Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:52

Shauniraquel schreef:
Shauniraquel schreef:
Hier weer een keer een foto van mij! Sinds lange tijd laatst mijn camera uit het stof gehaald en het eerste veulen van mijn vriendin op de foto gezet. <3

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]


Sorry ik quote mijn bericht even, had niet om tips gevraagd :') . Heeft iemand nog tips voor mij?


Mooi opgefrist! Enige tip die ik heb is let er op dat het paardje niet te oranje wordt. Ik zou met een masker de bewerking van de achtergrond wat minder op het veulen laten.

@Esaqar, Leuk! Bewerking pas wel bij het sfeertje van de brandende bloem :)


Afbeelding

Afbeelding

Fotograferen in RAW is toch wel heel erg fijn :Y)

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:55

NynkeMarit schreef:
[ [url=m/QhmJTQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oclJmX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fotograferen in RAW is toch wel heel erg fijn :Y)
[/quote]

Gaaf die achtergrond! Hoe heb je dat zo gekregen? :D
Ik zou de hond wel meer contrast geven. Het zwart is nu geen zwart meer maar een beetje een vaal grijs.
En heel knap trouwens hoe je dat rechter oogje weer zo netjes hebt gekregen!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:03

@Esaqar leuk! vind het wel speciaal met dat vuur :o
@NynkeMarit echt leuk bewerkt :D

ik ga ook even een b&a plaatsen vind het wel spannend }>
even ter info :) ik ben nog maar een beginnende fotograaf haha en ben dingen aan het uitproberen. vna photoshop ken ik nog niet veel
Afbeelding

Afbeelding

voor school moet ik een double expossure maken voor een opdracht maar heb dit nog nooit gedaan :( hopelijk lukt het mij ook

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:58

d4rkhorse: al heel goed gelukt hoor! Iets meer contrast in het paard is denk ik ook mooi, maar dat is ook persoonlijke smaak haha!
Nynkemarit: heel mooi! Ook bij deze is iets meer contrast in de hond denk ik mooi. Heel mooi opgeknapt zo!
Esaqar: leuk effect zo! De bewerkingen passen heel goed bij het sfeertje

Vandaag een foto bewerkt voor mijn zusjes verjaardag :)
Afbeelding
Afbeelding

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:22

Ik ben trouwens al een tijdje een stille meelezer in dit topic, maar ik heb nu toch een vraag. Hoe zorgen jullie ervoor dat er zo'n zacht licht uitstraalt van de achtergrond van de foto? Zoals bijvoorbeeld bij de foto van @quintenvo hierboven :)

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:07

@NynkeMarit : prachtige foto! Zou inderdaad wel wat meer contrast aan het hondje geven, verder mooi bewerkt :)

@d4rkhorse : heel mooi! Zie alleen wel wat herhaling bij het weggewerkte touwhalster. En waar de neusband zat, zie ik een beetje een uitstulping, dus dat zou ik nog even weg halen. :) Vind hem wel mooi opgeknapt!

@quintenvo : lieve foto! Vind hem alleen wel een beetje gelig, maar dat is misschien ook smaak :P

Nog eentje van wat jaarlingen die ik laatst fotografeerde. Het linker paardje was wazig zag ik later, maar vond het zonde om de hele foto weg te gooien :+

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:48

Wauw netjes gedaan! Inderdaad zonde om weg te doen want paard staat er wel knap op! Enige wat me opviel in de bosjes is dat er twee keer dezelfde witte vlek (bloemetjes?) zit, als je die nog weghaalt (of van vorm verandert) dan zie je nergens meer herhaling.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:03

Sinds vandaag alles van Adobe, dus wat gespeeld met Lightroom, maar dat is zo makkelijk nog niet. :))
Hier en daar misschien wat te extreem, maar was dan ook vooral nog uitproberen wat wat is.

Afbeelding

AfbeeldingWeek 20 by Alice Huisman, on Flickr

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:28

Nog twee van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding


Alleen, als ik de foto hier in topic zie (van Flickr) op mijn telefoon, lijken kleuren goed overeen te komen op mijn laptop. Maar als ik ze in de app van Flickr op mijn telefoon open zijn ze gigantisch anders, vooral heeeel groen. Kloppen de kleuren een beetje bij jullie?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:40

Ik vind het er goed uitzien en helemaal niet te groen ofzo!
Ik reageer niet zo veel, bewonder vooral maar wilde even opmerken dat ik het goed vind voor je eerste keer! Alleen bij de tweede post, eerste foto vind ik het paard nog wat donker in combinatie met de omgeving. Niet dat ik het beter zou kunnen :+

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:47

SergeantRoos schreef:
Wauw netjes gedaan! Inderdaad zonde om weg te doen want paard staat er wel knap op! Enige wat me opviel in de bosjes is dat er twee keer dezelfde witte vlek (bloemetjes?) zit, als je die nog weghaalt (of van vorm verandert) dan zie je nergens meer herhaling.


Goeie! Ga ik doen, bedankt :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:32

Quir schreef:
Nog twee van vandaag:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Alleen, als ik de foto hier in topic zie (van Flickr) op mijn telefoon, lijken kleuren goed overeen te komen op mijn laptop. Maar als ik ze in de app van Flickr op mijn telefoon open zijn ze gigantisch anders, vooral heeeel groen. Kloppen de kleuren een beetje bij jullie?


Ze zijn bij mij niet groen uitgeslagen (de eerste is zelfs iets te warm naar mijn smaak). Ik heb alleen het idee dat je ze in Lightroom hebt verscherpt en dat is zonde. Ik zie namelijk pixels verschijnen in de vacht en ook je bokeh is niet meer zo zacht. Op het origineel is dit niet aanwezig.

Mocht het helpen. Enigszins verscherpen in Lightroom is een handige tool. Ik probeer er alleen op te letten dat ik mijn radius op 0,5 zet, de detail op 100 en met alt ingedrukt schuif ik de masking naar rechts. Alles wat zwart wordt in je beeld pakt de verscherping niet mee, alles wat wit is wordt wel verscherpt. Ontzettend handig als je alleen wat verscherping toe wilt passen op je onderwerp, maar bijvoorbeeld een mooie zachte achtergrond minder. En dan pas ga ik, ingezoomd op het onderwerp, mijn amount verschuiven. Wel voorzichtig mee zijn want bij teveel krijg je van die 'spikkeltjes/pixels' in je details.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:34

Quir schreef:
Nog twee van vandaag:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Alleen, als ik de foto hier in topic zie (van Flickr) op mijn telefoon, lijken kleuren goed overeen te komen op mijn laptop. Maar als ik ze in de app van Flickr op mijn telefoon open zijn ze gigantisch anders, vooral heeeel groen. Kloppen de kleuren een beetje bij jullie?


De eerste is te roze bij mij. De tweede klopt qua kleuren. :)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:18

Ik was op vakantie op Kreta, deze leuke kat op de foto gezet.
(Bokt upload)
Before
Afbeelding


After
Afbeelding

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:50

Misschien mag ik mijn vraag wel hier stellen :+ Ik heb een Nikon 5200 camera met een Tamron 17-50MM lens. Nu heb ik het idee dat ik met deze lens toch niet helemaal meer de foto's kan maken zoals ik wil ik zit er dus overna te denken om een extra lens te kopen. Loop met deze lens er vaak tegen aan dat ik niet ver genoeg kan inzoemen maar ook dat de foto's vaak niet scherp zijn. Hebben jullie misschien aanraders?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:07

Daar is een apart topic voor bij Fotokunst :j Iets met: welk objectief moet ik kopen.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16138
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:11

savieralover schreef:
Misschien mag ik mijn vraag wel hier stellen :+ Ik heb een Nikon 5200 camera met een Tamron 17-50MM lens. Nu heb ik het idee dat ik met deze lens toch niet helemaal meer de foto's kan maken zoals ik wil ik zit er dus overna te denken om een extra lens te kopen. Loop met deze lens er vaak tegen aan dat ik niet ver genoeg kan inzoemen maar ook dat de foto's vaak niet scherp zijn. Hebben jullie misschien aanraders?


Die vraag kun je stellen in onderstaand topic.

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:23

Bedankt beide! ga ik de vraag daar stellen!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:57

Hebben jullie nog tips voor mij?

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:06

TelmaB schreef:
Ik ben trouwens al een tijdje een stille meelezer in dit topic, maar ik heb nu toch een vraag. Hoe zorgen jullie ervoor dat er zo'n zacht licht uitstraalt van de achtergrond van de foto? Zoals bijvoorbeeld bij de foto van @quintenvo hierboven :)


Toevallig zocht ik een tutorial om een zomers sfeertje te creeƫren en daar komt dit ook in terug, wellicht heb je er wat aan :)


@Janinevv: dat koppie <3
Ik vind je bewerking ook erg geslaagd, als ik dan toch iets op moet merken zou ik ervoor kiezen om de halve blaadjes aan de onderkant weg te werken. Meer kan ik niet opmerken!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:03

Dankjewel droomy!
Die blaadjes was me niet opgevallen oeps haha.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:14

Hi!

Ik bewonder nog steeds stilletjes jullie prachtige bewerkingen, maar heb weer even een vraagje!

Afbeelding

Ik vind dat bij deze foto de hond een beetje te groen is door de omgeving. Is het mogelijk om met Photoshop Elements 9 alleen de hond een beetje minder groen te maken? Alvast bedankt!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:01

Ik volg gezellig mee, leuk om te zien :D Zelf ben ik inmiddels niet meer van het fotograferen ;) Ik heb het wel altijd heel erg leuk gevonden :)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:57

AnimalFriend schreef:
Hi!

Ik bewonder nog steeds stilletjes jullie prachtige bewerkingen, maar heb weer even een vraagje!

[ [url=m/R6bC5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat bij deze foto de hond een beetje te groen is door de omgeving. Is het mogelijk om met Photoshop Elements 9 alleen de hond een beetje minder groen te maken? Alvast bedankt!


Kan je de hond niet selecteren en via een nieuwe laag de hond weer netjes maken ?


En iemand vroeg iets over een lens ? ik hoor heeel veel mensen positief over de 70 - 200 2,8 van tamron of nikon

en mooie bewerkingen allemaal weer :D

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:58

Van mij ook een x een before en after :D

Before.
Afbeelding

After :D
Afbeelding