[VRAAG] Zelf een leuk, origineel logo maken: hellup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

[VRAAG] Zelf een leuk, origineel logo maken: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 11:09

:wave:

Eigenlijk vind ik het 'logo'/copyright ding wat ik soms gebruik voor mijn foto's niet mooi en daarbij; het kan niet makkelijk overal op & het heeft niks met fotografie te maken. Het feit dat ik hem maar heel soms gebruik zegt al genoeg, ik ben aan vervanging toe, want ik zou wel verder willen met fotografie dus ik wil eigenlijk ook wel een leuk nieuw logo/watermerk achtig iets, wat ik dus ook bovenaan m'n website kan zetten maar ook ergens in de hoek van mijn foto.

Hoe maak je zoiets? Ik heb de vorige in picmonkey gemaakt na wat gefrutsel, maar daar maak je eerder neutrale plaatjes dan echt met thema zoals fotografie. Wat mij betreft is het heel basic maar zo veel mogelijk 'uniek'/herkenbaar. Nou heb je wel logo maak websites, maar dat zijn gewoon bij elkaar geraapte templates die anderen ook gebruiken :P .

Wat voor programma gebruik je hiervoor, tips, tricks? Allemaal welkom.
Groetjes Nienke :)

edit; met van die logo maak websites kom je op zoiets, het natuurlijke en speelse vind ik zelf echt gaaf maar dit is zo'n template.
Afbeelding


xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [VRAAG] Zelf een leuk, origineel logo maken: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 19:03

Bedankt Femke voor je reactie :)
Heb idd al heel vaak door alle adobe programma's zitten kijken en dat had ik idd al gezien, maar die prijzen, niet te doen... :')
Ik doe het eigenlijk nu nog hobbymatig, maar heb wel al een eigen website gemaakt, m'n familie vindt het best leuk om te volgen wat ik doe bijvoorbeeld, die kijken elke week even.
Geld verdienen lijkt me wel tof. (al is het maar 5 euro) Ik denk dat het een leuk begin is om zoiets voor familie te doen met bijv hun honden, maar hoe begin je zoiets? Vragen vind ik nogal aandringerig; doe ik een shoot leg jij geld voor m'n neus, terwijl ik dus nog maar net begin :')
Ik heb momenteel GIMP en ik heb van een fotograferend familielid photoshop elements gekregen, zou 'k daar iets mee kunnen denk je?


xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 14:08

Op dafont.com heb ik een paar lettertypes gevonden en in de bijgevoegde documentjes staat dat ik het mag gebruiken (regels van de maker). Omdat ik geen naam heb heb ik 'nienke dj' er van gemaakt, dit gebruik ik al een tijdje.
Welke zou het meest geschikt zijn in combinatie met een klein cartoon plaatje erbij?
Bij de 2e vind ik 'nienke' nogal raar, zo klein, maar ik vind fotografie daar wel super leuk uitkomen.

Afbeelding

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 16:38

Ik heb toch zelf iets leuks gevonden, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid transparant (het witte), hellup! :P Hoe zou ik dat moeten doen?
Afbeelding

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [VRAAG] Zelf een leuk, origineel logo maken: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-16 12:21

Handig zeg, dat fiverr, zo kunnen die mensen ook mooi bijverdienen :)
Heb zelf op canva wat dingetjes gemaakt, bovenaan de website staat er nu eentje en ik heb wat gevonden voor op de foto's. Na wat puzzelen (en hulp van een lieve bokker die ook nog eentje transparant heeft gemaakt voor me) heb ik ze dus :D lekkere natuurlijke kleurtjes zitten er in.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-16 17:03

Wat zou het beste staan op alle foto's? dus licht, donker, met veel structuur, met weinig structuur, etc
(wat bij nummer 4 wit is, is bij nummer 3 transparant. komt niet altijd lekker uit dus deze is voor mij al iets minder eigenlijk)
Afbeelding

ps. ik wil niet dat het lijkt alsof ik mezelf als een professional zie door dit te doen of zo, maar ik wil iets wat er goed uit ziet en waarmee ik een tijdje vooruit kan, dus ook als ik wél vorderingen maak en professione(e)l(er) word.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers