Discussie: Fotografie in opdracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Discussie: Fotografie in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:07

Dus als ik het goed begrijp, Marit, dan kies jij 15 bestanden uit die ze met logo krijgen. De overige foto's mogen ze zelf uitzoeken welke er bewerkt worden? En een klein digitaal bestand, dat is voor de kleinste afdrukken?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:46

Het is mij zo verteld dat je idd een x bedrag mag verdienen en dat wél aan moet geven, maar dmv aftrekposten en kosten geen belasting geheven wordt.

Ik kan het even precies navragen, want ik heb hier namelijk een heel gesprek over gehad. :') Ook over het feit dat een kvk of btw nummer ook zijn voordelen heeft als je nog niet veel verdient(je bent dus niet altijd meteen een dief van je eigen portemonnee, soms zelfs als je het niet hebt, terwijl het wel voordelen kan hebben), maar hoe dat precies zit durf ik niet te zeggen.

EDIT: Idd goed topic mooney, dat komt idd overeen met wat mij vertelt is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Discussie: Fotografie in opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:49

Dat is denk ik het verschil in opvatting, Marjoow. Een boek schrijven en uitgeven kan ook hobby zijn, maar valt er dus ook onder. Ze kunnen moeilijk elke mogelijkheid opschrijven. Net als tekeningen maken voor anderen en die aan hen verkopen, dat kan ook hobby zijn, maar ook onder overig werk vallen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:20

Marjoow schreef:
MyWishMax schreef:
Dat is denk ik het verschil in opvatting, Marjoow. Een boek schrijven en uitgeven kan ook hobby zijn, maar valt er dus ook onder. Ze kunnen moeilijk elke mogelijkheid opschrijven. Net als tekeningen maken voor anderen en die aan hen verkopen, dat kan ook hobby zijn, maar ook onder overig werk vallen.

Dan nog staat er in die lijst niets specifieks over geld dat je verdient hebt met hobby's.


Nee, maar wel over geld dat je verdient. Het zijn wel inkomsten en je mag er nog wat kosten van af trekken, maar officieel moet je inkomsten dus gewoon aangeven.

Dat bedoel ik met verschil in opvatting. ;) Ik vat het op als; dit zijn voorbeelden die onder overig werk vallen en waar je dus inkomsten door krijgt, dat maakt niet uit of je het ziet als hobby. Want er staan dingen in die gewoon hobby kunnen zijn. Maar goed, eigenlijk zou het aan de belastingdienst gevraagd moeten worden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

MyWishMax

Berichten: 25245
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:24

Oh, ik denk dat je gedeeltelijk gelijk hebt, Marjoow! Het pijnpunt is alleen de vergoeding tegen onkosten, denk ik. Als je meer vergoeding krijgt, dan onkosten, dan valt het niet meer onder hobby, lijkt mij? Want anders wordt het wel apart dat je enorme bedragen zou kunnen krijgen, maar het niet hoeft op te geven, omdat het hobby is.

Citaat:
Inkomsten uit overige werkzaamheden: hobby of werk?

Verdient u bij met uw hobby? Of doet u soms een klus voor familie of vrienden tegen een vergoeding van de onkosten? Dan zijn dit activiteiten in de hobby- of familiesfeer. De inkomsten en kosten die u hebt uit deze activiteiten, geeft u niet op in uw belastingaangifte.

Hebt u meer kosten dan inkomsten? En is te verwachten dat dat zo blijft? Dan zijn uw werkzaamheden hoogstwaarschijnlijk geen bron van inkomen, maar ook activiteiten in de hobby- en familiesfeer. Ook dan geeft u deze inkomsten en kosten niet op in uw belastingaangifte.

Zie ook

Resultaat uit overig werk


bron: Belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... #Inkomsten uit overige werkzaamheden: hobby of werk?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 65 bezoekers