Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:39

maaikemuis schreef:
NynkeMarit; de kleuren zijn echt prachtig geworden. Mooie bewerking.

xMayo; ook mooi geworden. De hond komt nu mooi naar voren als het hoofdonderwerp.

LoveSenna; ik vind de kleuren erg mooi geworden. Alleen lijkt het bij mij alsof er een soort van waas over de foto heen ligt.

Quitenvo; ik vind het knap dat je de achterkant zo strak hebt gekregen bij de kat! Netjes gedaan!

GertjeHoran; zelf vind ik deze iets minder geslaagd. Het paard komt nu heel hard over, hij is iets teveel verscherpt/iets teveel clarification (ik werk in het Engels) naar mijn smaak. Hij had iets aaibaarder mogen blijven.

NynkeMarit; geen verkeerd begin en ik zie wat je bedoelt met het licht. Gewoon lekker blijven oefenen.

Liselot; een prachtige babyfoto. Ik krijg bijna de neiging om een aai over het wangetje te willen geven.

Droomy; ik snap wat je hebt willen doen met de ogen, maar nu lijken ze een beetje doods. Ze hebben geen glans meer en juist dat is zo belangrijk bij ogen. De achtergron heb je wel heel mooi weten te krijgen.

Ik gebruik LR voor de basisbewerkingen, in PS ga ik verder met de plaatselijke bewerkingen en daarnaast werk ik veel met de NIK-collection binnen photoshop (inmiddels enorm oud en hij begint erge kuren te krijgen, in juni komt als het goed is de vervanger uit). Camera RAW gebruik ik af en toe binnen PS zelf als filter om plaatselijke luminositymasks te maken (zoals bij onderstaande foto).

En dan een knutsel van mij van vandaag. Ik hou enorm van slecht weer op komst….

[ [url=m/qRTRtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2YPA1O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, prachtig! <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:08

Dankjewel voor alle tips! Zat inderdaad heel erg te prutsen met het licht, haar ogen en snuit waren heel donker. Maar nu is de rug en bovenkant kop te licht..
Zat er aan te denken een wat donkerdere lucht achter te shoppen, zodat haar vacht niet wegvalt in de lucht.

Van de halsband wegshoppen, ik kan dat nog niet zo goed haha. Plus dat de foto's ook bedoeld zijn voor de maker van de halsband, maar verder is het wel een goeie tip :)

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:11

LoveSenna: ik vind hem net iets te geel/te warm ogen, het gras springt nu heel erg in het oog hierdoor. Je hebt de ogen wel heel mooi opgelicht trouwens!

_classic: als het lukt zou ik er een andere lucht in plakken, of misschien als je de curven helemaal naar beneden trekt dat er toch wat wolkjes tevoorschijn komen. En omdat de foto om de halsband gaat, misschien kan je ook de halsband nog wat oplichten met de curven? Oja, vergeet de modderspetters van de rechterpoot van de hond niet nog even weg te klonen. :D


En nu een before after van mijn kant!
Afbeelding Afbeelding

Mijn vraag, wat vinden jullie van de vogels op de achtergrond? Te afleidend of vinden jullie het (net als ik) eigenlijk juist een bepaalde sfeer toevoegen aan de foto? En iemand toevallig tips voor de kleine witte draadjes weg te werken?

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:14

Gaaaf zeg Pinici! Wauw :D

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:46

bentefoto schreef:
Gaaaf zeg Pinici! Wauw :D


Thanks!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:08

Ik vind de vogels net leuk! Maar op de tweede foto precies iets te symmetrisch vliegen

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:26

Granoek schreef:
Ik vind de vogels net leuk! Maar op de tweede foto precies iets te symmetrisch vliegen


Ik ga eens kijken of ik ze een beetje anders kan plaatsen! Thanks voor de tip

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:01

LoveSenna schreef:
quintenvo: Ik vind de kleurenversie persoonlijk mooier. De achtergrond is netjes opgeknapt!

GerdjeHoran: Qua kleuren vind ik hem mooi geworden! Vooral de achtergrond het paard springt er ook mooi uit, alleen vind ik dat er teveel contrast is toegevoegd op het paard. Het paard vind ik nu te grijs geworden.

NynkeMarit: Mooi opgeknapt! Hele mooie warme kleuren!

Liselot: Mooi subtiel bewerkt!

droomy: Persoonlijk vind ik h'm een beetje eng zo :o Ik heb nu het gevoel dat hij ieder moment kan uithalen, terwijl ik op de voor-foto gewoon een liggende kat zie. Maar de zwarte achtergrond vind ik wel rustiger zo. Al had je misschien wel iets met het licht van achteren iets kunnen doen.

_classic: Mooi opgeknapt! Ik ga mee van de tips van droomy. Ik denk dat het ook scheelt dat de witte hond wat wegvalt tegen de witte lucht. Ik denk dat als die bijvoorbeeld een mooie wolkenlucht achter zich had gehad dat de foto al heel anders maakt.

quintenvo: Mooi opgeknapt! Ik denk dat je alleen op moet passen met de verzadiging, ik vind het gras net te fel.

maaikemuis: Heel gaaf <3 Mooi opgeknapt qua kleuren!
Voor:

[ [url=m/Ofz5bD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ Afbeelding ]DSC_0232

Ik heb een abonnement Photoshop en Lightroom maar ik gebruik alleen Photoshop. Nu ik het een beetje door heb vind ik het veel makkelijker en fijner werken dan Lightroom. Alleen voor het klonen heb ik te weinig geduld, de kleine dingetjes gaan nog wel maar de grotere zaken zoals op deze foto het hooi op de achtergrond krijg ik gewoon niet netjes weggewerkt. (en dan is dat niet eens zo heel groot :Y) )


maaikemuis schreef:
LoveSenna; ik vind de kleuren erg mooi geworden. Alleen lijkt het bij mij alsof er een soort van waas over de foto heen ligt.


Bedankt! Ik snap wat je bedoelt. Ik zat er nog een beetje over te twijfelen maar ik vond het persoonlijk wel wat passen bij de foto!


quintenvo schreef:
LoveSenna: Heel gaaf! De kleuren zijn nu echt heel mooi!


Bedankt voor het compliment!


Met de lassotool selecteren klikken met rechts geloof ik, vullen, inhoud behouden. Gaat veel sneller

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:52

Pinici schreef:
LoveSenna: ik vind hem net iets te geel/te warm ogen, het gras springt nu heel erg in het oog hierdoor. Je hebt de ogen wel heel mooi opgelicht trouwens!

_classic: als het lukt zou ik er een andere lucht in plakken, of misschien als je de curven helemaal naar beneden trekt dat er toch wat wolkjes tevoorschijn komen. En omdat de foto om de halsband gaat, misschien kan je ook de halsband nog wat oplichten met de curven? Oja, vergeet de modderspetters van de rechterpoot van de hond niet nog even weg te klonen. :D


En nu een before after van mijn kant!
[ [url=m/53Ujo9.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/pkZf77.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vraag, wat vinden jullie van de vogels op de achtergrond? Te afleidend of vinden jullie het (net als ik) eigenlijk juist een bepaalde sfeer toevoegen aan de foto? En iemand toevallig tips voor de kleine witte draadjes weg te werken?


Ik denk dat ik de vogels weg zou halen. Het lijken kleine zwarte stipjes bij mij. Verder vind ik het een heel mooi plaatje. Knap kloonwerk!

Ik was vanmorgen ook nog even bezig geweest. Een kleine zonsondergang op de top van Slieve Binnian in Noord-Ierland. Ik begin inmiddels een meester te worden in bracketseries schieten zonder statief! Als ik mij goed concentreer red ik een verschil van een pixel of 10, niet verkeerd!

Afbeelding

Afbeelding

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:17

@Pinici Ik zou de vogels ook weglaten, ik denk dat zonder een rustiger beeld geeft voor de kijker en de focus meer op het paard ligt.

@maaikemuis WOW schiet je dit echt uit de hand.. Hoe dan? O:)
Als ik mij focus op een stil beeld krijg ik standaard bibberhanden :')

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:13

Voor gewoon stil heb weet ik dat ik op 1/30ste van een seconde het redt om handheld te schieten. Daarnaast hou ik mijn lens onderhands vast en haal ik adem, positioneer en druk dan af (ik ben soms wat buiten adem...). Bij bracketseries zet ik mijn camera daarnaast op continuous high en dan tel ik mijn frames. Het lukt steeds beter. Het erge is dat bij deze fotol mijn statief op mijn rugzak zat. Gewoon te koud :brr:

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:43

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Nadat ik eerst vies hard mijn hond heb uitgelachen vanwege deze slipper die hij maakte tijdens de sprong, vond ik het wel even lekker om met photoshop om te pielen na die tijd :))
Voor het eerst sinds 4 weken weer gefotografeerd. Voor de gelimiteerde houding die ik had, was ik over het shot zelf nog best tevreden :D

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:50

Tigress schreef:
Voor:
[ [url=m/Yswm5O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ Afbeelding ]

Nadat ik eerst vies hard mijn hond heb uitgelachen vanwege deze slipper die hij maakte tijdens de sprong, vond ik het wel even lekker om met photoshop om te pielen na die tijd :))
Voor het eerst sinds 4 weken weer gefotografeerd. Voor de gelimiteerde houding die ik had, was ik over het shot zelf nog best tevreden :D


Geweldige foto!

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:04

Ik heb ook weer eens foto's gemaakt en voor de eerste keer lightroom geprobeerd.
voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

xdaniqueee

Berichten: 171
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:55

Mooi plaatje heb je er van gemaakt!

Afbeelding
Afbeelding

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:05

}:0 Pinci: ik stem ook voor een foto zonder vogels. Vond ze erg afleiden.
Verder mooi opgeknapt!

Maaikemuis: phoe, vette foto zo uit de hand geschoten. Mooi opgeknapt ook, de kleuren doen de foto echt recht aan! <3

Tigress: respect dat je alles zo netjes weggewerkt hebt hoor. fieuuw. Wat een dotje is je hond ook *\o/*

mannonnevot: wauw die lucht heb je mooi gewerkt, veel beter dan die fletse 'voor' foto. Wel zou ik proberen om hem nog iets te croppen. Ik vind de boom rechts en het zwarte onder net té aanwezig. Kan smaak zijn hoor :)

xdaniqueee: Die heb je mooi opgeknapt, mooie warme kleuren heb je weten te creeëren :D Wel zou ik hem croppen, óf het hele hoofd óf zowel boven als onder een stuk missen. (en het haartje bij haar rechteroog nog even wegpoetsen.)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:43

xdaniqueee schreef:
Mooi plaatje heb je er van gemaakt!

[ [url=m/tgBbaD.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FnViFK.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou even kijken naar het wit balans. De zwarte neus riem is bij mij namelijk paars geworden. Of dat komt door de lens fout. Hoe heet dat ook alweer... Chromatische aberratie?

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:00

Dat is abberatie en wordt inderdaad veroorzaakt door de gebruikte lens.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:38

M’n kat moest er weer aan geloven :D

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:22

Bentefoto: Mooi, de ogen komen mooi uit nu!
xdaniqueee: Ik vind dat er iets te veel magenta tinten in de foto zitten. Ook zou ik de foto iets anders bijsnijden, tot iets boven de frontriem denk ik.
Manonnevot: De lucht is er een stuk beter op geworden zeg!
Tigress: Wat een geweldige foto! Netjes weggewerkt.
Maaikemuis: Wauw!
Pinici: Ik zou ook de vogels wegwerken.

Ik twijfel of ik heb niet iets te flets vind. Hoor graag jullie mening :)
Afbeelding
Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:24

En nog eentje :)
Wat vinden jullie mooier, kleur of zwart wit?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:40

Ik vind kleur sprekender! :o

rollyjogered

Berichten: 200
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:15

eerste keer dat ik hier iets post. ik lees al een tijdje mee en door jullie mooie bewerkingen toch maar besloten om weer is m'n camera erbij te pakken. :D deze foto heb ik vanochtend gemaakt, wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:33

maaikemuis schreef:
En dan een knutsel van mij van vandaag. Ik hou enorm van slecht weer op komst….

[ [url=m/qRTRtJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2YPA1O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! <3


Pinici schreef:
En nu een before after van mijn kant!
[ [url=m/53Ujo9.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/pkZf77.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn vraag, wat vinden jullie van de vogels op de achtergrond? Te afleidend of vinden jullie het (net als ik) eigenlijk juist een bepaalde sfeer toevoegen aan de foto? En iemand toevallig tips voor de kleine witte draadjes weg te werken?


Ik vind de vogels juist fantastisch en zou er zelfs nog meer bij photoshoppen. Geeft juist een ruige sfeer aan!


Tigress schreef:
Voor:
[ [url=m/Yswm5O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ Afbeelding ]

Nadat ik eerst vies hard mijn hond heb uitgelachen vanwege deze slipper die hij maakte tijdens de sprong, vond ik het wel even lekker om met photoshop om te pielen na die tijd :))
Voor het eerst sinds 4 weken weer gefotografeerd. Voor de gelimiteerde houding die ik had, was ik over het shot zelf nog best tevreden :D


Knap weggewerkt zeg! :oo Heb je daar een andere foto voor gebruikt?


quintenvo schreef:
Ik twijfel of ik heb niet iets te flets vind. Hoor graag jullie mening :)
[ [url=m/bprzFU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a5iqPm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi gelukt! Die ander vind ik minder, te duidelijk nep.


rollyjogered schreef:
eerste keer dat ik hier iets post. ik lees al een tijdje mee en door jullie mooie bewerkingen toch maar besloten om weer is m'n camera erbij te pakken. :D deze foto heb ik vanochtend gemaakt, wat vinden jullie ervan?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Wat een heerlijke ochtend! <3 Ik zou de zon wat minder fel maken en het haasje en de palen wegwerken. :o

Van mijn kant ook weer een! :D

Voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:25

Hoe voeg jij aan de onderkant wat toe? :’)
Ik weet dat het kan, maar ik weet niet hoe...