[FOTO] Wild Africa

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

[FOTO] Wild Africa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 11:38

Oeeh ik heb zo'n zin om dit topic te openen!
Ik woon voor een half jaar in Zuid-Afrika, voor mijn studie naar carnivoren.
Omdat ik heel graag al met Wildlife photography wilde beginnen heb ik voor mijn vertrek mijn nieuwe geliefde camera aangeschaft (Fuji XT10).
In dit topic wil ik graag mijn foto's delen, tips zijn zeeeer welkom (ik ben tenslotte een beginner). Ik bewerk mijn foto's in lightroom, ook voor bewerking zijn tips heel erg welkom!
Nou, genoeg gepraat, hierbij mijn eerste foto's:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
(hier helaas last van errrrrg tegenlicht met een zon die al bijna onder was, en waarbij ik toch een hoge sluitertijd nodig had)

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

deze 'batch' is trouwens gemaakt in Welgevonden NP, Zuid-Afrika

look deep into nature, and you'll understand everything better


Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: [FOTO] Wild Africa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 19:45

Bedankt beide! Ook voor de tip :) Vind het nog moeilijk om balans te vinden tussen perfect contrast en nep-ogend, maar ben het met je eens!

look deep into nature, and you'll understand everything better

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 23:40

Ersina schreef:
Mooie foto's. Ik kijk graag naar foto's maar heb natuurlijk een persoonlijke voorkeur, die niet altijd strookt met de fotograaf :D .
Allereerst de foto die jij niet zo leuk vind door het tegenlicht, vind ik prachtig. Een fotograaf wil een perfecte belichting en compositie en de kijker vaak alleen maar een gevoel erbij. Dat heb ik bij die foto! Mooi! (Echt WOW wordt het als alles klopt, dus een onderwerp die de kijker leuk vind en de perfectie van timing, compositie en scherpte. )Foto 1-7 en 11 vind ik prachtig. Foto's waar ik minder van gecharmeerd ben, is het kijken naar het achterwerk van een dier. Sorry, kan me totaal niet boeien. Van foto 3 ga ik net niet huilen :) Foto 4 (gnoes? ) vind ik rommelig. Zwart -wit zelden mooi (smaak)
Foto 12 Mag van mij iets minder boom en meer giraf (zelf zou ik hem anders uitsnijden)Jammer dat je de naam van het dier niet noemt, dan leert de kijker zonder erg.
Je wilde met wildlife beginnen. Mijn inziens horen zwart-wit foto's daar voorlopig niet in thuis .Ik hoop dat je nog veel foto's gaat showen.....in natuurlijk ogende kleuren :) en mijn feedback niet als kritiek ziet.


Bedankt voor je comments! Met al het commentaar ben ik blij hoor, maar inderdaad is smaak soms een beetje lastig. Zo ben ik echt dol op de 'kontjes' van dieren :D.
De gnoes wilde ik bijvoorbeeld ook zo 'rommelig' maken, omdat zo'n kudde soms een ontzettende zooi kan zijn, zoals op dat moment heel erg het geval was. Een gnoe dan perfect op het plaatje krijgen gaf naar mijn idee niet het verhaal wat ik ermee wilde vertellen. Zegmaar :p.
Zwart-wit is inderdaad een lastige. Vond ik zelf ook. Bij de cheetah ben ik er dan zelf ook niet echt blij mee, maar ik vond de kleurenversie al helemaal niks. Bij de zebra vind ik hem persoonlijk wel fijn.
Alleen net niet huilen (?) vind ik wat
minder vriendelijk, maargoed. Ik hou zelf wel van het spelen met scherpte etc.
Wat je zegt over het verschil in fotograaf en kijker is inderdaad een goede om eens te realiseren. Nooit echt bij nagedacht. En ik wil zeker meer gaan showen, en dan benoem ik zeker de dierennamen erbij! (wat ik wel op Facebook en Flickr erbij heb staan, maar heb er niet echt bij nagedacht om dat hier ook te doen haha, veel the enthousiast over het topic openen).
Thanks :)

look deep into nature, and you'll understand everything better

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 23:45

Geke_Lizzy schreef:
Heel gaaf!
Mijn favoriet is nummer 3, erg leuk gespeeld met compositie.
Verder zal ik nog opletten met de schaduw, nummer 1 staat de neushoorn deels in de schaduw, dit vind ik zelf erg onprettig kijken.

Ik stuur je even een pb ivm interesse studie, :)


Bedankt! Nummer 3 is ook een van mijn favorieten. Vind t erg leuk om met scherpte en compositie te spelen.
En thanks voor je tip, schaduw is idd een dingetje. Dieren (en dan voornamelijk wildlife, en al helemaaaal als het Big-5 betreft) kun je jammergenoeg wat minder aansturen waar ze gaan staan, en waar ze naar moeten kijken haha. Deze stonden vol in de ondergaande zon, en de kleine vormt dan ook de schaduw bij mama. Maar ik probeer wel meer een goede richting te kiezen voor licht idd.

Pb is altijd welkom :)!

look deep into nature, and you'll understand everything better

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: [FOTO] Wild Africa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 23:48

En sorry voor de idioot late tijden waarop ik dit plaats, hier in Johannesburg is zojuist de eerste goede regen gevallen ( *\o/* ) met bijbehorende onweersbuien en rukwinden, dus ik word lekker wakker gehouden :)

look deep into nature, and you'll understand everything better


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers