[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 00:04

Daar is hij dan! Picture of the Week Deel 5!

We zijn begonnen met 2013: Picture of the Week! Deel I
En dit was 2014: Picture of the Week 2014! Deel II
En omdat Picture of the Week! Deel III - 2015 wederom een groter succes was dan 2014...
Zijn we in 2016 doorgegaan met Picture of the Week deel IV - 2016 om nu uit te komen op, jawel, het 5e jaar!! Dit jaar wordt een jubileumjaar voor Picture of the Week! Ik zal binnenkort vragen aan alle fanatiekelingen om een datum te gaan prikken, want natuurlijk heb ik iets in gedachten om dit jubileum te vieren. Houd rekening met een weekend ergens in het midden van het jaar en de kosten zijn zeer laag (waarschijnlijk alleen eten, maar dat zien we nog wel).

In 2016 hebben, volgens onze gegevens, de volgende mensen het hele jaar door, elke week, een foto geplaatst: Athelas (2016), Bellatrix (2014, 2015 en 2016), Calice (Held! Alle 4 jaren non-stop! 2013, 2014, 2015 en 2016), Eefsel2109 (2016), horserider22 (2015 en 2016), Ingvild (2015 en 2016), JewEmm (2014, 2015 en 2016), Luckyy80, magda_90 (2013, 2015 en 2016), Mariett, MarijeR (2014, 2015 en 2016), Marjoow (2014, 2015 en 2016), Murosch, Niobe, Revanches(2014, 2015 en 2016) en Tivara (2014, 2015 en 2016).
_/-\o_ Geweldige prestatie!

Dan zijn er nog een aantal die slecht één week hebben gemist dit jaar… Ja, daar zit ik zelf ook bij… -O-
GerdjeHoran (week 27 gemist), joeluna (week 21 gemist, 2015 voltooid), (NESCAFE (week 22 gemist, 2015 voltooid), Sanne_com (week 24 gemist, 2014 en 2015 voltooid) en ikzelf (week 36 gemist, 2013 en 2014 voltooid). Het is gewoon jammer, maar ik vind het wel het vermelden waard. :j

Iedereen die mee wil doen, mag mee doen, alleen let er wel op dat dit een topic is voor volhouders en niet om sporadisch een fotootje in te zenden, daar zijn andere topics voor.

De bedoeling van het topic:
Ik ben in 2013 het topic gestart om mijzelf te stimuleren om te fotograferen en dat is aardig gelukt. Het is dus echt een stimulans om mee te doen en een uitdaging om het een heel jaar vol te houden.
De bedoeling is dat je elke week jouw favoriete foto van die week inzendt. Dit mag van alles zijn, we werken hier niet met thema’s.

Je hoeft echt geen topfotograaf te zijn om mee te doen, maar als je mee wil doen, gá er dan echt voor en houd rekening met (opbouwende) kritiek van andere fotografen. Ik heb werkelijk gezien dat fotografen flink vooruitgaan en de tips en lessen echt ter harte nemen. Heel goed. Dáár doen we het voor!

Inzenden
De inzending moet vóór zondag 23:00 geplaatst zijn, net als in 2016. Zet duidelijk “Foto van week X” boven en plaats de foto zichtbaar in het topic, zodat het duidelijk is en ik zo min mogelijk foto’s mis voor de lijst. (Een enkele keer wil het wel eens voorkomen dat het niet lukt om te plaatsen en dat een link wel werkt. Laat dan wel duidelijk merken dat het jouw inzending is en dat het helaas in link is.)

We proberen de lijst op zondag 23:00 uur te plaatsen. Het kan wel eens voorkomen dat ik te laat ben, maar dan hebben zowel JewEmm en/of ik het druk of zijn we niet aanwezig of iets dergelijks. Het belangrijkst is dat de foto’s voor 23:00 op zondag geplaatst zijn.

Het kan zijn dat je een keer helemaal geen tijd hebt gehad om foto’s te maken. Plaats dan een foto “uit de oude doos” en vermeldt dit ook, maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden anders sla je die plank wel een beetje mis…

Beoordelen
Het is niet verplicht om de foto’s van de andere fotografen te beoordelen, maar het is wel ontzettend leuk en leerzaam om goede feedback te geven en te krijgen. En nog belangrijker, het wordt enorm gewaardeerd. Schroom dus niet om foto’s te bekritiseren en echt goed te kijken. Leer ervan! :j Als je de lijst met inzendingen te lang vindt, doe dan alleen de foto’s waar je echt iets zinnigs over te zeggen hebt en geef aan dat je de foto’s waar je niets aan toe te voegen hebt, niet op de lijst zult zetten. “Als je niet op de lijst staat, vind ik je foto gewoon goed en heb ik niets toe te voegen!”

