[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:46

Oef die ruiter heeft een strenge hand. Paard loopt steeds met open mond en je ziet hoever het bit erin getrokken wordt.
Dit zou ik niet eens willen fotograferen eerlijk gezegd.

Leef en laat leven.


_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:49

Art_Ificious schreef:
Oef die ruiter heeft een strenge hand. Paard loopt steeds met open mond en je ziet hoever het bit erin getrokken wordt.
Dit zou ik niet eens willen fotograferen eerlijk gezegd.


Hier ga ik inderdaad in mee!

Maar los daarvan zou ik ook niet in de benen van het paard snijden bij rijfoto's. Ik zou nog even dooroefenen voor je geld gaat vragen. :)

Leentje, Molly & Poppy <3

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:14

Oef := daar wordt niemand gelukkig van en zoiets wil je niet in je portfolio!
Verder zou ik zeggen lekker blijven oefenen.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:30

Dankjulliewel voor jullie mening! Over de ruiter: Ik denk er zeker niet anders over dan jullie. Maar ik kan moeilijk zeggen ‘ik fotografeer jou niet want ik vind jou rijstijl niet goed’.. Is en blijft dr eigen keuze hoe ze rijdt. Hebben jullie los daarvan tips voor mij als fotograaf?

Spoiler:
Ik ben zelf heel erg van een natuurlijke omgang met paarden/parelli maar helaas denken lang niet alle mensen daar hetzelfde over..

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:30

Al vind ik dit topic helemaal niet relevant meer wil ik toch nog eens meedoen :+

@Gianti knappe foto's, goede kwaliteit! Zeker 70/80
@ quintenvo Er zitten hele leuke platen bij, maar ook een paar die ik qua bewerking dan weer minder vind. Voor het pakket dat jij aanbiedt zou ik misschien 30/40 vragen.
@Art_Ificious De eerste 3 foto's vind ik maar gewone kiekjes, veel storende elementen en ongelukkige composities. Bij de andere twee foto's zit de sfeer al veel beter maar vind ik het dan jammer van het halster en details als oortjes die niet naar voor staan etc.. maar wel veel mooier qua kleuren. afgaande op die twee laatste foto's 20
@Gerdjee Paardenfoto's vind ik wel gaaf zo'n 50/60 maar de portretfoto's spreken mij niet aan, Zou zelf nooit een 70-200 gebruiken voor portret, eerder een vaste lens als 50mm. Vind de bewerking ook een beetje over de top
@xMayo fijne neutrale foto's van goede kwaliteit! zou zeggen rond de 40/50



Ik lever 10-15 foto's op groot formaat met en zonder copyright. Doe niet aan nabestellen, ben benieuwd +:)+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:28

Op groot formaat? Pfoe :) Je foto's zijn ontzettend knap! Eerlijk gezegd als ik hier persoonlijk voor moest betalen vind ik 100 euro weinig. misschien 150-250 euro? Of dat zou ik er toch voor willen neerleggen? Ik vind je foto's ontzettend leuk, en 3de of de laatste zelfs zo in mijn living willen hangen ook al is het mijn paard niet :+ De uitsnede is goed gekozen, de paarden staan leuk op beeld. Niets storend op de achtergrond etc. Vind het echt een leuk plaatje!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:30

The_Cat schreef:
Op groot formaat? Pfoe :) Je foto's zijn ontzettend knap! Eerlijk gezegd als ik hier persoonlijk voor moest betalen vind ik 100 euro weinig. misschien 150-250 euro? Of dat zou ik er toch voor willen neerleggen? Ik vind je foto's ontzettend leuk, en 3de of de laatste zelfs zo in mijn living willen hangen ook al is het mijn paard niet :+ De uitsnede is goed gekozen, de paarden staan leuk op beeld. Niets storend op de achtergrond etc. Vind het echt een leuk plaatje!



Ik deel geheel dezelfde mening! De foto's zijn een kunstwerk opzich en als je webformaat + groot formaat levert dan mag je echt wel op die prijs gaan zitten

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:52

xTitanic ik neem aan dat je zonder logo bedoelt, en niet zonder copyright :P
Voor zoveel (uitstekende!) foto's op groot formaat zonder logo maar dus ook afgeleverd met, zou ik rond de € 325, - € 400,00 gaan zitten. ;)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:56

Ja ik bedoel zonder logo inderdaad := :') kon er niet op komen
Vind dat gewoon altijd zo'n gedoe dus geef ik ze liever allemaal en een iets kleinere selectie, wil dat het kwalitatief blijft!
Verschiet wel van de prijzen die hier genoemd worden ik zit zelfs ruim onder de 100 :Y)
Natuurlijk draaien niet alle foto's uit op zulke platen maar wil mij ook eerder focussen op prints verkopen want fotoshoots ligt hier echt al een hele tijd stil jammergenoeg.. nou zo af en toe eens en binnenkort nog eens een stal bezoeken met spaanse paarden :)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Haha, kan ik je dan boeken om van mijn paard ooit eens foto's te komen nemen please? Ik vind je een leuke stijl hebben, ook een echte eigen stijl. Je foto's zijn leuk van compositie, knap en rustig om naar te kijken en goed afgewerkt


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:02

:') zeker, zie dat je in Antwerpen woont, ben zelf van oost-vlaanderen!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:19

Ruim onder de € 100,00 ?! :wow: Neeeee meis!

Je levert gigantische kwaliteit platen af! Verstand van compositie, kleur, wat je wil zien qua houding van het paard.. het is gewoon kunst wat je aflevert. En dan ook nog eens dus gelijk op hoge resolutie.. Menig fotograaf levert niet eens hoge resolutie foto's af, alleen klein met logo en de rest wordt afgedrukt.
Daarnaast.. je moet ook rekening houden met het afschrijven van je body en lenzen hé? Die zijn uiteindelijk ook aan vervanging/upgraden toe. En de kosten die je hebt voor eventuele bewerkingsprogramma's? En de tijd die je daar insteekt? Zijn ook allemaal werkuren die je maakt.

Er komt zoveel meer kijken bij (goede) fotografie. Mensen vergeten dit. Noemen zich gelijk een fotograaf als ze voor het eerst een spiegelreflex in de handen krijgen, leveren gigantische hoeveelheden (matige) foto's af voor een prikkie... het maakt de markt voor de echte pro's kapot die er heel veel tijd en werk insteken, van moeten eten en 't dak boven hun hoofd willen betalen.

Wat Christiane Slawik (om maar even een groot voorbeeld van mezelf te noemen, ik zou willen maken wat zij maakt!) schiet aan platen, kan jij ook. Jij hebt er oog voor. En zij komt echt voor jouw prijzen haar bed niet eens uit. :Y)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:36

Is niet dat ik niet weet dat ik best hoger kan.. maar weetje, het ligt hier echt stil. Mede door mijn studie fotografie die ik ben begonnen, heb ook een jaar aan de andere kant van België gewoond waardoor fotoshoots via kennissen meteen wegvielen omdat ik daar niemand kende etc.. dan wil ik ook niet meteen de hoogte ingaan. Wat als het dan toch een keer niet goed gaat? de kwaliteit niet kan leveren die ik wil omdat ik met beperkte omstandigheden zit? zou eerst mijn naam weer wat naar boven willen schoppen en dan pas kijken om prijzen te veranderen..

Sommige mensen hebben ook dan ook geen verstand van fotografie en betalen liever minder en dan gaan ze niet meteen kiezen voor de wat duurdere fotografen, denk ik dan..

Ik ben het 100% met je eens echt waar, misschien ben ik gewoon te kritisch :')

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:09

Ik vind het hier altijd super moeilijk taxeren op losse foto's omdat het er toch echt om gaat wat je bij een gehele shoot krijgt. Pas wanneer je een shoot hebt gezien (welke locaties zijn er gebruikt, hoe waren de omstandigheden) en de daarbijbehorende resultaten (wat heb je er van gemaakt, hoe heb je gebruik gemaakt van het licht, hoe moeilijk waren de omstandigheden, etc.) kun je pas echt een prijs benoemen. Zo op losse foto's is het echt niet te doen.

xTitanic, ik zou je daarom ook nu echt niet zo kunnen taxeren. Je foto's zijn geweldig, haast kunstwerken, en zouden niet misstaan in een galerie <3 Je bent daarnaast ook redelijk uniek in deze vorm van fotografie. Alleen, krijg ik 10 van dat soort kwaliteit beelden bij een shoot? Of zitten er 10 'normale' foto's bij en dan 2 van dit soort toppers? Snap je, dat maakt het zo moeilijk. Want ik kan me voorstellen dat dit soort foto's gigantisch veel tijd kosten om te maken en bewerken, en dat je al lang blij mag zijn als je één zo'n topfoto uit een shoot haalt. Maar dat maakt natuurlijk wel verschil op de prijs.

Daarnaast is het natuurlijk ook allemaal vraag en aanbod, voor iedereen in het algemeen. Wanneer de vraag hoog is, kan de prijs omhoog. Maar wanneer er amper vraag is.. Dan kun je er wel gaan staan met je €500 omdat je vindt dat je het waard bent, maar als er niemand komt.. :')

Ik geef zelf ook altijd bij elke shoot ook bestanden zonder logo en op groot formaat, mijn prijzen liggen nu rond de €180.



nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:27

Het blijft inderdaad moeilijk om te taxeren op losse foto's maar ik vind wel dat je er veel kunt uit opmaken wat de kwaliteiten zijn van de fotograaf! In je portfolio ga je ook alleen maar je beste foto's tonen..

En nee, uiteraard heb ik niet bij elke shoot 10 zulke platen. Hangt echt af van de omstandigheden en vaak ook van het paard zelf (zie: alleen barokke paarden in mijn bovenstaande post :+ ). Hooguit 2 misschien?

En inderdaad. Zelfde met mijn tekeningen.. moet eerst allemaal op gang komen voor ik de hoogte in kan gaan.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:20

Op basis van portfolio kun je ook niet taxeren vind ik daarom! Taxeren kun je eigenlijk alleen maar als je dus de omstandigheden van een shoot hebt gezien en daarna de bijbehorende resultaten, plus de service en wijze van communicatie er eigenlijk nog bij :') En dat dan voor zo'n 5 shoots zodat je een mooi gemiddeld hebt :D



nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:12

_O-
Akkoord haha :') maar gelukkig weten we best zelf wat we kúnnen vragen :Y)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:47

Xtitanic ik denk dat ik kan meegaan met de rest. Je foto's zijn werkelijk stuk voor stuk prachtig. :) :j


Ik heb inmiddels een nieuwe lens: 70-200mm f4
En al heel wat geoefend ermee.
Ben ook wat aant uitzoeken mbt nabewerking.
Meer foto's zijn hier te vinden.
https://www.facebook.com/Amicigraphy-181682745825169/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:10

Niemand? Ik heb voorlopig de shoots gratis gedaan maar denk dat ik wel kan beginnen er wat voor te vragen?

Iemand ook tips voor een goede site voor portfolio? Ene die de kwaliteit niet achteruit doet gaan (wat fb en boktupload wel doen helaas, ik sla altijd als PNG op.)

Gisteren deze nog op foto gezet:
Afbeelding

En vorige week:
Afbeelding
Afbeelding

Leef en laat leven.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:52

Art_Ificious schreef:
Xtitanic ik denk dat ik kan meegaan met de rest. Je foto's zijn werkelijk stuk voor stuk prachtig. :) :j


Ik heb inmiddels een nieuwe lens: 70-200mm f4
En al heel wat geoefend ermee.
Ben ook wat aant uitzoeken mbt nabewerking.
Meer foto's zijn hier te vinden.
https://www.facebook.com/Amicigraphy-181682745825169/

[ [url=m/V46vRg.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/46SAyh.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3uXvJT.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2n8oOt.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/anp3kK.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hier nog geen geld voor vragen, de foto's tonen bij mij erg contrastloos en vind ze niet echt zo "bijzonder" dat ik er in zou investeren. De foto met paard lijkt ook een groene zweem er over te hebben. Ik vind je laatste foto wel mooi.

Voor de foto's die je daarnet hebt geplaatst zou je wel een vergoeding kunnen vragen, misschien €35/40 voor 10 foto's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:29

De laatste foto is bij lange na niet scherp.
Eerlijk gezegd zou ik hier ook geen geld voor vragen. Je foto's sprankelen niet en doen niet aan als foto's van een fotograaf. Nou hoeft dat ook niet, maar ik vind het eerder 'huis, tuin en keuken kiekjes'. Op mijn scherm zie ik idd op de eerste foto een vreemde waas en ik vind ze sowieso allemaal wat dof en donker aantonen.
De tweede foto vind ik de beste en lijkt het meeste scherp.
Je fotografeert toch met de 70-200mm F4? Die zou toch een stuk beter moeten kunnen, dus ik snap dit resultaat eigenlijk niet. Misschien een goed plan om eens een cursus te gaan volgen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:37

In dit topic staan dieen van de bordzr collies ook.
Ik had deze laatste twee van fb op mijn gsm opgeslagen en dan via boktupload hier gepost. Je ziet het verschil duidelijk als je deze in het topic bekijkt. Die is scherper.
[BB-ITP] Losgeslagen honden in het bos!

Fb en bokt maken de kwaliteit gewoon slechter. Vandaar dat ik zoek achter een goede site.
En die waas zie ik eerlijk gezegd niet?
Het zou ook door het nabewerken kunnen komen. Ik wil gerust de originele eens posten.

Cursus is voorlopig te kostelijk. Wil ik wel doen na de zomer.

Leef en laat leven.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:26

Vind dit dan weer zo’n typische lelijke bokt reactie, Cayenne. De foto is duidelijk wel scherp maar gewoon verpest door kleine upload + bokt . Portretten van de border collies vind ik eerlijk nog niet verkeerd gelukt, de actiefotos in het topic wat minder maar daar kan je aan werken. Echt veel geld kan ze er niet voor vragen en misschien is het beter om eerst even for free een steady portfolio op te bouwen, maar dat kan je ook op een normale manier zeggen met wat tips waar ze wat aan heeft. Niet simpelweg , je lens kan beter dus ik snap je werk niet. Hele nare reactie.

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:32

Ik vind de reactie niet zo vreemd. Als je niet weet dat het via zulke wegen is gedownload en weer geupload (waarbij ik dan persoonlijk weer denk, als je iets upload om te laten beoordelen zorg er dan voor dat de kwaliteit zo goed mogelijk is. Dus niet via fb, die vernaggelt kwaliteit nou eenmaal) kun je toch ook niet beter weten dan de wazige foto die je ziet?

Vanuit daar is het de (logische) gedachte dat het aan apparatuur of eventueel de fotograaf zelf ligt, waarbij een cursus geen gek idee is.
Het is maar net hoe je het leest denk ik :j Ik zie nergens een nare reactie in ieder geval.

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:37

Ik zag aan het logo (die ook onscherp is) dat het wel slechte upload was. fotos lijken mij gewoon scherp.
Ik zou proberen om met bewerking je foto iets flitsender te maken! De eerste van de pup vind ik bijvoorbeeld wel leuk maar kun je nog wel net wat meer uit halen denk ik :)

Opbouwende kritiek is leuk, afkrakende kritiek niet zo 8-)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers