GoPro camera ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:16

Dag Bokkers!
Mijn vriend heeft mij zojuist gevraagd of geïnteresseerd zou zijn in een GoPro camera als kerstcadeau. Geïnteresseerd ben ik wel, maar ik heb hier toch enkele twijfels over. Ik zie ze vaak op cross, maar daar doe ik niet aan, is het dan wel de moeite om dit aan te schaffen? Mijn vriend kan deze camera wel afgeprijsd krijgen van zijn zus, het gaat om een Hero3 voor €200.
Ik ben dus opzoek naar mensen die hier ook een GoPro hebben. Wie heeft er eentje en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt!

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:18

Mijn vriend heeft er een en die is er ontzettend blij mee! Doet wat hij moet doen, kan tegen een stootje, eigenlijk alles wat hij ervan verwachtte. Als je nog een vraag hebt moet je 'm maar stellen! :)

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:20

Hoe zit het met de beeldkwaliteit en de batterij? En heb je er een speciale kaart voor nodig?

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:22

Beeldkwaliteit is super! De batterij houdt het ook lang vol. Als je er zo'n draadloze afstandsbediening zeg maar erbij hebt, houdt hij het wel minder lang vol.

Ik weet eigenlijk niet of er een speciale kaart in moet, zou je even moeten googelen. Ik weet het verschil niet tussen al die dingen, haha!

Larissa___

Berichten: 313
Geregistreerd: 19-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:23

Ik heb er een! Ik zelf vond het zeker de moeite om er een aan te schaffen :D Vind het leuk om zo buitenritjes te kunnen filmen want dat gaat makkelijker met een cameratje op je hoofd, dan je telefoon in je hand :j Maar ook leuk om mee te nemen naar een festival enz enz, kan overal makkelijk mee naartoe omdat ie zo klein is maar toch een groot beeld kan opnemen :)
Hier staan wat filmpjes van mij die ik heb gemaakt met de GoPro http://www.youtube.com/user/lariseikenhout/videos

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:27

Ziet er vet uit :D. Net alsof ik zelf op het paard zit haha. Heb je ook geluid bij zo'n ding?

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:28

ja! :D

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:29

en de prijsklasse?? ben er namelijk ook wel benieuwd naar

Larissa___

Berichten: 313
Geregistreerd: 19-10-08

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:35

Dankje! Jahoor zit geluid bij! Maar heb t er onderuit gehaald bij het bewerken :)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:14

Omdat ED alleen bedoelt is voor paardgerelateerde topics verplaats ik dit topic naar FK.

ED --> FK

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:38

Hoe zit het eigenlijk met het geheugen van zo'n ding? Kan je er lang en veel mee filmen, of heb je echt een speciale kaart nodig? Zo ja; neemt het dan veel plaats in?

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:37

Is het een hero 3 white, silver of black? Want dat maakt ook nog uit. Alleen bij de black zit er wifi op waarmee je via een app op je telefoon de GoPro kunt bedienen. Daar heb ik voor gekozen, omdat dat makkelijker is als ik op het paard zit. Ik kan dan op de telefoon kan zien of de camera op de goede hoogte staat en kan 'm vanuit de app volledig bedienen.
Afhankelijk van de grootte van je micro-sdkaart kun je lang of kort filmen natuurlijk. Max. grootte van het kaartje voor de black is 64Gb.
Met sommige GoPro's zijn er problemen met Sandisk geheugenkaartjes (ik had een 32Gb). Mijn GoPro is er door kapot gegaan, maar ik had nog garantie, dus heb een nieuwe gekregen. Voor mij in ieder geval geen Sandisk kaartjes meer.
Verder is het een hartstikke fijn ding waar je ook prima foto's mee kunt maken en zelfs timelapse.
Er zit echter niet standaard een helmband oid bij, dat moet je nog wel allemaal extra kopen. Extra batterij is ook geen overbodige luxe en een lader ook niet.
Omdat de micro-sd-kaartjes nogal klein zijn en gevoelig voor beschadigingen, is het het beste je opnamemateriaal van het kaartje te halen door de camera aan je computer aan te sluiten. Daarna NIET de bestanden van je kaartje deleten, maar je kaartje opnieuw formatteren IN de camera.

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: GoPro camera ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:34

Op de white zit ook wifi ;)

Maar inderdaad, ga voor de Black. Ik heb ook een balck en het is een heerlijk hufterproof filmpcameraatje. Op DX.com kan je heel goedkoop accesoires bestellen zoals het borstharnas (zeker een aanrader).

Dit zijn beelden van mijn vriendin:

http://www.youtube.com/watch?v=dzfhTY3NLpk

oe lang je kunt opnemen hangt erg van de instellingen af. Zonder wifi en zonder aan-uitzetten e.d. houdt hij het bij mij trouwens maar een uurtje vol met 1 accu.