[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:18

Herfstwind schreef:
Bedankt voor je advies, Marjan! Op zich is het budget er voor een 70-200 en wordt door iedereen tot nu toe gezegd dat dat echt een veel betere lens is, maar de vraag “Past zo’n goede lens bij een beginnende fotograaf?” komt dan wel in me op. Aan de andere kant kan je denk ik beter investeren in een goede lens dan voor de goedkoopste optie gaan met “mwah”-kwaliteit...

Nina: Ik heb mij toevallig gisteren en vandaag laten adviseren over oa. die lens en in beide zaken werd mij verteld dat dit echt een prima lens is voor dierfotografie. Ik ben alleen een absolute beginner dus ik zou ook even reacties van anderen afwachten in dit topic. :)


Geloof mij, als je even leuk aan t foto's maken bent wil je steeds meer en steeds beter :') voor je t weet heb je een tas vol lenzen filters en de hele mikmak.. kan je beter beginnen met fijn spul.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:08

Wat betreft de Tamron 70-300 is er 1 ding van belang wanneer je door de afkortingen het bos niet meer ziet. Wanneer het gaat om de lens an pak en beet 120 euro dan lekker laten liggen. Die lens gaat je niet blij maken. Deze heeft geen VR en heeft zeer veel licht nodig om scherpe plaatjes te kunnen produceren wanneer ingezoomd. Daarnaast heeft hij een matige AF en is hij boven de 150mm niet meer scherp te noemen tenzij je hem terugstop naar f8-f11.

Wanneer je de 70-300 van pak en beet 350-400 euro hebt, deze presteert best leuk voor het geld. Al zou ik hem even vergelijken met de 55-250 (bij Canon) of de 55-200 (bij Nikon) want deze kosten minder en leveren ook best leuke kwaliteit. Keuzes, keuzes, keuzes!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:28

Afbeelding

Mijn combie :o morgen is uitproberen bij de paarden

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:18

Even hier omdat ik geen beter topic kan vinden. Met googlen kom ik er niet uit. Er is straks een mooi portie sneeuw voorspeld. Van de week ben ik erin naar buiten gegaan maar het sneeuwde behoorlijk hard en ik heb de camera niet uit de tas durven halen.
Daarom nu de vraag: In hoeverre kan ik meten Canon 70D met een 70-200 F4 IS veilig in een flinke sneeuwbui gaan staan fotograferen? Of vindt ie dat toch niet zo tof? :=

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:39

Alwiene schreef:
Even hier omdat ik geen beter topic kan vinden. Met googlen kom ik er niet uit. Er is straks een mooi portie sneeuw voorspeld. Van de week ben ik erin naar buiten gegaan maar het sneeuwde behoorlijk hard en ik heb de camera niet uit de tas durven halen.
Daarom nu de vraag: In hoeverre kan ik meten Canon 70D met een 70-200 F4 IS veilig in een flinke sneeuwbui gaan staan fotograferen? Of vindt ie dat toch niet zo tof? :=


Volgens mij kunnen die L lenzen wel wat hebben. Heb gisteren ook in de sneeuw gestaan. Wel even denken om je av omhoog te zetten. Door het tegenlicht van de sneeuw worden je foto's anders snel donker
Deze heb ik gisteren met de 18-135 gemaakt


Afbeelding

Afbeelding

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:52

De 70-200 L IS is weerbestendig dus die kan je naar mijn idee wel in een rustige sneeuwbui bebruiken. Dat heb ik vandaag ook gedaan, en ik heb Mn Body tegen de nattigheid toch een beetje ingepakt.. :o Maar moet zeggen dat ik het wel eng vind om dat te doen.. ben toch een beetje voorzichtig nog. :+

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:07

Met canon L lenzen én weather sealed body's heb ik in echt flinke buien nog wel gefotografeerd. Hoe de 70D is durf ik nit te zeggen.
Van iemand met een Olympus zag ik laatst een filmpje van een vieze body en lens die gewoon met een douchekop werd schoongespoeld :D
Dat durf ik met een net nieuwe set niet aan maar net wel meegenomen tijdens een flinke sneeuwbui en hij ligt nu op m'n bureau op te drogen...

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:38

Afbeelding

Als mensen nog twijfelen over de canon 55-250 lens het is echt een aanrader. ik heb er vanmiddag even mee gespeeld en wat schiet hij mooie platen zeg.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:02

Ivm de sneeuw nog even, met een 55-250 mm en een 50mm f1.8 gaat dat denk ik minder goed? Iemand een idee voor makkelijke bescherming? Geen tijd voor bezorging en geen mogelijkheid om naar een winkel te gaan voor een regelsleeve voor mn camera #)

Edit: heb de canon EOS 7d als body dus die zou er wel tegen moeten kunnen. Het sparen voor een nieuwe lens is helaas niet snel genoeg gegaan :Y)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:32

Ik heb ook een 55-250 (op een 100D) en gewoon mee in de sneeuw gefotografeerd (en ook bij -25). Geen problemen mee gehad. Of nouja, de camera + lens niet, ik daarentegen haha. :+

Inderdaad een super fijn lensje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:56

op welke stand heb jij gefotografeerd quir? de sneeuw foto's?

Nooor_ ik werk gewoon met een paraplu op mijn schouder. Een simpele en goedkope oplossing. Een extra voordeel de paarden kijken je meteen aan.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:13

Op M stand, soms op Av (diafragma en ISO zelf) als veel bewegen of licht veel veranderd. :)

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:31

Hallo,

Ik ben langzamerhand opzoek naar een leuke 55-250 canon lens.
Nu zag ik op marktplaats een leuk exemplaar. Alleen staat dr op de foto hier wat boven in het midden van de lens ‘canon’, en op diegene van marktplaats ‘imagine stabilizer’ en zit hij in een witte doos.
Is dit betrouwbaar?

Charly1989
Berichten: 965
Geregistreerd: 20-03-07
Woonplaats: Dirksland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:45

Hoi Hoi, ik kom even binnen vallen hier!

Ik heb dit voorjaar een Canon 1300D gekocht en ben hier erg over te spreken. Tot nu maakte ik vooral portretfoto's met de standaard lens 18-55. Merk nu alleen dat ik wat tekort kom qua inzoomen.

Ik heb zitten kijken naar de Canon 55-250 en vroeg me af of hier meerdere goed over te spreken zijn?

Ik ben een beginnende hobbyfotograaf :o dus sorry als ik een beetje onwetend overkom :D

Mijn doel is vooral foto's maken van mijn dochter en landschap, dieren en natuurfoto's.

Ik zag dat Mandy hier al erg tevreden was over de lens :j

Jodym

Berichten: 4934
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:54

hier nog een die opzoek is naar ie lens haha!
maar zoals hierboven toch echt afvraag wat nou het verschil is tussen deze 2 (eerste 2 links)


Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:07

Ik denk welke uitvoering het is, de linkse is volgens mij de oudste en rechts de nieuwste.

Heb dus ook een 55-250mm lens, de nieuwste en ben er nog steeds heel blij mee!! Zeker voor die prijs. Enige is dat ik soms wat diafragma mis. Foto's hierboven zijn met de 55-250mm gemaakt op een 100D.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:33

Ik ga m'n 70-300 inruilen voor een 50mm 1.4 ik gebruik bijna nooit zoveel zoom maar mis wel een goede lichtsterke lens voor mensen :) ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Iemand nog tips of andere ideeen?
Hier ook sneeuwfotos gemaakt maar dan met m'n 18-135 (bokt upload)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:36

Charly1989 schreef:
Hoi Hoi, ik kom even binnen vallen hier!

Ik heb dit voorjaar een Canon 1300D gekocht en ben hier erg over te spreken. Tot nu maakte ik vooral portretfoto's met de standaard lens 18-55. Merk nu alleen dat ik wat tekort kom qua inzoomen.

Ik heb zitten kijken naar de Canon 55-250 en vroeg me af of hier meerdere goed over te spreken zijn?

Ik ben een beginnende hobbyfotograaf :o dus sorry als ik een beetje onwetend overkom :D

Mijn doel is vooral foto's maken van mijn dochter en landschap, dieren en natuurfoto's.

Ik zag dat Mandy hier al erg tevreden was over de lens :j


Ik had precies dezelfde eisen als jij hebt. Ik raad zeker de 55-250 aan. De prijs is goed te doen en maakt super foto's. Door de stabilisator is het ook mogelijk om foto's op afstand goed scherp te krijgen.

Charly1989
Berichten: 965
Geregistreerd: 20-03-07
Woonplaats: Dirksland

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:28

Super dankjewel voor de informatie :) Kheb nu die van mn broertje te leen zonder stabilisator maar daar ben k niet zo erg over te spreken. Zal ongetwijfeld door gebrek aan ervaring komen :D hij fotografeert zelf vaak met statief wat het dan natuurlijk makkelijker maakt.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:38

Wie heeft er hier ervaring met de occasions van camera.nu? Ik heb daar een 50mm 1.4 besteld en met scherpstellen kraakt het wat, heb t idee dat er wat zand tussen zit. Iemand een idee of dat kwaad kan? Ben zelf namelijk nogal zuinig op m'n spullen. Verder ziet de lens er goed uit op t glas en foto's zijn ook goed.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:27

Als ik zomaar ff een tweedehands lens aanklik op hun website, zie ik bij de details en de info '1 jaar garantie' staan.
Dus ik zou er even een belletje of mailtje aan wagen :j

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:48

MamaMiesje schreef:
Als ik zomaar ff een tweedehands lens aanklik op hun website, zie ik bij de details en de info '1 jaar garantie' staan.
Dus ik zou er even een belletje of mailtje aan wagen :j


Ja klopt daarom ook voor hun gekozen. Heb m'n zwager even laten kijken en hij zei dat t wel goed was, zijn lens (dezelfde) klinkt net zo nu ik het zand er wat tussenuit heb.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:24

even een vraagje, ik zit te twijfelen of ik een 70-200 f2.8 lens ga aanschaffen.
Ik heb een D3200 en nu de 55-200 van nikkor, maar ik merk dat bij minder licht en ver ingezoomd hij niet goed presteert.
Is het waardevol om zo'n dure lens op een relatief goedkope body te zetten of kan ik dat beter niet doen?

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:58

Een goede lens houdt altijd zijn waarde. Daarnaast geeft een goede lens op een simpele body beter beeld als een slechte lens op een high end body; glas is belangrijker dan de body.

Dus ja, van een Nikkor 70-200 f2.8 ga je zeker gelukkig worden. Maar bedenk goed wat je met deze lens wilt doen. Hij is zwaar en daardoor soms lastiger mee te nemen. Wil je in binnenbakken paarden fotograferen dan is het je grote vriend, wil je er mee op vakantie en dagtochten wandelen door bergen (ik noem eens wat) dan is het een blok aan je been.

Kortom, heb je de f2.8 nodig? Of zou je het met f4 ook redden? De 70-200 f4 is namelijk half zo duur en half zo zwaar en qua beeld net zo goed. Alleen mis je twee stops licht.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:41

Op vakantie volstaat degene die ik heb wel!
maar inderdaad nu in de binnenbak, of op een iets later tijdstip (zeg nu bijvoorbeeld 4 uur) krijg ik gewoon geen mooie foto's.
Ik heb sinds een tijdje de 35 mm uit mijn hoofd met f1.8 en ik ben echt verliefd op wat daar uit komt met portretfoto's!
Had trouwens tweedehands een van 900 euro gezien, nieuw vind ik hem te prijzig :+