[FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

[FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 22:11

Sinds 2 weken heb ik een Nikon D3300. Al jaren wilde ik een spiegelreflexcamera maar even de centjes er niet voor. 2 weken terug kwam daar verandering in en daarom heb ik mijzelf eens een cadeautje gedaan.

Vandaag zat ik dan maar eens met Lightroom te frunniken. Ooit eens gekregen van iemand. Het is dan ook een oudere versie. Ik had er nog nooit iets mee gedaan, tot vandaag. Dit zijn de resultaten.

Hoor heeeeeeel graag jullie tips en feedback. Zowel positief als negatief want daar kun je van leren. Misschien zal ik jullie afentoe wel om uitleg vragen.

De alle eerste poging. Deze vind ik wel het mooist gelukt.

Afbeelding

Ook wel moeite mee gehad. Ik stond zelf nog in de schaduw naast het paard.(3de poging)

Afbeelding

Deze vond ik moeilijk vanwege de al wat lichte kleur. Tevens moest ik een haar verwijderen...lastig!(2de poging)

Afbeelding

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 06-10-16 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd


Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:57

Ik vind de eerste twee, en dan vooral de tweede, iets te onnatuurlijk. Zelf hou ik er van om fotos slechts een beetje bij te werken in Lightroom, maar om het vooral natuurlijk te houden, zeker bij dieren en natuur. De derde daarentegen vind ik wel heel goed gedaan!

look deep into nature, and you'll understand everything better

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:44

Ik vind de eerste prachtig! :j De tweede neigt inderdaad naar iets te kunstmatig en de derde vind ik rommelig qua foto.
Maar goed gelukt toch voor de eerste keer! Ik ben stiekem wel benieuwd naar de originele foto's. O:)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:47

Ik vind die eerste en derde super gaaf!!
Tweede iets te onnatuurlijk, maar cool zeg! Mooi gedaan!

Officieel gestart met startkaart op 1 mei 2016. Huidige punten: B+13 L1+5

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 13:54

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal vanavond even de originele plaatsen. Dan hebben jullie een idee. Ik vond het vooral leuk om te rommelen met lightroom om te kijken wat het kan. En hoe het zich allemaal verder zal gaan uiten...Nog geen idee!

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:00

Wat leuk zeg, spelen met Lightroom is altijd tof :D

De eerste 2 zijn misschien iets over de top, maar alsnog vind ik ze niet heel raar. Het is maar net wat je zelf mooi vindt en bij zulke foto's kun je nog best goed wegkomen met zulke experimenten. Wordt het nog een beetje extra kunstig van, vind ik!

Dat wegwerken heb je ook knap gedaan, was me eerst niet opgevallen, vooral omdat je het eerst naar de schaduw van het paard getrokken wordt als je in het oog kijkt. Toen ik je beschrijving erbij las, werd het wel zichtbaar.

Bij het wegwerken vind ik het vaak iets mooier als je niet bijvoorbeeld 1 heel vlak kopieert, maar stukjes neemt van verschillende vlakken die sterk op elkaar lijken. Maar dat kan heus niet altijd.

Bij die foto zou ik er persoonlijk een warmere kleur in verwerken, bijvoorbeeld een meer bruine of rode gloed in plaats van blauw.

De derde foto vind ik heel sterk, mooi met die manen en de schaduwen ervan. Alleen dan vraag ik me af, waar heb je dan een haar weggewerkt? Er zijn er al zoveel :=

En inderdaad lekker zo door gaan, dit is een toffe manier om het programma te leren :)

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: [FB]Mijn eerste Lightroom creaties..iets of niets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:21

Ik heb geen tips voor je, maar wilde wel even laten weten dat ik de eerste foto werkelijk schitterend vind! Die zou ik direct op groot formaat in de woonkamer hangen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers