[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:07



ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:28


It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:24


"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:55

Hahaha toen ik dat van de 60 fps laatst zei tegen wat nikon fotografen werd er gezegd dat noemen ze filmen Marije...
Moet zeggen dat ik de 60 fps nog niet heb getest. Wil niet weten hoeveel beelden je dan uit moet zoeken na een weekje fotograferen :')
Ben wel erg benieuwd naar de pro capture met nu 35 beelden na de laatste firmware update. Dat lijkt me in juni wel leuk als ik in Zuid Afrika weer ijsvogels ga fotograferen.
Een enorm pluspunt van de laatste firmware is het kleinere scherpstelpunt. Daar ben ik echt erg blij mee.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:14

Ik wil heel graag ook een spiegelreflex camera kopen.
Ik vind de kwaliteit van de foto's heel belangrijk. Ik doe dit niet als professioneel maar eerder voor het plezier. Dus te veel knopjes is niet nodig ;)

Het zal vooral voor dieren zijn (dus veel bewegende beelden).

Is er eentje die jullie mij aanraden als beginnende camera?

Essential --> Arabische volbloed, 2011, ruin
Flitz --> Arabische halfbloed, 2020, hengst
Hugi --> IJslander, 2018, hengst
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1990635

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:25

MarijeR schreef:
Hahaha toen ik dat van de 60 fps laatst zei tegen wat nikon fotografen werd er gezegd dat noemen ze filmen Marije...
Moet zeggen dat ik de 60 fps nog niet heb getest. Wil niet weten hoeveel beelden je dan uit moet zoeken na een weekje fotograferen :')
Ben wel erg benieuwd naar de pro capture met nu 35 beelden na de laatste firmware update. Dat lijkt me in juni wel leuk als ik in Zuid Afrika weer ijsvogels ga fotograferen.
Een enorm pluspunt van de laatste firmware is het kleinere scherpstelpunt. Daar ben ik echt erg blij mee.


Haha. Nee die 60 is mij ook teveel van het goede. Die 15 eigenlijk ook. Meestal zet ik hem op 10 of 12. Die 60 is denk ik vooral nuttig als je iets extreem snels op de foto wilt zetten waarvan je je scherpstelpunt alvast kunt instellen. Zo was er een voorbeeld van een balon kapot schieten met een pijl uit een boog. Als je dan het moment van klappen wilt vangen, dan heb je wel wat aan die 60, maar in de praktijk gebruik je het bijna niet.

Pro capture heb ik wel wat mee zitten testen, maar valt nog niet mee. Moet je echt even in de vingers krijgen denk ik.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:56

Voor duikende ijsvogels lijkt het mij wel wat om te proberen. Daar is mijn reactievermogen vaak de beperkende factor :D
In mei ga ik nog laplanduilen fotograferen maar die zijn niet zo snel. Verwacht dat de 40-150mm lens daar heel fijn mee gaat zijn. Mooie test voor de C-AF aangezien het in de bossen is.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:21

Na jarenlang een canon 1000d (?) gehad te hebben , helaas verkocht..

kriebelt het toch wel weer heel erg om een camera aan te schaffen, vooral na mijn vakantie vorige week in Cuba waar ik een aantal keer met de Nikon van een reisgenootje heb mogen fotograferen :D .

ik ben er echt al een hele tijd uit, en weet dus nu niet zo goed wat een verstandige keuze is om aan te schaffen.. Wil graag wel mooie natuur foto's kunnen maken, ook portret en de hond en de kat mogen er ook wel bij op, verder weet ik ook echt niet wat een beetje 'normale' prijzen zijn voor een leuke beginnerscamera.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:34

Naomi_Haffie schreef:
Na jarenlang een canon 1000d (?) gehad te hebben , helaas verkocht..

kriebelt het toch wel weer heel erg om een camera aan te schaffen, vooral na mijn vakantie vorige week in Cuba waar ik een aantal keer met de Nikon van een reisgenootje heb mogen fotograferen :D .

ik ben er echt al een hele tijd uit, en weet dus nu niet zo goed wat een verstandige keuze is om aan te schaffen.. Wil graag wel mooie natuur foto's kunnen maken, ook portret en de hond en de kat mogen er ook wel bij op, verder weet ik ook echt niet wat een beetje 'normale' prijzen zijn voor een leuke beginnerscamera.


