Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:10

Ik wil even zeggen dat ik nog steeds mee lees en alle bewerkingen graag voorbij zie komen stuk voor stuk :))

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:46

Vandaag een 'herfst'shoot gedaan! Helaas was het bos nog redelijk groen, maar gelukkig hebben we photoshop :)

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:58

Iemand moet me dat echt leren :')
Weet iemand hier een goede tutorial van?

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:04

Heb je de video's van Marit Hilarius al gezien? Ze heeft over herfstkleuren een hele mooie video: ''Van winters naar herfst in Photoshop''. Gewoon op YouTube :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:08

Oh ja ik heb die van haar gekeken over oplichten maar dat was niet dit inderdaad en ik wist dat zij wellicht ergens een meer toepasselijke moest hebben, dankjewel!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:23

Mooi gedaan Lillypon!!
En Bentefoto ik ben fan van die mooie herfstkleuren <3

Hier ondertussen ook nog een leuke bewerkt waar ik carte blache voor kreeg, altijd fijn zo
om dan eens helemaal los te gaan in photoshop.

before:
Afbeelding

after:
Afbeelding

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 03:12

Ziet er mooi uit Evelien! Vind ‘m eigenlijk niet eens zo extreem vergeleken met wat hier wel eens voorbij komt.
Wel zie ik denk ik een klein vergeten stukje? Bij de man z’n benen zie je dat takje. Bij het origineel zitten daar geen uitgeholde stukjes naast en bij de uitwerking wel?

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:27

@lillypon : super mooi! Maar waarom heb je die bladeren aan de rechterkant weggehaald? Vind het juist wel wat meer diepte geven :) En ik zou achter het paard nog meer oplichten, anders is de overgang zo groot.

@evelien_vp : Deze vind ik heeel gaaf! :D Niks op aan te merken

lillypon

Berichten: 165
Geregistreerd: 29-09-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:21

@Evelien_vp bedankt! Die van jou is ook mooi gelukt!

@bentefoto tnx voor de tip! Ik heb de bladeren weggehaald omdat ik ze niet dezelfde kleur kreeg als de achtergrond, en als ik ze erin zou laten (in het groen) zouden ze er niet echt bij passen. Wilde ze er het liefst ook in houden, maar t stond zo raar, rode achtergrond en groene bladeren op de voorgrond :o

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:09

Oh ja snap ik! Dat is lastig idd @lillypon

Babeau

Berichten: 759
Geregistreerd: 20-04-12
Woonplaats: Merksplas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:29

Laatst foto's gemaakt van de labradorpup van een vriendin van me. Tips zijn zeeer zeker welkom! Ben al een hele tijd met fotografie bezig, maar nog niet meeega lang met photoshop.

voor:
Afbeelding

en na:
Afbeelding


deze had ik ook nog, maar ben zelf precies meer overtuigd van bovenstaande, hoewel ik nu wel weer twijfel haha (altijd zo moeilijk om te kiezen wanneer je stopt met bewerken vind ik zelf :') ):
Afbeelding

edit: die kwaliteit gaat wel erg hard achteruit als je ze hier uploadt! :(

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:13

Hoi!
Ik zag dit topic van de week en toen werd ik echt even geïnspireerd over wat je allemaal kunt doen met photoshop haha. *D
Daarom ben ik zelf ook even aan de slag gegaan:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding


Ook had ik deze nog gemaakt, maar ik krijg het niet voor elkaar om die mooie lichtbruine gloed uit foto 1 ook terug te krijgen op deze foto, ik vind hem zo te donker. Dus tips hoor ik graag. Ik had hier ook een touw weggewerkt, deze liep van het bit links via zijn buik (kun je wellicht nog wel zien). Ik had hier verder nog geen ervaring mee dus tips ook welkom :) ) Als ik boktkwaliteit zeg weten jullie vast genoeg.

Afbeelding

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:07

Evelien_vp schreef:
Hier ondertussen ook nog een leuke bewerkt waar ik carte blache voor kreeg, altijd fijn zo
om dan eens helemaal los te gaan in photoshop.

before:
[ Afbeelding ]

after:
[ Afbeelding ]

Wauw, zo gaaf weer! Hoe heb je die lichtstroken in de achtergrond gekregen? En de lucht die het paard uitademt? :D

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:22

Seni schreef:
Ziet er mooi uit Evelien! Vind ‘m eigenlijk niet eens zo extreem vergeleken met wat hier wel eens voorbij komt.
Wel zie ik denk ik een klein vergeten stukje? Bij de man z’n benen zie je dat takje. Bij het origineel zitten daar geen uitgeholde stukjes naast en bij de uitwerking wel?

Oh inderdaad! Nu zie ik het ook! Bedankt!!!

@Bentefoto en @Lillypon, dankje!

@babeau, dat ken ik, ik kan soms tot s nachts aan een foto zitten werken en dan ineens beseffen dat ik eigenlijk wel eens zou moeten gaan slapen

@pinici, Dankjewel! De lichtstroken zijn een brush in photoshop en die "wolkjes" zijn eigenlijk gewoon de blaadjes van de achtergrond xp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:59

Ik kom me hier ook weereens melden! :D

Ik heb me wat verdiept in Photoshop via wat youtube tutorials, en ben erachter dat je zelfs iPhone foto's er gewoon heel vet uit kan laten zien.


voor:
Afbeelding



Na:
Afbeelding

Beardog

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:26

Lang niet meer iets gepost hier.

De afgebeelde hond is een Duitse herder van tien jaar die ik vorige maand nog heb gefotografeerd.
Prachtig model.

Afbeelding

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:58

Prachtig Kekhor! :D

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:29

Afbeelding

Ik heb ook eentje om te laten zien :)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:38

Ik weet trouwens niet of ik het hier mag delen, anders word het wel verwijderd of gezegd denk ik? hihi.

Laatst toch maar eens een video gemaakt over hoe ik dingen wegwerk en foto's nabewerk. Weet niet of iemand hier interesse heeft om te kijken? Maar je kan het hier vinden: https://www.facebook.com/shaunifotograf ... 472376667/

Stiekem verbaasd het me nog hoelang je eigenlijk bezig bent met het bewerken van 1 foto!! Ben benieuwd of jullie er wat aan hebben en ervan vinden.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:12

Shauniraquel schreef:
Ik weet trouwens niet of ik het hier mag delen, anders word het wel verwijderd of gezegd denk ik? hihi.

Laatst toch maar eens een video gemaakt over hoe ik dingen wegwerk en foto's nabewerk. Weet niet of iemand hier interesse heeft om te kijken? Maar je kan het hier vinden: https://www.facebook.com/shaunifotograf ... 472376667/

Stiekem verbaasd het me nog hoelang je eigenlijk bezig bent met het bewerken van 1 foto!! Ben benieuwd of jullie er wat aan hebben en ervan vinden.


Het lijkt mij heel interessant om te kijken, alleen doet de link het bij mij niet :(

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:05

_classic schreef:
Shauniraquel schreef:
Ik weet trouwens niet of ik het hier mag delen, anders word het wel verwijderd of gezegd denk ik? hihi.

Laatst toch maar eens een video gemaakt over hoe ik dingen wegwerk en foto's nabewerk. Weet niet of iemand hier interesse heeft om te kijken? Maar je kan het hier vinden: https://www.facebook.com/shaunifotograf ... 472376667/

Stiekem verbaasd het me nog hoelang je eigenlijk bezig bent met het bewerken van 1 foto!! Ben benieuwd of jullie er wat aan hebben en ervan vinden.


Het lijkt mij heel interessant om te kijken, alleen doet de link het bij mij niet :(


Oh huh ik had het nog getest haha. Maar zal het opnieuw proberen. Als het goed is is mijn facebook pagina openbaar voor iedereen. Het heet; Creations by Shauni.
https://www.facebook.com/creationsbyshauni

video: https://www.facebook.com/creationsbysha ... 472376667/

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:58

Lees al een poosje vol bewondering mee. Vorige week ook eindelijk PS aangeschaft.
Mijn eerste creatie...

Afbeelding
orgineel

Afbeelding
bewerkt

Voor een eerste keer ben ik niet heel erg ontevreden

Waar ik wel ontevreden over ben is deze foto:

Afbeelding

Afbeelding

Hoe kan ik het verloop in de randen mooier krijgen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:34

Ben ook nog lang niet gevorderd maar kan je wel aanraden als je het onderwerp selecteert om dan bovenaan op selecteren en maskeren te drukken. Verdere stappen kan iemand anders misschien beter uitleggen, of met een YouTube tutorial want ik zit op mobiel en weet niet hoe de knoppen heten, alleen hoe ze er uit zien haha

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:04

Ik denk dat ik heb gevonden wat je bedoeld! Later nog maar eens proberen.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:21

En dan heb je ook nog de optie "randen verfijnen/define edges"...
Dan krijg je wat mooiere randen ;)