Hollandsche rading // lage vuursche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:20

Heyy bokkers, ik had een vraagje!

Klopt het dat je vanaf station hollandsche rading zo de lage vuursche oploopt?? Wil erg graag daar shooten!

Zijn er andere manieren hoe je met de ov er goed bij in de buurt komt?

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:51

Vanaf Hollandse Rading kan je inderdaad naar Lage Vuursche, alleen is dat best ver en een stuk onverhard (en geen OV). Ik ken die omgeving erg goed, wat voor een locatie zoek je precies?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 20:56

MichieldeM schreef:
Vanaf Hollandse Rading kan je inderdaad naar Lage Vuursche, alleen is dat best ver en een stuk onverhard (en geen OV). Ik ken die omgeving erg goed, wat voor een locatie zoek je precies?



Hè bummer. Wil vooral heel mooi stuk natuur waar een hond mag komen!

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:07

De natuur begint al op een klein stukje van Hollandsche Rading, alleen Lage Vuursche zef (dorp) ligt best een stukje verder. Het is wel bijna allemaal bos bij HR, weinig open plekken die op loopafstand liggen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 21:10

MichieldeM schreef:
De natuur begint al op een klein stukje van Hollandsche Rading, alleen Lage Vuursche zef (dorp) ligt best een stukje verder. Het is wel bijna allemaal bos bij HR, weinig open plekken die op loopafstand liggen.


Ben je toevallig bekent bij Amersfoort? Hoe is het daar?

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:10

Je loopt van t station inderdaad zo het bos in daar !
Precies zoals Michel zegt, eigenlijk :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 21:13

Getup schreef:
Je loopt van t station inderdaad zo het bos in daar !
Precies zoals Michel zegt, eigenlijk :D



Ligt het er nu mooi bij? We moeten er een flink stuk voor reizen :')

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:18

Gianti schreef:
MichieldeM schreef:
De natuur begint al op een klein stukje van Hollandsche Rading, alleen Lage Vuursche zef (dorp) ligt best een stukje verder. Het is wel bijna allemaal bos bij HR, weinig open plekken die op loopafstand liggen.


Ben je toevallig bekent bij Amersfoort? Hoe is het daar?


Ik fiets elke dag door het bos naar Amersfoort. Dat is nog niet op zijn mooist schat ik zo in. Bovendien liggen de stations van Amersfoort best ver van het bos.

Waar we die rookfoto's gemaakt hebben is het al snel mooi in de herfst, maar dat ligt ook niet mega dicht bij een station

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 21:22

MichieldeM schreef:
Gianti schreef:


Ben je toevallig bekent bij Amersfoort? Hoe is het daar?


Ik fiets elke dag door het bos naar Amersfoort. Dat is nog niet op zijn mooist schat ik zo in. Bovendien liggen de stations van Amersfoort best ver van het bos.

Waar we die rookfoto's gemaakt hebben is het al snel mooi in de herfst, maar dat ligt ook niet mega dicht bij een station


Ja dat was toffe locatie, maar middel of nowhere en volgens mij niet veel afwisseling?

Model komt uit Enschede en ik uit Adam... dus zaten te denken omgeving Amersfoort/Apeldoorn,

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:23

Ik zal eens nadenken of ik nog wat kan verzinnen....

Ik ben de laatste maanden echt veel te druk (vooral met werk) anders had ik best even taxi willen spelen

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:25

Den Dolder! Eerste station na Amersfoort vanaf Enschede. In een paar honderd meter lopen (nog steeds best een stukje)heb je een grote zandkuil, bos, een wildviaduct maar ook toegang tot vliegbasis soesterberg (dat is nu een park). Nog ietsje verder zit ook nog een hei.

monsterina
Berichten: 317
Geregistreerd: 25-06-08

Re: Hollandsche rading // lage vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:03

Indien je met OV naar de Lage vuursche wil, kan je beter station Baarn uitstappen en dan de bus/ov fiets (10 minuten)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:18

Bus 59 van U-OV rijdt via Lage Vuursche. Je kunt opstappen bij station Hilversum, station Hilversum Sportpark en station Den Dolder. Deze bus rijdt 1x per uur en rijdt 's avonds en op zondag niet. Check hier de dienstregeling: https://u-ov.info/lijn/u059/1

Vanaf station Hollandsche Rading loop je idd zo het bos in, maar Lage Vuursche ligt dan nog zo'n 3 km verderop. Op loopafstand van station HR heb je wel een grote zandkuil in het bos waar je prima een shoot zou kunnen doen. Met paarden mag je daar niet komen, maar ik zie er wel eens honden.