[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:51

Alwiene schreef:
Toen ik aan Konijnenberg vroeg wat mijn 550D nog waard was kreeg ik te horen 75 euro (een goede reden om hem zelf te houden) dus denk dat een 450D niet meer dan 50 euro mag kosten ofzo?


Ligt er denk ik ook aan hoeveel clicks je er mee hebt gemaakt. Als jouw camera op het einde van zijn leven was dan was hij inderdaad niet veel waard.

Second to the right, and straight on till morning


maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:58

Neverland schreef:
De lens was inderdaad niet goed van binnen. Ze denken dat ze lens ooit een keer een klap heeft gekregen. En het kost nog meer dan ik dacht. :=


Ik was er al een beetje bang voor dat dat het euvel zou zijn. Wel fijn dat je hem terug mag brengen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:01

maaikemuis schreef:
Neverland schreef:
De lens was inderdaad niet goed van binnen. Ze denken dat ze lens ooit een keer een klap heeft gekregen. En het kost nog meer dan ik dacht. :=


Ik was er al een beetje bang voor dat dat het euvel zou zijn. Wel fijn dat je hem terug mag brengen.


Hij heeft de reparatie kosten al betaald. :D Dus nu krijg ik hopelijk een fijne lens terug met garantie. :)

Second to the right, and straight on till morning

maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:32

Dat is wel fijn en hopelijk heb jij er dan lang plezier van. Enne, niet laten vallen

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:46

Ik zat te denken over de aanschaf van een flitser voor mijn Nikon D3300, zodat ik ook binnen een fatsoenlijke foto kan maken.
Ik gebruik nu bijna altijd de 55-200mm lens. Ik heb ook nog een 18-105mm kitlens, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van deze lens. Na een beetje rondkijken, kom ik tot de conclusie dat ik misschien beter in een lichtgevoeliger objectief kan investeren.
Ik kwam oa de Nikon AF-S 50mm f1,4G tegen en de Sigma 30mm F/1.4 DC HSM ART. Welke zou het beste passen? Of zijn er andere (voordeliger) alternatieven. Of toch gewoon die flitser?

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:18


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:32

MarliesV schreef:
Florale, ik heb dit jaar exact om dezelfde reden, dezelfde body gekocht.

Heb er een extra lens bijgekocht, degene die Ikke hierboven heeft staan.
Deze bevalt hier super goed. Ben erg tevreden over de combi van die lens met de 450d body.

Ik heb een 2e hands lens gekocht trouwens met een jaar garantie er op. Vond het zonde om wat nieuws te kopen bij een oudere body.


Dan ga ik ook maar voor deze lens.
Ook net opgezocht hoeveel clicks hij had. 3647.. Dat is niet veel. Ik ga hier voorlopig zeker goed mee uit de voeten kunnen.

maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:31

Sammyoo schreef:
Ik zat te denken over de aanschaf van een flitser voor mijn Nikon D3300, zodat ik ook binnen een fatsoenlijke foto kan maken.
Ik gebruik nu bijna altijd de 55-200mm lens. Ik heb ook nog een 18-105mm kitlens, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van deze lens. Na een beetje rondkijken, kom ik tot de conclusie dat ik misschien beter in een lichtgevoeliger objectief kan investeren.
Ik kwam oa de Nikon AF-S 50mm f1,4G tegen en de Sigma 30mm F/1.4 DC HSM ART. Welke zou het beste passen? Of zijn er andere (voordeliger) alternatieven. Of toch gewoon die flitser?


Moeilijk te beantwoorden zonder de vraag te stellen wat je wilt. Wil je met flits fotograferen dan is de eerste flitser van ikke een leuk ding (voor zover ik van de flitsers ben, gebruik ze nooit) Maar fotograferen met flits is heel anders dan met een lichtsterke lens. Je licht verandert. En wat wil je fotograferen?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:56

maaikemuis schreef:
Moeilijk te beantwoorden zonder de vraag te stellen wat je wilt. Wil je met flits fotograferen dan is de eerste flitser van ikke een leuk ding (voor zover ik van de flitsers ben, gebruik ze nooit) Maar fotograferen met flits is heel anders dan met een lichtsterke lens. Je licht verandert. En wat wil je fotograferen?

Eigenlijk niet zo heel veel bijzonders, vooral 'kiekjes' van de honden of de kat.
Voor de honden die bij ons in de opvang zijn moeten voor de website foto's gemaakt worden. Het voegt altijd wel wat toe als er een paar leuke foto's in huis bij zijn. Bij sommige honden wil het soms binnen zelfs beter lukken dan buiten.

Afbeelding
Deze foto is overdag genomen, toen had ik net genoeg licht.

Of deze
Afbeelding

Ik lees ook goede dingen over de Nikon AF-S 35mm f/1.8 DX. Die is wat vriendelijker qua prijs. Ik geloof toch dat ik blijer wordt van een lens erbij, als dat volstaat in ieder geval. Het is ook vaak een kwestie van heel snel je camera pakken als je ziet dat een hond in een leuke pose ligt. Met flitsen is dan misschien wat meer gedoe.

Valanee

Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:01

Hoi! Is er iemand die ervaring heeft met de Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM voor Nikon? Dit in combinatie met de Nikon D7000. Ik wil graag een vervanger voor mijn 70-300mm f4.5-5.6 VR. Naast deze lens heb ik een Nikkor 18-105mm f4.5-5.6, Nikkor 50mm f2.8 en Nikkor 60mm macro f2.8.

Ik gebruik de zoomlens met name voor sportfotografie (paarden/honden) en portretten.

Zou de sigma een goede aanschaf zijn?

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers

maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:36

Mocht je voor nieuw gaan dan zou ik de laatste Tamron versie kopen, die is in mijn ogen beter dan de Sigma. Mocht je de 2.8 niet perse nodig hebben en een wat handzamer formaat willen, dan zou je ook nog kunnen kijken voor een Nikkor 70-200 f4. Dit is een waanzinnig goede lens voor en vriendelijker budget.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:38


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:50

Nou ikke, die f4 is behoorlijk aan de prijs. Die kun je particulier voor 900 euro krijgen met nog een jaar garantie en voor 800 euro een ouder exemplaar. Je moet alleen even mazzel hebben en de markt goed in de gaten houden.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:50

Wie heeft er ervaring met een lichtsterke groothoek lens voor canon?

Ik heb vorig jaar een goedkoop groothoeklensje gekocht voor vakantie en zet die nu steeds vaker in bij evenementen, maar mis lichtsterkte en snelheid bij scherpstellen, dus wil nu graag wat meer kwaliteit.

MarjanB

Berichten: 16399
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:34

Ik heb de Tokina 11-16 2.8 maar die kan alleen op een cropcamera. Wel mega fijne lens.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:30

loulou schreef:
Wie heeft er ervaring met een lichtsterke groothoek lens voor canon?

Ik heb vorig jaar een goedkoop groothoeklensje gekocht voor vakantie en zet die nu steeds vaker in bij evenementen, maar mis lichtsterkte en snelheid bij scherpstellen, dus wil nu graag wat meer kwaliteit.

https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... 8l-usm-ii/
Zoiets?
Deze doet het wel op FF.

Dat is inderdaad een nadeel van de Tokina maar voor de rest is het een fijn stukje glas. Of je dan de 11-16 of de 11-20 neemt, maakt heel weinig uit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:02

Ik heb geen FF dus dat is geen probleem. Ik ga even kijken naar jullie tips, Thanx!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:54

Schelen de 11-16 en 11-20 echt zo weinig in kwaliteit? Het scheelt wel aardig ik prijs namelijk.

Ik lees dat de 11-20 scherper is, maar zou dat echt noemenswaardig zijn? Voor mij is het vooral belangrijk dat hij goed functioneert in donkere situaties.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:00

loulou schreef:
Schelen de 11-16 en 11-20 echt zo weinig in kwaliteit? Het scheelt wel aardig ik prijs namelijk.

Ik lees dat de 11-20 scherper is, maar zou dat echt noemenswaardig zijn? Voor mij is het vooral belangrijk dat hij goed functioneert in donkere situaties.

Zullen we ze eens op het scherp van de snede naast elkaar leggen Marianne?

Het zou best kunnen dat de 11-20 scherper is; hij is nieuwer en daarmee zou er betere techniek in kunnen zitten. Of je dat echt gaat zien, zal ook afhankelijk zijn van de omstandigheden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MarjanB

Berichten: 16399
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:35


Life is a balance of holding on, and letting things go…

Anoniem

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:30

Hi!

Ik ben nieuw in dit wereldje. Heb al een hele tijd een Canon 1200D body met 18-55 mm lens. Ik wil graag eens een stapje verder met een betere lens en vroeg mij af welke lens een mooie opvolger is.

Ik fotografeer vooral de paarden of hij gaat mee op reis etc. :) Ohja er worden ook regelmatig portretfoto’s mee gemaakt van mensen.

Cabelona

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:20



Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

maaikemuis
Berichten: 5271
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:30

De distortie en vignettering is behoorlijk aanwezig en ik zou deze lens dan ook alleen aanraden wanneer er in RAW geschoten wordt en met Lightroom de resultaten verwerkt (hij staat als het goed in opgenomen in de software zodat dit automatisch kan). En let op, niet alle camera's werkt deze lens op. Het af-p systeem werkt niet op de d5200 en lager en de D3200 en lager (even uit mijn hoofd, pin me er niet voor 100% op vast).

Een betere lens in mijn ogen met hetzelfde bereik is de Tokina 11-20 overigens.

(Wellicht ten overvloede, maar wanneer je op statief werkt, en dat is met groothoek vaak, altijd de vr uitzetten. Anders is alles onscherp)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:44

Ik wil graag een 70-200 2.8 aanschaffen voor mijn Canon 7D. Nu zit ik wel te denken om de versie van Canon zelf te kopen alleen zit ik met 1 vraag: met of zonder IS? Ik en mijn vriend gebruiken allebei de camera en fotograferen eigenlijk van alles, ik vooral paarden (actie + portret/stand), hij vooral autosport. In de autosport doet hij ook vaak foto's pannen.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3


MarjanB

Berichten: 16399
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:47

Zolang je een korte sluitertijd hebt is dr niet zoveel aan de hand merk ik zelf nu ik de 100mm zonder IS heb. Gebruik hem veel en ik ben echt niet de stilste persoon qua lijf maar geen problemen mee.

Deze zijn beide met de 100mm gemaakt (zonder IS)

AfbeeldingIMG_4199

(ff snel via telefoon op flickr gezet)

AfbeeldingOutdoor Gld

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers