[FOTO] Straatfotografie

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maaikemuis

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:16

Ze doen het bij mij ook niet zo. Ik ben zelf niet goed in straatfotografie maar heb een aantal kennissen die er wel heel goed in zijn. Hun foto’s hebben allemaal 1ding gemeen en dat is dat in 1beeld een verhaal verteld wordt (al dan niet suggestief, 1 van de meest geweldige foto’s die 1 van hen heeft gemaakt een paar weken geleden was van een schoonmaker die bezig was met zijn werk met iemand in pak die even omkeek waardoor het net leek alsof hij het werk aan het beoordelen was),of waarbij de persoon past bij de omgeving.

Dat mis ik hier, ze vertellen mij geen verhaal, de omgeving doet weinig en er zit ook geen kwinkslag in. Probeer meer op zoek te gaan naar personages en situaties die uitnodigen tot verbeelding.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:32

Stealth mode!! :j . Zeker met een 35mm lensje is het mogelijk om foto’s te maken zonder dat mensen het door hebben.

Wat je ook nog kan doen is visitekaartjes meenemen zodat mensen de foto kunne downloaden van je site. Daar heeft 1 van mijn kennissen erg veel succes mee. Dubbel succes, mensen vinden het vaak wel best dan én hij verkoopt een stuk meer van zijn werk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie