[FOTO] Mijn jaar in foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

[FOTO] Mijn jaar in foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:32

Het 2017 van Vivian Hesen Fotografie.

Omdat het einde van het jaar alweer in zicht is. Is dit voor mij een mooi moment om terug te kijken naar het afgelopen jaar. Ik kan nu wel zeggen dat 2017 een jaar is met hele mooie ups en behoorlijke downs.
Omdat bokt op de eerste plaats toch een paardenforum is, heb ik er voor gekozen om hier voornamelijk foto's van evenementen te plaatsen.

Januari is bij mij meestal een rustige maand op fotografie gebied. Ik fotografeer dan wat optredens van mijn dansgroep en neem de camera mee tijdens een weekje wintersport. Maar in februari begint het pas echt.

Het tweede weekend van februari is het dan zo ver, de hengstenkeuring van het Nederlandse Welsh Pony en Cob stamboek. 2 dagen vol met prachtige hengsten in alle kleuren en maten.
Afbeelding
Springstar's Kimro (v. Springstar's Jarno)

De volgende foto die ik met jullie wil delen is van mr. de Geus. De beste man is al vele jaren actief in de tuigponysport. De afgelopen 10 jaar heeft hij niet meer zelf kunnen rijden door zijn gezondheid. Tijdens dit evenement zat hij zelf weer sinds lange tijd achter de leidsels, iets wat niemand had verwacht om weer te zien.
Afbeelding

Hippisch centrum de Peelbergen (en evenemententerrein Grandorse) is bijna bij mij om de hoek, dit jaar werd er voor de eerste keer de internationale menwedstrijden gehouden (Welke voorheen in Horst waren).
Tijdens het fotograferen van de dressuurproef heeft helaas mijn camera het begeven. Dus hals over kop in de auto gestapt, naar de fotowinkel gereden en daar een nieuwe camera gekocht. Gelukkig gebeurde dit tijdens de dressuur, want een dag later werd de marathon verreden. Iets wat ik als liefhebber niet graag had willen missen. Tijdens de marathon heb ik deze foto gemaakt van Bram Chardon met zijn team.
Afbeelding

Met alle Welsh shows, keuringen en evenementen heb ik veel vrienden gemaakt. Sommige daarvan zie je maar één keer, anderen kom je ieder weekend weer tegen. Vele jaren geleden kwam ik deze man tegen toen zijn vrouw aan het jureren was, afgelopen jaar troffen we elkaar weer. Samen met de dagkampioen en de hoed van zijn vrouw op de foto.
Afbeelding

In mei werd de eerste eventingwedstrijd verreden op de peelbergen/Grandorse. Enkele van de menhindernissen werden aangepast in combinatie met nieuwe hindernissen.
Afbeelding

Een week later zat ik in de auto naar het noorden van ons land voor de Welsh sportdag in Drachten.
Afbeelding

In dezelfde weekend waren ook de nationale menwedstrijden in de peelbergen/grandorse. Ook hier weer mogen genieten van de vele mooie combinaties, waaronder Edith Chardon met haar team (en knappe welshjes!!)
Afbeelding

Ook ontving ik een uitnodiging om één van de grootste bixiewedstrijden te fotograferen. Deze werd verreden in 17 ringen (als ik me niet vergis). Er was de gewone bixiedressuur- en springproeven, maar ook bixie cross en bixie paradresuur. En zeg nu zelf, wat is er nu leuker en schattiger dan al die kindjes met hun pony's!
Afbeelding

Sinds enkele jaren word ik ook gevraagd voor enkele evenementen in Duitsland. Op twee van deze evenementen kwamen ook enkele Nederlandse deelnemers in actie. En niet onverdienstelijk. Zie hier de beste bereden combinatie tijdens de Rheilandshow en de dagkampioen van de Weser-Ems show.
Afbeelding
Afbeelding

Ook bezocht ik dit jaar voor de eerste keer de Royal Welsh show in Builth Wells, Wales. Deze vind plaats eind juli en duurt vier dagen. Na enkele maanden vol spanning wachten of mijn perskaart goed werd gekeurd, mocht ik dan toch plaats nemen in de ring. Met op zaterdag nog een show in Nederland en op zondag een lange reis. Mocht ik maandag vol spanning en zenuwen plaats nemen in die grote baan! Met 4 lange dagen en enorm veel (Welsh) pony's kon ik er vol tegen aan!
Thomas Jones in een 'galop' voor de hoofdtribune.
Afbeelding
Henrie Leeuwenhaag met Shamrocklake Silk Hortensia
Afbeelding

Elke 2 jaar wordt er ergens ter wereld de International Show georganiseerd, dit jaar vond deze plaats in Ermelo, Nederland. Helaas waren de weergoden niet zo meewerkend, maar gelukkig werd het in de middag droger en konden we écht gaan genieten van de prachtige kampioenen.
Hier op de foto de kampioen sectie C Donys Importance uit Wales
Afbeelding

Na 5 regionale keuringen verspreid over Nederland, vond eind augustus de Centrale Merriekeuring plaats in Kootwijk. Één van mijn favoriete evenementen in het jaar, indrukwekkend door het grote aantal mooie welshjes die wij in Nederland hebben. Maar er kan ik maar één de winnaar zijn en dat was dit jaar Shamrocklake Clever Charise.
Afbeelding

Verder heb ik dit jaar een bezoekje gemaakt aan de hippiade, met kippenvel op mijn armen met ik staan kijken en fotograferen bij de kür op muziek. En dan vooral bij Marten Luiten, die voor het laatst aan start kwam met Goldwinhoeve's Moviestar.
Afbeelding

Voor nu sluit ik mijn jaar af met de Nationale Show in België. De dagkampioen van deze keuring is een persoonlijke favoriet genaamd Voermanshof Sweet Melody.
Afbeelding

Nu zul je denken als je dit allemaal gelezen hebt, waar zitten dan die dieptepunten..
Maar mijn grootste dieptepunt kwam toen het showseizoen bijna voorbij was. Met nog slechts 2 shows op de kalender, welke ik helaas af heb moeten zeggen.
Eind september werd het mij allemaal te veel, ik was moe, zo moe.. En niet veel later kwam de conclusie.. Ik was overspannen.
In de afgelopen maanden heb ik mijn focus dan ook gelegd op herstel. En dat gaat gelukkig de goede kant op! Ik heb een paar keer uit mijzelf de camera weer opgepakt en afgelopen weekend zelfs weer een klein evenement gedaan.
In 2018 gaan we er weer volle moed tegen aan!

Een reactie zou leuk zijn!
Laatst bijgewerkt door Muurp op 07-12-17 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.


VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Mijn jaar in foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:55

Dank jullie wel :)


VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Mijn jaar in foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 15:56

Ik begrijp wat je bedoelt qua horizon. Ik weet dat niet iedereen daar van houdt.
In ieder geval bedankt voor je reactie :) en wat betreft foto 1, ik snap dat de voorbrenger er niet zo goed op staat en deze misschien beter er af had kunnen knippen.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [FOTO] Mijn jaar in foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 12:05

@gekvanfleur Welsh cobs zijn idd erg gaaf! <3
De foto die jij volgens mij bedoeld is van een sectie c. Een maatje kleiner dan een cob. Al klopt het wel dat er veel zijn met een weke rug :(

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: [FOTO] Mijn jaar in foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 18:57

Ja Caesar, het probleem was dat ik maar 15 foto's mocht :P
Vond de keuze moeilijk genoeg met meer dan 35 evenementen :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers