[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:57

Nu even mijn taxatie rondje:

@ninatjuh01 vooral de eerste drie foto’s spreken me erg aan! Daar zou ik zeker €60/€70 voor betalen, de anderen zijn wel mooi maar daar zou ik toch wat minder voor willen betalen, ik denk zo’n €50

@Riverdale foto 1 spreekt me heel erg aan! Bij de andere vind ik de kleuren nogsteeds een beetje flets. Voor foto’s zoals 1 zou ik al wel €40 betalen! Voor foto 2 en 3 rond de €20/€30. Bij foto twee klopt je lichtinval ook niet helemaal waardoor het paard een beetje wegvalt!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:38

Niet zo veel leven in dit topic ofwel? :=

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:11

murphypower schreef:
Niet zo veel leven in dit topic ofwel? :=


Het is vakantie tijd.
En ik gok dat de meesten (geldt in ieder geval wel voor mij) niet wekelijks opnieuw posten of reageren. Dus een beetje geduld. :=

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:43

xMaxxiee schreef:
murphypower schreef:
Niet zo veel leven in dit topic ofwel? :=


Het is vakantie tijd.
En ik gok dat de meesten (geldt in ieder geval wel voor mij) niet wekelijks opnieuw posten of reageren. Dus een beetje geduld. :=


Hihi niet mijn sterkste kant := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:44

Nu mijn taxatie:

Pagina 106:

@bulletjeBeer Ik vind dat je super mooie foto's maakt! Ik zou hiervoor +- 80 euro voor vragen!
@keell94 Net zoals @white_flame al zei jaloers op je lens!! Ik zou er rond de 65 euro voor vragen denk ik.
@greenrider Mooie foto's vooral de 1e is mijn favorite! Rond de 50 euro zou ik denk ik doen.
@xMaxxiee Mooie foto's! 50 euro zal ik eerst vragen, zou de achtergron iets onscherper willen zien, dan kun je er zeker meer voor vragen!!
@murphypower Ik zal zeker verder oefenen! Maar als er verbetering in zit zeker meer!
@riverdale Ik zal de kleuren iets anders doen, maar verder vind ik ze leuk. 15 euro denk ik.
@ninatjuh01 Helemaal mijn stijl, echt weg van je foto's! 65 euro zijn ze zeker wel waard!
@its_juliaa Gaaf! 70 euro!

Ik ben niet heel goed in taxeren maar ik doe mijn best haha :o

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:05

Pagina 104
Riverdale: Voor deze foto’s zou ik nog niks vragen als ik jou was, ondertussen is dit natuurlijk al weer 3 maanden geleden dus ik ben heel erg benieuwd naar jouw fotografie op dit moment. Probeer veel youtube filmpjes te kijken en probeer daar van te leren!

Pagina 105
Xtitanic: Prachtige foto’s! ik had je al getaxeerd dus dat kun je teruglezen in het topic
Art_Ificious: Top dat je die lens hebt aangeschaft! Je ziet gelijk verschil. Ook is duidelijk dat je aan je compositie gewerkt hebt. Wel zijn de foto’s nog een beetje vlak en ik denk dat je er nog veel meer uit kunt halen. 25 euro

Pagina 106
Bulletjebeer: Wauw wat een mooie platen! Hele strakke composities en het licht gebruik is echt prachtig! 100 euro
Keell94: Mooi! De bewerking is heel fijn en fris, maar toch mis ik nog net iets.. verder hele mooie platen! 80 euro
Greenrider: Wat een stijl! Super fijn om naar te kijken. Het kleurgebruik is heel fijn en eigen. 70 euro
Xmaxxiee: Je hebt leuke ideeën, maar ze komen nog niet helemaal tot hun recht… probeer nog wat beter te kijken naar je compositie en naar de kleuren tijdens het bewerken. 40 euro
Murphypower: Nog even dooroefenen met je compositie en je kleurgebruik.
Riverdale: Je kan zien dat je leert! Je compositie is verbeterd, maar de foto’s mogen wat meer kleurrijker. Voor nu zou je kunnen beginnen met een vergoeding van 15 euro + de reiskosten
Ninatjuh1: Hele leuke en toffe onderwerpen! Erg mooie foto’s alleen er zitten ontzettend veel overbelichte delen in… bij dit soort foto’s is dat ook moeilijk te voorkomen, maar het valt wel erg op. 50 euro
Its_Julia: Mooie foto’s maakte je! Mooi gebruik van de Bokeh. De foto’s die je nu maakt zijn ook goed, maar ze hebben nog niet de fleurigheid van eerst, maar ik weet zeker dat dat wel goed zal komen! 60 euro
Muphypower: je bent al vooruit gegaan en je ziet wel dat je nu echt aan het kijken bent hoe je de foto wil gaan maken. Ga zo door!

Pagina 107
Siricj: Katten zijn altijd een leuk onderwerp om te fotograferen! Probeer wat meer met de regel van derden te werken (of de gulden snede) Dit zal je helpen om je compositie te verbeteren.


Ik zit al een tijdje in een dipje en dat gaat met ups en downs... ik vind het heel lastig om mijzelf aan te zetten tot het bewerken van foto's omdat ik mijzelf zo ontzettend veel aan het vergelijken ben met andere fotografen. Verder vind ik het nog steeds ontzettend lastig om klanten te werven en mijn prijzen te bepalen en hoeveel foto's ik verstuur en welk formaat. Dus bij deze na een lange tijd weer eens foto's van mijn kant!

https://www.flickr.com/photos/133453798@N07/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingJildou by Winniephotography, on Flickr

AfbeeldingNovallico DL by winniefotografie, on Flickr

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:04

@gerdje wauwwww wat heb jij een super gave stijl!!! Echt prachtig ik zou hier zeker wel €70 voor betalen, misschien zelfs wel meer! Denk je dat ik al een kleine vergoeding zou kunnen vragen?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:28

Zo ben al een tijdje niet in dit topic actief geweest.
Dit zijn mijn taxaties:

Pagina 103
Jotach Mooie, scherpe foto's. Sommige iets té nabewerkt naar mijn mening. €50,-
Keell94 Mooie, scherpe foto's ook. Soms wat aparte uitsnedes en de schaduwen wat te donker. €40,-
JewEmm Mooie heldere foto's binnen. Ik zou rond de €7,50 per foto vragen.
deborah_D Hele mooie foto's en sfeer. €100,-
mie123gie De foto's zijn te donker en hebben een grijzige zeem. Ik zou hier niks voor geven.
Anoniem Scherpe foto's maar er mag wel wat meer nabewerking aan te pas komen. €30,-

Pagina 104
Brenda_85 Mooie, scherpe foto's. Ze lijken alleen wel heel erg verscherpt te zijn. €40,-
bentefoto Leuke foto's met een mooie sfeer. Soms vind ik de schaduwen en hooglichten te donker/licht. €50,-
Ninatjuh01 Leuke foto's. Speel wat meer met de composities. Sommige mogen wat lichter zijn. Lijkt op sommige ook een grijze waas overheen te zitten. €10,-
Gianti Hele mooie foto's! €100,-
quintenvo Mooie foto's. Sommige zijn wel iets té bewerkt naar mijn mening. €50,-
Art_Ificious Zoek naar een rustigere achtergrond en speel met de composities. Sommige zijn ook te groen. Ik zou hier niks voor geven.
Gerdjee Erg mooie foto's! €70-80,-
xMayo: Hele mooie foto's. Soms zijn de voor- en achtergrond té onscherp. €75,-
Riverdale De foto's lijken niet allemaal scherp te zijn. Let ook op de uitsnedes. €5,-

Pagina 105
xTitanic Hele aparte foto's, erg mooi! €80,-
Art_Ificious Je bent al vooruit gegaan! Sommige foto's zijn nog steeds groenig. Ook mogen de foto's meer contrast hebben. €5-10,-
Art_Ificious Weer vooruit gegaan! De foto's zijn wel wat donker. Wel leukere composities gebruikt! Laatste is onscherp. €20,-

Pagina 106
BulletjeBeer Hele mooie foto's! €100,-
Keell94 Ook erg mooie foto's! €80-90,-
GreenRider Mooie, spontane foto's. €75,-
xMaxxiee Leuke foto's. Je mag wel wat meer spelen qua composities. €40,-
murphypower Te bewerkt naar mijn mening. Kijk ook wat meer naar de composities. Ik zou hier niks voor geven.
Riverdale Je bent al vooruit gegaan! Je mag wel wat meer nabewerking gebruiken! €20,-
Ninatjuh01 In vrijwel alle foto's is het wit overbelicht. €20,-
Its_Juliaa Mooie, scherpe foto's. €60,-
murphypower Deze foto's zijn lastig te taxeren omdat je normaal gesproken geen shoot voor landschapsfotografie doet. Verder vind ik de foto's niet speciaal genoeg. Ik zou hier niks voor geven.

Pagina 107
Siricj Leuke foto's en mooi scherp. Sommige zijn wat te donker. De foto's zouden wat meer contrast mogen hebben. €5,-
Gerdjee Hele mooie foto's weer! €80-100,-

En dit zijn wat nieuwe foto's van mij, omdat ik niet te veel foto's in dit topic wilde plaatsen heb ik de foto's in groepjes met een naam geplaatst. De naam is een linkje naar mijn website waar je meer foto's van de serie kunt zien.

Bohème

Afbeelding

Afbeelding

De Stijl

Afbeelding

Afbeelding

Fotomeeting Honden

Afbeelding

Afbeelding

Black on Black

Afbeelding

Afbeelding

La Nueva Vida
Een fotoserie waarvan een expositie is geweest. Samenwerking met vier klasgenoten. De onderstaande foto is gemaakt door mij. De overige foto's (inclusief de foto's van de verwaarloosde paarden) staan in de link.

Afbeelding

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:42

Wow die laatste serie, prachtig :)

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:59

Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen alle foto's vanaf pagina 103 beoordeeld. Ik ben geen fotograaf, dus ik plaats zelf ook geen foto's. Ik heb dus ook niet heel veel verstand van fotograferen dus mijn mening is die van iemand die gewoon foto's zou willen van mijzelf, mijn hond of mijn paard (die ik niet heb ;) ). Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

pagina 103
bentefoto
- Ik vind het gewoon mooie foto's. Ik mis iets wat ze origineel maakt, daarom 30 euro.

Joy_Mennings - 2e foto ben ik niet zo weg, maar de rest van je foto's vind ik erg mooi. Al had ik het wel mooi gevonden als de hond (op de eerste hondenfoto) het tuigje niet had omgehad. Omdat ik ze niet allemaal even mooi nabewerkt vind, maar wel mooi gemaakt 40 euro.

jotach - De ene foto spreekt me meer aan dan de andere. Vind de kleuren een beetje flets. Vind het voor de rest mooie foto's. Vooral die van de honden vind ik erg goed gelukt. Ik denk 40 euro.

keell94 - Ik ben heel erg fan van jouw foto's. Ben iets minder weg van je 7e en 9e foto, denk dat dat een kwestie van smaak is. Zeker wel 80 euro.

asm_kayleigh - ik kan je foto's niet zien dus dan wordt taxeren moeilijk :D

JewEmm - Niet heel veel op aan te merken. Mooie heldere foto's. Ik denk rond de 5-10 euro per foto.

debora_D
- Wat een mooie, originele stijl. Ik vind je 2e foto er echt uitspringen, maar vind de rest ook heel mooi. Ik denk 70 euro.

mie123gie - Ik ben niet zo weg van je kleurgebruik. Doordat de kleuren flets zijn en er weinig licht is, lijkt het op telefoonfoto's en dat is zonde. Speel ook is met de compositie, dus niet alleen de persoon in het midden. Op je eerste foto ziet dat er al veel beter uit. Dat is waarom ik er nu niets voor zou betalen. Als je dit verbetert zijn ze al veel beter. Ik zou ze ook iets meer nabewerken, iets meer scherpte en contrast. Wat ik wel heel cool vindt is je originele foto-ideeën. Je bent al goed op weg!

Anoniem - Vind je foto's mooi. Ik zou bij sommige wel wat meer kleur toevoegen. Vooral bij de laatste mis ik dat heel erg. Ik zou hier nu 40-45 euro voor geven.

pagina 104
Brenda_85
- Wow! Die eerste foto. Ik wou dat ik mijn hond zo op de foto had. Je andere foto's vind ik ook mooi, maar minder omdat je daar minder gebruik maakt van de kleuren van de omgeving. Ik zou er nu zo'n 50-60 euro voor geven.

bentefoto - Wat ben jij vooruit gegaan! Ben minder weg van je fotoshop, maar dat is smaak. Je 2e foto vind ik het mooiste. Nu zeker wel 40-45 euro.

Ninatjuh01 - Ik vind je hondenfoto's het mooist, en dan vooral de 1e. Ik vind dat je wat meer gebruik mag maken van je achtergrond en het licht. Ik zou iets meer spelen met positie (vind ik in de 1e en 3e al wel beter) en iets meer contrast toevoegen. Je bent al wel goed opweg. Ik zou er nu 20 euro voor geven.
Gianti - Prachtig! Vooral je hondenfoto's. Heb je een site? En fotografeer je nogsteeds honden? En in welke regio. Ik denk dat ik hier zo 90 euro voor zou betalen.

quintenvo - Vind de 7e foto er echt uitspringen. Bijv. de kat foto vind ik wat normaal, maar je laatste 2 vind ik dan weer heel mooi (al zou ik je laatste scherper maken). Ik zou hier nu gemiddeld 40 euro voor geven.

Art_Ificious - Ik vind je foto's nog niet heel bijzonder. Ik zou hier alleen een kleine vergoeding voor betalen. Je vierde foto vind ik al wel mooier.

Gerdjee - Ik vind je foto's erg mooi, al moet je opletten dat ze niet té donker worden. Ik denk dat ik hier 60 euro voor zou geven.

xMayo - Hele mooie sprekende foto's. Prachtig. Helemaal niets op aan te merken. Ik denk 80-90 euro. Heb je een website? En fotografeer je nogsteeds, en in welke regio?

Riverdale - Ik vind het nog een beetje amateuristische foto's (zeg je dat zo?) Ze mogen veel scherper, en de foto's van tijdens het rijden moeten net wat beter getimed worden. Ik zou ook niet de benen eraf snijden of fotograferen, dat is zonde (al is dit op je 2e foto al beter). Ik zou nog lekker even dooroefenen.

pagina 105
xTitanic
- Wat maak jij prachtige plaatjes! Ik kan hier niets op aanmerken. Ik zou hier zeker 150-200 euro voor vragen!

Art_Ificious - Jij bent verbeterd sinds de laatste foto's. Ik vind je eerste drie foto's al best heel goed gelukt. Hiervoor zou ik 20-30 euro betalen. Je 4e foto vind ik véél minder mooi, de ruiter staat er niet heel goed open en de achtergrond is veel te groen. Je laatste foto is mooi, maar niet heel bijzonder. Nog even blijven oefenen, want je gaat heel snel vooruit.

Art_Ificious - Je 2e post kan ik niet heel goed beoordelen, omdat ze heel erg zijn vervaagd (het logo ook, dus ligt denk ik niet aan jou). Ik zie wel dat de honden er op een goed moment opgezet zijn.

pagina 106
BulletjeBeer
- Hele mooie scherpe foto's, met goed kleurgebruik en een goede compositie. Hier kan je zeker 70-80 euro voor vragen.

Keell94
- Supermooi weer! Ook nu zeker wel 80 euro. De laatste hondenfoto vind ik misschien iets te groen.

GreenRider - Niet helemaal mijn stijl, maar wel mooi. Ik denk 60 euro.

xMaxxiee - Vind vooral je eerste foto mooi. De 2e foto had ik zonder tuigjes gedaan, verder een hele mooie foto. De 3e foto komt ietwat wazig over. De laatste foto vind ik ook weer erg mooi gedaan, super mooi met de omgeving. Als ik je 1 tip zou mogen geven over de laatste foto is even de auto's wegwerken, is zo jammer van een mooie foto.

murphypower - Je eerste foto heeft te veel verzadiging en contrast, daardoor lijkt die vaag en kleuren onecht. Je 2e foto is kwa techniek al iets beter, maar let goed op je achtergrond en compostitie. Op de 3e foto kijkt het hert weg, dat is zonde. Je mag je foto ook vanuit een lager punt nemen. Ook is de foto erg vaag en mag de nadruk meer op het onderwerp worden gelegd. Veel succes nog en blijf oefenen!

Riverdale
- Ten eerste: wat ben jij verbeterd zeg! Op de 1e foto zijn er wel erg veel grassprieten voor het onderwerp, dat is jammer. De 2e foto vind ik al erg goed. De 3e foto vind ik wat flets en wat wazig. Je hebt jezelf snel verbeterd dus je komt er zeker wel. Knap hoor! Voor nu 15-25 euro.

Ninatjuh01 - Ik vind je 1e en laatste echt mooi, voor die 40 euro. Bij foto 4 vind ik het jammer dat je geen lichaam meer ziet, dat ziet er gek uit. Foto 5 ziet er een niet zo comfortabel uit voor het baasje, de nek helemaal in de rug. Je bent enorm verbeterd, echt heel knap. Probeer je foto's nog iets scherper te nemen, en de nadruk te leggen op het paard en het baasje. Ik zou er nu 30 euro voor betalen.

Its_Juliaa - Super coole foto's. Ben iets minder weg van foto 5, maar dat is een kwestie van smaak. Bij je 7e foto is het gezicht van de ruiter iets overbelicht, zonde want het is een hele mooie foto. Echt hele gave foto's. Zeker zo'n 50-60 euro.

murphypower - Ik vind dat je enorm verbeterd bent in het maken van je foto's. Je ziet nu goed dat je compositie goed verbeterd is en je lichtgebruik ook. Ik kan het alleen niet zo goed taxeren, want je laat meestal geen foto's maken van landschappen. Ik ben erg benieuwd om je dierenfoto's weer te zien. Ik zou gewoon lekker blijven oefenen met dieren en jezelf blijven verbeteren. Oja, en ik kan niet zo heel goed tegen je logo. Hij valt heel erg op met dat foto-apperaat, wat ik super zonde vind van je foto's.

pagina 107
Siricj
- Je foto's zijn iets te donker en zouden wat meer contrast en achtergrond mogen hebben. Je foto's zijn wel scherp, wat al heel iets is. Op dit moment zou ik alleen wat voor de 2e foto geven, omdat je daar al een paar goede technieken in ziet. Ik weet zeker dat als je blijft dooroefen het heel snel verbeterd. Veel succes!

Gerdjee - Wauw, wauw en nog eens wauw. Deze foto's kunnen zo in een tijdschrift. Gewoonweg práchtig. Je 1na laatste foto vind ik iets minder omdat je daar de ogen van het paard niet ziet, dat vind ik persoonlijk jammer. Ik vind dat je hier wel 80-110 euro voor kan vragen.

Joy_Mennings - Mooimooi! De paardenfoto's zijn niet helemaal mijn ding, maar prachtig gefotografeerd. Hier kan je wel 60-80 euro voor vragen.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:51

Super bedankt voor je taxaties! Hier kunnen mensen zeker wat mee :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:57

@Isa_sofie heel erg bedankt voor je tips! Het logo zal ik eens proberen aan te passen :D Ik ga rond kerst een nieuwe camera kopen aangezien ik helaas gevallen ben met mijn camera en hij nu helemaal kapot is. Gelukkig zat mijn 55-200 lens er niet op dus die is nog heel!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:03

Wat een prachtige beelden zitten er in dit topic! Ik ga vanavond zelf wat van mijn beelden posten maar hier alvast al de taxatie van alle voorgangers hierboven.

@xTitanic – Echt prachtige beelden! En zo haarscherp, die detailfoto zou heel mooi zijn uitvergroot in iemand zijn living – 90

@Art_Ificious – mooie scherpe beelden om met te starten, misschien wat meer rekening houden met de achtergronden waar je je modellen plaatst, bij de eerste hond zit er een paal op de achtergrond die me wel direct opvalt, en ao. de gezichts uitrdukking van de dame op het paard, voor zo foto’s zou ik nog niet direct willen betalen als ik er als klant niet met mijn ogen open op zou staan. Die laatste van de borders vind ik dan wel mooi gelukt, mits nog wat extra bewerken zou ik zeggen – 15

@BulletjeBeer – Leuke beelden! Ik ben fan van je manier van bewerken! Heel natuurlijk en toch net dat ietsje meer. – 85

@Keell94 – Mooi werk! Alleen niet zo een fan van de bloemen op de grond bij het hondje, voor mij leid het de aandacht een beetje af van het hondje zelf. De andere beelden ben ik helemaal fan van – 85

@GreenRider – persoonlijk zou ik zelf niet voor zo donkere foto’s gaan, maar wel een herkenbare stijl van bewerken. – 55

@xMaxxiee – Ik mis een beetje warmte en licht bij de honden en het paard, die van het koppel vind ik daar dan wel weer goed bijgestuurd, alleen daar ook eens kijken naar je achtergrond (de verkeerstborden vallen nogal op.) – 45

@murphypower – Ik zou nog even verder oefenen, iets lager gaan zitten van standpunt bij dieren te fotograferen en de verzadiging bij de eend wat omlaag halen.

@Riverdale – Leuke beelden al, die eerste is al een mooie om te starten, alleen zou ik in de achtergond proberen dat draadje weg te werken en iets meer ‘ademruimte’ rond je onderwerp te plaatsen en de regel van drie eens te bekijken voor het kadereren van je beeld. – 20
@Ninatjuh01 – Leuke beelden! Ik ben fan van het lichtgebruik bij je foto’s, verder niet veel op aan te merken naast misschien soms wat beter kadereren van je onderwerpen. – 50

@Its_Juliaa – ik kan je foto’s helaas niet zien...

@murphypower – Van natuurfotografie heb ik niet veel kaas gegeten, maar er zitten enkele leuke beelden bij – 25

@Siricj – De eerste vind ik nog wat donker, verder iets meer zakken met je camera dat je op hun ooghoogte komt en een beetje nabewerken qua kleur eventueel – 20

@Gerdjee – Je hebt een heel mooie stijl vind ik! En prachtig scherpe beelden ook die natuurlijk bewerkt zijn, ik ben fan! – 75

@Joy_Mennings – de portretten van de mensen zijn prachtig! Verder de hond vind ik wat kleur missen en ademruimte errond, de paarden foto’s vind ik wat flets nog – 50

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:53

Ik heb enkele van mijn foto's samengezocht, benieuwd wat jullie ze waard vinden, opbouwende kritiek is zeker welkom. Ik lever per shoot 10-15 foto's af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:21

@Evelien_vp Wauwie, groot fan van je stijl! Super gaaf. Voor 10/15 foto's zou ik zeker €40 betalen, misschien nog wel meer

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:51

murphypower schreef:
@Evelien_vp Wauwie, groot fan van je stijl! Super gaaf. Voor 10/15 foto's zou ik zeker €40 betalen, misschien nog wel meer


€40,00 is echt heel weinig ik zou minimaal het dubbele vragen

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:28

Hele gave stijl!! 100€ zeker.

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:00

heel mooi! 70 euro is het zeker wel waard!

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:58

Hoi! :wave:

ik heb onderstaande foto's afgelopen zomer gemaakt, ik ben erg benieuwd wat jullie van deze foto's vinden en wat jullie ervoor zouden geven :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:06

Je kan hier niet zomaar binnenvallen en verwachten dat mensen je foto's taxeren.
Het is wel zo netjes om eerst wat andere mensen te taxeren voordat je verwacht dat iemand jou tips, feedback en een taxatie geeft ;)

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:21

Fem schreef:
Je kan hier niet zomaar binnenvallen en verwachten dat mensen je foto's taxeren.
Het is wel zo netjes om eerst wat andere mensen te taxeren voordat je verwacht dat iemand jou tips, feedback en een taxatie geeft ;)


Dat was ook niet echt mijn intentie, maar bedankt voor de tip ;-). Ik wil me graag meer bezighouden met dit soort onderwerpen, dus je zult me heus vaker in dit gesprek tegenkomen, ook met feedback/tips/taxaties ;-)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:21

Siricj, ik vind je kattenfoto's wel tof gedaan. Leuk perspectief ook de laatste. Hoeveel foto's denk je af te leveren per shoot?

@Kate_91 voor die foto's zou ik eigenlijk geen geld willen geven. Het koppeltje geeft een leuk beeld, maar voor mij persoonlijk zijn de foto's echt niet goed. Ik vind van kleur je foto's allemaal veel te licht (of mijn scherm is misschien verkeerd) maar ook foto 1 & 2 is echt niet goed ingesteld. Het stoort me echt ontzettend hard dat er bij foto 1 in de linkerbovenhoek nog een of andere lijn te zien valt die daar echt niet zou mogen zijn, maar je achtergrond is veel te bleek. Ook bij foto 2 vind ik het veel te bleek overkomen. 3 ook weer de hemel veel te hard wit. Het stoort me enorm om eerlijk te zijn

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:24

The_Cat schreef:
Siricj, ik vind je kattenfoto's wel tof gedaan. Leuk perspectief ook de laatste. Hoeveel foto's denk je af te leveren per shoot?

@Kate_91 voor die foto's zou ik eigenlijk geen geld willen geven. Het koppeltje geeft een leuk beeld, maar voor mij persoonlijk zijn de foto's echt niet goed. Ik vind van kleur je foto's allemaal veel te licht (of mijn scherm is misschien verkeerd) maar ook foto 1 & 2 is echt niet goed ingesteld. Het stoort me echt ontzettend hard dat er bij foto 1 in de linkerbovenhoek nog een of andere lijn te zien valt die daar echt niet zou mogen zijn, maar je achtergrond is veel te bleek. Ook bij foto 2 vind ik het veel te bleek overkomen. 3 ook weer de hemel veel te hard wit. Het stoort me enorm om eerlijk te zijn



Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens, ja er kunnen zeker dingen beter, maar ik vind de compositie en de ideeën ontzettend leuk! De bewerking kan zeker nog beter, maar ze heeft wel een duidelijk beeld van wat ze wil. Ik vind dit wel 50 euro waard

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:33

Maar naar mijn mening is het gewoon niet echt een goede correcte foto om met te beginnen, dus nog (meer) nabewerken zou het niet perse beter maken.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:43

The_Cat schreef:
Maar naar mijn mening is het gewoon niet echt een goede correcte foto om met te beginnen, dus nog (meer) nabewerken zou het niet perse beter maken.

Inderdaad, het zijn geen correct belichte foto’s en je verliest zoveel detail..
Het is mijn ding niet zo maar ik vind portretten al snel cliché dus ik zou er geen geld voor neerleggen