua evenement vond plaats in oktober!
Opnieuw heeft mijn zusje weer geholpen en we hebben weer vele hondjes op de foto gezet.
Drukte, lawaai en soms bangige hondjes is niet altijd even makkelijk, maar gelukkig kunnen we er elke keer wat moois van maken.

Afbeelding

N o v e m b e r

In november heb ik de eerste stap gezet naar het begin van een eigen project.
Onder andere vanwege mijn studie, maar ook omdat ik het zelf interessant vind, wil ik me gaan verdiepen in de zogenaamde 'powerdogs', zoals bijvoorbeeld de Staffords.
Er heerst zo'n negatief beeld omtrent deze honden, terwijl met de juiste begeleiding en verantwoordelijkheid dit zeker niet altijd nodig is.

Het staat nog in de kinderschoenen, ik heb het ook erg druk met andere bezigheden, zoals verzorgpaard, studie, etc. maar dit wil ik wel proberen verder op te pakken in 2017!

Deze mooie stafford Boy stond in november model en we konden nog net de mooie herfstkleuren meepakken!

Afbeelding


O p n a a r 2 0 1 7

December is het me niet gelukt om te fotograferen en heb ik me vooral met andere dingen bezig gehouden.

* In 2017 ga ik voor nog meer verdere ontwikkeling naar mijn eigen stijl, waarbij ik onder andere een workshop bij MoNoa Photography ga volgen! Ontzettend veel zin in!
* In 2017 wil ik ook graag een logo hebben wat beter aansluit bij mijn huisstijl.
* In 2017 wil ik een stabielere kwaliteit bieden in het fotograferen van paarden en honden in actie.
* In 2017 wil ik verder met het Powerdogs project.

Benieuwd hoe ik mij ontwikkel in 2017?
Volg mij via de volgende sociale media.
Mijn facebookpagina: http://www.facebook.nl/mariekehaverfotografie
Instagram: http://www.pictaram.com/user/mariekehav ... 2044700871

Ik wens iedereen een fotofantastisch jaar toe!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 06-01-17 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:00

Wauw wat een gave platen ! Ik had nog nooit van jou gehoord en snap niet waarom... Damn wat kan je goed fotograferen !!

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 16:29

horses_m schreef:
Wauw wat een gave platen ! Ik had nog nooit van jou gehoord en snap niet waarom... Damn wat kan je goed fotograferen !!


Wat een ontzettend leuk compliment! Dankjewel voor je lieve reactie :o :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:13

Mooi overzicht heb je ervan gemaakt! Hele knappe platen :)

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:21

Wauw gave fotos, jammer dat je zo ver weg zit ik heb nog een mooie powerdog ( old englisch bulldog) !

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:03

Mooi overzicht marieke! Wat ben jij omtzettend gegroeid!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO]Marieke Haver Fotografie: mijn derde fotografiejaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:29

Wauw! Echt hele mooie foto's. Ik ken je nog wel van HT, vind vooral die strand foto's echt ongelooflijk mooi!

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 11:44

xTitanic schreef:
Mooi overzicht heb je ervan gemaakt! Hele knappe platen :)


Dankjewel! :D


sunnybellami schreef:
Mooi overzicht marieke! Wat ben jij omtzettend gegroeid!


Thanks Sunny!


Eliana schreef:
Wauw gave fotos, jammer dat je zo ver weg zit ik heb nog een mooie powerdog ( old englisch bulldog) !


Altijd goed om te weten! Ik moet daarbij wel zeggen dat ik nog even goed moet uitwerken hoe en wat, maar ik heb de tijd, het hoeft ook niet met een week te staan gelukkig :) En dankjewel! :)


theadora99 schreef:
Wauw! Echt hele mooie foto's. Ik ken je nog wel van HT, vind vooral die strand foto's echt ongelooflijk mooi!


Héé, jaa wat leuk! Ik herkende je naam al ja! HT.. goede oude tijd :p Is het nog een beetje leuk daar?
En bedankt voor je berichtje! De strandmeeting was heel erg tof ja!