Spelregels
Dit jaar willen we dezelfde spelregels aanhouden als vorig jaar zodat het allemaal weer soepel kan lopen.
  • Als je een week niet kan, of je bent later, stuur mij en/of JewEmm dan even een pb’tje, dan kunnen wij het in de lijst thuis noteren. Liever niet in het topic zetten, want daar lezen we gemakkelijk er per ongeluk overheen.
  • Als je 3 keer achter elkaar zonder te melden geen foto plaatst, wordt het voor ons erg moeilijk bijhouden en zul je helaas niet meer op de lijst van “die hards”, of fanatiekelingen, komen die elke week wordt geplaatst. Wij nemen dit topic heel serieus en als je af en toe maar eens wat plaatst, is dat natuurlijk niet leuk voor iedereen die wel fanatiek elke week een foto plaatst.
  • Als je binnen 10 weken 5 keer zonder te melden geen foto plaatst, loop je hetzelfde risico als hierboven.
  • Instromen kan altijd, maar het leukste is om niet op het laatste moment nog even snel mee te doen. Dan is het beter om het topic te blijven volgen en het volgende jaar het hele jaar mee te doen.
  • De inzending het liefst vóór zondag 23:00 uur plaatsen, zodat wij de lijst op tijd kunnen plaatsen. Dit geldt ook voor JewEmm en mijzelf. Mocht je weten dat je dit niet redt, meld het even bij JewEmm of mijzelf via pb. Als wij het niet op tijd door krijgen, ben je helaas te laat voor de lijst…
  • Als je het even een periode te druk hebt en je wil een pauze in lassen, dan kun je dat ook laten weten. Je bent altijd welkom om terug te komen.
  • In geval van vakantie, kun je met iemand anders in het topic afspreken dat hij/zij voor jou foto’s plaatst en/of meld even dat je op vakantie bent, dan maken wij er een notitie van en kun je na je vakantie de foto’s inhalen, mits je het op tijd hebt gemeld! Anders loop je weer het risico dat je niet meer bij de serieuze PotW’ers op de lijst wordt gezet. Wij zullen discreet zijn en niet in het topic aangeven dat je op vakantie bent, om het risico van diefstal te verminderen.
  • Ook wil ik even laten weten dat we echt bij houden wie regelmatig foto's plaatst. Als je om wat voor reden dat niet doet, mis je het hele doel van het topic en kom je niet op de wekelijkse lijst.

Poeh, het klinkt wel heel serieus zo!! _O- Maar dat ís het ook voor een flink aantal bokkers die enthousiast meedoen!

Laatste puntjes
Ook dit jaar stuur ik geen herinneringsberichtjes meer. Zet het gewoon in je agenda als je serieus mee wil doen. :j Als je te laat bent of het gewoon vergeten bent, is het echt je eigen schuld… Als je niet weet of je die zondag tijd zult hebben, plaats de foto dan eerder in de week. Als je bijvoorbeeld zondag direct ná 23:00 je foto voor de kómende week plaatst, is de druk van de ketel.

Oh ja, als je naam wijzigt gedurende het jaar, geef in een pb even aan wie je was en wie je wordt. Dan kan dat ook op de lijst aangepast worden en het scheelt ons veel zoeken. :j
Geef ook duidelijk aan of je een verzamelplek hebt. Dit is vooral erg leuk om aan het eind van het jaar je vooruitgang te zien in je fotografie! :j

Als laatste wil ik nog aangeven dat ik hoop dit jaar weer samen met JewEmm de lijst bij te houden. De communicatie hierover gaat inmiddels uitstekend en, indien mogelijk, valt JewEmm in zodra het voor mij even moeilijker wordt in verband met tijd.

We zijn begonnen met een heel klein groepje in 2013. In 2014 is het uitgegroeid tot lange tijd bijna 60 foto’s per week, waarvan er 36 heel 2014 hebben meegedaan. In 2015 begonnen we met bijna 100 enthousiaste bokkers en zijn we geëindigd met 55, waarvan 25 ononderbroken en in 2016 zijn we geëindigd met 40 enthousiaste fotografen. Wie doet er dit jaar mee?

Succes namens JewEmm en mijzelf!! :D

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [FOTO]Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:07

yes! Op naar een nieuw jaar :):)

Biebz

Berichten: 5500
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:08

Vorig jaar t/m oktober heel netjes alles optijd ingeleverd. Helaas prive vanalles gebeurd waardoor ik het toen heb gelaten. Gelukkig nu alles weer redelijk op de rit en aan het kijken/sparen voor een nieuwe camera.

Ik wil graag weer mee doen :D

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:10

*\o/* Op naar nog een jaar lekker fotograferen!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:11

Ga ik weer proberen om een heel jaar mee te doen?
Ja! *\o/*
Al is het maar als stok achter de deur om vaker de camera uit te laten...

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO]Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 00:12

Ik begrijp dat iedereen weer netjes helemaal de OP heeft doorgelezen... :=

_O-

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:14

Yes, ik doe weer mee!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:14

#gaatlezen en ik ben er weer bij voor 2017 :D

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:14

Ik doe dit jaar ook weer mee! Op naar een mooi fotografiejaar!

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:14

Ik heb het vorige topic gevolgd en zou bij deze graag mee willen doen! :)

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:15

Ik doe zeker weer mee!! Door naar 4 jaar op rij :D

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:16

Ik ga het ook weer proberen.
2016 was mijn 1e jaar en helaas 1 week vergeten :n

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 00:18

Ik ook, hoor, pradadaan... Echt, zo zonde!! Misschien willen de mede PotW'ers ons vergeven en mogen we alsnog meedoen met "het hele jaar vol"... :=

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:18

Ik doe ook weer mee! Dit jaar het hele jaar uiteraard. :D

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:22

Laatst bijgewerkt door ILoveJip op 02-01-17 00:26, in het totaal 3 keer bewerkt

pradadaan

Berichten: 4663
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:22

Agossie schreef:
Ik ook, hoor, pradadaan... Echt, zo zonde!! Misschien willen de mede PotW'ers ons vergeven en mogen we alsnog meedoen met "het hele jaar vol"... :=


Haha ja je hebt mij toen zelfs een PB gestuurd, ooooh wat baalde ik. Al is het alleen maar om in dat korte lijstje te staan met mensen die het gehaald hebben :=

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:27

Agossie schreef:
Ik ook, hoor, pradadaan... Echt, zo zonde!! Misschien willen de mede PotW'ers ons vergeven en mogen we alsnog meedoen met "het hele jaar vol"... :=



Ik baal ook echt dat ik 2x vergeten ben... ;(
Ik ging nog zo voor het hele jaar vol...
Het jaar daarvoor had ik al 34 weken achter elkaar meegedaan.. Nu vol goede moed het hele jaar gedaan..
Word ik alsnog niet voor vol aangezien :P

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 00:30

Helaas... het zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die het wél echt allemaal gedaan hebben.
Het slimst is gewoon op tijd even melden aan mij dat je later bent die week, als je denkt het echt niet te gaan redden.
Van mij was gewoon donders stom... Echt helemaal vergeten.

Athelas

Berichten: 1967
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:31

Ik doe weer mee! *\o/*

Fem

Berichten: 12511
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:33

Agossie schreef:
Helaas... het zou niet eerlijk zijn tegenover de mensen die het wél echt allemaal gedaan hebben.
Het slimst is gewoon op tijd even melden aan mij dat je later bent die week, als je denkt het echt niet te gaan redden.
Van mij was gewoon donders stom... Echt helemaal vergeten.


Van mij waren ook beide straal vergeten..
Normaal zorg ik gewoon dat ik het niet tot het laatste moment uitstel, dan kan het ook niet mis gaan..
Maar blijkbaar was ik er die 2x niet met mijn hoofd bij.. :roll:

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:35

Ik doe ook weer mee! Derde jaar alweer nu :D Het zit echt in mijn systeem!
Top Agossie en JewEmm dat jullie dit toch weer even doen :)

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:59

Ik ben er ook weer bij!! Voor mij ook het derde jaar. Ik heb voor mezelf het doel gesteld om ook eens een jaar vol te maken :P

Fris

Berichten: 826
Geregistreerd: 06-05-14

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:07

Ik doe dit jaar ook weer mee :D

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:10

Ik volg weer!
Over meedoen twijfel ik nog even, camera ligt een beetje te verstoffen, maar dit jaar wordt erg druk met examen doen Enzo dus denk er nog even over na

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 01:11

Examens gaan hoe dan ook voor, Jessica!! Dat is veel belangrijker!