[Foto] Strandrit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

[Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 10:01

Hallo bokkers :wave:

Afgelopen zondag heb ik bij een paar vriendinnen met de paarden foto's gemaakt op het strand! Zelf vind ik ze wel goed gelukt, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom! :)

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een spiegelreflexcamera, de Canon EOS 500D. Ik heb er 2 lenzen bij, namelijk de "EF 70-300mm F4.5-5.6 DO IS USM" en de "EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM". Voordat ik dit fototoestel had gekocht fotografeerde ik met de Canon EOS 60D van mijn vader, maar dat was meer huis, tuin en keuken foto's. Weer daar voor had ik 2 compactcamera's, allebei kapot gegaan door actief gebruik :')

Goed, genoeg informatie, hier zijn de foto's :)

1. Afbeelding
Horizon is iets scheef, maar dat vond ik bij deze foto een leuk effect geven :j

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Bij deze foto vind ik het persoonlijk ook mooier dat de horizon niet helemaal recht is. Meisje er op is naar mijn idee niet helemaal scherp, hij had mooier gekund.

4. Afbeelding
Onderwerp niet helemaal in het midden, vind ik zelf opzich wel grappig :j Kan m altijd bijsnijden :)

Ik heb zelf ook iets er onder gezet wat ik er van vind, nou ben ik benieuwd naar jullie mening! :) Graag opbouwende kritiek, en raffel het AUB niet af! :)

Robin!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:10

Foto 1 is echt geweldig! Ook leuk met die meeuwen er achter.
hij spreekt meteen aan :)

foto 2 mooi gekaderd,
foto 3 had ik eerder andersom schuin gezet.
foto 4 ook leuk

woollieh

Berichten: 691
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Elburg

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:05

1; Echt super mooi! :j Die meeuwen en het zand. Scheve horizon stoor ik mij niet aan, komt het paard juist beter uit.
2; geen aanmerkingen, mooie foto!
3; wat je zelf aangeeft dat hij scherper had gemogen, verder qua compositie leuk alleen door de scheve horizon lijkt het paard voorover te vallen. Net wat Kaaaren zegt andersom schuin was beter geweest.
4; Netjes vastgelegd, vind je compositie juist leuk zo. Onderwerp in het midden had het saai gemaakt.

Mooie foto's! :)

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:56

Echt hele mooie foto's, en qua commentaar kan ik me alleen maar aansluiten bij wat hier boven al is gezegd
:D

JNAWA_Nienke

Berichten: 1159
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Enschede

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:21

Hele gave foto's Robin! :D
Het enige wat ik er over kan zeggen, is dat ik vind dat je logo/naam iets aan de grote kant is! :j

Anoniem

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:23

Ik vind 1 en 2 heel gaaf, erger me alleen aan het veeeel te losse kinbandje van meisje haar cap. :=

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:01

Leuk Robin! :j Vond zelf het ook best vervelend van dat losse bandje van Mai dr cap! Maargoed, haar eigen keus.

Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Foto] Strandrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 23:03

Bedankt voor de reacties allemaal! :D

Ik snap niet precies wat jullie bedoelen bij de derde foto, andersom schuin, dan lijkt het net alsof ze een berg op galoppeert? Kan iemand me dit uitleggen?

Tsja, dat losse bandje bij haar cap... dat is natuurlijk haar eigen keuze :j Voor de foto kan ik dit bewerken, maar verder niet veel aan te doen!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 01:03

Nista_RX schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal! :D

Ik snap niet precies wat jullie bedoelen bij de derde foto, andersom schuin, dan lijkt het net alsof ze een berg op galoppeert? Kan iemand me dit uitleggen?

Tsja, dat losse bandje bij haar cap... dat is natuurlijk haar eigen keuze :j Voor de foto kan ik dit bewerken, maar verder niet veel aan te doen!


Net wat je zelf al zegt over foto 3. Bergop galopperen vinden we nu eenmaal een stuk mooier om te zien dan een paard wat voorover lijkt te vallen. Ik kon niet pakken wat me stoorde aan de foto, tot ik de reacties las en dat is dus wat ik storend vind inderdaad :j
Vind hem verder ook wat krap aan de bovenkant.

Verder mooie foto's hoor. Je logo vind ik minder prettig, beetje erg aanwezig en dus storend, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk :)