Hoeveel clicks met 1 batterij??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 23:31

Hi allemaal,

Hier even een vraag...

Mijn vorige kamera had nooit problemen tot hij ineens niet meer aanging. Hierdoor heb ik nu een 2e hands 50D aangeschaft om de tijd te overbruggen tot ik een 5D mark II kan aanschaffen. *\o/*

Nu merkte ik met de laatste shoot die ik had dat mijn batterij ineens wel heel snel leeg was, tenminste dat gaf de kamera aan die daarna ook uitviel. Ik de batterij in de lader gedaan, en de lader gaf gewoon vol aan... oke raar... :(:)

Ik terug gemaild naar het bedrijf waar ik de kamera vandaan heb, die aangaf dat ik 200 clicks met een batterij moest kunnen doen. Nou heb ik een grip gebruikt en dus 2 batterijen, die het maar 2/3 uur hebben volgehouden. Het zijn nog goeie batterijen zonder problemen altijd mee gewerkt.

Nu vraag ik me af wat ik ermee moet, moet ik ermee terug naar de zaak? Of moet ik maar gewoon meer batterijen aanschaffen? Ik heb nooit dit probleem gehad en kon met mijn batterijen in de grip makkelijk 2 dagen doen.. Wat zouden jullie doen?? -O-


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 07:56

Hoe “nieuw” zijn de batterijen?
Na vaak laden lijkt me dat ze echt een keer af zijn.

Ik heb 1 echte canon en een uit China Erin. Kan zo weken zonder opladen fotograferen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 08:17

1 heb ik pas gekregen en de andere 2 zijn nu wel iets ouder maar nooit vaak gebruikt.. met alle 3 geeft het dezelfde problemen en dat ligt dan toch aan de Kamera?

Buiten dat is 200 clicks toch ook erg weinig met 1 batterij?

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:20

Ik maak zo 800 foto’s bij een grote shoot. Dat is misschien 1 streepje batterij

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:33

Ik kan zo'n 1200 foto's schieten op een dag van 9 tot 5 en dan is mijn batterij misschien half leeg...en ik heb hem al 2 jaar...

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:53

200 kliks met een batterij? :') Dat zou wat zijn, dan heb ik minstens 6 batterijen nodig bij een bruiloft :+ Nee hoor, ik kan met gemak 3000 kliks maken met een batterij. Het is ook raar om het de batterijduur in kliks aan te duiden, omdat het klikken van de sluiter niet alles met de batterij te maken heeft. De helderheid van je scherm, hoe lang je camera aan staat en het gebruik van liveview zijn vele malen belangrijker. Vraag me af met wie je gesproken hebt, want dit is heel raar advies wat je gekregen hebt..

Ben je in Nederland of ergens anders? Als je in echte kou fotografeert gaan je batterijen erg snel leeg, denk aan -10 bijvoorbeeld. Als je gewoon hier bent dan is waarschijnlijk je batterij kapot en zul je een nieuwe moeten aanschaffen. Even kijken of dat binnen de garantie valt of niet!



cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 00:25

Toch nog eventjes gerommeld, en ben er nu redelijk achter wat het is.. tenminste voor 75%

Aangezien ik met alle 3 de batterijen hetzelfde probleem had vertrouwde ik het toch niet. En de verkoper met dat verhaal van die clicks sloeg natuurlijk behoorlijk de plank mis bij me. Maar om er nu al een punt achter te zetten kon ik niet.

Daarom meer research gedaan, en het blijkt dat er meerdere 50D camera’s ivm de software een probleem hebben met de grip. De grip die ik had gekocht voor mijn eerste camera een 30D, had ik erop aangesloten. Dus vanmiddag de grip verwijderd om te kijken hoe en wat.. meteen gaf de camera aan bij 1 batterij half leeg te zijn en bij de ander nog helemaal vol. Terwijl dezelfde batterijen in de grip dus al bijna helemaal leef waren. Shame!! Ik voelde me ff echt een kneus! Want ik had er helemaal niet bij stil gestaan en verwacht dat het aan de grip zou liggen..

Die shame werd alleen maar erger... hahaha... want mijn 30D deed het niet meer en was technisch al zo verouderd dat ik over ging op de 50D. Maar de 30D had voor mij sentimentele waarde en ik was dan ook best verdrietig dat hij er ineens mee was gestopt.. na de eye opener van de 50D met de grip, heb ik weer ( dit had ik al eerder getest zonder resultaat ) de grip van de 30D verwijderd........... en toen........ deed die het ineens ook weer.

Dus plan van aanpak voor het komende jaar: extra batterijen kopen voor dat als, grip weg doen, en sparen voor de 5D mark II

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 00:33

Marit schreef:
200 kliks met een batterij? :') Dat zou wat zijn, dan heb ik minstens 6 batterijen nodig bij een bruiloft :+ Nee hoor, ik kan met gemak 3000 kliks maken met een batterij. Het is ook raar om het de batterijduur in kliks aan te duiden, omdat het klikken van de sluiter niet alles met de batterij te maken heeft. De helderheid van je scherm, hoe lang je camera aan staat en het gebruik van liveview zijn vele malen belangrijker. Vraag me af met wie je gesproken hebt, want dit is heel raar advies wat je gekregen hebt..

Ben je in Nederland of ergens anders? Als je in echte kou fotografeert gaan je batterijen erg snel leeg, denk aan -10 bijvoorbeeld. Als je gewoon hier bent dan is waarschijnlijk je batterij kapot en zul je een nieuwe moeten aanschaffen. Even kijken of dat binnen de garantie valt of niet!



Ja, dat vond ik dus ook meteen en werd er een beetje boos van.. je verwacht met een bedrijf die er in handeld toch wel iets meer kwaliteit in technische aspecten, en ook in advies. Maar goed ik laat het maar even zo, eerst even zonder grip testen.

Ben nu in Nederland maar wil volgend jaar naar Noorwegen en Zweden, ik hoop dat ik dan al Mn nieuwe aanwinst heb. Dus dan moeten al die ‘clicks’ geen probleem meer zijn

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Hoeveel clicks met 1 batterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:20

Je bent er al achter! Ik wilde namelijk al zeggen dat het ook kan zijn aan de omstandigheden waarin je fotografeert. Grips, afstandsbedieningen, merk, live view en temperatuur doen een hoop met je batterijen.

Er zijn momenten dat mijn batterij maar een uur of 2 meegaat. Ga maar eens fotograferen met temperaturen onder 0 met je live view constant aan ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers