Statieven Canon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:59

Hey,

Welke statieven kan je gebruiken voor een canon EOS 1100D?

In de prijsklassen 10, 20, 30 euro.

Hierbij bedoel ik zoiets:
Afbeelding
Mag ook veel lager, dunner en ook in alle kleuren. Dit is een voorbeeldje van wat ik bedoel

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:00

Wij hebben een statief van Velbon, supergoed! maar wel 70/75 euro zegt m'n moeder :)
Afbeelding
Maar je kan toch elk fototoestel op gelijk welk statief zetten? :')
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 20-12-13 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:03

Het systeem waarmee je camera's vastschroeft is toch universeel? Dus volgens mij maakt merk - model niet uit?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101713
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:18


JonneN
Berichten: 1195
Geregistreerd: 06-04-11

Re: Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:11

Zoiets als op jouw foto vind je denk ik niet voor 10,20,30 euro.
De hoofdvraag is welke lenzen je bij je camera hebt. Heb je lichte lenzen, kun je hem gerust op een wat lichter (en waarschijnlijk goedkoper) statief zetten. Maar heb je zware, lichtsterke lenzen, zet hem dan alsjeblieft niet op een licht statief.
Als je nu al weet dat je in de toekomst graag zwaardere lenzen erbij wilt kopen, zou ik zeggen: investeer dan nu niet in een goedkoper statief, maar koop meteen een goede die een leven lang mee gaat en straks ook je zwaardere lenzen kan dragen...

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 10:21

Ik gebruik de kitlens (18-55) en de 55-250.

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Statieven Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:26

Dan kan je in principe met ieder licht (en dus goedkoop) statief toe. Maar hou er rekening mee dat goedkope statieven vaak ondingen zijn qua instellen, soms niet zo stabiel zijn, en met zwaardere lenzen dus inderdaad kunnen omvallen. En een lens van bv. 250 euro kapot doordat je zo zuinig was een statief van 25 euro te kopen is doodzonde....
Dus spaar liever wat langer door en koop een goed statief. Merk camera maakt niet uit, het schroefdraad in de camera (en dus ook op het statief) is voor alle camera's hetzelfde.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 10:51

Ibbel schreef:
Dan kan je in principe met ieder licht (en dus goedkoop) statief toe. Maar hou er rekening mee dat goedkope statieven vaak ondingen zijn qua instellen, soms niet zo stabiel zijn, en met zwaardere lenzen dus inderdaad kunnen omvallen. En een lens van bv. 250 euro kapot doordat je zo zuinig was een statief van 25 euro te kopen is doodzonde....
Dus spaar liever wat langer door en koop een goed statief. Merk camera maakt niet uit, het schroefdraad in de camera (en dus ook op het statief) is voor alle camera's hetzelfde.


Oke, weet jij misschien of de HAMA's goed zijn?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:12

Ik heb hetzelfde statief als in de link van Bellatrix. En ik heb mijn Canon 60D daar in alle rust opstaan met een 28-80 lens. Geloof niet dat ik hem daar al op had met een telelens, maar zou imo gerust kunnen al moet je dan wel de poten compleet uittrekken. Met poten uit (de maximale werkhoogte) is hij stabiel genoeg daarvoor. Maar als je laag bij de grond wilt blijven (30 a 40 cm) zou ik het niet proberen. Tenminste niet met een telelens. Daar is zon voet dan blij lange na niet breed genoeg voor.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 11:36

rina schreef:
Ik heb hetzelfde statief als in de link van Bellatrix. En ik heb mijn Canon 60D daar in alle rust opstaan met een 28-80 lens. Geloof niet dat ik hem daar al op had met een telelens, maar zou imo gerust kunnen al moet je dan wel de poten compleet uittrekken. Met poten uit (de maximale werkhoogte) is hij stabiel genoeg daarvoor. Maar als je laag bij de grond wilt blijven (30 a 40 cm) zou ik het niet proberen. Tenminste niet met een telelens. Daar is zon voet dan blij lange na niet breed genoeg voor.


Oké, denk dat ik die ook ga halen :)

Esbjerg

Berichten: 467
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:27