[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 01:13

paljaslaura schreef:
Heb nog 1 Nikon lens 50mm liggen en een kapotte 70-200mm F2.8 sigma voor Nikon. Body dus al verkocht.


Heb je al beslist? Ik zou voor de Sony gaan. Ik heb hem ook en wil echt niet meer terug!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:30

Heb nog niks besloten nee. Ga het wel doen denk ik, maar moet mij even mentaal voorbereiden op de drie ribben uit mijn lijf :+

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:53

dat is het zeker :=

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:45

Ik heb nog een mooi setje liggen wat weg mag; canon 5D mark III met een 24-70 2.8

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:30

Hoi allemaal! :)

Voor mijn vereniging ben ik op zoek naar een degelijke tweedehands spiegelreflex camera. Hij moet niet te lastig te bedienen zijn, al hebben we wel wat fotografen binnen de leden. Er worden veel foto's op het water (zeilen) mee gemaakt en ook binnen (kroeg) moet hij aardig mee kunnen. Budget is max. 200 euro.

Ik heb deze nu op het oog. Is dit iets? Of kan ik voor dit geld een betere aanschaffen? :)

Alle tips zijn welkom!

Canon EOS 1300D , met EFS 18- 55 LENS
€ 200,00
http://link.marktplaats.nl/m1478585609? ... ialbuttons

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:12

Ik zou dan juist niet voor een spiegelreflex kiezen, maar voor een goede, waterdichte compactcamera. Die kan iedereen bedienen en een goede levert prima kwaliteit en kan ook manueel worden ingesteld.
Wordt er gezeild op zout of zoet? Zoutwater is sowieso funest voor een camera, maar de hoge vochtigheid is überhaupt niet fijn voor een camera.
Ik bewaar mijn apparatuur op onze zeilboot zelfs in een speciale box met silica gel. Als clubcamera zou ik dus niet snel voor een spiegelreflexcamera kiezen.
Compactcamera’s kunnen vaak ook een stuk verder inzoomen, bij een spiegelreflex zou je dan lenzen moeten wisselen.

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:31

Hoi,
kan iemand mij helpen met het aantal clicks wat acceptabel is?
Ik zag dus een canon 70D met 23505 clicks, is dit veel? Ik weet niet zo goed wat een goed aantal clicks is voor een occasion :o

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:47

Een simpele of oudere camera gaat gemiddeld 50.000 tot 100.000 clicks mee, en de betere en nieuw modellen 150.000 tot 200.000.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:28

Ligt ook een beetje aan de prijs. Ik heb een 5D3 met 100.000+ clicks op de teller gekocht voor een hele goede prijs, ding werkt als een trein.

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:43

Hij kost 400, zouden jullie dat dan doen voor een canon 70d? Of helemaal niet :o

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:48

Er vanuitgaande dat je hem met garantie voor die prijs gereviseerd kan kopen bij een camera zaak zou ik er geen 400 euro voor over hebben bij een particulier. Tenzij er nog lenzen bijzitten die je graag wilt hebben oid.

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 01:01

maaikemuis schreef:
Er vanuitgaande dat je hem met garantie voor die prijs gereviseerd kan kopen bij een camera zaak zou ik er geen 400 euro voor over hebben bij een particulier. Tenzij er nog lenzen bijzitten die je graag wilt hebben oid.


Het is bij een camerazaak, sorry vergeten er bij te zetten! :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:03

Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe camera. Ik heb hiervoor een canon 7d gehad, maar deze is helaas kapot gegaan. Ik heb geen bijzondere lenzen (50 mm 1.8, 55-250 4.0-5.6, 17-50 2.8). Nu zijn er drie camera's waar ik naar aan het kijken ben of die mij aangeraden worden, de Sony a7ii, canon 90d en canon 7d Mii. De Sony a7ii valt eigenlijk al af. Wil ik deze gebruiken dan zal ik nieuwe lenzen moeten kopen, mijn lenzen in combinatie met een mount zijn te langzaam voor dierenfotografie. Ik twijfel nu best wel tussen de 90d en 7d Mii. Er zit een prijsverschil tussen van €500,- en daar zou ik een tweedehands l-lens voor kunnen kopen. Als ik naar vergelijkingen zoek tussen deze camera's dan is de 90d op een aantal vlakken beter, maar is dit de €500,- verschil waard? Naast de camera komt er ook een 70-200 2.8. Wat zouden jullie aanraden?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:35

quintenvo schreef:
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe camera. Ik heb hiervoor een canon 7d gehad, maar deze is helaas kapot gegaan. Ik heb geen bijzondere lenzen (50 mm 1.8, 55-250 4.0-5.6, 17-50 2.8). Nu zijn er drie camera's waar ik naar aan het kijken ben of die mij aangeraden worden, de Sony a7ii, canon 90d en canon 7d Mii. De Sony a7ii valt eigenlijk al af. Wil ik deze gebruiken dan zal ik nieuwe lenzen moeten kopen, mijn lenzen in combinatie met een mount zijn te langzaam voor dierenfotografie. Ik twijfel nu best wel tussen de 90d en 7d Mii. Er zit een prijsverschil tussen van €500,- en daar zou ik een tweedehands l-lens voor kunnen kopen. Als ik naar vergelijkingen zoek tussen deze camera's dan is de 90d op een aantal vlakken beter, maar is dit de €500,- verschil waard? Naast de camera komt er ook een 70-200 2.8. Wat zouden jullie aanraden?

Let goed op want de verschillen lijken in sneaky details te zitten, als ik ze even snel naast elkaar leg. Op het eerste gezicht lijkt de 90D beter, maar pas op. Ik zal ze later even goed naast elkaar leggen.

Let ook op de aanbiedingen. Cameranu-groep heeft in ieder geval wat leuke aanbiedingen, wellicht de andere winkels ook. Check before buy!

edit: de specs:
Canon EOS 90D: https://www.canon.nl/cameras/eos-90d/specifications/
Canon EOS 7D mkII: https://www.canon.nl/for_home/product_f ... ation.html

Zoals gezegd, de verschillen zitten in de details waarbij de 90D op enkele plekken overduidelijk beperkt is om de 7D nog enig bestaansrecht te geven zoals de snelheid (7D mkII schiet onbeperkt 10 fps, de 90D is beperkt tot 58 jpeg bestanden). Het verschil in pixels zie je wel terug in de foto, maar storend is het niet, gebaseerd op eigen waarneming 7D (18mp) versus 5D mk IV 30mp). Goed glas (L-serie) doet meer.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:50

Hallo!

De 7D mark II vs de canon eos 90D
Wel wat duurder de 90D en de opvolger van 80D

Kan iemand mij meer vertellen over de drie verschillen? Zit het in het aantal frames per seconde.

Ik wil van mijn 700D over op echt wat snellere body voor dieren fotografie en ik heb precies de zelfde lenzen als quintovo.

Daarnaast vind ik portret fotografie ook leuk om te doen. Ook een keer in studio gedaan wat ik tof vind.Ik wil graag weer mijn hobby oppakken! En weer meer tijd en werk in steken.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:19

loulou schreef:
dat is het zeker :=

Heb de Sony sinds vrijdag binnen! Met de kortingsactie gekocht. Dus nu mooi gaan uitvogelen haha

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 07:41

Gaaf! Volgens mij krijg je ook nog dubbele cashback, toch?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:25

Er was korting en idd cashback. Alleen geen idee hoe cashback werkt dus dat even in de winkel navragen haha

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:35

https://youtu.be/TDn6a9yqf50

Ik kwam dit filmpje tegen met alle drie de toestellen en de verschillen, denk dat hoe hij dit verteld wel klopt toch?

Weet alleen niet zo goed welke kan ik dan op wil qua body.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:27

Janinevv schreef:
https://youtu.be/TDn6a9yqf50

Ik kwam dit filmpje tegen met alle drie de toestellen en de verschillen, denk dat hoe hij dit verteld wel klopt toch?

Weet alleen niet zo goed welke kan ik dan op wil qua body.

Dat is toch wel een redelijk belangrijke vraag.

Op zich klopt het verhaal wel al blijft het wel een feit dat de 90D niet helemaal de vervanger van de 7D mkII is. Tikkeltje commercieel ook maar er wordt in ieder geval geen onzin verteld.

Wat ie er niet bij zegt, en dat is jammer, is dat de 7D mkII een magnesium body heeft en daardoor zwaarder maar ook degelijker is.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:29

ikke schreef:
Janinevv schreef:
https://youtu.be/TDn6a9yqf50

Ik kwam dit filmpje tegen met alle drie de toestellen en de verschillen, denk dat hoe hij dit verteld wel klopt toch?

Weet alleen niet zo goed welke kan ik dan op wil qua body.

Dat is toch wel een redelijk belangrijke vraag.

Op zich klopt het verhaal wel al blijft het wel een feit dat de 90D niet helemaal de vervanger van de 7D mkII is. Tikkeltje commercieel ook maar er wordt in ieder geval geen onzin verteld.

Wat ie er niet bij zegt, en dat is jammer, is dat de 7D mkII een magnesium body heeft en daardoor zwaarder maar ook degelijker is.


Ahh okee bedankt! Maar de 90 D is toch de opvolger van de 80 D?

En wat houd het degelijker in?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:39

Janinevv schreef:
ikke schreef:
Dat is toch wel een redelijk belangrijke vraag.

Op zich klopt het verhaal wel al blijft het wel een feit dat de 90D niet helemaal de vervanger van de 7D mkII is. Tikkeltje commercieel ook maar er wordt in ieder geval geen onzin verteld.

Wat ie er niet bij zegt, en dat is jammer, is dat de 7D mkII een magnesium body heeft en daardoor zwaarder maar ook degelijker is.


Ahh okee bedankt! Maar de 90 D is toch de opvolger van de 80 D?

En wat houd het degelijker in?

Klopt, maar allerlei signalen wijzen erop dat er geen 7D mkIII gaat komen. Het gat tussen de 6D en de 80D moet dan door de 90D worden opgevuld. De 90D schuift dus een stukje omhoog richting het professionele segement ten opzichte van de 80D. De prijs van de 90D wijst ook die kant op.

Een magnesium body is sterker (fysiek) en geeft ook bij grotere lenzen een betere balans.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:41

ikke schreef:
Janinevv schreef:

Dat is toch wel een redelijk belangrijke vraag.

Op zich klopt het verhaal wel al blijft het wel een feit dat de 90D niet helemaal de vervanger van de 7D mkII is. Tikkeltje commercieel ook maar er wordt in ieder geval geen onzin verteld.

Wat ie er niet bij zegt, en dat is jammer, is dat de 7D mkII een magnesium body heeft en daardoor zwaarder maar ook degelijker is.


Ahh okee bedankt! Maar de 90 D is toch de opvolger van de 80 D?

En wat houd het degelijker in?

Klopt, maar allerlei signalen wijzen erop dat er geen 7D mkIII gaat komen. Het gat tussen de 6D en de 80D moet dan door de 90D worden opgevuld. De 90D schuift dus een stukje omhoog richting het professionele segement ten opzichte van de 80D. De prijs van de 90D wijst ook die kant op.

Een magnesium body is sterker (fysiek) en geeft ook bij grotere lenzen een betere balans.[/quote]

Bedankt voor deze uitleg!
Is er iets waarom er geen drie komt op de mark 7 ?

De prijs van de 90D is inderdaad hoger er lijken veel plus punten aan te zitten. Maar wat is jullie kijk naar deze drie?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:01

Heel eerlijk? Ik zou even doorsparen een een tweedehands 5D mkIV op de kop tikken. Met een kortingsactie en wat mazzel moet je er voor 2k eentje aan de haak kunnen slaan.

Zit dat er niet in, zou ik waarschijnlijk toch voor de 7D mkII gaan. Ik heb de oude 7D en dat is best wel een dijk van een camera, die nog steeds z'n eigen voordelen heeft, zelfs naast de 5D mkIV.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:03

Maar qua punten van de 90D is de 7d mark II toch wat "ouder" toch?

Is de 5 geen full frame?
Vind dat qua prijs toch weer nog meer.. ga dan liever voor de 90D of een 7D mark II ..