[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:59

Probeer Gimp eens. Gratis. Ik denk zelf niet dat LR en PS heel fijn zullen zijn voor je laptop

mzara

Berichten: 871
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:43

Hallo,

ik heb een abonnement bij Adobe met lightroom en Photoshop. Nu zag ik dat een portfolio website maken ook in mijn pakket zit. Ik vroeg me af of iemand weet of dit volledig gratis is? Ik kan het niet vinden. Allen de kosten zonder abbonement. Of is het net zoals bijvoorbeeld bij WIX. Gratis maar WIX zie je overal terugkomen, wat er natuurlijk niet zo professioneel uit ziet.
Op dit moment heb ik dus een gratis WIX website waar ik op zich heel tevreden over ben, maar als ik met zo'n portfoliowebsite een echte (betaalde) website binnen mijn abonnement heb stap ik daar natuurlijk liever naar over.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Bedankt.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:20

mzara schreef:
Hallo,

ik heb een abonnement bij Adobe met lightroom en Photoshop. Nu zag ik dat een portfolio website maken ook in mijn pakket zit. Ik vroeg me af of iemand weet of dit volledig gratis is? Ik kan het niet vinden. Allen de kosten zonder abbonement. Of is het net zoals bijvoorbeeld bij WIX. Gratis maar WIX zie je overal terugkomen, wat er natuurlijk niet zo professioneel uit ziet.
Op dit moment heb ik dus een gratis WIX website waar ik op zich heel tevreden over ben, maar als ik met zo'n portfoliowebsite een echte (betaalde) website binnen mijn abonnement heb stap ik daar natuurlijk liever naar over.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Bedankt.



Hij is gratis, alleen heb je geen eigen domeinnaam. Dan is het bij mij (al heb ik m gekoppeld aan mijn domein) www.jikkehuesken.myportfolio.com
Verder totaal geen reclame. Mijn huidige website is ook met hun gemaakt. Was iets goedkoper dan die maandelijkse kosten van Wix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:56

Hey bokkers! Ik probeer een foto te bewerken op mijn Iphone, ik heb snapseed en photoshop fix geprobeert. Het is een foto van een hond maar wil de persoon eraf. De achtergrond van de persoon in lucht dus zou niet heel lastig moeten zijn maar ik kom er echt niet uit :+ is er iemand die mij kan/wil helpen? Ik weet dat er vroeger ook een foto bewerk topic was maar die kan ik niet meer vinden :(

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:22

Alou schreef:
Hey bokkers! Ik probeer een foto te bewerken op mijn Iphone, ik heb snapseed en photoshop fix geprobeert. Het is een foto van een hond maar wil de persoon eraf. De achtergrond van de persoon in lucht dus zou niet heel lastig moeten zijn maar ik kom er echt niet uit :+ is er iemand die mij kan/wil helpen? Ik weet dat er vroeger ook een foto bewerk topic was maar die kan ik niet meer vinden :(



Photoshop fix - retoucheren - kloonstempel

Klik op een stukje lucht en dan vegen maar!

Denk alleen dat het lastiger is dan op de computer

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:07

Hoi, even dit topic omhoog.

Ik heb lightroom net opnieuw geïnstalleerd maar hij doet iets wat ik niet wil :o. ik weet dat hij het eerst ook deed en dat ik het toen veranderd had.
Lightroom maakt natuurlijk zijn eigen catalogus als je klikt op foto's importeren. (die noemt hij automatisch 2018).
Maar ik wil eigenlijk dat hij vanuit mijn eigen fotomap bewerkt (gewoon onder mijn afbeeldingen, deze staat aan de NAS gekoppeld), zodat als ik een foto exporteer ik hem kan zetten op zelfde map als bovenlgigende foto en dan submap bewerkt. maar nu slaat hij ze steeds op in 2018, ipv de H-schijf 2018-05 bruiloft

Snapt iemand wat ik bedoel en hoe ik ze gewoon in mijn eigen afbeeldingen krijg :)?
Ik denk in het beginscherm bij importeren, maar kom er niet uit -O-

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:22

Ik sleep gewoon mijn mapje met RAW bestanden in lightroom en dan importeert die vanzelf zoals ze in mijn mappen staan. Ook met sub mappen enz

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:27

hmm kan je een screenshot maken van de rechterkolom in je importvenster?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:33

Afbeelding

Even heel random screenshot maar links staan mijn mappen. Is gewoon met sub mappen enz zoals ik ze in mijn Finder aanmaak.

Import venster heb ik geen foto van maar ik sleep gwn de map er in en dan select all en import.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:36

Hmm dat ziet er wel hetzelfde uit behalve dat het bij mij Nederlands is. Maar ik kom er gewoon niet achter waar het mis gaat.. ik wil de foto's gewoon in mijn eigen mapjes..
Dankjewel trouwens ;)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:45

Ja ik denk dat ik niet helemaal snap wat je precies wilt! Haha

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:57

Ja lastig uit te leggen. Maar stel ik zet mijn foto's op de computer in mapje X.
Dan ga ik de foto's bewerken en wil ik ze in Lightroom openen. Importeer ik ze en bewerk ik ze. Dan doe ik exporteren, ik doe vaak exporteren met mijn eigen ingestelde profiel, dan slaat hij ze op in bovenliggende map (dus map X normaal gesproken) en dan in submap bewerk die maakt Lightroom dan zelf aan.
Dat was vroeger :')
Nu Lightroom opnieuw geïnstalleerd heb ik weer zo'n zelfde profiel, exporteren naar bovenliggende map. Maar toen stonden ze niet in mijn map X maar in een mapje 2018 , die heeft Lightroom zelf gemaakt en daar zet hij alle raw bestanden nogmaals in en maakt hij netjes een mapje bewerkt. Maar ik wil hem niet in dat 2018 mapje.

Volgens mij is het echt 2 klikken werk, maar ben er al een uur mee aan het puzzelen geweest. Heeel frustrerend!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:57

oke zucht... ik ben eruit. Soms zijn dingen zo simpel dat je het zelf niet ziet.
Dit dus, hij stond eerst op kopieren ipv toevoegen.

Afbeelding

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:13

Hoi bokkers, ik heb een vraag over photoshop. Ik heb jaren met Photoshop gewerkt alleen nu ik een Mac heb past daar mijn oude photoshop niet meer op. Ik wil geen abonnement en denk er daarom over na om Elements te kopen. Heeft iemand hier ervaring met beiden? Ik ben best handig in Photoshop en ben daarom bang dat ik vanalles ga missen in Elements. Is dit programma heel anders? Ik gebruik klonen, Dodge, burn, die selectietools zoals stafje, lasso e.d. Alvast bedankt voor een reactie.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 05:54

atilla. Kijk eens naar Affinity photo. 1malige aanschafprijs van 55 euro. Hij doet écht niet onder aan photoshop. Sterker nog, is misschien zelfs wel beter. Dit programma is echt bezig om photoshop vannzijn troon te stoten. Ook heeft die geen grote leercurve want de meeste functies zijn op dezelfde manier opgezet als in photoshop.

Updates worden in de toekomst waarschijnlijk wel betaald. Maar ookal zou dat de volle aanschafprijs zijn, je kunt er ook voor kiezen niet te updaten. Stel zon major update komt 1 keer per jaar en je besluit die update iedere keer te doen, is het nog steeds goedkoper dan photoshop.


Mochten andere dit lezen en denken, interessant! Maar lightroom dan? Daarvoor ben ik overgestapt op ON1. Ik vind doen ook echt beter dan lightroom. Je kunt er veel meer mee. En je hoeft niks te importeren. ON1 praat gewoon rechtstreeks met de mappen op je computer.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:10

Hoihoi!

Ik ben bijna jarig en heb de proefversie van adope fotoshop gehad! Wat een fijn progamma. Maar nu zie ik de : Adope fotoshop lightroom 6 is dit dan lightroom en fotoshop in 1? Ik had nu de proefversie van adope photoshop cc 2018. Maar die is alleen voor een jaar abbonement of maand.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:15

Niemand :o ?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:55

Een uurtje rond etenstijd is niet lang. Maar heb je een linkje? Dat is wat makkelijker praten.

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:25

Zou Gimp gewoon direct downloaden, zoals ze beschrijven kan het dan iets langer duren, maar dan weet je wel dat het goed is..
Ik had vroeger ook Gimp, maar ik moet zeggen dat Photoshop en Lightroom wel een verademing zijn.. Maar deze zijn natuurlijk niet gratis..

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:48

Kan je ook ergens los adope photoshop kopen?
Ik kan alleen de nieuwste vinden in abbonoment vorm, maar ik heb lightroom al..

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:12

Volgens mij kun je Photoshop wel zonder Lightroom nemen, gewoon hier: https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... 27040444:s

Alleen voor Photoshop + Lightroom betaal je €12,09 per maand en voor alleen Photoshop betaal je €24,19 per maand.. Dus dan zou ik toch liever de versie met Lightroom erbij nemen en Lightroom dan gewoon links laten liggen omdat je die al hebt.. Of die je al hebt proberen te verkopen en die van de licentie gebruiken.. Photoshop Elements kun je wel zo op bijvoorbeeld bol.com kopen, dat kost eenmalig €89,99, maar ik heb eigenlijk geen idee wat je met Elements allemaal kunt, en wat je er niet mee kunt in vergelijking tot de volledige versie.. Of je zou op Marktplaats kunnen kijken of iemand toevallig iets verkoopt, maar dat is wel een risico, als diegene de licentie zelf in gebruik heeft denk ik dat jij niet meer kan.. Ik kijk net even en zie er wel een paar op staan, maar of het vertrouwd is en of het een legale versie is of één of andere download (die werken trouwens wel, heb het wel eens gezien bij iemand) weet je van te voren helaas niet..

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:52

Texas02 schreef:
Volgens mij kun je Photoshop wel zonder Lightroom nemen, gewoon hier: https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... 27040444:s

Alleen voor Photoshop + Lightroom betaal je €12,09 per maand en voor alleen Photoshop betaal je €24,19 per maand.. Dus dan zou ik toch liever de versie met Lightroom erbij nemen en Lightroom dan gewoon links laten liggen omdat je die al hebt.. Of die je al hebt proberen te verkopen en die van de licentie gebruiken.. Photoshop Elements kun je wel zo op bijvoorbeeld bol.com kopen, dat kost eenmalig €89,99, maar ik heb eigenlijk geen idee wat je met Elements allemaal kunt, en wat je er niet mee kunt in vergelijking tot de volledige versie.. Of je zou op Marktplaats kunnen kijken of iemand toevallig iets verkoopt, maar dat is wel een risico, als diegene de licentie zelf in gebruik heeft denk ik dat jij niet meer kan.. Ik kijk net even en zie er wel een paar op staan, maar of het vertrouwd is en of het een legale versie is of één of andere download (die werken trouwens wel, heb het wel eens gezien bij iemand) weet je van te voren helaas niet..


Dat is ook een optie ja.
Maar op hoeveel computers kan je met die online abbonoment ?

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:23

Je kunt je licentie op twee computers activeren, maar je kunt maar op 1 computer het programma open hebben. Je kunt dus niet op 2 pc's tegelijk aan de gang. Zoals ik het begrepen heb moet je het programma eerst op de ene pc sluiten voordat je het op de andere pc kunt starten.

https://helpx.adobe.com/nl/x-productkb/ ... gle.com%2F

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:27

Oke top. Dacht ik al +:)+

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:40

Goedemiddag iedereen!

ongetwijfeld staat het antwoord hier ergens tussen.....
Maar wie kan mij opweg helpen?

Ik zoek voor zakelijk gebruik een goed foto bewerkingsprogramma.
Nu blijf ik hangen tussen Lightroom en photoshop.

Ik begreep dat dit 2 verschillende programma's zijn?
Wat zijn de voor en nadelen?
Ik neig namelijk meer naar photoshop, maar misschien zijn hier mensen die mij er van kunnen overtuigen voor iets anders te gaan hihi