[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:17

En weer bedankt voor de feedback. Had in het begin al gezegd dat ik dat best spannend vind met zulke goede fotografen in het topic, maar ik heb er zeker wat aan en hou het allemaal in mijn achterhoofd.
Cynn, klopt, ik zag de huizen in de verte ook. Niet heel storend, maar was mooier als dat niet op de achtergrond stond. Met croppen vond ik de foto nog minder, dus heb ik 'm maar zo gelaten ;-)
XMayo, okay, ik vond 'm van achter juist wel een keer grappig. Maar snap je wel. Het missen van kleur / contrast had ik zelf ook een beetje; ben nog zo verrekte onhandig met photoshop dus krijg 'm nog niet veel mooier. Bedankt voor de feedback; zal er toch nog eens wat aan gaan prutsen...

Week 3 dan maar: weinig bezig geweest, dus moest dit vogeltje er maar even aan geloven. Scherpte is niet helemaal top, maar ik wilde toch iets van deze week inleveren dus vooruit dan maar :+

Afbeelding

Zucht, hier is 'ie minder mooi dan op mijn pc. Hoe doen jullie dat als je de bokt-upload niet wilt gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:30

Arianne schreef:
En weer bedankt voor de feedback. Had in het begin al gezegd dat ik dat best spannend vind met zulke goede fotografen in het topic, maar ik heb er zeker wat aan en hou het allemaal in mijn achterhoofd.
Cynn, klopt, ik zag de huizen in de verte ook. Niet heel storend, maar was mooier als dat niet op de achtergrond stond. Met croppen vond ik de foto nog minder, dus heb ik 'm maar zo gelaten ;-)
XMayo, okay, ik vond 'm van achter juist wel een keer grappig. Maar snap je wel. Het missen van kleur / contrast had ik zelf ook een beetje; ben nog zo verrekte onhandig met photoshop dus krijg 'm nog niet veel mooier. Bedankt voor de feedback; zal er toch nog eens wat aan gaan prutsen...

Week 3 dan maar: weinig bezig geweest, dus moest dit vogeltje er maar even aan geloven. Scherpte is niet helemaal top, maar ik wilde toch iets van deze week inleveren dus vooruit dan maar :+

[ [url=m/hjhQ7c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht, hier is 'ie minder mooi dan op mijn pc. Hoe doen jullie dat als je de bokt-upload niet wilt gebruiken?



Heb ik ook met mijn vorige, waarschijnlijk omdat het een panorama is..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:37

Ik gebruik Flickr!

Annetjuuh

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-08-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:56

Week 3
Bedankt voor de feedback iedereen!
Donderdagavond scheen de zon opeens mooi mijn kamer in, dus snel mijn camera gepakt en een aantal zelfportretten geschoten. :)
Afbeelding

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:44

Bedankt voor de commentaren! @NESCAFE: In principe zal het bijna altijd zo zijn dat je niet het verschil gaat zien van een foto uit een drone met die genomen vanaf een berg/brug/viaduct/toren. Het verschil is dat je niet meer gebonden bent aan of er toevallig een brug is ;) Maar ik kan mij goed vinden in je commentaar verder!

Ik heb gisteren een nieuwe (gebruikte) camera gekocht en heb die vanochtend meegenomen met hardlopen. Het is nog even wennen aan de camera en ook aan CaptureOne (ik probeer die even om te kijken of het beter bevalt dan lightroom). Maar hier mijn foto voor week 4 week 3:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MichieldeM op 21-01-18 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:45

Week 4 mag pas geplaatst worden na de lijst van week 3...

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:49

Was gewoon een foutje denk ik, hij heeft nog geen week 3 geplaatst :P

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:58

Tellen is lastig, sorry :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:01

Oh. :')

Excuses! O:)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:01

Week 3

Hier ook mijn eerste foto, even boktupload. Ben er nog niet zo in thuis allemaal :Y)


Afbeelding

Niet helemaal scherp, maar het idee was leuk. Nog even oefenen :+
Laatst bijgewerkt door Iselda op 21-01-18 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:52

Bedankt weer voor alle feedback, heel leerzaam weer :j .

Deze week een stadsfoto proberen te maken, met de nadruk op proberen :o ...

week 2

AfbeeldingUntitled by Bianca de Warle, on Flickr

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:13

Mijn week 3:

Afbeelding

Edit: en iedereen bedankt voor de feedback. Ik ga er ook binnenkort eens voor zitten al vind ik het wel lastig omdat iedereen zijn eigen voorkeur en stijl heeft.
Laatst bijgewerkt door Babette op 21-01-18 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 19:15

Oh ja... foto maken... pfff, zo idioot druk geweest en daardoor vandaag een beetje als kip zonder kop rond gelopen... :=

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:42

Had een leuk idee voor deze week maar wat ik er voor nodig had, was weg dus daar moet ik nog naar op zoek -O- Dus nu maar een mislukte foto voor week 3 :')

Week 3
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:58

:wave:

Op tijd thuis van een weekendje weg, nu lekker mijn foto's uitzoeken. :)

NESCAFE, Fientj, Cynn, xMayo

Quir, wat gaaf! Ik heb tijdens mijn weekendje weg in Duitsland ook weer zo'n sneeuwpret gehad, zo gaaf. <3 <3

Cynn, het is een witte bloem tegen een grijze muur. In kleur zit er net een zweem van de lampkleur over heen, vandaar de omzetting naar zwartwit. :)

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:03

Ik zal zo even reageren op mijn feedback van week 2.

Nog eentje van de shoot van vorige week :D

Week 3:
Afbeelding

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:09

Hele gave foto's weer!

En ook weer heel erg bedankt voor de feedback en tip voor de ruis reductie :) !


Ik heb deze week min of meer alleen maar pup foto's gemaakt dus vrees dat het er daar weer een van gaat worden :') .

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:12

Iedereen bedankt voor de feedback! Ik heb vandaag wel foto's gemaakt maar ze waren niks aan... T wil even niet omdat ik nu soms gewoon geen energie heb om weg te kunnen gaan om de tijden dat er mooi licht is. Dus een iets oudere foto (3 weken geleden gemaakt) van mn maffe ouders :') die perse in deze pose op de foto wilden.

Mijn week 3

AfbeeldingIMG_0426 by [naam], on Flickr

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:26

Voor week 3 heb ik deze gekozen, vanochtend gemaakt in de bergen. Het was erg grijs weer en ik kon de foto ook niet echt meer oplichten zonder dat er details verloren zouden gaan en dan met name de achtergrond die zo mooi in de mist gehuld zat. Heeft iemand daar tips voor? :)

Achteraf had ik wellicht beter mijn statief mee kunnen nemen en een HDR oid kunnen maken.

Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:11

Week 3 - Graffiti straat in Gent

Afbeelding

[edit: vorige versie was nogal scheef...]
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 21-01-18 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:24

Superleuk al die feedback!
De voorgrond van mijn foto heb ik ook weg gehad maar vond het met toch meer ''af''. Wat minder plat.

Mijn week 3!

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:37

#3

Afbeelding

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:39

NESCAFE, bedankt voor je compliment :)
Fientj, jammer dat je geen fan bent van de compositie, ik had graag gehoord wat de reden is :j
Cynn, bedankt voor je compliment, wat betreft het raam, dat is de buitenkant en helaas kan ik die niet schoonmaken :+ En de huisbaas laat het niet doen :o
xMayo, bedankt! :D

Mijn week 3, eentje die ik twee weken geleden heb gemaakt, deze week is een verse foto even niet gelukt :(
Afbeelding
Ik verzamel hier

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:41

Dankjewel weer voor alle feedback!
Deze week eindelijk wel een (redelijk) scherpe foto :D
Nog eens proberen oefenen met bewerken vanuit RAW, maar ik ben toch nog niet helemaal blij met de kleuren... Iemand tips? Ik heb geen lightroom maar gebruik Digital Photo Professional (wat bij mijn camera zat) en GIMP...
Week 3
Afbeelding

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:45

Oeps, ik dacht dat ik mijn week 3 al ingeleverd had, ga ik zo doen!

Fientj schreef:
Niobe Gaaf die modelen met de outfit en het huisje(?) Alleen zo zonde van die fiets op de achtergrond, die past niet bij de sfeer van het plaatje.


Dankjewel!!
Ik heb getwijfeld of ik die fiets er uit zou knippen, maar de foto ging om het contrast van de kleurige meiden met het "hollandse" molentje en dan de mooie zonsondergangkleuren erbij. Dus ik vond zelf de fiets erbij wel lollig, maakte het nog net iets hollandser :+
Maar ik snap je mening er over zeker wel, vandaar ook mijn twijfel :D

Cynn schreef:
Niobe: Lonneke, Lonneke, Lonneke... wat valt er nou nog te zeggen over jouw foto's? Ze zijn allemaal zo perfect :'). Zo jaloers wat jij kan. Ik weet alleen niet of de fiets op de achtergrond er bewust bij staat, maar persoonlijk had ik hem voor de foto weggezet.


Wat ontzettend lief Cynn, dankjewel!! :oo :+: :+:
Oh ja, wegzetten had natuurlijk ook gekund :') Achteraf, hoe meer ik er naar kijk, denk ik inderdaad ook dat het net niet past eigenlijk inderdaad. Puntje voor de volgende keer :D

xMayo schreef:
Niobe : Niets op aan te merken, aparte foto en fijn kleurgebruik.


NESCAFE schreef:
Niobe verzamelt hier **nette foto


Dank jullie beiden!! :o

en mijn
Week 3
Disclaimer: dit spoor wordt rond deze periode (nagenoeg) niet gebruikt, is van de stoomtrein hier in de regio. Dus we zijn niet gevaarlijk bezig geweest ;)
Afbeelding

Met dank aan Remke voor het modelleren :D