Niet perse rechtstreeks tips. Ik denk dat voor een combi instap camera met redelijk lenzen je toch snel aan een budget van tussen 600-900 moet denken? Al zit ik vooral in de systeem camera wereld. Systeem camera's zijn over het algemeen wel ietsje duurder, maar in ruil daarvoor ook véél compacter en minder gewicht, en doen wat kwaliteit betreft echt niet meer onder aan DSLR camera's. Al heb ik de indruk dat over het algemeen de systeem bodies iets duurder zijn, maar de objectieven juist weer iets goedkoper, maar dat is een gevoel.

Iets om te overwegen, of je een DSLR zou willen, of dat een systeem camera ook in je straatje zou passen. Voor mij was licht gewicht en een kleiner formaat dé doorslaggevende factor. Ik was begonnen met een Olympus OMD EM10 mark i, inmiddels is de mark iii uit. Een prima model om als beginner flink mee vooruit te kunnen. Uiteindelijk ben ik toch meer gaan investeren en op een veel duurder model overgestapt, maar nooit ook maar 1 seconde spijt gehad om voor die camera of voor systeem te gaan.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:45

Ik twijfel ;
Ik heb een canon 30D ( oud type dus) en wil een mooie goede lens erbij voor vooral actiefotos (paardenfotografie) ben nu niet tevreden met de fotos.
Zou ik eerst voor de lens gaan of zeggen jullie dat ik beter eerst een nieuwer type camera moet hebben, of zou alleen een andere lens al veel doen?

Quinto

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:01

bzquinto schreef:
Ik twijfel ;
Ik heb een canon 30D ( oud type dus) en wil een mooie goede lens erbij voor vooral actiefotos (paardenfotografie) ben nu niet tevreden met de fotos.
Zou ik eerst voor de lens gaan of zeggen jullie dat ik beter eerst een nieuwer type camera moet hebben, of zou alleen een andere lens al veel doen?


Ik zal het niet snel zeggen, maar ik denk dat in dit geval een nieuw model camera geen verkeerde keuze zou zijn. De 30d is wel heel erg oud!

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:20

maaikemuis schreef:
bzquinto schreef:
Ik twijfel ;
Ik heb een canon 30D ( oud type dus) en wil een mooie goede lens erbij voor vooral actiefotos (paardenfotografie) ben nu niet tevreden met de fotos.
Zou ik eerst voor de lens gaan of zeggen jullie dat ik beter eerst een nieuwer type camera moet hebben, of zou alleen een andere lens al veel doen?


Ik zal het niet snel zeggen, maar ik denk dat in dit geval een nieuw model camera geen verkeerde keuze zou zijn. De 30d is wel heel erg oud!


Dit leek me inderdaad ook verstandiger voor de dingen die ik wil en wensen die ik heb. Heb zojuist een canon 750d besteld , dan nog even sparen voor een andere lens *\o/*

Quinto

MarjanB

Berichten: 16417
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:31

Ik heb ook de canon 750D fijn ding, spaar wel voor een full frame.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:40

MarjanB schreef:
Ik heb ook de canon 750D fijn ding, spaar wel voor een full frame.


Welke lens gebruik jij voor deze camera ?

Quinto

MarjanB

Berichten: 16417
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:41

Ik heb de Tokina 11-16 2.8 de canon 18-135 en een canon 50mm 1.4

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Reanlm

Berichten: 774
Geregistreerd: 21-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:41

Hallo!

Ik ben opzoek naar een fijne spiegelreflex camera waarmee ik mooie foto's kan maken van voornamelijk de paarden en de honden, (ook in beweging.) Nu heb ik nog een oude Nikon D3100, en ben ik dus opzoek naar een betere spiegelreflex camera, die ook mooi kan scherpstellen en dergelijke.

Ik zit te denken aan de Canon 70D of 80D (al geloof ik niet dat de 70D nog nieuw verkocht wordt?)
Als jullie nog een andere goede camera weten, laat mij weten! :) :)

Ook vroeg ik mij af of er iemand ervaring heeft met het kopen van een camera bij Kamera Express, daar is de Canon 80d +18-55 mm + tamron 70-300 in de aanbieding voor €1269,- (Dit is wel een beetje het maximale bedrag wat ik eraan wil besteden trouwens.)

Met vriendelijke groet,

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:53

Wat je ook doet, laat die Tamron achterwege! En ga op zoek naar een leuke andere aanbieding. Dat is echt 1 van de beroerdste lenzen ooit geproduceerd (en voor winkels lekker makkelijk om erbij te doen als ‘aanbieding’. Hij kost ze namelijk nauwelijks wat en het staat leuk in de advertentie.

Maar als je nu als het Nikon systeem hebt, dan is het voordeliger om daarbij te blijven. De kitlens die bij de 3100 zat, is gelijk aan de kitlens van de Canon. De 55-250 die bij veel canons een mooie aansluiting daarop is is gelijk aan de 55-200 van Nikon zelf. Dan zou je namelijk voor een leuk budget een d5xxx serie kunnen aanschaffen en jezelf eventueel trakteren op een 55-200 Nikkor lens. En dan zul je niet over je budget heen gaan.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:35

En in aanvulling op Maaike: overweeg tweedehands bij een goede fotozaak. Dan worden de mogelijkheden binnen je budget opeens een stuk groter.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Reanlm

Berichten: 774
Geregistreerd: 21-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:41

maaikemuis schreef:
Wat je ook doet, laat die Tamron achterwege! En ga op zoek naar een leuke andere aanbieding. Dat is echt 1 van de beroerdste lenzen ooit geproduceerd (en voor winkels lekker makkelijk om erbij te doen als ‘aanbieding’. Hij kost ze namelijk nauwelijks wat en het staat leuk in de advertentie.

Maar als je nu als het Nikon systeem hebt, dan is het voordeliger om daarbij te blijven. De kitlens die bij de 3100 zat, is gelijk aan de kitlens van de Canon. De 55-250 die bij veel canons een mooie aansluiting daarop is is gelijk aan de 55-200 van Nikon zelf. Dan zou je namelijk voor een leuk budget een d5xxx serie kunnen aanschaffen en jezelf eventueel trakteren op een 55-200 Nikkor lens. En dan zul je niet over je budget heen gaan.



Bedankt voor je reactie!
Wat voor soort camera zou jij aanraden met d5xxx? :)

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:45

De D5600 is de nieuwste binnen die lijn. Je zou ook nog kunnen kijken naar de D7xxx lijn (die ligt in dezelfde klasse als de canon 80d gave of take). Dan zou je naar de D7200 kunnen kijken. Dat is het uitlopende model want vervangen door de D7600. Alleen zie ik nog altijd niet welke enorme verbeteringen er nu gemaakt zijn bij deze upgrade (het is meer van hetzelfde). Voordeel is dat de D7200 enorm in prijs is gezakt.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:36

Reanlm schreef:
Hallo!

Ik ben opzoek naar een fijne spiegelreflex camera waarmee ik mooie foto's kan maken van voornamelijk de paarden en de honden, (ook in beweging.) Nu heb ik nog een oude Nikon D3100, en ben ik dus opzoek naar een betere spiegelreflex camera, die ook mooi kan scherpstellen en dergelijke.

Ik zit te denken aan de Canon 70D of 80D (al geloof ik niet dat de 70D nog nieuw verkocht wordt?)
Als jullie nog een andere goede camera weten, laat mij weten! :) :)

Ook vroeg ik mij af of er iemand ervaring heeft met het kopen van een camera bij Kamera Express, daar is de Canon 80d +18-55 mm + tamron 70-300 in de aanbieding voor €1269,- (Dit is wel een beetje het maximale bedrag wat ik eraan wil besteden trouwens.)

Met vriendelijke groet,


Hoe ver ben je zelf als fotograaf? Je bent en blijft zelf de belangrijkste factor! Als je de camera alleen op de automaat laat gaan kan je nog zo'n mooie set kopen maar zullen de resultaten altijd tegen vallen, en als je de kneepjes van het vak kent kom je zelfs met een instapset nog een heel eind.

Ben zelf wel Canon fan, en als je zegt hondjes en paardjes zou ik zeggen ga op zoek naar een occasion 70-200 F4 en (kamera-express heeft nu een occasion staan voor 499 zie ik) plak er de beste camera achter die je je kan veroorloven. Foto Konijnenberg had laatst occasions van de 7D Mark II voor 950 euro. Nu niet meer (er zit er 1 als leencamera in mijn tas en gok dat de ander verkocht is) maar komt vast wel weer. Mocht die rek nog in je budget zitten dan is dat voor de hondjes en de paardjes echt een set om te zoenen. Maar ga vooral ook naar de winkel om ze vast te houden, want de 7D Mark II is qua omvang en gewicht in je handen nog wel even wat anders dan een 70D of de camera die je nu gewend bent.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

CupCakes_

Berichten: 3314
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:10

Mijn excuses dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en jullie kunnen mij vast wel adviseren hierin.

Op het moment fotografeer ik met een Canon 1200D camera. Ik merk alleen dat deze wel aan vervanging toe is. Alleen wat zou ik hiervoor als vervanger kunnen aanschaffen? Ik wil wel langzamerhand richting de professionele kant op met het fotograferen. Ik fotografeer nu alleen nog maar de paardensport, maar wil me ook gaan verdiepen in de portret fotografie.

Als iemand advies heeft? :Y)

MarjanB

Berichten: 16417
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:13

CupCakes_ schreef:
Mijn excuses dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en jullie kunnen mij vast wel adviseren hierin.

Op het moment fotografeer ik met een Canon 1200D camera. Ik merk alleen dat deze wel aan vervanging toe is. Alleen wat zou ik hiervoor als vervanger kunnen aanschaffen? Ik wil wel langzamerhand richting de professionele kant op met het fotograferen. Ik fotografeer nu alleen nog maar de paardensport, maar wil me ook gaan verdiepen in de portret fotografie.

Als iemand advies heeft? :Y)


Dat zijn wel twee hele verschillende dingen.. voor portret is licht en scherpte diepte belangrijk en zou je eerder naar een fullframe kijken. Voor paardensport is beweging weer belangrijk en kom je eerder bij een 7D uit.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

CupCakes_

Berichten: 3314
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:23

Op het moment is het alleen nog paardensport, de portret fotografie komt als ik meer tijd heb om me daarin te verdiepen. Maar ik weet niet of het verschil maakt kwa body. :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:39

MarjanB schreef:
CupCakes_ schreef:
Mijn excuses dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en jullie kunnen mij vast wel adviseren hierin.

Op het moment fotografeer ik met een Canon 1200D camera. Ik merk alleen dat deze wel aan vervanging toe is. Alleen wat zou ik hiervoor als vervanger kunnen aanschaffen? Ik wil wel langzamerhand richting de professionele kant op met het fotograferen. Ik fotografeer nu alleen nog maar de paardensport, maar wil me ook gaan verdiepen in de portret fotografie.

Als iemand advies heeft? :Y)


Dat zijn wel twee hele verschillende dingen.. voor portret is licht en scherpte diepte belangrijk en zou je eerder naar een fullframe kijken. Voor paardensport is beweging weer belangrijk en kom je eerder bij een 7D uit.


Maar kwa portret fotografie moet je met een niet te duren lichtsterke prime lens toch best een eind komen op een 7d? Zoiets zal er toch wel zijn? prime van 80 of 100 mm of zo, en een F van 1.2 of 1.8?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers