[FOTO]Zuid-Afrikaanse dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[FOTO]Zuid-Afrikaanse dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:20

Zo'n eerste fototopic is toch wel even spannend, maar goed, here we go.

Op dit moment studeer ik in Zuid-Afrika. Dat is op zich al avontuur genoeg, maar nu al een van de hoogtepunten van mijn tijd hier was het spotten van een hele zooi dieren in de week voordat mijn oriëntatie begon.

Ik ben geen professionele fotograaf en hoewel ik het erg leuk vind om foto's te maken merk ik dat ik mezelf soms nog een beetje in de weg zit. Vooral bij foto's van dieren let ik meer op het daadwerkelijke foto's maken dan op andere zaken als de technische kant en in sommige gevallen ook de creatieve kant. Alle foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 750D met daarop een Canon 55-250mm lens en het grootste deel is geschoten in RAW. Ik bewerk mijn foto's na in Lightroom maar merk dat ik daarin nog erg zoekende ben naar mijn eigen stijl, waardoor sommige foto's wat van anderen afwijken in nabewerking. Ik hoop vooralsnog dat jullie ervan kunnen genieten!

Een aantal foto's komen uit een game drive die we in een game reserve gedaan hebben. Wakker worden met giraffes in je achtertuin en achterop een Jeep over het terrein crossen was makkelijk een van de tofste dingen die ik ooit heb meegemaakt.

1. Een Wild Impala (haha)
AfbeeldingIMG_0096_1 by [naam] [naam], on Flickr

2. Een groepje bokken.
AfbeeldingIMG_0090_1 by [naam] [naam], on Flickr

3. En toen eindelijk, een giraffe. Hij was behoorlijk verstopt en we hebben er twee uur voor rond moeten rijden maar wauw, wat een gave beesten. Het leukste is misschien nog wel dat ze heel braaf stil blijven staan en je aan staan te staren alsof het fotomodellen zijn.
AfbeeldingIMG_0146_1 by [naam] [naam], on Flickr

4. Nog eentje.
AfbeeldingIMG_0149_1 by [naam] [naam], on Flickr

5. En de laatste van deze mooie man.
AfbeeldingIMG_0152_1 by [naam] [naam], on Flickr

De dag hierna zijn we naar Addo Elephant Park gereden, een kleine anderhalf uur rijden van het game reserve en ook zoiets van mijn huidige verblijfplaats. De dagen dat wij hier waren was het erg warm (denk 35+ overdag) en we waren van tevoren al gewaarschuwd dat de Big 5 spotten hier moeilijk zou gaan worden. We waren er ook nog eens wat later dan de bedoeling was, waardoor leeuwen, luipaarden en hyena's al zo ver verstopt waren dat we ze niet meer hebben kunnen vinden. Het leuke aan Addo vond ik persoonlijk wel dat je er met je eigen auto rond mag rijden en dat je dus veel meer vrijheid hebt. Olifanten hebben we in ieder geval in overvloed gezien, net als een hele kudde waterbuffels en ander loslopend gespuis.

6. Ik dacht in de eerste instantie dat dit een leeg schild was maar er bleek toch nog een pad in te zitten.
AfbeeldingIMG_0262_1 by [naam] [naam], on Flickr

7. En de gaafste olifant van de dag. Een ontzettend groot mannetje dat heel intimiderend op ons af kwam lopen. Met de kleuren van deze foto ben ik niet enorm tevreden maar het beeld is zo gaaf dat ik hem toch wou delen.
AfbeeldingIMG_0427_1 by [naam] [naam], on Flickr

8. Hier geldt hetzelfde voor de kleuren.
AfbeeldingIMG_0430_1 by [naam] [naam], on Flickr

9. Deze lieve zebra.
AfbeeldingIMG_0381_1 by [naam] [naam], on Flickr

10. Het zoetste moment van de dag was deze twee baby's die met elkaar stonden te spelen (dit was overigens bij een waterput waar makkelijk 60 olifanten stonden destijds, zo indrukwekkend!)
AfbeeldingIMG_0301_1 by [naam] [naam], on Flickr

11. En als laatste een waterbuffel. Ook hiervan stond een enorme kudde, maar deze stond zo geïnteresseerd te kijken dat ik voor dit beeld ben gegaan.
AfbeeldingIMG_0471-2_1 by [naam] [naam], on Flickr

En dat was het alweer. In maart ga ik terug naar Addo en ik hoop dan wel de big 5 te kunnen spotten. Zoals ik al zei ben ik geen fotograaf en doe ik ook niet alsof ik er eentje ben. Fototechnische tips zijn welkom maar houd in je achterhoofd dat veel van deze foto's vanuit een rijdende auto geschoten zijn en dat ik dus afhankelijk was van beelden die ik door het open raam kon maken.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:02

Hele leuke foto's. Ja, het is natuurlijk heel moeilijk om vanuit een rijdend auto te fotograferen.
Bij foto 1 (de Impala's , vind ik het wel jammer dat de 2 groene bladeren op de voorgrond een storend beeld geven. (Dat is weg te shoppen, of 1 is weg te snijden)De olifantenfoto's vind ik fantastisch! *\o/*
Het geeft een leuke sfeerimpressie, van waar je nu zit!

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: [FOTO]Zuid-Afrikaanse dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:38

Gave foto's. Wat kunnen die Impala's zo ontzettend hoog springen zeg _/-\o_

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [FOTO]Zuid-Afrikaanse dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:07

Bij mij storen inderdaad de groene bladeren ook bij de foto van de impala. De giraffe die zo boven de bomen uitkomt is wel geniaal :D!

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:43

Wauw heel erg gaaf! Ik vind foto 3 van de giraffe het mooist gemaakt, maar die olifantjes zijn wel heel erg schattig <3

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:17

Heb je toch 2 van de big five gezien :)

Het is overigens geen waterbuffel, maar een kafferbuffel (ook wel Afrikaanse Buffel).