[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:45

Rena100 schreef:
Heb je nog tips voor het aanbieden van shoots qua prijzen?

Hoe bedoel je dat precies?


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:59

Zoals ik in mijn bericht aangaf, ondanks dat ik nog niet op een professioneel niveau zit, wil ik wel een kleine bijdrage/vergoeding vragen voor een shoot, aangezien er toch wel wat tijd in gaat zitten. Wat is dan een realistische prijs, afgaande van mijn huidige kwaliteit aan foto's?

Op mijn Facebook pagina heb ik nog meer foto's staan: https://www.facebook.com/RenateAltenaPhotography/

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:03

Dat had ik toch al aangegeven aan het eind van mijn bericht? €20 :o

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:55

Rena100: Mooie foto's! Ik zou net zo als NynkeMarit zegt, €20,- vragen!

Mijn eigen foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik lever meestal zo rond de 20-30 foto's! Ben benieuwd wat jullie zeggen :)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:29

€30. Zou je misschien ook meer mensen kunnen taxeren? :o

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:14

Ja tuurlijk! :)

NynkeMarit: Erg mooie foto’s met een mooie zachte sfeer! Je stijl spreekt me wel aan €50,-
asm_kayleigh: Mooie scherpe foto’s, maar vind ze nog niet zo heel speciaal, gebruik je een bewerkingsprogramma? €10,-
_Lina: Mooie foto’s! Vooral die van de honden vind ik erg mooi met de onscherpe achtergrond etc. Ook €50,-
joysjuh1987: Vind de laatste het mooist! Mooie scherpe foto’s, maar niet erg bijzonder oid. Ik zou er €20,- voor geven.
Hannemarie: Wou prachtige foto’s en een hele fijne sfeer! €70,-
Joeluna: Mooie foto’s, vind die eerste foto het mooist! €30,-
xMayo: Je werkt heel mooi met scherptediepte! Fijn sfeertje, €50,-
matedor: Ook jij werkt goed met scherptediepte, vind alleen de eerste en de laatste foto wat ‘nep’ lijken, en vind zelf op sommige foto’s het zonnetje iets te sterk aanwezig. Verder wel mooi! €30,-
Leonie_M: Erg mooie foto’s, vooral de eerste! €40,-
JAV: Prachtig!! Heel fijn sfeertje en vooral met die mensenlijke modellen vind ik ze heel mooi! €90,-
amyblub: Mooie foto’s maar niet zo heel erg bijzonders met verschillende bewerkingen of dingen wegwerken etc. €15,-

Mijn foto’s heb ik ergens hierboven al geplaatst

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:50

bentefoto schreef:
Ja tuurlijk! :)

NynkeMarit: Erg mooie foto’s met een mooie zachte sfeer! Je stijl spreekt me wel aan €50,-
asm_kayleigh: Mooie scherpe foto’s, maar vind ze nog niet zo heel speciaal, gebruik je een bewerkingsprogramma? €10,-
_Lina: Mooie foto’s! Vooral die van de honden vind ik erg mooi met de onscherpe achtergrond etc. Ook €50,-
joysjuh1987: Vind de laatste het mooist! Mooie scherpe foto’s, maar niet erg bijzonder oid. Ik zou er €20,- voor geven.
Hannemarie: Wou prachtige foto’s en een hele fijne sfeer! €70,-
Joeluna: Mooie foto’s, vind die eerste foto het mooist! €30,-
xMayo: Je werkt heel mooi met scherptediepte! Fijn sfeertje, €50,-
matedor: Ook jij werkt goed met scherptediepte, vind alleen de eerste en de laatste foto wat ‘nep’ lijken, en vind zelf op sommige foto’s het zonnetje iets te sterk aanwezig. Verder wel mooi! €30,-
Leonie_M: Erg mooie foto’s, vooral de eerste! €40,-
JAV: Prachtig!! Heel fijn sfeertje en vooral met die mensenlijke modellen vind ik ze heel mooi! €90,-
amyblub: Mooie foto’s maar niet zo heel erg bijzonders met verschillende bewerkingen of dingen wegwerken etc. €15,-

Mijn foto’s heb ik ergens hierboven al geplaatst

Welke foto's heb je getaxeerd?

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:56

asm_kayleigh schreef:
bentefoto schreef:
Ja tuurlijk! :)

NynkeMarit: Erg mooie foto’s met een mooie zachte sfeer! Je stijl spreekt me wel aan €50,-
asm_kayleigh: Mooie scherpe foto’s, maar vind ze nog niet zo heel speciaal, gebruik je een bewerkingsprogramma? €10,-
_Lina: Mooie foto’s! Vooral die van de honden vind ik erg mooi met de onscherpe achtergrond etc. Ook €50,-
joysjuh1987: Vind de laatste het mooist! Mooie scherpe foto’s, maar niet erg bijzonder oid. Ik zou er €20,- voor geven.
Hannemarie: Wou prachtige foto’s en een hele fijne sfeer! €70,-
Joeluna: Mooie foto’s, vind die eerste foto het mooist! €30,-
xMayo: Je werkt heel mooi met scherptediepte! Fijn sfeertje, €50,-
matedor: Ook jij werkt goed met scherptediepte, vind alleen de eerste en de laatste foto wat ‘nep’ lijken, en vind zelf op sommige foto’s het zonnetje iets te sterk aanwezig. Verder wel mooi! €30,-
Leonie_M: Erg mooie foto’s, vooral de eerste! €40,-
JAV: Prachtig!! Heel fijn sfeertje en vooral met die mensenlijke modellen vind ik ze heel mooi! €90,-
amyblub: Mooie foto’s maar niet zo heel erg bijzonders met verschillende bewerkingen of dingen wegwerken etc. €15,-

Mijn foto’s heb ik ergens hierboven al geplaatst

Welke foto's heb je getaxeerd?


pagina 101, 102 en 103

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:00

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat getaxeerd heb, hierbij mijn taxaties:

Bladzijde 102:
materdor: €30,- Leuke foto's maar niet heel speciaal. Ik zou als ik jou was wat gaan spelen met verschillende composities, nu staat het onderwerp vooral in het midden.
Ook zou ik het nep zonnetje niet meer gebruiken, je ziet het namelijk wanneer een foto niet zonnig is maar er toch een nep zonnetje op zit ;)
xMayo: €50,- Ik vind dat je een mooie sfeer overbrengt met je foto's!
joeluna: €20,- De eerste foto lijkt niet helemaal scherp te zijn. Verder zou ik iets meer gaan spelen met de nabewerking van de foto's. Op sommige foto's lijkt het wit overbelicht te zijn en andere foto's lijken erg grauw.
Hannemarie €100-120,- Hele mooie foto's!
joysjuh1987: €20,- Ik vind de afsnijding van de foto's erg apart, niet helemaal niet ding. En de foto's lijken een beetje rood te zijn.
asm_kayleigh: Ik zou nog even door oefenen als ik jou was. Als tip wil ik je geven om meer met scherptediepte te spelen.
_Lina: €60,- Mooie foto's maar de eerste paar foto's lijken een beetje gelig.
asm_kayleigh: €5,- Ik zie al vooruitgang! Ik zal als ik jou was wat met nabewerking van de foto's beginnen, de schaduwen zijn nu erg donker en die zou je dan bijvoorbeeld wat lichter kunnen maken.
NynkeMarit: €70,- Hele mooie sfeer in de foto's!
Rena100: €15,- Ik zal als ik jou was beginnen met wat nabewerking om de hooglichten iets minder licht te maken. En verder goed op de kleuren bij de blackfoto letten.

Pagina 103:
bentefoto: €30,- Ik vind de laatst foto erg mooi! De eerste twee vind ik niet heel speciaal en ze lijken wat gelig.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan nu ook weer eens een aantal foto's van mij.
Ik wil in mijn vrije tijd wat meer aan fotografie gaan besteden dus nu wil ik graag weten voor hoeveel ik een fotoshoot zou kunnen aanbieden.

Ik wil rond de 20 foto's op webformaat met logo aanbieden en 1-2 foto's op originele grootte.

Sommige foto's heb ik al eens gedeeld, maar ik wil toch een geheel beeld geven (foto's zijn bijna allemaal van dit jaar):

Paarden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Portret:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Honden:
Afbeelding
Afbeelding

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:34

Hey allemaal! Hier ben ik weer :D
De vakantie wel een pak opgeschoven denk ik zo ;)
Ook eindelijk (gisteren pas) een 70-200 2.8 lens kunnen aanschaffen!

Je krijgt van mij 7-15 helemaal afgewerkte kleine foto’s (hangt af hoeveel verschillende plaatjes er zijn waar ik 100% achter sta) en 1 foto naar keuze op hoge resolutie.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik vind het vaak moeilijk te taxeren maar ik doe mijn best! ;)

@Quintenvo: leuke foto’s, stuk voor stuk netjes met weinig aan toe te voegen! Welke lens gebruik je? De vierde zou nog een pak meer ‘wow’ zijn moest je een groter diafragma kunnen gebruiken :)
50+

@Fosco: Voorbeeeeld! Wat vind ik je foto’s altijd gaaf! Top Top Top! :D
90+

@Marijepagter: Foto’s zijn mooi, pas op met dat nep-zonnetje bij de laatste, die komt niet zo heel echt over. Nog even oefenen met bewerken en je foto’s zullen al vaker écht echt mooi zijn :)
20€

@amyblub: Leuke foto’s ik zou wel de draden wegwerken bij de 1e en 3e foto en bij de blackfoto het paard iets draaien.
30-40

@JAV: Tja wat valt er aan te zeggen ;) ook weer iemand om echt naar op te kijken! Super :D :D
90++

@Leonie_M: gave foto’s! bij de 2e is er wel een gebrek aan scherpte en de achtergrond van de 4e en 5e foto is een beetje ongelukkig. Met Photoshop kan je wel nog een pak wegwerken :)
30€

@matedor: Fijne plaatjes, dat nep-zonnetje is er voor mij wel te veel aan, iets subtieler zou mooier zijn.
20€

@xMayo: Met uitzondering van de 4e, die mij niet zo aanspreekt, mooie foto’s. Al is het niet echt mijn stijl.
30€

@joeluna: je foto’s spreken me niet superhard aan, fijne plaatjes desalniettemin ;)
20€

@Hannemarie: Mooie en scherpe foto’s! Vooral die van buiten.
40€

@joysjuh1987: Deze foto’s spreken me nog niet zo veel aan. Met een beter standpunt en achtergrond keuze zat je al pakken en pakken verder. Voorlopig
15€

@Asm_kayleigh: Ik zou zeggen, ga nog eerst heel wat oefen voor je er geld voor vraagt. Vooral op de achtergronden zou je meer moeten letten.

@_Lina Leuke foto’s, echt! De eerste reeks lijkt me te vaak in dezelfde fleur als je ziet wat ik bedoel… :)
50+

@NynkeMarit: Leuke foto’s helemaal fan van de retro-look. In dat ene portretje mist wel wat scherpte.
50+

@Rena100: de laatste foto vind ik het mooist! De black-foto vind ik nog wat onnatuurlijk overkomen.
20€

@Bentefoto: leuk leuk leuk :D
40-50

@Joy_Mennings: Fijne plaatjes, De foto vanop de sprong vind ik niet zo netjes gekaderd, en de achtergrond van het 4e portret zou ik wat wegwerken. Voor de rest zijn ze leuk.
30€

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:01

Jotach: Helemaal weg van de 5e foto met dat kleine hondje! <3 €50,-

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:56

amyblub: Vind je foto's van mensen meer spreken dan van de paarden :) vind ze van de paarden nogal simpel en zou ik graag een wat spannendere compositie zien. €20
Leonie_M: Sommige zijn echt heel mooi scherp en bij sommige mis ik dat wel, je black foto vind ik niet zo geslaagd, maar de foto's van de vos vind ik wel erg leuk :) bij de fries vind ik het jammer dat er geen rustigere achtergrond is, vind de houding mooi maar de buizen op de achtergrond storen me nogal €20
matedor: Ik ben niet zo'n fan van het nep zonnetje :P het ziet er nogal ja nep uit :') en het past ook niet bij de foto's qua sfeer, zou ze in het vervolg ook weglaten of het moet er echt bij passen ook qua compositie mogen ze wel wat spannender.
xMayo: Mooie sprekende foto's, fijne kleuren om naar te kijken, vooral die van het 2e uiltje vind ik erg leuk €30 / €40
joeluna: vind je paarden foto's niet zo heel speciaal, die van de dj en tractor vind ik wel erg leuk en sprekend :) wel zijn ze allemaal mooi scherp en hebben ze fijne kleuren om naar te kijken €20
Hannemarie: leuke spontane foto's :) alleen de paarden vind ik een beetje gewoontjes en niet zo speciaal om naar te kijken, composities mogen spannender €30
joysjuh1987: ik zou nog even verder oefenen, bij het miniatuurpaardje stoort mij echt de achtergrond en dat de lijn niet is weg gewerkt, paardje zelf staat er wel leuk op en de foto is mooi scherp. Bij de eerste foto vind ik de kleuren een beetje grauw en ook de compositie vind ik een beetje apart, ik had meer van zijn lijf ook gefotografeerd. Jongetje vind ik wel erg leuk maar vind de kleuren een beetje eentonig, hij valt een beetje weg in de achtergrond en dat is jammer. €15 / €20
asm_kayleigh: je foto's zijn erg klein dus de kwaliteit is moeilijk te beoordelen, voor zoals ik ze zie vind ik het nog een beetje kiekjes, zou er nog niks voor vragen
_Lina: Mooie foto's, die van de rottweiler vind ik (als groot rottie fan) erg leuk, bij de 2e hond vind ik hem wel een beetje overbelicht en de hond valt weg in de achtergrond, ik had een ander soort achtergrond gekozen voor die hond zodat hij meer naar voren springt, weinig op aan te merken €40
asm_kayleigh: vind ze nogal gewoontjes, zou nog even door oefenen. Je wilt graag feedback op je black photo. Het zwart is mooi zwart dus dat heb je al prima gedaan :) probeer alleen de volgende keer dan ook de volledige achtergrond zwart te krijgen en dus geen stuk van de staldeur/muur etc. heb wel het idee aan de manen/oorhaartjes te zien dat je er in de nabewerking nog wat aan gedaan hebt, is de kunst dat natuurlijk niet te zien :P maar qua belichting op het paard heb je het netjes gedaan :)
NynkeMarit: mooie sfeer volle foto's, fijne zachte kleuren. Vind je nieuwe logo ook 10x netter staan in de foto's en het leid minder af. €50
Rena100: witte paard is naar mijn idee erg overbelicht, zijn nog weinig details te zien. Zwart/wit foto vind ik goed gelukt, de black photo ook wel maar had graag meer lichaam gezien van het paard, juist met deze pose zie ik graag de hele kont :) ook eerste foto is weer erg overbelicht, als ik je een tip mag geven als de zon echt zo fel is zoek dan een plekje in de schaduw op, dan heb je niet dat overbelichte. Je kan hem beter iets te donker fotograferen dat je hem in je nabewerking oplicht dan dat hij overbelicht is want dan zijn alle details verloren.
bentefoto: mooie foto's, niks op aan te merken :) €50 / €60
Joy_Mennings: mooie scherpe en sprekende foto's, ook weinig op aan te merken, bij de ene hond stoort mij het tuig alleen wel, en bij het miniatuurpaard staat het kettingkje nogal strak dus valt dan erg op dat er nog wel een lijn aan hoort te zitten (netjes weggewerkt hoor daar is het niet aan te zien) €50
Jotach: Ik ben niet zo'n fan van ja nabewerking maar dat is een kwestie van smaak denk ik, vind het wel aparte foto's maar apart op een goede manier :) je wordt er wel tot aangetrokken om naar te kijken €30


Bij deze mijn foto's, sommige zijn recent en sommige al wat ouder. allemaal met de bokt upload helaas

Afbeelding

Met deze foto heb ik de ROS fotowedstrijd van dit jaar gewonnen (1e prijs: workshop van Arnd Bronkhorst)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:29

Klopt helemaal hoor, veel van mijn foto's waren overbelicht, leerpuntje voor de volgende keer. Dit waren ook allemaal shoots om lekker te oefenen. Met het nabewerken had ik dus ook moeite om het overbelichte weer wat in te dammen, andersom gaat inderdaad een stuk makkelijker. Bedankt voor de tips!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:49

Nieuwe serie van mijn laatste shoots!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mijn website in bio kijken:)

edit: krijg ze niet scherp... klik en dan doet hij het wel als het goed is...

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:55

Het is wel zo netjes om eerst andere te taxeren als je zelf ook getaxeerd worden.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:02

Dizzy505 schreef:
Het is wel zo netjes om eerst andere te taxeren als je zelf ook getaxeerd worden.

