maar eens een jaaroverzicht te maken van mijn fotografie! Dit jaar kwam jammer genoeg heel laat op gang

Ik kreeg mijn eerste model pas in juni voor mijn lens. En dat was mijn bijrijdpaard Idefixe. Dus niet eens een
echte fotoshoot haha! Dat het mijn laatste jaar middelbare school was had er ook wel mee te maken uiteraard.
December/januari
Een van de laatste fotoshoots van 'de paarden uit de buurt' .. Ze staan er nu al een hele tijd niet meer en ik heb
het gevoel dat ze niet meer terug komen. Ik vond het echt prachtig om te doen. Wanneer het mooi licht was kon
ik er zomaar even heen gaan en ze wisten mij elke keer te verbazen! Helaas is dit hoofdstuk definitief afgesloten
want ik woon nu ook helemaal ergens anders. Ik wou dat ik weer zo'n plekje kon vinden..

In het najaar van 2015 had ik de lusitano (Figo) van LiesbethDW op foto gezet. Daardoor kreeg ik een nieuwe
opdracht binnen. Ik moest bij deze fotoshoot niet alleen de paarden op foto zetten, maar ook hoe ze aan de slag
ging met de paarden. Dit was dus gelijk wat nieuws! Die ochtend hadden we ook echt heel veel geluk met het
licht.. al was dat licht er maar 10 minuten, ik ben toch nog steeds enorm tevreden met die ene foto! (rechts)

Wat dus haar show gehalte omhoog haalde

KLIK
In tussentijd was ik erg druk met stormjagen! Er waren in juni een aantal hele serieuze settings. Maar eind juni
heb ik echt een droomshoot gehad

paard.. en ik heb toen 2 prachtige lusitano's op foto mogen zetten! Gogo en Diamante

Het was een heel egaal bewolkte maar klare dag, vandaar dat ik ze met een witte achtergrond heb bewerkt.

Juli
De maand juli is begonnen met een fotoshoot van knappe Jones

aankomt op poseren. Ik heb het nog nooit zo gemakkelijk gehad! Ik wou nog eens blackfoto's maken en toen
stond meneer met alleen een strotouwtje om zijn nek muisstil tot dat ik klaar was. Prachtig om te zien

Midden juli had ik nog een fotoshoot op de planning staan van 4 paarden. Die verliep iets minder goed helaas..
Het was echt snikheet en na een tijdje hadden de mensen niet echt zin meer en dat merk ik ook aan de foto's
uiteraard.. van de eerste twee paarden heb ik voldoende foto's kunnen nemen maar van de laatste twee duidelijk
veel minder. Sinds die fotoshoot heb ik mijn aantal van 20-25 beelden verminderd naar 10-15

fotoshoot anders is en het soms echt niet mogelijk is om aan 20 goede beelden te geraken. En oja.. bij dat warme
weer waren het niet alleen de mensen die het beu werden na een tijd, maar ook de paarden

prachtige modellen voor mijn lens gehad!

Ik krijg terug zin in zomer

Eigenlijk kwam deze fotoshoot eerder maar ik heb daar even overgekeken. In juli heb ik ook nog twee dames
op foto gezet, in totaal ook weer 4 paarden. De eerste foto ben ik zelf heel tevreden over! Dat is zowat de stijl
waar ik naartoe wil als ik mens+paard op foto moet zetten. Niet te cliché..

KLIK
Eigenlijk is het tot nu toe al een heel divers jaar geweest! Ik heb ook voor het eerst miniatuurpaardjes op foto
gezet. Dit was anders, maar wel heel leuk om eens te doen. En knapperds dat het zijn..

En dit was echt het liefste veulen dat ik ooit al heb 'ontmoet' !

En net voor ik vertrok naar Amerika heb ik een shoot gedaan van 6 paarden dacht ik. De belangrijkste paarden
op een manege. Paard alleen, paard met baasje, paard opgezadeld (blackphoto + weide). En dan soms nog eens
met verschillende personen, kortom, het was een hele klus

liever de paarden op zich in vrijheid zonder tuig.
In Amerika heb ik niet veel paarden op foto gezet, buiten de jaarlijkse rodeo in Alabama. Ik zet even een linkje
neer want ik heb niet zoveel foto's meer over

September
Net terug van de reis en 4 september moest ik een hele dag aan de slag. Op dezelfde manege maar voor 10
verschillende klanten ongeveer, dus weer maar eens doen wat ik niet zo graag doe, mens+paard fotograferen.
Hier miste ik wel de kunst om goed contact te leggen met de klanten zodat ze op hun gemak kunnen zijn..
want sommige kinderen wisten echt geen houding aan te nemen

5 september had ik weer een hele andere fotoshoot waar ik wel weer de paardjes alleen op foto mocht zetten

Ikke blij dus haha. De omgeving was ook heel dankbaar! Ook weer 4 paarden.

Gewoon heerlijk om die band tussen hen zo te zien

KLIK

Oktober
En dan de laatste fotoshoot van 2016.. mens en paard

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik vind het vooral zo jammer dat het wat laat op gang is gekomen..
Hopelijk kan ik in 2017 wat vroeger aan de slag met het fotograferen van paarden

iets moeilijker zijn nu aangezien ik een opleiding fotografie doe en dat waarschijnlijk helemaal niet mijn
onderwerp zal zijn

Alleen is dat nogal moeilijk als ik puur het paard wil fotograferen, ideeën zijn dus altijd welkom