Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:55

Op mijn macbook air uit 2014 was hij ook aardig groen/geel. Nu is het inderdaad beter!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:58

Tribunals schreef:
Ik weet niet of dit hier ook mag, maar: ik heb deze foto gemaakt en bewerkt en vind hem op mijn laptop (macbook) erg mooi. Op mijn telefoon daarentegen (iPhone 7) vind ik de vacht erg geel/groen. Hoe is dit bij jullie?

[ [url=m/KHAfs8.png]Afbeelding[/url] ]



Als ij vanaf mijn iMac uit photoshop opsla heb ik dat alles groener wordt.. stuur hem eerst naar lightrail en sla ik hem dan Op, dan heb ik het niet

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:49

bentefoto: Mooi opgeknapt! Het paard oogt bij mij net iets te paars.
Shiloh: Leuke foto! Van mij zou er nog wel iets meer contrast in de foto's mogen.
Gianti: Wauw! Heel gaaf!
Tribunals: Op de tweede foto vind ik de vacht het mooiste. Erg lieve foto :)


Ik heb ook weer eens een foto bewerkt.
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:00

Oh die vind ik mooi!

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:12

Ook van mij een winters plaatje :brr:
Ligt inmiddels een dik pak sneeuw *\%/* Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:06

Kan iemand me helpen met het bewerken van 1 foto (ik mag hem hier nog niet plaatsen).. Het zijn dingen die ik nog niet kan maar wil leren en ik hoop eigenlijk dat iemand me wat tips kan geven via pb :)

Ik zou een drukke achtergrond 'rustiger' willen krijgen en dan ook nog zwart-wit, onderwerp in kleur.
Als het niet kan, ook geen probleem!

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:24

Granoek schreef:
dan ook nog zwart-wit, onderwerp in kleur.


Ik open dan altijd de foto 2x in Photoshop, zet bij een de kleur op zwart-wit (Volgens mij staat dat bij het tabje afbeelding oid) en sla die op (evt. onder een andere naam). Dan open ik de zwart-wit afbeelding in het bestand met de gekleurde afbeelding (als bovenste laag) en gum het onderwerp uit.

Hoe maken jullie die 'koude' gloed over de foto's met wintersfeer? Heb al verschillende dingen geprobeerd maar vind die effecten niet zo mooi.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:26

princie1999 schreef:
Granoek schreef:
dan ook nog zwart-wit, onderwerp in kleur.


Ik open dan altijd de foto 2x in Photoshop, zet bij een de kleur op zwart-wit (Volgens mij staat dat bij het tabje afbeelding oid) en sla die op (evt. onder een andere naam). Dan open ik de zwart-wit afbeelding in het bestand met de gekleurde afbeelding (als bovenste laag) en gum het onderwerp uit.

Hoe maken jullie die 'koude' gloed over de foto's met wintersfeer? Heb al verschillende dingen geprobeerd maar vind die effecten niet zo mooi.


Ik heb het zwart-wit nu geprobeerd door de achtergrond te selecteren, nieuwe laag van die selectie en die ZW, maar ik vind de foto er niet 'minder druk' door worden.

Koude gloed doe ik bij afbeelding-aanpassingen-kleurbalans en dan de onderste meer naar blauw toe (en de middelste zet ik wat rozer soms omdat ik dat wel leuk vindt)

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:36

Misschien kun je de achtergrond wat waziger maken? Ik ben verder ook niet zo'n ster in drukke achtergronden rustig krijgen.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:41

Ik kan je denk ik niet helpen Granoek, ben nog niet zo goed met photoshop op die manier

Van mij een voor/na foto, een poging tot redding :)
Afbeelding

edit: ook even de foto zelf.

Afbeelding

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:52

princie1999 schreef:
Granoek schreef:
dan ook nog zwart-wit, onderwerp in kleur.


Ik open dan altijd de foto 2x in Photoshop, zet bij een de kleur op zwart-wit (Volgens mij staat dat bij het tabje afbeelding oid) en sla die op (evt. onder een andere naam). Dan open ik de zwart-wit afbeelding in het bestand met de gekleurde afbeelding (als bovenste laag) en gum het onderwerp uit.

Hoe maken jullie die 'koude' gloed over de foto's met wintersfeer? Heb al verschillende dingen geprobeerd maar vind die effecten niet zo mooi.


Ik heb dit dmv kleurbalans en de curve gedaan, kleur gewoon blauwer gemaakt tot ik het mooi genoeg vond, en toen met de curve de blauwe tinten nog meer omhoog, en de zwarte tinten er uit (puntje linksonder omhoog halen). vervolgens nog een verloop toegevoegd met koude kleuren en die wat minder dekkend gemaakt. Ik zou gewoon een beetje prutsen met een aantal van deze opties en dan kijken wat je mooi vind :j

Edit; evt kan je ook nog openen in camera raw en daar de temperatuur aanpassen :brr:

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:01

Ik maak eerst de foto beter dmv RAW ding in PS en daarna het dmv een nieuwe laag, gradiënt map en dan de linkse kleur heel donker blauw (iets richting paars) en de rechts kleur heel licht blauw. Dan "soft light" en krijg je dit:
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:22

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn bewerking vinden?
Afbeelding
Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:30

Ik vind hem persoonlijk te hard. Zie ik niet graag in paarden foto's. Maar dat is natuurlijk smaak. :)

princie1999

Berichten: 278
Geregistreerd: 02-05-15
Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:47

Mag je hier eigenlijk ook foto's plaatsen van honden? Of is dit topic alleen bedoeld voor paardenfoto's?

@MillyH: Ik vind dat harde in de beperking wel wat hebben, maar zoals Neverland al zei is dat smaak

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:25

Volgensmij mag je hier foto's van alles plaatsen @Princie1999 :) Hoeft niet persé van paarden.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:02

Alles mag :D

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:47

Hier even gespeeld met wat toevalstreffers :) Over de tweede ben ik tevreden, maar bij de eerste zit ik er aan te denken toch ook dat tweede oortje beter zichtbaar te houden. Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:52

Tigress schreef:
Hier even gespeeld met wat toevalstreffers :) Over de tweede ben ik tevreden, maar bij de eerste zit ik er aan te denken toch ook dat tweede oortje beter zichtbaar te houden. Wat denken jullie?
[ [url=m/8kE9Du.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Gyang.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die zijn gaaf!

Persoonlijk vind ik dat dat oortje best zo mag blijven :D vind het zo wel iets mysterieus hebben :j ook leuk hoe je die adem hebt gedaan uit zijn neus :D net een draakje :+

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:59

Tigress: Op mijn telefoon waren ze allebei mega donker... Maar op de laptop valt het mee haha! Ik zou de tweede zo laten. Ziet er netjes uit, zou hem zelf zelfs eerder wat lager uitsnijden. Je hebt nu veel zwart aan de bovenkant, ik zou het paard liever wat meer gecentreerd zien.




Ik ben niet zo'n photoshopheld :'). Maar zou graag jullie feedback ontvangen op de 2 onderstaande foto's. Ik zie er zelf ook nog best wat foutjes in, maar ben benieuwd wat jullie er van zeggen. Links is het resultaat, rechts het origineel.

Afbeelding



En bij deze andersom:
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:00

Melewel94 schreef:
Tigress schreef:
Hier even gespeeld met wat toevalstreffers :) Over de tweede ben ik tevreden, maar bij de eerste zit ik er aan te denken toch ook dat tweede oortje beter zichtbaar te houden. Wat denken jullie?
[ [url=m/8kE9Du.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Gyang.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die zijn gaaf!

Persoonlijk vind ik dat dat oortje best zo mag blijven :D vind het zo wel iets mysterieus hebben :j ook leuk hoe je die adem hebt gedaan uit zijn neus :D net een draakje :+

Helemaal eens met dit :))

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:53

Tigress schreef:
Hier even gespeeld met wat toevalstreffers :) Over de tweede ben ik tevreden, maar bij de eerste zit ik er aan te denken toch ook dat tweede oortje beter zichtbaar te houden. Wat denken jullie?
[ [url=m/8kE9Du.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7Gyang.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, wat gaaf!
Ik zou bij de eerste foto de omlijning van het oor waar het licht op valt iets lichter maken, iets meer zoals in het origineel ook is.

Hoe heb je de foto's zo scherp gekregen als ik vragen mag? Ze knallen echt van het scherm af :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:25


darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:34

Jikkeee schreef:
Ik ben niet zo'n photoshopheld :'). Maar zou graag jullie feedback ontvangen op de 2 onderstaande foto's. Ik zie er zelf ook nog best wat foutjes in, maar ben benieuwd wat jullie er van zeggen. Links is het resultaat, rechts het origineel.

[ [url=m/80z4C4.png]Afbeelding[/url] ]



En bij deze andersom:
[ [url=m/sytY7V.png]Afbeelding[/url] ]


De eerste vind ik het jammer dat het onderwerp niet scherp lijkt te zijn. Daarnaast leiden de erg verzadigde huizen mij wat af van het onderwerp. Zou dan kijken om voorste deel apart te verzadigen.

De 2e vind ik wel mooi geworden!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:45

Weer eens wat geprobeerd met een foto van dit voorjaar.
AfbeeldingAfbeelding