Zal ik doen, sorry. Had laatst al getaxeerd dus zal vanaf daar verder taxeren.

Rena100: Zijn erg mooi, zou op sommige fotos nog een beetje op de helderheid letten. €30
Bentefoto: De black photo vind ik erg mooi! €40-45
Joy: Dat paard met dat blauwe halster! Foto vind ik mooi gelukt, €50
Jotach: Je werkt met mooie onscherpe achtergronden. €55-60
Keel94: Mooie compositie! €70

Vind taxeren echt lastig. Sorry als ik je te laag schat!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:00

Bij mij gaat het niet om fotoshoot prijzen, maar het verkopen van losse foto's gemaakt op een evenement. Dus orignieel formaat zonder logo, en webformaat mét logo. Hoeveel is daar een standaard prijs voor?

Even een random selectie van de foto's die ik die dag gemaakt heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:43

JewEmm: mooie heldere foto's zeker voor in een binnenbak, zal rond de €10 per foto vragen op origineel formaat zonder logo en met logo op webformaat rond de €3,00

Ik vraag €5,00 voor een origineel bestand zonder logo maar dat is vrij weinig, en krijg zeker in een binnenbak niet zulke mooie heldere foto's

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:43

Zou fijn zijn als je ook anderen taxeert als je foto's plaatst.

Met logo zou ik €5 voor vragen per foto. Op origineel formaat zonder tussen de €10-€15

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:13

Dit is mijn eerste keer dat ik in dit topic iets post! Laten we eerst beginnen met enkele taxaties.

102
_Lina
Mooie scherpe foto's, wel weinig variatie en poses en beeldgroottes. 40€

NynkeMarit
Ik vind je foto's heel erg mooi! Mooie sfeer, sprookjesachtig! 70€

Rena100
De poses in de foto's vind ik erg mooi, maar ik ben geen fan van de kleuren, foto 1 en 4 zijn ook naar mijn mening overbelicht. 20€

103

bentefoto
Heel erg mooie foto's! 50 - 60€

Joy_Mennings

Mooie scherpe foto's, ben minder fan van je zwart-wit portret vind je kleur foto's mooier. 40 - 50€

Jotach
Ik vind het leuk dat de kleurtoon hetzelfde is in al je foto's, zo passen ze goed bij elkaar! 20 - 30€

Keell94
Ik vind de paardenfoto's erg mooi. Bij foto 3 zou ik het misschien mooier gevonden hebben als de oren er ook op gestaan hebben (klein detail ;) ). De kwaliteit van je portret is minder tov de paardenfoto's. 50 - 70€

JewEmm
Ik zou 10-15 euro vragen voor een foto in origineel formaat en 5€ voor web.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier zijn mijn eigen foto's. Ik lever 20-30 foto's op origineel en web formaat af aan de klant. Ben benieuwd wat jullie zeggen.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:57

Pagina 102:
Matedor: Wow, prachtig! Ik ben echt fan van je stijl. Ik zou hier zo 80 euro voor neer leggen.
xMayo: Heel mooi, 80 euro!
Joeluna: Het doet mij persoonlijk niet zo veel, 20 euro!
Hannemarie: Ik vind je binnen foto’s echt geweldig, die buiten wat minder. Toch zou ik er wel 75 euro voor neer leggen!
Joysjuh1987: Heel mooi! 60 euro!
Asm_kayleigh: Ik zou er nog niks voor geven! Lekker blijven oefenen
_Lina: Wat een fijne sfeer geef je weer! 60 euro!
NynkeMarit Ik vind echt dat je hele fijne beelden weer geeft! 80 euro.
Rena100: Echt leuke foto’s, maar het spreekt mij totaal niet aan. (Dat is toch echt een smaak dingetje) Toch 40 euro!

Pagina 103:
Bentefoto: Leuke foto’s maar het is niet mijn ding. 40 euro!
Joy_mennings: Heel mooi! 50 euro!
Jotach: 60 euro! Mooie beelden!
Keell94: Ik hou van je compositie! 70 euro!
Deborah_D: Prachtig! Echt wow, hier zou ik makkelijk 150 euro voor neer leggen, wat mooi!

Ik had al heel lang geen portret fotografie meer gedaan, maar ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn vooruit gang. Ik ben er nog lang niet maar ik zet inmiddels toch wel leuke beelden neer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

/\\\

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:00

Bedankt voor jullie tips :) daar kan ik wel wat mee. Overbelicht ben ik het absoluut met jullie eens, volgende keer als ik weer een shoot doe ga ik daar wat beter op letten!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:52

matedor: Vind het leuke plaatjes maar ik zou hier nog geen geld voor vragen, vind het neppe zonnetje heel erg storend, en er zit op de foto's wat ruis. Ik zou nog een tijdje dooroefenen.
xMayo: Die eerste foto is echt prachtig! De foto's van de kinderen vind ik wat minder, ik zou hier 20 euro voor vragen.
joeluna: Vind het leuke foto's maar ik mis vooral wat scherptediepte, denk 10 euro.
Hannemarie: Jammer dat de 3de en 4de foto's heel erg overbelicht zijn, vind de foto van het paard met veulen heel erg mooi maar de rest vind ik niet zo heel bijzonder. 20 euro.
joysjuh1987: Mooie scherpe foto's, zou alleen letten op je achtergronden en bij de derde foto het touw wegwerken. 30 euro.
asm_kayleigh: Ik zou nog even door blijven oefenen en nog niks hier voor vragen, let goed op je achtergronden, dat er geen storende objecten in beeld zijn. En qua. scherptediepte kun je ook nog heel veel oefenen!
_Lina: Hele mooie foto's! Vind alleen de tweede en derde foto wat overbelicht maar de rest is heel mooi. 50 euro.
NynkeMarit: Ik vind dat matte effect mooi maar bij sommige foto's mis ik wel een beetje contrast, en bij die van het kindje wat scherpte. 25 euro.
Rena100: 1ste foto is overbelicht, 2de foto is een beetje een rare positie en bij de vierde foto is het paard zijn hoofd niet scherp. Ik zou hier denk ik ook nog niets voor vragen. Probeer een beetje op de details te letten en ik denk dat je foto's dan al een stuk beter worden. :j
bentefoto: Vind die blackfoto heel erg mooi! 35.
Joy_Mennings: Vooral je paardenfoto's vind ik goed, ook 35 euro.
Jotach: Wauw die laatste foto is echt heel erg mooi! Als ie nog iets scherper was geweest dan had het paard er nog meer uitgesprongen maar vind hem heel mooi. Ook het hondje in het gras vind ik mooi. De rest vind ik wat minder door de nabewerking. 20 euro.
Keell94: Mooie foto's, had alleen die van het paard bij het takje en de bruidsjurk er niet bij gedaan. 40 euro.
deborah_D: Mooie eigen stijl heb je! 65 euro.
mie123gie: Hier zou ik nog niks voor vragen, vind het leuke plaatjes maar nog niet professioneel genoeg om er geld voor te vragen.

Ik zit waarschijnlijk volgens velen heel erg laag qua prijzen maar dat is gewoon wat ik er zelf eventueel voor zou wil betalen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:04

Believe schreef:
mie123gie: Hier zou ik nog niks voor vragen, vind het leuke plaatjes maar nog niet professioneel genoeg om er geld voor te vragen.

Mag ik vragen waarom? Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar niet proffesioneel genoeg is niet echt feedback waar ik iets mee kan. (Ik moet zeggen dat er wel erg veel scherpte is weg gevallen door bokt upload)

/\\\


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:39

mie123gie schreef:
Believe schreef:
mie123gie: Hier zou ik nog niks voor vragen, vind het leuke plaatjes maar nog niet professioneel genoeg om er geld voor te vragen.

Mag ik vragen waarom? Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar niet proffesioneel genoeg is niet echt feedback waar ik iets mee kan. (Ik moet zeggen dat er wel erg veel scherpte is weg gevallen door bokt upload)

Sorry ik had wat haast!
Vind ze inderdaad niet helemaal scherp ogen en er zit heel erg weinig scherptediepte in.
Bij de eerste foto is het model zijn hoofd niet scherp gesteld maar z'n hand.
Ook lijken de foto's een soort van waas over zich te hebben ofzo?
Als je een beetje speelt met scherptediepte en composities dan worden ze vast al wat leuker.
Ik zou zelf gewoon voor deze kwaliteit nog geen geld vragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers