[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 16:06

Ik ben niet helemaal tevreden over het camerawerk, de beelden zijn niet allemaal scherp genoeg.. ik had liever iets minder scherptediepte gebruikt.. en het logo had ik iets groter moeten maken, de animatie komt niet helemaal tot aan de rand.

In Maart heb ik mijn eerste bruiloft videoreportage, spannend :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:21

lizard schreef:
Lianne.
Ik ga ervan uit dat je de filmpjes in een map op je pc/laptop zet.
Met je muis op een filmpje,rechtsklikken,en eigenschappen,en dan details.
Daar staat de info die je moet hebben.


Top, bedankt! _/-\o_

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:15

Leuk hoor!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:17

8nnemiek schreef:
Ik ben niet helemaal tevreden over het camerawerk, de beelden zijn niet allemaal scherp genoeg.. ik had liever iets minder scherptediepte gebruikt.. en het logo had ik iets groter moeten maken, de animatie komt niet helemaal tot aan de rand.

In Maart heb ik mijn eerste bruiloft videoreportage, spannend :D


Ik vind hem ook tof hoor! zeker voor de eigenaresse waardevol om te hebben zoiets van je dier.

Spannend van je bruiloft! ik heb mijn eerste in Juli en vind het ook echt spannend, wil alles nog dubbel kopen etc haha.

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:09

beetje stilgevallen hier!

Kom maar even met leuk nieuws, ik heb mijn nieuwe camera gister opgehaald en kan vanaf nu 4K filmen. ZO tof..
Vond het heel erg lastig met een nieuwe camera uitzoeken want heb bij heel veel toch het gevoel dat het allemaal gemaakt is voor foto, en je daardoor gewoon veel te veel betaald.
Ben bij Cameranu geweest en daar advies gehad van een videograaf en die heeft me onwijs goed geholpen.
Ben uiteindelijk gegaan voor de: Panasonic Lumix GH5. <3

ook heb ik over minder dan een maand mijn eerste bruiloft en dat vind ik toch echt wel rete spannend haha!

Hoe gaat het hier allemaal?
Nog leuke nieuwe video's gemaakt?

Vroeg me ook af of jullie ook Instagram accounts hebben speciaal voor jullie video's? Vind ik ook leuk om te volgen.
Mijn is: Anoukvideografie

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

lizard
Berichten: 5191
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:23

Oke,da's een dure.
Maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

Ik zelf heb deze winter weinig gefilmd.
Maar ik heb vandaag gewandeld,en daar ben ik nu net mee bezig om iets van te maken.
Dus als ie af is plaats ik hem.

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:30

lizard schreef:
Oke,da's een dure.
Maar ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

Ik zelf heb deze winter weinig gefilmd.
Maar ik heb vandaag gewandeld,en daar ben ik nu net mee bezig om iets van te maken.
Dus als ie af is plaats ik hem.


Zeker een dure inderdaad, maar aangezien mijn eigen camera er te vaak mee ophield waardoor ik hem niet vertrouw voor een bruiloft.. moest ik wat anders.
Dus maar besloten echt de tijd te nemen om een goeie uit te zoeken en er dan in te investeren.
Had eigenlijk een nieuwe lens op het oog om te gaan kopen en moest nieuwe batterijen enzo gaan kopen dus dacht ja, kan nu alles gaan aanschaffen voor mijn oude of nu een nieuwe kopen.

Ik vind een nieuwe camera in het begin altijd verschrikkelijk, zo wennen :P

Leuk! ben benieuwd..

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:53

Wat gaaf anouk, die Panasonic!
En wat leuk dat je ook binnenkort je eerste huwelijksshoot hebt!

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste huwelijk gefilmd, en dat ging hartstikke goed en was érg leuk! Ik was wel heel blij dat ik mijn statief met fluid head bij me had, en ik heb er veel van geleerd en weet nu wat ik volgende keer anders moet doen :D
Als tweede camera had ik een simpele compactcamera bij me op een tweede statief tijdens de ceremonie, en dat vind ik toch echt wel noodzakelijk, dus ik ga binnenkort een goede tweede camera aanschaffen en dat wordt dan waarschijnlijk een spiegelreflex, de nikon d7200 denk ik, maar als hoofdcamera blijf ik toch mijn canon g40 camcorder gebruiken. Wat filmt dat ding toch heerlijk met weinig licht en tegenlicht <3

Mijn website staat inmiddels ook online, www.ABCreatief.com en ik ben nu volop bezig met het bewerken van de trouwfilm dus die komt binnenkort online, en dan kan ik écht reclame gaan maken :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip



Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:46

afgelopen weekend mijn go pro weer afgestoft. het cross seizoen is namelijk weer begonnen en de go pro moest natuurlijk weer mee.
Ik heb een vlog gemaakt van de dag en de cross! wat vinden jullie?


Golddigger: B+15 L1+12 L2+10 M1+10 M2+11 Z1+1// B+2 // SGW B+11 *\o/*
Volg ons op YouTube https://www.youtube.com/user/goldenlott
Of op insta! : Lottegold1

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 15:15

Wat een leuke filmpjes weer!
Goh wat een mooie locatie daar in Osnabruck! Heet die echt de piesberg? Haha, grappige naam :')

Lottegold, mooi vlog filmpje! Mooi beeld en goed geluid. En leuk om eens te zien van 'dichtbij', zo'n cross!
Tegen het bromgeluid van de auto kan een bass reduction of hum reduction filter vaak goed helpen, de meeste bewerkingsprogramma's hebben die wel.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:45

8nnemiek schreef:
Wat een leuke filmpjes weer!
Goh wat een mooie locatie daar in Osnabruck! Heet die echt de piesberg? Haha, grappige naam :')

Lottegold, mooi vlog filmpje! Mooi beeld en goed geluid. En leuk om eens te zien van 'dichtbij', zo'n cross!
Tegen het bromgeluid van de auto kan een bass reduction of hum reduction filter vaak goed helpen, de meeste bewerkingsprogramma's hebben die wel.



ahh bedankt voor de tip.
ik heb dit nu gedaan met movie maker. kwaliteit na renderen vind ik inderdaad onwijs meevallen.
ik heb vegas pro als programma maar die is toch een stukje ingewikkelder :p

Golddigger: B+15 L1+12 L2+10 M1+10 M2+11 Z1+1// B+2 // SGW B+11 *\o/*
Volg ons op YouTube https://www.youtube.com/user/goldenlott
Of op insta! : Lottegold1

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:38

8nnemiek schreef:
Wat gaaf anouk, die Panasonic!
En wat leuk dat je ook binnenkort je eerste huwelijksshoot hebt!

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste huwelijk gefilmd, en dat ging hartstikke goed en was érg leuk! Ik was wel heel blij dat ik mijn statief met fluid head bij me had, en ik heb er veel van geleerd en weet nu wat ik volgende keer anders moet doen :D
Als tweede camera had ik een simpele compactcamera bij me op een tweede statief tijdens de ceremonie, en dat vind ik toch echt wel noodzakelijk, dus ik ga binnenkort een goede tweede camera aanschaffen en dat wordt dan waarschijnlijk een spiegelreflex, de nikon d7200 denk ik, maar als hoofdcamera blijf ik toch mijn canon g40 camcorder gebruiken. Wat filmt dat ding toch heerlijk met weinig licht en tegenlicht <3

Mijn website staat inmiddels ook online, http://www.ABCreatief.com en ik ben nu volop bezig met het bewerken van de trouwfilm dus die komt binnenkort online, en dan kan ik écht reclame gaan maken :D


Oh wat fijn om te horen dat dat zo goed is gegaan, ik kijk er echt wel een beetje 'tegenop' omdat ik het toch zo spannend vind. Had je veel SD kaartjes en batterijen etc mee? haha daar stress ik hem dus echt over.
Ik heb besloten wel maar met een camera te gaan filmen. Heb wel een backup camera bij me voor het geval mijne kapot gaat.. maar wou het mezelf eigenlijk niet nog moeilijker maken door ook nog een neer te zetten voor de ceremonie.
Waren dit bekenden van je ook? of echt zo maar.. Super tof dat je site af is, ik ga een kijkje nemen :D

Edit: vind je site echt waanzinnig mooi!!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:44

Als je de mogelijkheid hebt om een aparte camera op een vast punt neer te zetten op een statief zou ik dat persoonlijk wel doen Anouk. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om van twee invalshoeken tegelijk de ceremonie te filmen en dat heeft echt wel toegevoegde waarde; met eentje alles filmen en met de rest details ed kunnen doen. Qua batterijen.. Filmen vreet batterij. Zeker zorgen dat je minstens 2 opgeladen batterijen bij je hebt en qua SD kaarten zou ik ook zorgen voor genoeg backup. Zeker als het puur gaat om filmen en niet om fotograferen kan je nooit genoeg hebben imo.

lizard
Berichten: 5191
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:49

Lottegold.
Nu pas je filmpje goed bekeken.
Hartstikke leuk!


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:00

Ik had ongeveer 60GB aan data, verdeeld over 4 SD kaartjes. Waarvan wel de ceremonie met dubbelopname op twee kaartjes tegelijk opgeslagen voor het geval er eentje stuk zou gaan :+
En ik had twee batterijen, waarvan ik de eerste tijdens het diner aan de lader heb gehangen. Gelukkig maar, want de tweede was ook al leeg voor het eind van de avond. Ik heb een originele accu en een extra zware. Als je zorgt dat je een lader bij je hebt dan komt het wel goed :)

Doe je de audio bij de ceremonie los opnemen? Zo niet, kijk even na hoe lang je camera maximaal kan filmen. Spiegelreflex camera’s stoppen meestal na een half uur, en als je dan midden in een speech zit is dat best vervelend :Y)

De tweede camera heb ik vooral bij me zodat ik wat tussenmateriaal heb terwijl ik verander van standpunt of aan het scherpstellen ben en wat beeld nodig heb als de speech doorloopt. Zonder tweede camera zou ik dan vooraf of achteraf op dezelfde locatie wat sfeershots maken van de familie en wat close-ups om er tussen te monteren.

Bij mij waren het geen bekenden nee, ik had een oproepje op facebook geplaatst voor portfoliomateriaal tegen een klein prijsje :Y)
Ga jij wel bij bekenden filmen?
In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken. Mensen zijn meestal hartstikke goedgehumeurd op zo’n dag en het is gewoon een heerlijke sfeer. Vooraf even met de fotograaf kletsen kan ook handig zijn, die hebben vaak slimme ideeën en trucs als je tegen een probleem aan loopt. Ik had het geluk dat er een erg goede en vriendelijke fotografe bij was die genoeg rekening met me hield en ook een beetje met mij mee dacht bij shots in krappe ruimtes bijvoorbeeld.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:29

8nnemiek schreef:
Ik had ongeveer 60GB aan data, verdeeld over 4 SD kaartjes. Waarvan wel de ceremonie met dubbelopname op twee kaartjes tegelijk opgeslagen voor het geval er eentje stuk zou gaan :+
En ik had twee batterijen, waarvan ik de eerste tijdens het diner aan de lader heb gehangen. Gelukkig maar, want de tweede was ook al leeg voor het eind van de avond. Ik heb een originele accu en een extra zware. Als je zorgt dat je een lader bij je hebt dan komt het wel goed :)

Doe je de audio bij de ceremonie los opnemen? Zo niet, kijk even na hoe lang je camera maximaal kan filmen. Spiegelreflex camera’s stoppen meestal na een half uur, en als je dan midden in een speech zit is dat best vervelend :Y)

De tweede camera heb ik vooral bij me zodat ik wat tussenmateriaal heb terwijl ik verander van standpunt of aan het scherpstellen ben en wat beeld nodig heb als de speech doorloopt. Zonder tweede camera zou ik dan vooraf of achteraf op dezelfde locatie wat sfeershots maken van de familie en wat close-ups om er tussen te monteren.

Bij mij waren het geen bekenden nee, ik had een oproepje op facebook geplaatst voor portfoliomateriaal tegen een klein prijsje :Y)
Ga jij wel bij bekenden filmen?
In ieder geval zou ik me niet te veel zorgen maken. Mensen zijn meestal hartstikke goedgehumeurd op zo’n dag en het is gewoon een heerlijke sfeer. Vooraf even met de fotograaf kletsen kan ook handig zijn, die hebben vaak slimme ideeën en trucs als je tegen een probleem aan loopt. Ik had het geluk dat er een erg goede en vriendelijke fotografe bij was die genoeg rekening met me hield en ook een beetje met mij mee dacht bij shots in krappe ruimtes bijvoorbeeld.


Dat is heel fijn inderdaad, ik ken de fotografe ook dus dat is super fijn!
Ik heb wel een batterygrip. en ook 2 kaartjes van 64GB kaartjes.. maar omdat ik het Dan nog nooit eerder heb gedaan stres ik hem zo of ik genoeg heb, haha. 4K film zijn ook mega grote bestanden. Maatgoed ik moet het toch maar een beetje gaan zien. Ik neem zeker een oplader mee en denk dat ik nog een extra batterij aanschaf dan heb ik er drie. Al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust haha. Neem voor de zekerheid ook maar even mijn macbook mee, dan kan ik als het echt nodig is even een kaartje legen. Het zal inderdaad allemaal wel loslopen, maar gezien ik een redelijke controlfreak ben wil ik het echt niet mis laten gaan haha.

Ik werk inderdaad op dezelfde manier, ook onbekenden voor een klein prijsje!

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:33

Emmaa_ schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om een aparte camera op een vast punt neer te zetten op een statief zou ik dat persoonlijk wel doen Anouk. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om van twee invalshoeken tegelijk de ceremonie te filmen en dat heeft echt wel toegevoegde waarde; met eentje alles filmen en met de rest details ed kunnen doen. Qua batterijen.. Filmen vreet batterij. Zeker zorgen dat je minstens 2 opgeladen batterijen bij je hebt en qua SD kaarten zou ik ook zorgen voor genoeg backup. Zeker als het puur gaat om filmen en niet om fotograferen kan je nooit genoeg hebben imo.


Ja, het probleem is alleen dat die camera die op statief staat wel bemand moet worden omdat die uit kan vallen als hij te lang aan een stuk door loopt. Plus mijn andere camera 4K filmt en deze camera dat niet is, dus ik denk niet dat ik dat mooi ge-edit krijg..

Voor nood vind ik dat niet erg dat hij iets mindere kwaliteit is want dan kan ik de 4K beelden terug zetten naar Full HD..
Ik heb hem sowieso mee, moet maar even kijken hoe alles gaat lopen ook.

Ik weet inderdaad dat ze batterij vreten, zeker als ik op 4K film.. maargoed op een bruiloft wil je gewoon weten dat je genoeg bij je hebt, tenminste ik wel. haha. Moet het maar een beetje loslaten haha.

Winoah ♥
v. Redford x Bentley

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 09:36

Altijd handig als je tussendoor even een kaartje kan legen idd.
Met hoeveel fps film je? Ik film zelf met 50fps, en op Full HD met LPCM audio had ik op een volle dag dus zo’n 60GB. 4k is vier keer zo groot, dus dat is idd veel data. Maar dat komt wel goed :) Als je van tevoren even uitrekent hoe lang je kan filmen met een kaartje dan kun je ook van tevoren even een moment inplannen om een kaartje te legen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:38

Is het echt een volle dag filmen of film je alleen de ceremonie? In het eerste geval zou ik namelijk een oplader meenemen en vragen of je die ergens in mag pluggen. Lege batterijen kan je dan gelijk even aan de lader gooien dat je telkens kan afwisselen. Dan weet je 100% zeker dat je niet zonder komt te zitten.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 12:04

Mijn eerste korte trouwfilm is eindelijk helemaal gemonteerd :D
Ik ben erg benieuwd wat het bruidspaar er van vindt!
Nu kan ik eindelijk echt reclame gaan maken.


Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


JoycexEnya

Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:43

Wauw echt heel gaaf geworden zeg.

Ik ga 8 april filmen bij een wedstrijd. Heb der onwijs zin in, ga sws alle deelnemers filmen en een soort aftermovie van maken. Ben heel benieuwd haha

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:32

Emmaa_ schreef:
Is het echt een volle dag filmen of film je alleen de ceremonie? In het eerste geval zou ik namelijk een oplader meenemen en vragen of je die ergens in mag pluggen. Lege batterijen kan je dan gelijk even aan de lader gooien dat je telkens kan afwisselen. Dan weet je 100% zeker dat je niet zonder komt te zitten.


Heledag filmen daar, of nouja ben geboekt voor 8 uur. Heb twee batterijen en een batterygrip. Koop er nog een batterij bij zodat ik altijd kan rouleren en dat was ik inderdaad ook van plan om hem gewoon mee te nemen, al is het maar voor het gevoel. Ach het komt ook vast wel goed.. het is alleen even aftasten in het begin en je wil niks fout doen op zo'n dag.

Winoah ♥
v. Redford x Bentley


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers