[FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

[FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 21:49

Hoi allemaal :D

De laatste keer dat ik een fotografietopic opende was al twee jaar geleden inmiddels!
billionache @ [FK] [FOTO] Eerste jaaroverzicht JP-Fotografie
Tijd voor een nieuw overzichtje dus :D

2016 is echt een topjaar geweest op vlak van fotografie voor mij. Ik kreeg zoveel aanvragen binnen dat het soms lastig plannen was, organiseerde zelf twee fotomeetings en ging mezelf wat meer verdiepen in nabewerking. Maar bovenal: ik mocht weer genieten van mijn grote passie, en kennismaken met ongelooflijk veel fijne beestjes én hun baasjes. Iets waar ik elke dag nog ontzettend dankbaar voor ben! :+:

Bij deze een paar fotootjes op een rijtje. Veel plezier, en tips zijn uiteraard altijd welkom!



Mijn jaar begon in februari met een portfolioshoot. Het was erg grauw, maar gelukkig konden we er toch nog een paar nette foto’s uitkrijgen!

Afbeelding


In maart ging ik op buitenlandse studiereis via mijn opleiding: een rondreis door Polen en Tsjechië. We deden die week veel leerzame en boeiende uitstapjes, maar hetgene wat voor mij altijd zal bijblijven is ons bezoek aan het concentratiekamp Auschwitz... Erg pakkend was dat.

klik


In april organiseerde ik voor het eerst een fotomeeting in het mooie Brasschaat. We kregen enkele gave paarden voor de lens, en we hadden de hele dag zon. Ideaal dus!

Afbeelding

Afbeelding

klik

De tweede meeting hadden we wat minder geluk met het weer, maar alsnog een gezellige dag en op enkele druppels na gewoon droog. Ik zou eigenlijk enkel meegaan als organisator, maar ik kon het toch niet laten om mee te fotograferen :D

Afbeelding

Afbeelding

Niet veel later kreeg ik weer een gaaf valkje voor de lens! Willie vond poseren geen enkel probleem met zijn eigenaresse Yonie. Wat een leuk en veelzijdig duo was dat! :-)

Afbeelding


Eind juli organiseerde ik mijn eerste fotoshootdag. Maarliefst 10 beestjes en hun baasjes passeerden mij lens. Het was een drukke en bloedhete dag, maar enorm gezellig!
De knappe internationale FEI pony op de eerste foto is Hendi’s Bolero, en staat trouwens te koop! :-)

Afbeelding

klik

Intussen liepen met het mooie weer de betaalde shoots goed binnen. Mijn vriend werd het zelfs een beetje zat dat ik steeds de baan op was :+

Afbeelding

Afbeelding


Dierenfotografie blijft mijn grote liefde, maar tussendoor vind ik het ook fijn om eens uit mijn comfortzone te stappen en te experimenteren met andere takken van de fotografie. Ik vind het ontzettend moeilijk, maar tegelijk is het ook leuk om wat afwisseling erin te brengen!

klik


En ook een tweede fotoshootdag moest ervan komen. Wéer een hele dag zon en een gezellige stal met leuke paarden. Dit keer mochten 9 paarden en pony’s voor mijn lens poseren!

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar ben ik ook weer naar een paar wedstrijden wezen fotograferen. Vooral eventing vind ik heel gaaf om te zien én vast te leggen!

Afbeelding

klik



In november mocht ik een fotoshoot doen met twee zusjes en hun paard. Zij wilden graag een mooie canvas cadeau doen aan hun opa om hem te bedanken voor al zijn hulp met de paarden. Superlief toch?

Afbeelding

klik


Eindelijk waren de herfstkleurtjes er weer <3 Ik sprak af met tesseke hier op Bokt om haar twee knappe viervoeters vast te leggen. Een hele klus, maar we zijn er gelukkig wel in geslaagd!

Afbeelding

klik

En last but not least: na enkele fijne samenwerkingen ben ik de vaste fotografe geworden van Horsetraining Be The Light :-) Lizanne (_Lizanne op Bokt) wou graag nog een herfstshoot met haar twee toppers, dus trokken we er samen een dagje op uit!

Afbeelding

Afbeelding



Hopelijk wordt 2017 net zo mooi (of zelfs mooier?) dan afgelopen jaar, al twijfel ik daar niet aan gezien er al een boel leuke projectjes in de planning staan!
Ik wil iedereen alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toewensen :-)

Nicole21

Berichten: 1952
Geregistreerd: 29-12-09
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:04

Wauw wat ben je ontzettend vooruit gegaan dit jaar zeg! :D

Vanaf de vierde foto zie je echt de vooruitgang zeg, heel leuk! Ga vooral zo door, mooie foto's! :)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:14

Wat een prachtige foto's! <3 Leuk overzicht! Je ziet echt de vooruitgang! :D

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:46

Mooi overzicht! :)

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:54

Mooie foto's, vooral die met de herfstkleuren.
Ik moet zeggen dat ik alle overige foto's behoorlijk licht en flets vind, goed te zien bij bijvoorbeeld dat zwarte paard.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 13:28

Ah bedankt voor de lieve reacties allemaal :j Fijn om te horen dat we vooruitgang boeken, daar doen we het voor!
En zag vanmorgen dat we in Uitgelicht staan, supergaaf!

@Goof: Dat lichte begrijp ik wel dat je dat zegt, dat is ook een beetje mijn eigen smaak namelijk :D kan je even het 'fletse' toelichten nog en eventueel wat tips geven? Ik probeer juist altijd levendige kleuren neer te zetten in mijn foto's, vandaar! :-)

Anoniem

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:40

Mooie foto's! Terechte plek in uitgelicht.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:53

Hele mooie foto's! Fijne stijl en heel leuk logo!

IloveAnoukje

Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:04

Heel mooi! ik ben juist weg van dat fletse licht, doe ik zelf ook vaak in mijn foto's :o

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:45

prachtige foto's! Je bent veel vooruit gegaan vergelijken je vorige topic, en het was toen al prachtig :')

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:44

Erg mooie foto's hoor!

Wel vind ik sommige wat overbelicht en soms mis ik een deel van het paard ( zoals bij de twee zusjes , daar staat de kont van het paard niet op en de benen. Je foto's zullen nóg mooier worden als je dit er allemaal in gaat verwerken) Tuurlijk kun je ervoor kiezen om niet altijd de venen van een paard erbij op te zetten, is soms zelfs mooier. Maar probeer de rest dan wel op je plaatje te krijgen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 20:49

Ah dankjewel iedereen, alweer :D

Vooral van jou, Marit! Ik kijk zo enorm op naar jouw foto's, dus zo'n reactie van jou doet me extra goed :D

@mikky19: bedankt voor je feedback! Dit is inderdaad iets waar ik aan werk, ben bij paarden nogal snel geneigd om enkel portre'foto's te maken waarbij de focus echt op het hoofd ligt. Al probeer ik steeds meer om ook een aantal 'totaalplaatjes' ertussen te stoppen :j

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:52

Ja ik bedoel het echt niet negatief hoor! Ik vind ze heel erg scherp en dat is al een kunst op zich! En je werkt met dieren en dat is ook erg lastig, de meesten gaan niet zomaar even poseren dat alle spieren mooi strak staan en de oren naar voren.

http://www.hetklokhuis.nl/tv-uitzending ... nfotograaf

Dit is best wel leuk om te kijken wanneer je veel met foto's maken bezig bent.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Joyce Pauwels Fotografie: mijn jaaroverzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 23:37

Oh ik vat het helemaal niet negatief op hoor :D ben juist heel blij met tips!
Bedankt voor je linkje, ik ga hem één van de dagen even bekijken :j