[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:35

Ruby1995 schreef:
Mijn excuses!!!
Kende de afkorting niet en omdat ik ff in mij verhaaltje had getypt dacht ik dat er daarop werd gedoeld.. sorry! Verkeerd begrepen....

Maar meende wel oprecht dank voor je reactie :P
Dus als ik zo begrijp is fullframe voor mij zeker niet meerwaarde?
T verschilt namelijk nogal in prijzen vind ik.. al vind ik de 6d ook even een klap met geld voor mij!

Excuus aanvaardt :D

full frame heeft wel zin maar het is niet zo heilig dat het de moeite waard is om in te leveren op de overige specificaties.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:57

Hoi!

Ik wil een betere body kopen waar ook evt een 70-200 lens op kan. Waar ik dus echt verder mee kan komen.

Ik wil het liefst een canon niet al te duur, waar mijn huidige lenzen op kunnen. (55-250+70-300 58 mm allebei)

Hopelijk weten jullie iets ;)

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:08

asm_kayleigh schreef:
Hoi!

Ik wil een betere body kopen waar ook evt een 70-200 lens op kan. Waar ik dus echt verder mee kan komen.

Ik wil het liefst een canon niet al te duur, waar mijn huidige lenzen op kunnen. (55-250+70-300 58 mm allebei)

Hopelijk weten jullie iets ;)

Nou, elke andere body.

Als je budget niet oneindig is, zal een FF er niet in zitten en past dus alle glas op de body, zowel EF als EF-S.

Neem dus de hoogste body in de lijn die je je kan en wil veroorloven. Er kan al veel; een 7D is als occasion al voor 550 - 650 euro in fatsoenlijke staat te koop. Een 5D III zit iets boven de 1000 euro en voor nog iets meer heb je een nieuwe 7D II.

Jeroen1977
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:36

Ik heb de 70 200 mm objectief *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb nu alleen het volgende probleem , me camera tas is te klein voor alle 2 de objectieven -O- |(

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:42

Weten jullie hoe het komt dat ik, ondanks dat ik foto's steeds verwijder van mijn toestel zodra ze op pc staan, hij nu toch aangeeft dat de kaart vol is?

Als ik op het toestel door de foto's blader staan ze er niet meer op, en toch geeft hij aan dat de geheugenkaart vol staat...
Als ik foto's rechtstreeks op het toestel verwijder, kan ik volgens de teller wel terug foto's maken, als ik de foto's op de macbook zet en dan via pc een groot aantal in 1x verwijder, komt er op de teller op de camera niks bij. Dus alsof ze op de camera niet verwijderd zijn, maar ze staan ook niet meer op mijn kaart als ik die in de macbook steek...

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:44

Na overzetten van foto's op je computer je kaart formateren in je camera. Beste manier.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:45

Oké dat ga ik eens proberen, dankjewel!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:57

Opzich zou zoiets primitiefs als een geheugenkaartje geen last moeten hebben van een niet geleegde prullenbak (enige situatie waarbij ik zou kunnen verzinnen met een opslag ding), maar mogelijk is er zoiets toch aan de hand. In de camera even formatteren zou het wel op moeten lossen.

Sowieso kan het geen kwaad dat regelmatig even te doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:02

Het is gelukt dmv formatteren, maar het leek mij evengoed raar omdat met een gewone 'handcamera' (of hoe heet zo een kleine camera) zijn de foto's er gewoon vanaf als ik ze op pc in de prullenbak gooi.
Ach, we kunnen weer verder :)

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:00

Volgens mij blijven er nog gegevens achter op de kaart als je alleen weg haalt. Daarom altijd formatteren :)

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:00

Wat is een simpele camera waar je mooie paardenfoto's mee kunt maken?
Gewoon voor leuk een paar foto's, maar niet wazig, bewogen etc. Gewoon scherpe actiefoto's van rennende paarden of bij tihdens een springparcours. Makkelijk te bedienen en het liefst zo min mogelijk zelf instellen

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:38

"Niet wazig, maar gewoon scherp"

Dat ligt niet aan de camera, dat ligt er aan hoe jij de camera gebruikt.
Het is ook het gezegde: het is niet de camera die de foto maakt.

Maar als je bijvoorbeeld liever niet te veel tijd wil investeren in technische dingen rondom de camera, dan zou ik al niet voor een spiegelreflexcamera gaan.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:22

Rivjenn schreef:
Wat is een simpele camera waar je mooie paardenfoto's mee kunt maken?
Gewoon voor leuk een paar foto's, maar niet wazig, bewogen etc. Gewoon scherpe actiefoto's van rennende paarden of bij tihdens een springparcours. Makkelijk te bedienen en het liefst zo min mogelijk zelf instellen


Ik denk dat een spiegelreflex camera je niet heel gelukkig gaat maken. Wat je noemt kan er allemaal prima mee, maar je zal er zelf werk van moeten maken je camera zo te bedienen dat hij het ook gaat doen voor je. En dat proces zal je je eerst eigen moeten maken. Een spiegelreflex is geen magisch doosje waar met een druk op de knop een mooi plaatje uit komt rollen. Dan kun je beter kijken naar een goede compactcamera of een bridge camera.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:41

Is er iemand bekend mee hoe momenteel de prijzen van de 5D mark3 liggen tegenover een maand geleden, halfjaar geleden en dergelijke. Is deze gezakt of momenteel juist terug gestegen? Kan ik dit ergens terug vinden?

Ik fotografeerde vroeger met een 60D maar helaas is deze stuk gegaan, sinds dien fotografeer ik met de camera van mijn zus een 600D van canon maar deze is te traag en ik mis mijn bovenscherm enorm.. vind 'm ook niet lekker stabiel werken op manueel zoals ik van de 60D gewend was. Nu wil ik dus upgraden en twijfel tussen een 7D mark 2 (crop) en een 5D mark 3 (FF). Ik neig naar nieuw kopen eenvoudig weg omdat ik 2dehands niet zo vertrouw, zeker particulier niet maar recent nog miserie gehad bij een winkel waar we zo iets occasie hadden gekocht ivb de garantie dus neig naar nieuw.

Ik volg gewoon de prijzen niet echt zou zonde zijn nu te kopen als blijft dat de prijzen al lager hebben gestaan, vaak zakken ze wel met geduld dan terug eens.

Als er wat anders aangeraden wordt dat mag ook voornamelijk dierenfotografie in actie :) .

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:46


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:56

Daar ben ik iets mee al dankjewel maaiekemuis!

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:43

maaikemuis schreef:
Rivjenn schreef:
Wat is een simpele camera waar je mooie paardenfoto's mee kunt maken?
Gewoon voor leuk een paar foto's, maar niet wazig, bewogen etc. Gewoon scherpe actiefoto's van rennende paarden of bij tihdens een springparcours. Makkelijk te bedienen en het liefst zo min mogelijk zelf instellen


Ik denk dat een spiegelreflex camera je niet heel gelukkig gaat maken. Wat je noemt kan er allemaal prima mee, maar je zal er zelf werk van moeten maken je camera zo te bedienen dat hij het ook gaat doen voor je. En dat proces zal je je eerst eigen moeten maken. Een spiegelreflex is geen magisch doosje waar met een druk op de knop een mooi plaatje uit komt rollen. Dan kun je beter kijken naar een goede compactcamera of een bridge camera.


Misschien kun je dan is kijken naar de Sony DSC HX400V.
Je kan zelf wat dingen instellen maar ook prima de automaat gebruiken Ook is hij nu vgm niet heel erg duur meer

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:26

Ik heb een grote glazen bokaal gehaald en in grote letters op geschreven "CANON EOS 750D" en het sparen is begonnen :=
Ik ben nogal een impulsieve koper dus heb me nu voorgenomen dat ik hem niet mag kopen voor ik het gespaard heb :P Wellicht ben ik tegen die tijd nog 100x van gedachten veranderd maar voor nu heb ik een fijn gevoel bij deze camera.

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:47

Ik ben opzoek naar een nieuwe spiegelreflex.

Nu zit ik te twijfelen voor een canon eos 80D. Heeft iemand daar foto's mee gemaakt van paarden/honden?
Ik heb nu zelf een Canon eos 550D.

Wat zijn eigenlijk voor en nadelen van de Canon en Nikon? En welke is beter aan te raden voor Paarden en honden fotografie?

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:15

VanessaSH schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuwe spiegelreflex.

Nu zit ik te twijfelen voor een canon eos 80D. Heeft iemand daar foto's mee gemaakt van paarden/honden?
Ik heb nu zelf een Canon eos 550D.

Wat zijn eigenlijk voor en nadelen van de Canon en Nikon? En welke is beter aan te raden voor Paarden en honden fotografie?

Canon en Nikon is hoe jij het prettig vindt. Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder dus als je al Canon hebt, maak je het je waarschijnlijk het gemakkelijkst door met Canon door te gaan, maar als je wil switchen is dat simpeler als je alleen een body met enkel lensje hebt.

Als je de kans hebt, pak beide eens serieus vast, bedien erop los en kijk wat lekker voelt.

Vervolgens neem je de duurste body die je je kan en wil veroorloven, met bijpassend setje glas, waarbij glas belangrijker is dan de body.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:23

Gewoon gaan voor wat je het lekkerste in de hand vind liggen en werken, hier is dat canon met Nikon kan ik totaal niet overweg.

Hier gaat het waarschijnlijk de 5D mark3 worden al ben ik er nog niet 100% over uit zit veel rond te lezen en te kijken, wil ook nog eens kijken naar de mark3 vs de mark4 wat daar uit komt. Gaat niet over 1 dag ijs en ondertussen de prijzen in de gaten houden.

Nog zien om een nieuw SD'tje te bestellen ook pfft kan ik geen goedkopere hobby's kiezen :') .

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 06:54

Canon en Nikon zijn beide marktleiders binnen het segement van de DSLRs en er is niet echt een betere aan te wijzen. Het ligt er helemaal aan welke het lekkerste in jouw hand ligt en welke voor jou het meest intuïtief werkt. Voor mij is dat Nikon, Canon daar kan ik niet zo veel mee (ligt minder in de hand en ik kan nooit wat vinden). Verd hebben beide merken hun voor- maar ook hun nadelen. Beetje lood om oud ijzer.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:25

Lori schreef:
Gewoon gaan voor wat je het lekkerste in de hand vind liggen en werken, hier is dat canon met Nikon kan ik totaal niet overweg.

Hier gaat het waarschijnlijk de 5D mark3 worden al ben ik er nog niet 100% over uit zit veel rond te lezen en te kijken, wil ook nog eens kijken naar de mark3 vs de mark4 wat daar uit komt. Gaat niet over 1 dag ijs en ondertussen de prijzen in de gaten houden.

Nog zien om een nieuw SD'tje te bestellen ook pfft kan ik geen goedkopere hobby's kiezen :') .

https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... ii-body-2/

At your service..... :D

5D mark III heeft wel een dingetje met scherp stellen. Dat is een softwarefout die vrij simpel op te lossen is, maar controleer er even op dat ie ook een update gehad heeft (weet even niet welke versie dat dan is).
Telelens erop (een L-serie 70-200 bijvoorbeeld) en in het uiterste bereik wat foto's nemen met een grote lensopening en dan kijken of ie scherp stelt op exact het punt dat jij uitgekozen hebt.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:39

ikke schreef:
Lori schreef:
Gewoon gaan voor wat je het lekkerste in de hand vind liggen en werken, hier is dat canon met Nikon kan ik totaal niet overweg.

Hier gaat het waarschijnlijk de 5D mark3 worden al ben ik er nog niet 100% over uit zit veel rond te lezen en te kijken, wil ook nog eens kijken naar de mark3 vs de mark4 wat daar uit komt. Gaat niet over 1 dag ijs en ondertussen de prijzen in de gaten houden.

Nog zien om een nieuw SD'tje te bestellen ook pfft kan ik geen goedkopere hobby's kiezen :') .

https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... ii-body-2/

At your service..... :D

5D mark III heeft wel een dingetje met scherp stellen. Dat is een softwarefout die vrij simpel op te lossen is, maar controleer er even op dat ie ook een update gehad heeft (weet even niet welke versie dat dan is).
Telelens erop (een L-serie 70-200 bijvoorbeeld) en in het uiterste bereik wat foto's nemen met een grote lensopening en dan kijken of ie scherp stelt op exact het punt dat jij uitgekozen hebt.


Maar dat kan ook heel goed aan je combi liggen waarbij de ene 70-200 een heel ander resultaat kan geven dan de andere 70-200. Voor dat soort bodys moet je eigenlijk gewoon je lenzen kalibreren bij je body.
Kan je zelf doen of vrij goedkoop bij Chipclean.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:45

@Ikke, occassie is erg verleidelijk maar kan pas testen eenmaal die hier aankomt met de post helaas. Weet jij of dat een fout was tot een bepaalde serie of het nog altijd niet aangepakt is geweest? Hebben recent erg pech gehad met een laptop die we zo hadden gekocht van een winkel, iets dat in garantie moet maar ze weigeren omdat die 2dehands was via hun :(

@Manzano, Nog nooit gedaan, misschien mijn moeder wel zou het moeten vragen.