Een handig statief.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Een handig statief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 17:49

ik heb al gezocht in de zoekfuncties maar heb niks gevonden als dat wel zo is mag je wel het linkje plaatsen!
Hallo iedereen,

Ik ben voor nachtfotografie met name en ook portret fotografie opzoek naar nog een statief. Ik zal hem niet mega veel gaan gebruiken maar vind het wel handig om hem eens te kunnen pakken voor buiten maar ook voor binnen. Het liefst besteed ik er ook niet al teveel geld aan.

Ik doe nu een cursus fotografie en merk toch dat ook nu we de komende keren bezig gaan met nachtfotografie dat het toch wel echt handig is. Ik heb het al wel eens geprobeerd maar dan heb je toch die trilling wel.

Ik heb de camera: canon1100D met een 50ml 1.4 lens. En een Tamaronlens 22-200 geloof ik. Ik gebruik voornamelijk mijn 50ml lens.

Heeft iemand wat tips?

Groetjes
Willemijn


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een handig statief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:48

Wat wil je er voor uitgeven?
Ik heb een statief Redged. Heerlijk licht en klein, dus makkelijk mee te nemen. Wel een nadeel is dat (in ieder geval die van mij) niet zo hoog kan (1.35m).

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Een handig statief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:50

Ik heb er een van Hama.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:20

Voor nachtfotografie wil je sowieso een 3-poot hebben en niet een 1-poot, anders heb je alsnog trillingen. Hoe zwaarder het statief hoe stabieler, maar ja, dat neem je dan ook weer minder makkelijk mee. Zelf heb ik een Manfrotto, omdat ik hem eigenlijk meer gebruik voor mijn telescoop dan voor mij camera. Voor mij moet een statief zo stabiel mogelijk zijn en tegen alle weersomstandigheden kunnen (met windkracht 9 aan zee bijvoorbeeld, in het zout, in het zand). Maar waarschijnlijk kan jij met een simpeler statief af.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 33 bezoekers