[FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

[FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:44

Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig met paardenfotografie. Ik ben op dit moment druk bezig met leuke paarden fotograferen voor mijn portfolio! Zo heb ik 2 weken geleden Diablo en Lila gefotografeerd in het weiland! Tips zijn meer dan welkom, lees vooraf wel even het stukje onder de foto’s! :)


1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding


Foto’s 2 en 3 zijn bewerkt, de rest is allemaal onbewerkt! Bij foto 3 is er zoals je wss ziet iets misgegaan met de kleur wat ik erg zonde vind maar van de week neem ik nog even de tijd om die opnieuw te bewerken. Ik wou hem wel graag even delen namelijk! Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik mijn foto’s echt heb bewerkt (tot nu toe heb ik eigenlijk alles uitgesneden en een filtertje erover geplakt) dus vandaar dat ik niet direct alles heb bewerkt. Ik hoor graag jullie meningen over mijn bewerkingsstijl en tips over hoe ik de nog niet bewerkte foto’s kan bewerken! :)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:34

Gave foto's en evenzo gaaf paard! <3

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: [FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:41

Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal net niet lekker wegkijken.
Bij veel foto's stoor ik me aan de wazige sprieten die voor het hoofd en/of lichaam zitten, hierdoor valt voor mij de focus een beetje weg en zie ik vooral wazige spriet in plaats van paard.

Zelf ben ik ook fan van foto's met een wazige voorgrond, maar ik vind ze in deze foto's niet fijn geplaatst.

Ook zou ik op sommige foto's de horizon nog even rechtrekken en wellicht de paaltjes en draadjes wegwerken. :)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: [FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:52

Er staat ook bij dat die nog onbewerkt zijn.. ;)
TS; ik vind vooral de eerste twee foto's heel geslaagd :)
Daar straalt echt de band tussen paard en ruiter uit, de echte rijfoto's vindt ik best netjes maar zou ik (persoonlijk) niet als portfolio-materiaal gebruiken. Probeer eens wat apartere composities, speel met het licht (tegenlicht kan op momenten ook heel mooi zijn, vooral met die lange grassprieten) en vooral; have fun :D
Compositiewijs kijkt bijv. foto 7 veel fijner dan foto 3, daar loopt het paard nl. een beetje "het beeld uit", terwijl op 7 je nog ruimte genoeg hebt aan de voorkant van het paard. Dat kijkt veel fijner. Je hoofdonderwerp hoeft niet per sé altijd in het midden te staan..

Roos_Doos

Berichten: 560
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Hoorn

Re: [FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:43

Ik vind foto 1 een heel mooi plaatje! Zoveel rust als die uitstraalt. En daar hebben de grassprietjes net dat beetje extra.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: [FOTO] Portfolio shoot met Diablo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 11:23

Bedankt voor de reacties! De foto’s hoe ze nu zijn ga ik natuurlijk niet gebruiken voor mn portfolio (alleen 1 & 2). Qua horizon, bij foto 5 zat ik heel erg te twijfelen maar als het goed is klopt hij wel weer als ik de lijntjes heb weggewerkt. Ik denk dat ik deze shoot nog een keer over ga doen op dezelfde locatie maar dan met wat meer variatie dus dan ga ik ook wat meer experimenteren met ideeën :)