[FOTO]Van NMD Fotografie naar Marit Dotinga. Mijn 2017

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

[FOTO]Van NMD Fotografie naar Marit Dotinga. Mijn 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 16:57

2017 is voor mij een jaar geweest waarin ik ongelooflijk veel heb kunnen leren, en hierdoor niet alleen mezelf, maar ook anderen blij heb kunnen maken met waardevolle momenten, vastgelegd op camera :D

Maart
Ik heb eigenlijk pas in maart de camera weer gepakt, toen het weer wat beter werd, en het niet meer zo koud was :o
Direct begonnen met iets anders dan ik gewend ben, namelijk studiofotografie. Ik had een nest kittens van nog geen week oud voor de lens <3


Afbeelding


Ook heb ik in maart Z viertal Goud4Goud op de foto gezet bij hun tweede training, een uitdaging, want het was al behoorlijk donker.


Afbeelding


April
In april was er door een rijvereniging hier in de buurt een strandrit georganiseerd, waar ik natuurlijk met mijn camera bij ben geweest.


Afbeelding


Juli
Mei slaan we over, daar is niet zoveel gebeurd :=
Het werd eindelijk mooi weer en de bloemetjes stonden in bloei!


Afbeelding


Juli is ook de maand geweest waarin ik photoshop ontdekte, ik gebruikte het al wel, maar ik wist niet zo goed wat ik nou eigenlijk deed :') Met behulp van een heleboel tutorials op YouTube heb ik echt een hele hoop geleerd!

Mijn eerste projectjes:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Augustus
In augustus ben ik op vakantie geweest naar het prachtige Zuid-Frankrijk.


Afbeelding


En heb ik gefotografeerd bij een meeting met kindjes en pony's <3
Ook heb ik toen mijn logo veranderd.


Afbeelding


September
In september heb ik gefotografeerd op de open dag bij mij op stal :D
Ook is half september mijn laptop opgestuurd, probleem met de accu, en hij zou wel eens kunnen ontploffen werd mij verteld -O-


Afbeelding


Oktober
Toen ik eindelijk na een dikke maand mijn laptop weer terug had, heb ik in oktober eindelijk de foto's kunnen bewerken die ik in de zomervakantie gemaakt heb in Nijmegen bij bokker Esmee1233.


Afbeelding


Ook heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer een blackfoto gemaakt, en ik ben niet ontevreden over het resultaat! En wat een leuk paard was dit, nog nooit zo'n makkelijk model gehad, constant de oortjes naar voren :D


Afbeelding


Wat geëxperimenteerd met levitatie.


Afbeelding


De prachtige PRE Gorron van bokker herfstdraad op de foto gezet <3


Afbeelding


December
In december heb ik mijn eerste afscheidsshoot gedaan, erg moeilijk, want ik heb deze lieve pony ook 8 jaar mogen kennen...


Afbeelding


In december ben ik ook druk bezig geweest met mijn nieuwe website, deze staat inmiddels online, en heb ik mijn naam veranderd. Ik zal vanaf nu gewoon mijn eigen naam gebruiken, en geen initialen meer. :j
Ook hoop ik dit jaar genoeg geld te kunnen sparen om een nieuwe lens aan te schaffen die ik al heel lang wil :D

Bedankt voor het lezen!
http://maritdotinga.wixsite.com/home
Foto's geupload met boktupload.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 08-01-18 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd


NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Van NMD Fotografie naar Marit Dotinga. Mijn 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 17:58

dankjulliewel! :D

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 18:22

_Nynke schreef:
Mooie vooruitgang inderdaad zeg! Prachtige foto's :) Mag ik vragen welke lens je gebruikte bij de foto van het paard van Herfstdraad?


Ik heb bij alle foto's behalve de eerste de tamron 70-300 4-5.6 gebruikt, in combinatie met mijn canon eos 700 D body :j

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 07:13

Marit schreef:
Hee naamgenoot :D Wat een vooruitgang zeg, prachtig! Jij gaat vast nog heel ver komen :D
Foto van oktober en die van augustus met het meisje in de pony zijn echt heel gaaf! Nog een beetje zoekende naar je eigen stijl lijkt het, maar er zitten hele gave beelden tussen :j


Wat lief! Dankjewel :o
Vind het inderdaad nog erg lastig om mijn eigen stijl te vinden, maar dat komt vanzelf als ik meer foto’s maak, hoop ik :)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 14:14

Dais_ schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het type tutorials dat jij hebt gekeken, want je foto's zijn ineens veel sprekender. Daarvoor waren ze ook mooi, maar nu hebben ze allemaal wat extra's. Keep up the good work :-).


Ik heb veelal tutorials van mijn naamgenoot, Marit Hilarius bekeken, en hier mijn eigen draai aan proberen te geven :D verder krijg in mijn “aanbevolen video’s” ren heleboel tutorials, maar geen specifieke kanalen ofzo :j

Uitgelicht, en op Facebook, wat leuk *\o/*

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 16:18

cynthia18 schreef:
Wauw Nynke! Ik heb het al eerder gezegd! Maar wat ben jij vooruit gegaan! Echt super netjes, je sfeer in dr foto's spreekt me enorm aan! En zit er zeker aan te denken om aankomende zomer een shoot bij je te boeken!


Lief, dankjewel Cynthia! En gefeliciteerd met je verjaardag :)F
zie net dat ik helemaal vergeten ben te vermelden dat lizzy bij jou hoort. Ze schittert ook nog steeds op mijn website :o

EJuniorJoost schreef:
Flink vooruit gegaan! Een kleine tip: probeer je logo zo subtiel mogelijk te houden en in een hoek neer te zetten, nu trekt het soms een beetje de aandacht terwijl je echt mooie foto's hebt :-).

Bedankt, ik ben me er van bewust. Ik gebruik sinds dit jaar dan ook alleen nog mijn naam als logo. Op die manier is hij sowieso al een stuk subtieler, en ik probeer hem altijd zo onopvallend mogelijk te plaatsen, zonder dat hij er af gesneden kan worden :)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 16:57

Granoek schreef:
Oh jeetje wat een vooruitgang, ben maar steeds terug aan het kijken naar die foto met dat meisje in de rode jurk. De foto op zich is al mooi en als je dan kijkt dat je nog maar net begonnen was met photoshoppen dan denk ik echt (mag ik hier vloeken? zal even een spoiler zetten)
Spoiler:
WTF



Dat mag hoor haha! Grap is dat ik met deze foto nog geen half uur bezig ben geweest :Y) De foto met mijn hond, die met het friese paard en het veulentje, daar ben ik veel langer mee bezig geweest :o

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 20:14

Marit schreef:
Leuk om te horen! Hoop dat je er veel aan hebt gehad :D

Zeker, ontzettend leerzaam! :D


NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 22:02

Yentaah schreef:
Ik volg je natuurlijk al op Instagram maar wel weer leuk om zo’n overzichtje te zien! Ik vind je nieuwe logo erg tof :j
Spoiler:
we moeten weer leven brengen in onze paardenmensjes groep! misschien toch maar weer overstappen op bokt, minder spam, meer gesprekken :)



haha, dankjewel :)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 00:01

Origineel schreef:
Mooi topic Marit! En natuurlijk leuk om mijn eigen topper ertussen te zien staan, altijd de oortjes naar voren haha. Ik ben nog steeds iedere dag erg blij met de foto's! :D


Wat leuk! Ik wist niet dat je ook op bokt zat O:)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 10:17

_Floortje schreef:
Geweldige foto’s! Je bent echt zo vooruit gegaan :oo


Dankjewel! :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers