[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:53

cheeky schreef:
Ik vind dat ik het wel even voor de Tamron moet opnemen.. ik heb zelf jaren met een 70-300 vc van tamron gedaan, en het is een geweldige lens voor dat geld! Uiteindelijk groei je veder en ben ook ik overgestapt naar de 70-200.

De fotograaf maakt echt de foto! Alleen goeie apparatuur geeft je net extra en geeft kwaliteit aan je werk. De Tamron 70-300 ondersteund heel goed en je merkt vanzelf wanneer je eruit gegroeid bent. Ik zou echt kiezen om eerst voor een Tamron te gaan, goei in de werk, en groei in je Body keuze, en ga daarna voor een betere lens.. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn, maar ik vond dat dit wel even gezegd moest worden.

Daarom hierbij wat voorbeelden gemaakt met de Tamron lens..
[ [url=m/wuUGlm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wMwwiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OObtc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5gyOyC.jpg]Afbeelding[/url] ]


En het verschil is dat jij de duurdere vc versie hebt. De meeste mensen beginnen met de 70-300 van 150 euro. Die is alleen geschikt om naar mensen te gooien als ze in je foto gaan staan. De vc doet het nog best aardig. Al is glas upgraden vaak beter dan een body.

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:25

maaikemuis schreef:
cheeky schreef:
Ik vind dat ik het wel even voor de Tamron moet opnemen.. ik heb zelf jaren met een 70-300 vc van tamron gedaan, en het is een geweldige lens voor dat geld! Uiteindelijk groei je veder en ben ook ik overgestapt naar de 70-200.

De fotograaf maakt echt de foto! Alleen goeie apparatuur geeft je net extra en geeft kwaliteit aan je werk. De Tamron 70-300 ondersteund heel goed en je merkt vanzelf wanneer je eruit gegroeid bent. Ik zou echt kiezen om eerst voor een Tamron te gaan, goei in de werk, en groei in je Body keuze, en ga daarna voor een betere lens.. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn, maar ik vond dat dit wel even gezegd moest worden.

Daarom hierbij wat voorbeelden gemaakt met de Tamron lens..
[ [url=m/wuUGlm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wMwwiK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OObtc2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5gyOyC.jpg]Afbeelding[/url] ]


En het verschil is dat jij de duurdere vc versie hebt. De meeste mensen beginnen met de 70-300 van 150 euro. Die is alleen geschikt om naar mensen te gooien als ze in je foto gaan staan. De vc doet het nog best aardig. Al is glas upgraden vaak beter dan een body.


Ik heb zelf inderdaad die van 150 euro. Ik vind het echt geen fijn ding om mee te fotograferen. Heb er meer ruzie mee dan dat hij mooie scherpe foto's maakt. Sporadisch komt er een mooi plaatje uit. Ik ga komende week waarschijnlijk de 55-250 bestellen :)

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:31


ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:48


xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:57

ikke schreef:
xLiez schreef:
Even een vraagje. Ik zie hier zelf geen verschil tussen. Alleen het prijsverschil. Of zit er wel degelijk verschil tusen deze twee lenzen?
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ca ... 75025.html
https://www.cameranu.nl/nl/p376034/cano ... -objectief

Dat is hetzelfde objectief, dus bij Cameranu gaan halen. Dat is bovendien een betere toko dan de Mediamarkt.


Ja vind ik ook hoor! Alles komt bij Cameranu vandaan. Maar vond het prijsverschil nogal hoog dus dacht misschien is er iets anders aan. Maar thanks, dan ga ik hem even bij cameranu bestellen! *\o/* kan niet wachten om hem uit te proberen. Alleen gaat het komende week wel regenen dat is dan weer wat jammer.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:09

Ik heb naar aanleiding van tips hier maar besloten te wachten op een tweedehands Tamron 28-75 2.8 voor mijn canon. Alleen ik heb niet echt geluk , of hij wordt voor mijn neus weggekaapt of de winkel is de hele lens gewoon kwijt _O- Dus als iemand er een ziet :+

Mijn Canon 55-250 staat te koop :)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:15

Jets schreef:
Ik heb naar aanleiding van tips hier maar besloten te wachten op een tweedehands Tamron 28-75 2.8 voor mijn canon. Alleen ik heb niet echt geluk , of hij wordt voor mijn neus weggekaapt of de winkel is de hele lens gewoon kwijt _O- Dus als iemand er een ziet :+

Mijn Canon 55-250 staat te koop :)

Deze?
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -2-8-di-v/

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:26

Nee de goedkopere variant :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:22

Na lang twijfelen over welke lens ik zou kopen voor mijn Nikon kwam ik op aanraden van de verkoper uit bij de Tamron 16-300 lens.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb ik een goede lens gekocht ( kan ‘m eventueel nog ruilen).

*waaghals die sinds kort de camera van de automatische stand durft af te halen na een cursusdag :D

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:49

Wat wil je er mee gaan doen? Deze lens is een compris, je hoeft niet meer te wisselen maar je levert wel in op de kwaliteit van je beeld.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:17

Foto’s van de paarden -wide angle-, close-up foto’s maar vooral voeling krijgen waar ik in de toekomst heen wil met fotograferen. Verkoper was een oud mannetje en luisterde goed. Om niet te veel van len te hoeven wisselen kwam hij op deze uit. Ik heb ook nog een Nikon (even uit het bolletje hoor) 55-300 en de standaard 18-55. Ik wil de camera mee op vakantie nemen en er werd me aangeraden om 1 lens te kopen waardoor je niet steeds hoeft te wisselen. Vandaar de Tamron.

Anoniem

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:24

Met lenzen is het imo een beetje kiezen of delen. Het is inderdaad fijn als je niet hoeft te wisselen, maar de meeste lenzen met zo'n grote range vallen erg tegen op volledig uitgezoomd en ook op volledig ingezoomd. 300 is sowieso een lastige om stabiel te houden zonder statief of goede IS, al helemaal met een lens die zo'n grote range heeft.

Op vakantie heeft niet hoeven te wisselen wel voordelen, maar ik zou persoonlijk toch los voor de 18-55mm en de 55-250mm gaan. Dat zijn allebei goede lenzen (kitlensje is niet de allerbeste maar vind het zeker geen verkeerd ding).

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:24

Ik durf te gokken dat de beeldkwaliteit van wat je al had beter is dan de beeldkwaliteit van de tamron. Zeker de 55-200/55-300. Er vanuit gaande dat het om Nikkor lenzen gaat en niet om de beroemde tamron van 150 euro.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:35

Ojee.. jullie brengen me nu aan het twijfelen. Ik had inderdaad al mooie foto’s (beginner en op de automatische stand) met de Nikon lenzen. Miste wel de wide angle en micro (?) optie voor close-up foto’s. Terugbrengen dan maar? Wat zouden jullie aanraden na het lezen van mijn doelstellingen?

Anoniem

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 00:37

Ik zit een beetje te googelen en ik vind het persoonlijk een grote hap geld voor een lens die je eigenlijk al in betere kwaliteit hebt liggen maar dan in twee stukjes ipv eentje, maar of je hem terug wilt brengen is echt aan jou. Het zal heus geen prut lens zijn, als jij het gemak van niet hoeven te wisselen verkiest boven volledige scherpte op de uiteindes kan je er prima plezier van hebben.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 02:11

Zou je zelf losse Nikon lenzen kopen, voor elk beoogd doel?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:50

Maar een echte wide angle is het niet op een cropcamera, plus hij vertekent erg op 16mm. De macro in de aanduiding moet je ook niet zien als macro, maar meer als dat je iets dichter op je onderwerp kan zitten. Hij geeft je geen 1 op 1 vergroting en je kunt ook niet 10cm van je onderwerp af gaan zitten.

Het enige voordeel wat deze lens geeft is dat je niet hoeft te wisselen. Maar zoals bij alle superzoons komt dat met een prijs: vervorming en beeldkwaliteit. Daarom de vraag: wat wil je? Ik heb jaren een 18-200 gehad op een crop als reislens. Maar nu beklim ik bergen en lenzen wisselen op smalle randjes op 3000 meter hoogte is spannend. Het verlies in kwaliteit nam ik op de koop toe. Toch stoorde het steeds meer en tegenwoordig wissel ik lenzen in ongunstige omstandigheden en dat gaat prima. Het is ook de charme van een spiegelreflex: de mogelijkheden die het geeft om je lenzen aan te passen aan je gebruiksdoel. Anders kun je net zo goed een compact- of bridgecamera aanschaffen. Dat gaat goedkoper zijn dan.

Wanneer je de Nikkor 18-55 en een Nikkor 55-200/55-300 in bezit hebt dan bezit je de ideale beginset. Wil je echt wide angle schieten dan zul je moeten gaan kijken naar lenzen van 12mm. De Nikkor 12-24 is het neusje van de zalm, maar prijzig. Maar kijk eens naar een Tokina 12-24 of een Tokina 11-16. Goedkoper en ook erg grappig. Wil je echt macro schieten dan moet je echt naar macro lenzen kijken (1:1). Ik bezit een Tokina 100mm. Een goedkoop dingetje met een aantal nadelen (hij schuift uit en de AF is matig) maar ragscherp.

Dus, wat wil je en wat heb je? Want ik ben bang dat je meer van hetzelfde hebt gekocht.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:19

Als je een groothoek zoekt zou ik kijken naar de Tokina. Heb zelf de 11-16 2.8 (wel op canon) en dat is een enorm fijne lens! Ze zijn niet vaak tweedehands te krijgen maar je zou daar even naar kunnen kijken.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:31

En tweedehands even opletten. De 11-16 I past niet op Nikon D3xxx en D5xxx. De 11-16 II wel.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:13

MarjanB schreef:
Als je een groothoek zoekt zou ik kijken naar de Tokina. Heb zelf de 11-16 2.8 (wel op canon) en dat is een enorm fijne lens! Ze zijn niet vaak tweedehands te krijgen maar je zou daar even naar kunnen kijken.

En z'n opvolger (de 11-20) is al net zo'n werelddingie; waarom je ze dus ook bijna niet tegen komt als occasion.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:19

%) maar dat is begrijpelijk denk ik. Ik heb besloten om vandaag eens met de nieuwe lens te gaan werken en te kijken of ik er tevreden mee ben. Tot en met zaterdag en misschien tot maandag kan ik hem zonder problemen inleveren.
Gebruikt durf ik niet aan tenzij het van een fotozaak komt met garantie.
Ik blijf hier bijlezen, bedankt!

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:22

Heeft iemand ervaring met Foto Professional in Amsterdam? De lens die ik zoek staat als demo model op marktplaats. De Tamron 28-75 2.8 voor Canon, €200. Er staat bij dat ie normaal €299 kost, maar bij andere winkels kost ie €459. Hij gaf aan dat ze een demo model te veel hadden gezonden, maar deze niet meer terug kon dus dat deze tegen inkoopprijs weg mocht. Als ik verder op de site kijk staan er geen producten op de site. Gezien ik niet in de buurt woon gaat hij mij sms'en voor mijn gegevens dan kon hij hem wel opsturen. Ik ben benieuwd of iemand bekend is met deze winkel en of ik iets over het hoofd zie bij deze lens gezien het prijs verschil.


Tamron 28-75mm 2.8 af canon mout demo van €299,- voor €199,
http://link.marktplaats.nl/m1246174921? ... nt=app_ios
Ad

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:51

Kijk bij Google op "Foto Professional Amsterdam ervaringen" dan zie je genoeg info.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:07

Dat klinkt als een tweedehands! Zelfs inkoopprijs zal niet zo laag liggen. Ik zou er niet op ingaan. Dan kun je beter kijken voor een tweedehands bij een gerenommeerde fotowinkel.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:15

Ik meld me ook even hier.
Ik ben in het bezit van een Pentax K-50. Ik heb net een 70-300 f4-5.6 met macrofunctie gekocht en er is een 17-70 f/2.8-4.5 is onderweg. Verder heb ik nog een 50 mm f/2.8
Ik vind landschappen en macro fotografie ook erg leuk, daarom denk ik eraan om een 10-20/10-24 aan te schaffen, met een diafragma van iets van f/2.8 en een 90 mm f/2.8. Wat raden jullie mij aan? Die lens/lenzen wel kopen of eerst door fotograferen met de lenzen die ik nu heb?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het niet zo goed meer :+
Misschien goed om te vermelden dat ik deze zomer een rondreis ga maken door Noorwegen en Zweden en dat het plan is om vaker zulke reizen met de camper te gaan maken.