[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:32

Lange tijd niks geplaatst maar ik ga vanaf pagina 100 weer even taxeren :)

Terrabeertje: Leuke foto's en mooie scherpte! Bij de laatste foto komt het zonnetje nep over, daar zou ik even op letten, ook vind ik het altijd fijn als er wat ruimte overblijft in de kijkrichting van het dier, zoals bij de laatste foto is dit erg krap. 40 euro
Keel94: mooie foto! Op sommige stoor ik me toch weer aan de geel/groene tinten die onnatuurlijk zijn, de meeste foto's hebben dit niet en zijn mooi van kleur en scherpte. 50 euro
puppy1128: leuk en niet zulke standaard foto's! goede scherpte. Ik denk dat jij nog erg kan groeien. voor nu 40 euro.
louiisaa: wow daar zitten echt mooie tussen! Vind vooral de studiofoto's waarbij de paarden een speciale blik hebben mooi, een stukje ziel zeg maar waardoor je er langer naar blijft kijken. 50 euro
Kimmie1995: kan je foto's helaas niet zien, heb wel even op je facebookpagina gekeken en daar staan mooie foto's op! 50 euro
Jotach: de zwart wit foto vind ik de mooiste! De andere vind ik qua kleur wel wat hebben alleen de composities spreken me niet echt aan waardoor de foto's wat saai zijn. De eerste foto vind ik erg krap wat niet lekker kijkt en de laatste te rommelig eromheen, probeer daar op te letten. voor nu 30 euro.
quintenvo: 1ste foto is echt prachtig! mooie kleuren en scherpte. De andere foto's vind ik wat gewoner, ze zijn qua scherpte en kleur wel goed. 45 euro.
Fosco: prachtige foto's! Mooie sfeer ook erin, vind alleen de ogen van de hond op de laatste foto wat nep over komen, waardoor weet ik niet precies, teveel scherpte? 120 euro
marijepagter: leuke foto's, mis nog wel wat scherpte maar kan ook door het uploaden komen? 40 euro

Pagina 101
amyblub: zie maar 2 foto's en heb nog even op je pagina gekeken, zitten leuke bij, vooral die van de rode kat zijn mooi! De foto's mogen nog wel wat specialer maar dat komt denk ik wel :) voor nu 40 euro
gast4692: jou foto's zijn echt zo gaaf! mooie zachte kleuren en scherptediepte. Niks op aan te merken. Heb nog even op je site gekeken maar daar laden de foto's bij mij niet helaas. 150 euro
Leonie_M: Sommige foto's lijken niet helemaal scherp wat jammer is. Let ook goed op de omgeving, de achtergrond is storend op sommige foto's. De 3de foto vind ik wel erg mooi! 30 euro

Pagina 102
Matedor: Leuke foto's en mooie kleuren! De zonnetjes komen nep over, die zou ik weglaten of zo bewerken dat ze natuurlijk overkomen. 35 euro
xMayo: Mooie kleuren en zachtheid in de foto's! Ook leuke composities, niet zo standaard. 70 euro
joeluna: Sommige foto's zou ik ruimer nemen, die zijn te krap aan de zijkanten, die van de DJ is erg mooi!! Wat meer scherpte diepte zou mooi zijn maar vind het leuke foto's! 40 euro
Hannemarie: Mooie foto's! Hele heldere kleuren, de 3de en 4de vind ik te overbelicht. Op je pagina staan ook hele gave tussen! 80 euro
joysjuh1987: jammer dat ze wat donker zijn, ze zijn wel leuk. Let ook goed op de achtergrond, zoals bij de pony stoort deze erg en staat ook scheef. Voor nu 30 euro
asm_kayleigh: Vind ze voor nu nog meer kiekjes maar nog niet om geld voor te vragen, probeer goed op de achtergrond te letten dat deze zo min mogelijk storende elementen op staan en wat meer te spelen met de scherptediepte.
_lina:mooie scherpe foto's! De kleuren zijn ook mooi alleen soms naar mijn smaak wat te veel groengelig. 40 euro
Nynkemarit: leuke foto's en ook echt al een eigen stijl, vind het leuk dat je kan zien welke wat ouder zijn en welke meer recent, daar zit echt al verschil tussen. Op bazig van de nieuwste 70 euro
Rena100: De meeste zijn wat overbelicht wat jammer is, ook vind ik de blik in de ogen van de paarden niet zo mooi, zoals op de eerste kijkt hij weg en op de andere foto een meer geschrokken blik. Verder wel leuke foto's 20 euro

Pagina 103
bentefoto: vooral de laatste vind ik erg mooi! Andere 2 wat minder door de harde kleuren. 30 euro
Joy_mennings: mooie foto's! Sommige had iets meer ruimte mooier geweest. 50 euro
Jotach: De laatste is heel gaaf! Het pupje is ook erg mooi. Bij sommige vind ik de uitsnede niet zo mooi. zoals op de eerste foto en die van de fjord. De kleuren spreken me wel aan alleen bij die van het veulen weer niet, die past er niet helemaal bij vergeleken met de andere. 45 euro
Keel94: Mooie foto's! Die van het meisje vind ik dan wel een stuk minder dan de paardenfoto's. 50 euro
Jewemm: leuke foto's maar had graag wat meer verschillende gezien. Op je website staan ook hele leuke tussen, mooi van kleur en scherpte! 50 euro
deborah_D: echt een eigen stijl, mooie foto's, zeker de 3de vind ik erg gaaf! 70 euro
mie123gie: Zou er nog geen geld voor vragen, het is wel leuk bedacht maar vind ze niet zo mooi.
Believe: mooi! Vind die van de golden qua kleur niet zo vergeleken met de andere, de kleuren kloppen niet helemaal. 60 euro

En dan nu de mijne :) Ze zijn wat teveel verscherpt door flickr.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/BrendaBronkhorstFotografie
http://www.brendabronkhorstfotografie.nl


mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:11

Ik moet zeggen dat ik mij inmiddels dood irriteer aan het feit dat niemand feedback geeft. Mijn foto's niet mooi? Best, maar geef dan wel tips waardoor ik kan groeien. Ik ben 17, ik fotografeer nu een dik jaar met extreem basic gear en ik vind dat ik het naar omstandigheden best lekker doe. Ik krijg binnen mijn opleiding (journalistiek met als minor fotografie) ook veel positive feedback. De enige reden waarom ik hier mijn foto's drop is om te leren, en dat lukt op deze manier echt niet. Dus ja, dat wou ik even kwijt want ik vind deze manier van oordelen echt belachelijk.

/\\\

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:16

mie123gie schreef:
Ik moet zeggen dat ik mij inmiddels dood irriteer aan het feit dat niemand feedback geeft. Mijn foto's niet mooi? Best, maar geef dan wel tips waardoor ik kan groeien. Ik ben 17, ik fotografeer nu een dik jaar met extreem basic gear en ik vind dat ik het naar omstandigheden best lekker doe. Ik krijg binnen mijn opleiding (journalistiek met als minor fotografie) ook veel positive feedback. De enige reden waarom ik hier mijn foto's drop is om te leren, en dat lukt op deze manier echt niet. Dus ja, dat wou ik even kwijt want ik vind deze manier van oordelen echt belachelijk.

Dan open je toch een topic op fotokunst? :?
In de OP staat: ''Korte tips voor verbetering mag, maar houd er rekening mee dat dit een taxatietopic is. Voor uitgebreid commentaar kun je op FK een eigen topic openen.''

Het is geen verplichting om feedback te geven, gezien dit topic bedoeld is als taxatie topic, niet als feedback topic.

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:31

Dit topic is niet voor opbouwende kritiek, dit topic is heel simpel gezegd een taxatie topic, waarbij je foto's getaxeerd worden. Niets meer, niets minder. En je foto's worden elke keer getaxeerd, met zelfs nog een kleine regel aan feedback erbij, wat niet per se nodig zou zijn. Enkel een prijs noemen zou in dit topic ook voldoende zijn. Als je graag feedback op je foto's zou willen kun je een eigen topic op FK openen! :)

Het punt daarnaast is ook, dat klanten niet gaan kijken naar hoe oud je bent, met welke gear je fotografeert en hoe lang je al bezig bent en of je het 'naar omstandigheden lekker doet'. Hoe hard ook, je klanten zien enkel je uiteindelijke resultaten en het geld dat jij daarvoor vraagt. Vinden ze je foto's het geld waard, boeken ze je, en anders niet. Het boeit ze niets hoe je tot die resultaten gekomen bent, enkel wat zij aan die resultaten hebben. Klanten zijn straight forward en soms hard in hun oordeel, vandaar dat een taxatie topic ook op die basis opgesteld is.



Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:36

Brenda_85 dankjewel voor je feedback!
Snap wat je bedoelt met de kleuren, moet eigenlijk mijn beeldscherm even kalibreren maar ik ken niemand die weet hoe dat werkt. :+
Ik vind jouw foto's echt prachtig! Zou hier zeker rond de 80 euro voor vragen. :j

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:02

mie123gie schreef:
Pagina 102:
Matedor: Wow, prachtig! Ik ben echt fan van je stijl. Ik zou hier zo 80 euro voor neer leggen.
xMayo: Heel mooi, 80 euro!
Joeluna: Het doet mij persoonlijk niet zo veel, 20 euro!
Hannemarie: Ik vind je binnen foto’s echt geweldig, die buiten wat minder. Toch zou ik er wel 75 euro voor neer leggen!
Joysjuh1987: Heel mooi! 60 euro!
Asm_kayleigh: Ik zou er nog niks voor geven! Lekker blijven oefenen
_Lina: Wat een fijne sfeer geef je weer! 60 euro!
NynkeMarit Ik vind echt dat je hele fijne beelden weer geeft! 80 euro.
Rena100: Echt leuke foto’s, maar het spreekt mij totaal niet aan. (Dat is toch echt een smaak dingetje) Toch 40 euro!

Pagina 103:
Bentefoto: Leuke foto’s maar het is niet mijn ding. 40 euro!
Joy_mennings: Heel mooi! 50 euro!
Jotach: 60 euro! Mooie beelden!
Keell94: Ik hou van je compositie! 70 euro!
Deborah_D: Prachtig! Echt wow, hier zou ik makkelijk 150 euro voor neer leggen, wat mooi!

Ik had al heel lang geen portret fotografie meer gedaan, maar ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn vooruit gang. Ik ben er nog lang niet maar ik zet inmiddels toch wel leuke beelden neer.

[ [url=m/R0thTA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/32ssBC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YjZQEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FVwNoE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mQtLgz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind de 2E foto al dichtbij komen! Zou er nu nog geen geld voor geven maar als je een tijje door oefent denk ik dat het al beter gaat. Misschien een beetje spelen met de achtergond, dat vind ik ook wat minder.

So what if im crazy? The best people are.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:03

Brenda_85 wauw! Die honden foto, echt kunst haha! Voor dat soort foto's zou ik wel 50/60 euro vragen.
De andere fotos waren iets minder met de kleuren maar nogsteeds wel zeker geld waard.

So what if im crazy? The best people are.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:11

Wat mij betreft mag er wel weer even wat leven in dit topic geblaast worden, dus ik zal vanaf ergens halverwege P.103 even verder taxeren :)

Pagina 103
Joy_Mennings: Mooie foto's, met een mooie compositie. Vooral 5 spreekt mij aan! Probeer alleen wat meer te zoeken naar je eigen stijl. Vind de foto's nog een beetje gewoontjes :) €30,-
Keell94: Wauw! Super mooi <3 €70,-
JewEmm: Knap dat je nog zulke mooie foto's in de binnenbak krijgt! Zou €3,- vragen per foto op webformaat, en €8,- op origineel formaat.
deborah_D: Prachtige foto's en sfeer! Vind alleen de blackfoto wat hard en onnatuurlijk overkomen... €45,-
mie123gie: Leuke foto's met goed oog voor compositie en pose, vind alleen de foto's niet echt lekker kijken qua licht etc. Zou er nog geen geld voor vragen.
Believe: Hele mooi foto's! Spreekt mij wel aan, €50,-

Pagina 104
Brenda_85: Wauw! Vooral de eerste foto vind ik prachtig <3 €70,-

Ruim 3 maanden geleden hier ook al mijn eigen foto's geplaatst, maar in die tijd weer heel veel bijgeleerd en 'gedurft' te spelen met photoshop :) Dus ben benieuwd wat jullie vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:41

