Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:19

Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:58

Vandaag voor het eerst studiofoto's gemaakt van een hond. Waar ik alleen tegen aan loop is dat de achtergrond van die kringen krijgt. Nu zie ik dit ook wel vaker bij andere fotograferen, maar ik ben benieuwd of je hier iets tegen kan doen.
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:58

Ik vind dat eigenlijk net wel wat hebben.Mooie foto iig :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:00

oke, bedankt! :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:12

Ik vind het in deze foto ook mooi. Net alsof er een spotje op de achtergrond is gericht.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:24

Wauw ik heb echt met verbazing naar jullie creaties zitten kijken :’)
Ik heb alleen Lightroom en soms mis ik net dat extra wat je kunt, wat je volgens mij in photoshop wel kunt.

Vinden jullie photoshop ‘lastig’? En hoe heb je het jezelf zo goed aangeleerd? :P

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:30

Ik vind het ook wel wat hebben ja :) Weet helaas niet hoe je dit later kan voorkomen...

Ruby1995, nee photoshop is eigenlijk veel makkelijker dan je in het begin denkt. Ik ben gewoon heeeul veul tutorials gaan kijken over foto's bewerken die ik mooi vond. Dan leer je het heel snel ;)

Helaas niet helemaal tevreden over de kleuren. Op mijn laptop krijg ik het gewoon niet goed.
Afbeelding

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:00

GreenRider schreef:
Ik vind het ook wel wat hebben ja :) Weet helaas niet hoe je dit later kan voorkomen...

Ruby1995, nee photoshop is eigenlijk veel makkelijker dan je in het begin denkt. Ik ben gewoon heeeul veul tutorials gaan kijken over foto's bewerken die ik mooi vond. Dan leer je het heel snel ;)

Helaas niet helemaal tevreden over de kleuren. Op mijn laptop krijg ik het gewoon niet goed.
[ Afbeelding ]



Mooi geworden hoor!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:38

Mooi inderdaad!

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:53

Heel mooi!!!

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:28

Captain schreef:
Vind die met die katten hierboven goed gelukt! :)) Ook die met die fries en dat gras er onder.. netjes!!!

Voor:

[ [url=m/IXYPI3.jpg]Afbeelding[/url] ][ [url=m/ZdWGvK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Dv6i4N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoofdstellen goud ipv zilver gemaakt, ander hoofd op linkse ruiter, rechtse ruiter een speer gegeven en rook toegevoegd.. Rechtse paard lijkt wat groenig maar komt door de bokt-upload want op pc gewoon netjes. :D

Supertof! <3

quintenvo schreef:
Vandaag voor het eerst studiofoto's gemaakt van een hond. Waar ik alleen tegen aan loop is dat de achtergrond van die kringen krijgt. Nu zie ik dit ook wel vaker bij andere fotograferen, maar ik ben benieuwd of je hier iets tegen kan doen.
[ [url=m/2R7hoH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RuEJ6z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel netjes gedaan, mooi!

GreenRider schreef:
Ik vind het ook wel wat hebben ja :) Weet helaas niet hoe je dit later kan voorkomen...

Ruby1995, nee photoshop is eigenlijk veel makkelijker dan je in het begin denkt. Ik ben gewoon heeeul veul tutorials gaan kijken over foto's bewerken die ik mooi vond. Dan leer je het heel snel ;)

Helaas niet helemaal tevreden over de kleuren. Op mijn laptop krijg ik het gewoon niet goed.
[ Afbeelding ]

Heel gaaf! <3

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:53

Geïnspireerd door dit topic ook maar eens een manipulatie gemaakt :)

Afbeelding

Feedback is welkom, ik zie het zelf bijna niet meer := Waar ik vooral tegenaan liep is dat het licht bij het kindje (mijn nichtje) duidelijk van links komt, terwijl dat bijna niet zo is in de rest van de foto. Een puntje om op te letten voor de volgende keer :)

Gemaakt uit de onderstaande foto's. De onderste twee foto's zijn zelf gemaakt. De bovenste 3 zijn stockfoto's :)
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:57

Kan geen tips geven want zo ver ben ik niet haha, maar ik vind hem heel schattig <3

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:05

Hartstikke gaaf! Ik vind dat licht van links bij je nichtje niet eens zo heel erg opvallen.

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:33

asm_kayleigh schreef:
princie1999 schreef:
Ik heb een vraagje, waarschijnlijk is het antwoord erg makkelijk maar ik kom er niet uit. Vroeger had ik altijd Gimp, maar sinds een tijdje ook Photoshop. Hoe zorg je dat als je een selectie maakt, dat je alleen in de selectie kunt gummen? Want ik probeer dat nu maar alles wat ik doe wordt gewoon op heel de foto toegepast, terwijl het alleen op de selectie moet worden toegepast.


Je selectie maken, dan rechtermuisknop klik en dan selectie omkeren :)


Dankje voor je reactie, maar dat heb ik al geprobeerd... :\

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:25

Dat was inderdaad ook mijn ding MariaMaaike, ze past er net niet mooi in. Ik vind het contrast ook wat hoog, vooral in haar gezichtje (en dan weer vooral voorhoofd). Wat gebeurt er als je haar iets lichter maakt en het contrast wat minder hoog?
Licht van voren/minder scherp licht was mooier geweest.

Verder super mooi die handjes in de vacht verwerkt, je kleuren vind ik mooi en de algehele bewerking ook absoluut :D

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:00

Wauw, wat een prachtige bewerkingen komen hier voorbij! Hebben jullie hier een cursus voor gevolgd of zelf een beetje mee geprutst?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:08

AnimalFriend schreef:
Wauw, wat een prachtige bewerkingen komen hier voorbij! Hebben jullie hier een cursus voor gevolgd of zelf een beetje mee geprutst?


Ik heb het mijzelf geleerd ^_^

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:38

Zo gaaf wat iedereen met photoshop kan :) Zit continue met bewondering te kijken hier :)
Ik heb sinds kort ook photoshop en na veel oefenen en tutorials kijken begin ik het een beetje te snappen :') Hierbij een simpele opfris foto van mijn kant..
AfbeeldingBokt by Mandy Minnen, on Flickr

Afbeelding

Ik vindt hem persoonlijk best mooi opgefrist :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:46

Goed gelukt! :D

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:05

Heel mooi gedaan @horses_m! Vind alleen het zonnetje linksboven wat te heftig naar mijn mening :)

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:24

Mariett schreef:
Dat was inderdaad ook mijn ding MariaMaaike, ze past er net niet mooi in. Ik vind het contrast ook wat hoog, vooral in haar gezichtje (en dan weer vooral voorhoofd). Wat gebeurt er als je haar iets lichter maakt en het contrast wat minder hoog?
Licht van voren/minder scherp licht was mooier geweest.

Verder super mooi die handjes in de vacht verwerkt, je kleuren vind ik mooi en de algehele bewerking ook absoluut :D

Bedankt voor je feedback! :D Ik ga het proberen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:33

Inderdaad heel mooi geworden!

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:16

@mariamaaike, ik zou de zwarte tinten op vooral het kindje, maar ook op de tijger wat omlaag halen, zodat ze iets minder diep zwart worden. dan krijg je minder het idee dat ze er op geplakt zijn denk ik! Verder echt wel heel erg netjes gedaan, vooral de achtergrond ook zie je bijna niks aan :j

@horses_m, heel mooi gedaan! zeker als je nog niet zo lang photoshop hebt. Ik zou oppassen waar je je zonnetje plaatst, het licht lijkt op de before foto meer van rechts te komen, als je het zonnetje daar dan ook plaatst valt het al een stuk minder op :)

Ik heb behoefte aan zomer, zon en bloemenvelden dus maar even een foto van afgelopen zomer gepakt en wat mee geprutst :D Afbeelding
Afbeelding

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:45

NynkeMarit schreef:
@mariamaaike, ik zou de zwarte tinten op vooral het kindje, maar ook op de tijger wat omlaag halen, zodat ze iets minder diep zwart worden. dan krijg je minder het idee dat ze er op geplakt zijn denk ik! Verder echt wel heel erg netjes gedaan, vooral de achtergrond ook zie je bijna niks aan :j

@horses_m, heel mooi gedaan! zeker als je nog niet zo lang photoshop hebt. Ik zou oppassen waar je je zonnetje plaatst, het licht lijkt op de before foto meer van rechts te komen, als je het zonnetje daar dan ook plaatst valt het al een stuk minder op :)

Ik heb behoefte aan zomer, zon en bloemenvelden dus maar even een foto van afgelopen zomer gepakt en wat mee geprutst :D [ [url=m/sk7mqb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E87sZo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtig moment heb je vastgelegd, vind de compositie en de bewerking met het licht, de wolken en de kleuren heel sprekend!
Zou alleen wel het stukje van het halster op de wang en het halstertouw wegwerken, ik vind het net storend en volgensmij is het best goed weg te klonen zo op de wang :D