Ik heb hier nog niet eerder iets geplaatst, maar ik zal ook taxeren vanaf pagina 103 en ben verder benieuwd wat jullie mijn foto's waard vinden. Ik vind het erg moeilijk om dat in te schatten bij mezelf :)

Pagina 103

Bentefoto: Ik vind het mooie foto's, 30,-
Joy_Mennings: Ik vind dat de foto's mooie heldere kleuren hebben, 35,-
Keell94: Ik vind de sfeer heel feeeriek, 65,-
JewEmm: Heel mooie lichte foto's voor in een binnenbak! Ik denk ook 3,- en 8,- voor origineel formaat
Deborah_D: Ik vind het heel mooie foto's, ze hebben een fijne sfeer. 40,-
mie123gie: Ik vind de foto's nog niet heel speciaal, ze lijken ook niet helemaal scherp. Ik zou nog even niets vragen :)
Believe: Mooie foto's, vooral foto 4 vind ik erg mooi. 60,-
Brenda_85: Heel mooi! :) Ik vind foto 1 ook prachtig. 70,-
bentefoto: Ik vind het erg mooie foto's, vooral foto 3 :)

Mijn foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 02:52

(vanwege de datum niet verder terug gegaan)
Joy_Mennings: €40,- mooie scherpte!

Jotach: ik vermoed dat ze iets onscherp zijn door uploaden, als ze scherp zijn zou ik rond €50,- zeggen . Je hebt duidelijk eigen stijl


Keell94; Vind je paarden foto’s het sterkste! €50,-

JewEmm: ik hou meestal 5,- per foto aan (moet daarin echt omhoog gaan. Vind voor die voor jou 15,- mooie prijs (zonder logo)
Deborah_D hele eigen stijl! Vooral portret van die meid spreekt mij erg aan. €55,-
Mie123gie: ik zou nog lekker even door oefenen 

Believe: alle beestjes staan er echt super op! Je weet goed attente blikken te vangen. 30,-

Brenda_85 Oeh lastige! Vind de eerste enorm eruit springen, daar zou ik €85,- voor zeggen. Rest €70,-


bentefoto: €60,- toffe sfeer!!

Ninatjuh01: €25,- ik mis soms her en der wat scherpte (maar kan van uploaden zijn), vind dat je de blik er leuk op hebt!


Ben met mijn nieuwe site en dus prijzen bezig.. jeetje wat is dat deprimerend.. _O-

dus hopelijk hier wat inzichten krijgen waar ik sta... scherpte is er wel af vanwege boktupload -O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:02

niemand? :(

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:20

Ik ga er zo even voor zitten :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:56

Ik volg dit topic al een tijdje maar had nog nooit gereageerd. Ik ga beginnen op pagina 103

AmyBlub : ik kan maar 2 fotos zien dus aan de hand van die fotos nog niet echt goed beoordelen. Hoeveel betalen mensen per shoot bij jou? leveren vanaf 25 fotos vind ik een redelijk hoog getal. Ik zou zeggen kijkende naar de 2 fotos zon 20/30 euro. Ze zijn wel netjes scherp maar niet heel bijzonder

JAV : (volgens mij is ze niet meer lid?)

Leonie : ik vind de eerste en derde er het meest uitspringen qua kleur en scherpte. De tweede vind ik het contrast tussen paard en achtergrond niet groot genoeg. Als ik jou was zou ik echt in die stijl doorgaan, ziet er heel goed uit. 60 euro gebaseerd op die twee fotos, ga zo door ;)

Matedor : ik vind het zonnetje niet echt bij de fotos passen. Misschien bij avondzon etc zou het wel goed uitpakken maar het is nu een beetje een alleenstaand iets in de foto.
De eerste foto ziet er een beetje ''geplakt'' uit. De een na laatste vind ik leuk! Ik zou zeggen probeer niet alles te centreren maar experimenteer daar iets mee :) 30 euro

xMayo : De eerste en derde vind ik het mooiste. Sommige fotos hebben een beetje een kleurenzweem erover hangen, vooral de laatste. Jammer dat het modelletje bij de cakesmash niet wat lichter is. Dat kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn.. 30 euro

Joeluna : de eerste vind ik duidelijk teveel gecropt. Die had ik zelf veel ruimer genomen..
De fotos met het ''groene'' zijn in mijn ogen iets te verzadigd qua kleur waardoor ze een beetje vervelend worden om naar te kijken. Die van de DJ vind ik dan wel weer mooi! 30 euro

Hannemarie : Erg mooie stijl heb je, ik hou ervan! Je kiest leuke standpunten en weet de fotos goed te kaderen. Bij de weggetjes had ik de weg zelf iets minder uitgebeten wit willen hebben.. Die zijn nu wel erg licht geworden. van de paarden vind ik de laatste niet erg geslaagd, maar die in het weiland weg! :J 80 euro

Joysjuh : Ik vind je fotos iets aan de donkere kant. Het jongetje lijkt niet helemaal scherp te zijn, het zou leuk zijn als je daarbij iets met scherptediepte speelt. Bij de laatste foto goed denken aan de achtergrond. Ik zou nog wat blijven oefenen voordat je shoots doet. Lekker door blijven gaan!

Kayleigh : vooral goed letten op de achtergrond! geen storende autos of uitgebeten witte luchten. Soms is de situatie niet anders maar probeer erop te letten :) Ik zou net als de bovenstaande nog even oefenen voordat je betaalde shoots gaat doen.

Lina : Ik vind de hondenfotos sterker dan de paarden! Misschien iets afwisseling in achtergrond zoeken? of het model dusdanig naar voren plaatsen zodat de achtergrond mooi wegvalt. Op basis van de honden 50 euro :)

Nynke : Je bent echt ontzettend vooruit gegaan en hebt echt je eigen stijl gecreeerd! Ik zou vooral lekker doorgaan in het zachte dromige, dat gaat je ontzettend goed af! En vooral jezelf niet onderschatten he, je levert prima kwaliteit dus mag daar ook best wat voor vragen. Mensen kunnen niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang ;) 60 euro.

Rena : ik zou vooral opletten dat de fotos goed belicht zijn. Sommige fotos lijken overbelicht of zo in de zon dat het vanzelf overbelicht wordt. Misschein iets meer de schaduw opzoeken zodat je wat zachtere fotos krijgt. 20 euro

Bente : Ook voor jou misschien iets vaker de schaduw opzoeken. Vind het jamemr van de harde schaduw op de haflinger. De blackfoto spreekt me al iets meer aan, oppassen dat het oortje niet wegvalt :) 40 euro

Joy : De 5e foto vind ik qua scherptediepte al beter dan de anderen! Alleen had ik het ponytje dan liever helemaal in beeld gehad in plaats van half afgesneden bij de schouder. Je eerste zwart wit portret vind ik heel netjes! De rest van de mensen spreekt me niet heel erg aan op een of andere manier. Misschien iets teveel recht uit de camera ofzo :') De eerste hond vind ik wel mooi! Jammer van het tuigje. 40 euro.

Jotach : Jouw fotos spreken me op dit moment nog niet echt aan. De labrador pup vond ik wel leuk maar die kijkt erg zielig op een of andere manier. Mensen willen toch wel graag blijheid aan de muur zien.
De 2e vind ik echt te erg bewerkt dat het niet meer mooi is. 30 euro afgaande dat je ook blije fotos van de pup hebt :) (ik zie ook wat vertekening bij de paarden)

Keell : Mooie heldere fotos! Heb er weinig op aan te merken. De rottweiler zn koppie is misschien iets donker wat jammer is. Verder heel mooi! 80 euro

Jewemm : de laatste vind ik heel mooi! Maar voor de rest is het net iets teveel hetzelfde om goed te taxeren. Heb je nog meer ander werk?

Deborah : Het eerste portret van die meid vind ik erg mooi! Vanaf foto 5 vind ik ze goed worden! 60 euro

mie : ik vind de fotos niet echt sprekend, hier zou ik niks voor vragen. Het is een beetje grauw en donker in mijn ogen.

Believe : jouw portretten worden ook steeds mooier! Veel kleur waar ik echt van houdt.70 euro :)

Brenda : Erg mooi! Lekker zo doorgaan 80 euro

Bente : QUa belichting al veel beter! Je krijgt ook een beetje een eigen stijl 50 euro

Nina : De tweede foto heeft wat veel vignet wat ik zonde vind. Goed opletten dat het model mooi helder blijft 30 euro. Misschine iets spelen met posities

Gianti : Erg mooi! Je hebt heel erg je eigen stijl al en mooie heldere platen.Scherpte zit ook op elke foto super.
90 euro

Zelf zal ik binnenkort wel even wat plaatsen :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:45


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:55

Brenda_85: hele leuke foto's. Mooi scherp en mooie bokeh dat zie ik erg graag. 70€ zou ik best willen geven hiervoor.

Bentefoto: ik vind je gedurfde "effecten" erg leuk uitgepakt hoor. :) 60-70€

Ninatjuh01: de bokeh bij de hondenfoto's is wat rillig/rimpelig maar bij de paarden wel mooi rond. 40€

Gianti: erg leuke foto's ben benieuwd naar je nieuwe site. 80-90€ zeker wel.

Quintenvo: nr 3 is echt wauwfactor voor mij. Sommigen vind ik wat normaaltjes zoals die kat. De prijzen op de site zijn zeker niet mis. Al denk ik dat voor foto's zoals nr 3, 8 en die zwarte met fries(?) Gerust meer gevraagd mag worden. 30-40€

-------------------------------------
Deze eerste 3 foto's zijn door mijn zus gemaakt en door mezelf bijgewerkt.
Zus en ik hebben elk ongeveer dezelfde stijl en dezelfde camera.
De taxatie zal ik ook aan mijn zus doorgeven.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Van mijzelf: in mei/juni gemaakt

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 05-02-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:56

Pagina 103
Bentefoto: Prima foto’s, niet super bijzonder maar kwalitatief goed! 30 euro
Joy_Mennings: Ik vind jou zo ontzettend vooruit gegaan door de jaren heen! Echt mooi scherp en helder. 50 euro
Jotach: wauw wat heb jij een fijne sfeer in je beelden! 80 euro
Keell94: Erg mooi, let wel op dat je bij sommige foto’s soms erg zwarte stukken er in hebt zitten. 50 euro
JewEmm: Ik denk dat jij voor een orgineel formaat zonder logo wel tussen de 15-20 euro mag zitten! Met logo op webformaat rond de 5-10 euro
Deborah_D: wat een ontzettend fijne stijl! Enorm creatief en heel eigen. 100 euro
Mie123Gie: welke apparatuur heb je als ik vragen mag? Verder vind ik het idee dat je neer probeert te zetten erg interessant. Als tip zou ik het contrast iets verhogen zodat de waas er een beetje afgaat en de lijnen duidelijker worden. En een 50mm 1.8 lensje is niet duur en voor zulke fotografie ontzettend geschikt.
Believe: fijne foto’s maar ik vind ze soms erg donker. 30 euro

Pagina 104
Brenda_85: Jou vind ik ook zo vooruit gegaan door de jaren heen! Echt super 80-100 euro
Bentefoto: Jij hebt zeker een hoop bijgeleerd! Echt heel goed bezig. 60 euro
Ninantjuh01: Leuke foto’s maar niet altijd even scherp. Probeer meer te gaan spelen met compositie en regel van derden. 30 euro
Gianti: Ik blijf jouw werk ontzettend tof vinden! Zo mooi en zo scherp 100-150
Quintenvo: Het zijn mooie en goede foto’s maar ik mis net iets… wat kan ik eigenlijk niet benoemen. 30 euro


Na een hele hele lange tijd zal ik ook weer eens foto's plaatsen!
sinds kort heb ik ook de 70-200 2.8 aangeschaft! Alleen de foto van het meisje in de tunnel met de sigaret is daar nog mee gemaakt, maar hou er rekening mee bij de taxatie dat ik die dus ook heb en ik bij komende fotoshoots kwalitatief dus nog beter uit de hoek zal komen :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:06

Leuke reeks foto's. Die eerste is wauw hoor.
40-50 misschien zelfs meer ook :)

Leef en laat leven.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:08

Art_Ificious Je maakt al een mooi begin met een eigen stijl. wel zou ik oppassen dat sommige delen niet te zwart worden. Probeer je foto's tijdens het bewerken wat helderder te maken. 20 euro

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:18

Brenda85: Hele mooie foto's €80,-
Bentefoto: Leuke foto's, €40,-
Ninatjuh01: Leuke foto's, maar ik mis er iets in. €10/15
Gianti: Wauw! €80/100
Artificious: eerste paar: Al goed op weg, maar denk aan de achtergronden. Hier zou ik persoonlijk nog niks voor vragen maar nog even blijven dooroefenen.
Laatste twee foto's: Deze vind ik een heel stuk sprekender, vooral de laatste. €20/30
GerdjeHoran: Hele gave style! €60/80

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:25

Eerste paar heeft mijn zus gemaakt.

De laatste twee ikzelf. Ik let ook iets beter op achtergrond. Maar soms is een rommelige niet te vermijden.
Voor die laatste foto ben ik in het gras gaan liggen.

Leef en laat leven.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:09

Inmiddels is het alweer 8 maanden geleden dat ik hier een paar foto's heb geplaatst. Ik heb ondertussen 2 workshops gevolgd en heel wat plaatjes verder ben ik benieuwd wat jullie er nu van zeggen gezien ik het enorm lastig vind om te bepalen of het te veel/weinig is wat ik voor mijn foto's vraag. :)

Eerst een rondje taxatie vanaf mijn laatste post. :)

Pagina 102
Joeluna: Mooie foto's. €20,-
Hannemarie: Heerlijk heldere foto's en fijn kleurgebruik! Ik denk zeker €50,-
Joysjuh1987: Ik vind de keuze voor de composities op deze foto's niet zo. De foto van het jongetje vind ik wel geslaagd. €20,-
asm_kayleigh: Ik mis contrast/kleur in je foto's en vind de composities niet tof. Ook zie ik afgesneden pootjes/oortjes etc. Ik zou hier persoonlijk geen geld voor geven. :)
_Lina: Sommige plaatjes ogen wat overbelicht, verder fijn om naar te kijken, weinig op aan te merken. €50,-
NynkeMarit: Heerlijke dromerige sfeer heb je! €60,-
Rena100: Leuke foto's. Let op dat je foto's niet te overbelicht raken. €15/20,-

Pagina 103:
bentefoto: Mooie heldere foto's. €40,-
Joy_mennings: Ik vind de plaatjes van de portretfoto's het meest geslaagd! €30,-
Jotach: Bijzondere stijl. Niet helemaal mijn ding, ik vind er teveel contrast in zitten. €40,-
Keell94: Weinig op aan te merken. Fijne plaatjes om naar te kijken! €60/70,-
JewEmm:
deborah_D: Fijne sfeer heb je in je foto's! €60/70,-
mie123gie: Ik zou nog geen geld voor je foto's geven. De foto's ogen wat donker, contrastloos.
Believe: Mooie foto's! €40,-

Pagina 104:
Brenda_85: Je eerste foto is geweldig! Fijne sfeer! €70,-
bentefoto: Ik vind deze foto's veel geslaagder dan die van je vorige post. Mooi om te zien! €60,-
Ninatjuh01: Ik mis op je foto's wat scherpte en vind een aantal nogal donker ogen. €20,-
Gianti: Ja heerlijke foto's natuurlijk! Zeker + €80,-
quintenvo: Leuke eigen stijl ben je aan het creëren. €30,-
Art_Ificious: Let goed op je composities. Ik zou hier zelf persoonlijk nog geen geld voor vragen.
GerjeHoran: Gave scherpe platen! €80,-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:18

xMayo, wat een vooruitgang heb jij gemaakt zeg :D hele mooie platen, mooie scherpte diepte en fijne kleuren. Welke curcussen heb je gevolgd? €70/€80

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:33

heel even een upje aangezien het zonde zou zijn als dit topic wegvalt...


xMayo Ja zoals Keell94 al zegt heb je echt een hele grote vooruitgang gemaakt! je neemt al echt een eigen stijl aan en je komt erg proffesioneel over. 90 euro

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:43

Ik ben nu een tijdje bezig met paardenfotografie. Ik vraag (nog) niks, ben echt bezig met experimenteren. Denken jullie dat ik hier al wat voor kan vragen (denk aan een kleine vergoeding van bijv €10)? Zijn allemaal onbewerkt, ook nog niet goed uitgesneden dus bv scheve horizon bij de eerste haal ik dr nog uit :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:44

Zal trouwens straks op de pc taxeren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers